Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Metcal Creative Commons License 2022.08.15 0 0 49721

Szia ! Beszélgetésünkből kimaradt a kérdésem :
Nem vagyok tisztában a klf motorok jellemzőivel .
Pofára már talán felismerem a Kubotát , Yanmart , Lombardinit , a DCI-t nem . A hirdetésekben viszont ritkán írják (lehet hogy akkor sem helyesen) a motor tipust vagy adatait , kép is ritkán van róla .
Légyszi röviden írd le ezeket : hogyan lehet az adataikból felismerni ? A DCI az a Lomb. újabb változata , vagy már a japán motorokban is előfordul ? Miről ismerem fel , ha nem szeretnék ilyet ?

Másik kérdés , hogy akkor a Microcar 2010 körüli változatai (MGO , ) már nem mumusok ? Bátran kezdhetek velük ? 

Remélem már helyreállt a Fórum kezelésed . Tudod hogy ilyenkor a PC újraindítása csodákat tehet .

Előzmény: Bakancs4 (49715)
András952 Creative Commons License 2022.08.15 0 0 49720

Bocs, hogy beleszólok ; a japán gépeknél a hűtűsapka a lényeg 2 szeleppel, az egyik túlnyomásnál nyit  és hűlésnél bezár másik csak hűléskor nyit,melegen zárva van. Természetesen egy kivezetőcsővel............

Előzmény: Greg34 (49719)
Greg34 Creative Commons License 2022.08.15 0 0 49719

Igen a Maruti tartálynál egy alsó kivezetés van, azt rákötöm a túlfolyó csonkra, és kész is? Ez esetben a tartály magasságára (az eredeti hűtősapkához viszonyított magasságára) figyelni kell gondolom, hogy valóban vissza tudjon folyni, ha hűl.

Előzmény: oljeg12 (49718)
oljeg12 Creative Commons License 2022.08.15 0 0 49718

Én a bontóba vettem egy Maruti tartályt. A csövet a túlfolyó csonkra tettem a hűtőnél. Semmi elágazás. Semmi bekötés a hűtő aljához. Tökéletesen ellátja a feladatát. Ja és ez egy Aixam, amibe beépítettem. Képet is próbáltam feltölteni, de sajnos nem működik a képfeltöltés.

kiggyo Creative Commons License 2022.08.15 0 0 49717

A swift tartály szintén nem nyomásálló, azt nem a hűtő aljára kell bekötni. Ha oda akarod akkor az említett VW tartály kell neked.

Előzmény: Greg34 (49713)
kiggyo Creative Commons License 2022.08.15 0 0 49716

"visszaszívásos rendszer soha nem működik"

 

Az összes japán/koreai autóban így van a kezdetektől fogva, tökéletesen működik. A magyar suzuki is ilyen.

A nagy robogómban a legalsó pont volt a tágulási, a lábtartó alatt.

A JDM-emben is megcsináltam maruti tartállyal, az is működött.

A lényeg a sapka, olyan konstrukció kell ami tömít rendesen a peremnél is. Suzuki, maruti.

 

Nekem nincsenek rossz tapasztalataim vele.

Előzmény: Csizma4 (49714)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.14 -2 0 49715

Valami nyűg van vagy a számítógépemmel ( nemrégiben frissített az idiótája ) vagy a blogmotorral , mert nem engedett hozzászólni . Meg képet feltölteni sem . A végén már belépni sem tudtam .

Amíg próbálkoztam addig úgy látszik megjegyezte a másik , tartalék nicket és most az előbb azzal léptett be -- automatikusan .

Lássuk ez a hozzászólás elmegy-e ?

