Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Itt van az eredeti és még 3 kép. Talán ezeken jobban látszik a minőség. Az eredetinek ahogy láttam a fellépője is sárga a kép alapján. A rács is megvan de még nem került fel. Csak az eredetinek a vonószerkezete nem olyan mint a fuggerth-é.
Persze. Meg jobb minőségűeket is. A homlokán a sárga részt kell kicsit alacsonyabbra variálnom meg a szürke alsó részt elvileg lefestem ahol lepattant vagy sárga lett. Talán a hétvégére megcsinálom.
Nemrég végre elkezdtem a V43-as festését ezek az első képek még itt ott javítani kell rajta de szerintem elsőre nem lett rossz. Nem a legjobb minőségűek a képek de majd ha kijavítottam a hibákat rakok fel többet. Építő jellegű kritikát elfogadok. További szép napot mindenkinek.
Piko(Gützold)Br106-os dízelgéphez kellene, a fuggerth mozdonyokhoz való kuplungfoglalat pont jó méretű, csak egy kicsit filigránabb, pontosabb kidolgozású Roco alkatrészt szívesebben használnék.
Barkácsolgatom az ABa 2701-es kocsimat, ami most kb így néz ki:
Ami most a fejfájást okozza, hogy a tető gerincvonalának peron fölötti részét kicsit lejtősre kell kialakítani, majd az ívet hozzá kell reszelni. Ha ez sikerül, akkor fellélegezhetek, hogy a nehezén túl vagyok, jöhetnek a csinosítgatások, pl. az ajtó az átjáróhoz.
Valamelyik régi dízel, vagy villanygépé, aminek még nincs kinematikája. Az alkarész egy olyan kupplungtartó, amibe az állítható magasságú fejet lehet beszerelni. A pontos tipust fejből nem tudom.
Próbáltam már. Sarkokból, hajlatokból nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem jön ki a festék, hosszabb érintkezés során a műanyag szivacsosan berepedezik.
Vettem egy régi leharcolt Liliput 52-est 520 alapnak, a modellen valamelyik előző tulajdonos végzett (jó)pár gányolást, ezek egyike, hogy a kerekeket, alvázakat, fékrudazatot piros enamel festékkel lefestette ecsettel + a szerkocsin van pár lepattogzás így arról a gyárit is le kéne szednem. Van valakinek olyan bevált módszere, ami a műanyagot nem bántja, vagy nem annyira?
Abban szeretném a segitségeteket kérni , hogy tudok a MÁV 242,301,303, 601,gőzmozdonyok fotomaratáshoz kép kellene olyanra gondolok amiről a filmet készitik az alkatrészekről kompleten a mozdony és a szerkocsirol 1:87 méretarányban.Segitséget előre is köszönöm.Béla
A Dremel nem német cég, hanem amerikai. De az amerikai fórumokon is panaszkodtak már az orsó menetre. Ott is kitaláltak rá valami méretet, mert a cég sehol nem írja meg.
Azért írtam, hogy közelebb áll, mert a teljes hosszában már nem egyezik. A 0,7-est ne próbáld mer az sem jó. Az igazság valahol 0,6 - 0,7 között van. Nekem egyik szabványos fésűm sem egyezik vele. Ezért sem írtam rögtön tegnap este. Talán még az M7-es menet sem stimmel.
Csinálok egy fúrótokmányba tehető befogószárat a dremel minitokmányhoz.
Az apró fúrók befogása így könnyebb lesz,sajnos a 0-16mm-ig működő tokmányom nagyobb pofái között könnyen elkeveredik a vékony szár,emiatt szívás az 1,2mm-nél kisebb fúrók befogása...
Hehe... Pont így jártunk mi is valamikor 2013-ban (?), amikor a 109.109-est tették a bakonyi vonat elejére. Csak ott a második próba sem sikerült. Igaz, ott tológépnek a RÁBA motorkocsi ott volt, de az meg nem működött... Úgyhogy maradt a segélygép...
Emelkedőn nem tudom próbálni, mert olyanom nincs. De ott úgyis az emelkedő szögétől függ a szerelvény hossza.