Előzmény: Csizma4 (49714)
Csizma4 Creative Commons License 2022.08.14 0 0 49714

Szerintem kiggyo félreértett , mert ha nyitott túlfolyót akarnál akkor megtenné egy félliteres pillepalack is . Mellesleg a személyes tapasztalatom szerint ez a visszaszívásos rendszer soha nem működik -- talán úgy , ha a tartály alja mindig magasabban van mint a hűtő teteje , és cső pedig a tartály aljába köt be és a hűtőtől végig emelkedik a tartályig , vagyis nincs benne hurok , ahol levegőbuborék rekedhet meg .

Szerintem tartályt beépíteni célszerű -- mopedautó motorok többsége a víz lassú és alattomos elfolyásába pusztul bele -- de mindenképpen rendes nyomásálló tartály kell . Az újabb típusokban van is , ez a korai tartálytalanság az ipari stabilmotor öröksége lehet .

Én úgy kötném be ahogy az újabb kocsikon gyárilag van : vagyis alulról kiágaztatnék egyet és azt bekötném a tartály aljába . A másik csövet a termosztát fölött indítják és a tartály tetejébe köt -- légtelenítési céllal . Te is valami ilyesmit írtál .

Ügyelni arra kell , hogy a tartály kisebb értéknél nyisson mint az hűtő eredeti sapkája , mert akkor továbbra is alul fog elfolyni a tágvíz és nem csináltunk semmit .

Én beszereztem már néhány VW tartályt , olyan gömb alakút -- az nem túl nagy és van benne szintjelző is . A legnyűgösebb a megfelelő elágazó ( "T" idom ) beszerzése , és a tartály elhelyezése , mert a motortérben körülményes magasra emelni .

A régebbi típusok közül az utolsó szériás Ligier Ambra jött ki tartállyal , és a Nova értelemszerűen csak azzal ; azóta a Ligier csak tartályos konstrukciókat gyártott . Volt tartály ( és elektromos ventilátor ) a Casalini Ydea 505-ön , illetve a Tasso Bingo-n . Éppen pár napja vettem egy Tasso-t , de az már újabb mint aminek a képét most berakom , ez az újabb Tasso már előlhűtős és elektromos ventilátorral szerelt -- azonfelül klíma is volt benne valaha , de azt szinte nyomtalanul kiemelték belőle .

 

 

Előzmény: Greg34 (49711)
Greg34 Creative Commons License 2022.08.14 0 0 49713

Köszönöm a választ! A "semmiképp sem úgy"-ot úgy értetted hogy nem kell megemelni a tartályt a hűtősapka szintje fölé, vagy a bekötési elképzelés hibás? Amúgy bontóban veszek majd egy pofás swift tartályt, meg még talán csöveket, bilincseket is gubizok hozzá. A hűtő aljára gondolom kell egy "T" idom, csak úgy tudok rácsatolni.

Előzmény: kiggyo (49712)
kiggyo Creative Commons License 2022.08.14 0 1 49712

Semmiképpen sem úgy! 

 

Nem nyomásálló tartály kell neked hiszen ez már csak a túlfolyó.

 

Valami japán autó tartályt keress, Maruti, Suzuki, stb.

 

A lényeg hogy a cső benne lemenjen a tartály aljáig hogy vissza tuja szívni az anyagot ha hűl a víz.

Előzmény: Greg34 (49711)
Greg34 Creative Commons License 2022.08.13 0 0 49711

Sziasztok! Microcar MC1 Lombardini motoros kisautómba szeretnék tenni/szerelni egy kiegyenlítőtartályt. Kérdésem lenne hogy melyik személygépkocsié lenne a legideálisabb? A hűtő mellett lenne is egy nagy szabad tér ahová elférne talán egy viszonylag nagyobb tartály is. További kérdésem lenne hogy mi a bekötés módja? Gondolom egy két kivezetéses (csöves) tartály megteszi, s valahogy úgy kéne kötni hogy az egyik végére az eredeti hűtősapka "túlfolyó" lelógó kivezetésére, míg a másikat pedig a hűtő alsó vastag csövébe, vízterébe valahová a termosztát alá? Továbbá a szerelés helyét úgy kell megválasztani hogy lehetőség szerint az eredeti hűtősapka felé helyeződjön maga a tartály?

Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.13 -1 1 49710

Hogy pontosítsak :

  • -- nekem személy szerint nem tetszik az MC1 és MC2 formája , főképpen az eleje nem
  • -- az elülső vázkeret hajlamos a rozsdásodásra ami cserével javítható - drága és irdatlan nagy meló
  • -- az 523 cm2-es motorok a Yanmarok , éppen azt ajánlottam .

Ettől persze lehet jó kocsi , mert egyébként tágas és kényelmes szerkezet .

 

A JDM-ek alvázrozsdája a korai típusoknál ( 20 éves kocsik )  volt jellemző , amit neked ajánlani tudunk ( Albizia , Abaca , Aloes ) azoknál már megoldotta a  gyár ezt a problémát . Van egy Titatne 3-as alvázam , mintha már az is horganyzott lenne .

Így néz ki egy elrohadt JDM Titane II-es alváza :

Előzmény: Metcal (49708)
Metcal Creative Commons License 2022.08.12 0 1 49709

Ma elmentem , megnéztem és ki is próbáltam a 22 éves 400-as Aixamokat . Megérte a próbát .
Nagyon rendes , korrekt az a kereskedés . A kocsik koruk ellenére kitűnő állapotúak . Nincs rozsda , szép a motortér , újszerű a belső tér . A gumi alkatrészek sem öregedtek . Minden működik . A vezetéssel sem volt semmi gondom , a fék még mindig szokatlan , de ezektől ezt lehet elvárni . Levizsgáztatva , rendszámmal adják . Csak át kell íratni .

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/aixam/coupe/aixam_coupe_de_luxe14800kmuj_allapotbanmegkimelt_szepgaranciaorokos_muszakival-18500182#sid=c8500f98-b790-47e9-9b68-619c5f1b6d9c

De ezektől függetlenül el kell ismernem , hogy a koruk miatt kényelmetlenebbek , zajosabbak , kevésbé felszereltek mint akár a 10-15 évvel későbbiek .   Így valami ilyet kell találnom akár 0,5M-val többért is .

Előzmény: Bakancs4 (49704)
Metcal Creative Commons License 2022.08.12 0 0 49708

Köszönöm Jani !
Már én is nézegettem ezt , de egyrészt Bakancs a Microcart nem ajánlja , másrészt az 523 kcm úgy tudom már nem lehet Yanmar  és a Lombardini meg a DCI motorokat is úgy tudom kerülni kell . 
Majd kereslek ahogy gyűlnek a tapasztalataim .

Előzmény: tanijani (49707)
tanijani Creative Commons License 2022.08.12 0 1 49707
Előzmény: Metcal (49706)
Metcal Creative Commons License 2022.08.11 0 0 49706

Szia !   Nagyon köszönöm , hogy segítesz . Véleményed fontos , pótolhatatlan nekem , mert csak ezekkel tudom kiismerni a jelenlegi magyar mopedautó helyzet kusza világát . És persze a különféle tipusokat is .

 

Megörültem ezeknek a 20 éves masináknak , biztos hogy jó állapotúak (osztrák papírok és szervizkönyv is van) , így nem lennének vele túl nagy gondjaim . Az ár is olyan amit még szivesen megadnék , hiszen csak a magyar papírozást több helyen 150000-ért vállalták volna .
Viszont igazad van abban , hogy a 20 év sok még így is . Ezalatt többször fejlesztették , átszabták a tipust .
Persze kérdés hogy mennyiért kapok egy ilyen állapotú fejlettebbet , egyáltalán találok-e ?

Most a JDM-et is dicsérted , valahol olvastam hogy az alja hajlamos a rozsdára . Keressek JDM-et is ?

 

Az "elhanyagolt masinán" én azt értettem , hogy gond volt a kormánnyal , fékkel , motorral . Persze tudtam hogy miért olyan és hogy feljavítás előtt áll , de így is adott egy ellenkező irányú támpontot is , ez jó .

Most ki fogom próbálni a 400-ast , kell a tapasztalat , anélkül dönteni , választani nem lehet .

 

Előzmény: zogobacsi (49705)
zogobacsi Creative Commons License 2022.08.11 0 0 49705

Kedves Fórumtársak!  Aixam 400-hoz féklámpa kapcsolóra volna szükségem. Hol tudom beszerezni ésszerű áron, ill. mely tipusoké passzol az aixamhoz?   Köszönöm a segítő válaszokat. 

Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.11 0 0 49704

A mopedautó kínálat elég gyenge , egyáltalán nem korrekt , kihasználja a keresletet .

 

Igen ez így van .

 

A fényképes hirdetések jórésze már nem él , vagy nagyon elrugaszkodott .

 

Ez is jellemző .

 

A nepperek hirdetései csak figyelemfelhívások , azok az autók és árak már nincsenek , azt mondják menjek oda és találok valamit valamennyiért .

 

Nem járok ezekhez , de én is úgy tudom , hogy erre megy ki a játék .

Előzmény: Metcal (49703)
Metcal Creative Commons License 2022.08.10 0 0 49703

Szia Bakancs !

Kerestem , kerestem , napokig bogarásztam a hirdetéseket , telefonáltam , e-mail-eztem eredménytelenül .

A mopedautó kínálat elég gyenge , egyáltalán nem korrekt , kihasználja a keresletet .

A fényképes hirdetések jórésze már nem él , vagy nagyon elrugaszkodott . A nepperek hirdetései csak figyelemfelhívások , azok az autók és árak már nincsenek , azt mondják menjek oda és találok valamit valamennyiért . A vállalati hirdetésre telefonon már mást mondanak .

Zúg a fejem , elkábultam , azt mondtam abbahagyom . 
De most találtam egy hirdetést amit jónak találok . 20 éves autó nagyon kevés km-el , jó állapotban , jó felszereltséggel 1,2M körül . Most hozták be , vizsgáztatva adják ezért a pénzért .

Mindenképpen megnézem , lehet hogy megveszem , így a Hondát ráérek ezután eladni .
De mindenképpen kérem a véleményed ...  Légyszives nézd meg és válaszolj .

E-mail-ben küldöm a linket , ott várom a válaszod is .

      Üdvözlettel :   Metcal

Előzmény: Bakancs4 (49700)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.07 0 1 49702

Kubota Z402, motorikus hiba megoldásában kérnék segítséget! Üzem meleg motornál megszűnik a gázpedál. Csak alapjárat van. Ezt megelőzi fordulatszám csökkenése. Kicsi pihentetés után minden működik,de kezdődik elölről, ahogyan melegszik! Találkozott valaki ezzel a hibával?

 

Hát ez érdekes ... Biztos , hogy a melegedéssel függ össze ? Ha beröffented a csonthideg motort ( pl. reggel ) akkor milyen messzire jutsz el a masinával ? Mennyi idő , hány méter ami után megáll és csak egy helyben ketyeg ? Nekem ugyanis inkább dugulásnak tűnik a hiba .

  Hol laksz egyébként  ?

H12J Creative Commons License 2022.08.06 0 1 49701

Üdv!Új vagyok a csoportban, és kezdő mopedes! (Aixam400) Kubota Z402, motorikus hiba megoldásában kérnék segítséget! Üzem meleg motornál megszűnik a gázpedál. Csak alapjárat van. Ezt megelőzi fordulatszám csökkenése. Kicsi pihentetés után minden működik,de kezdődik elölről, ahogyan melegszik! Találkozott valaki ezzel a hibával? Esetleg a megoldást megtalálta? Köszönöm!

Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.04 0 0 49700

ráérezni a gáz és a fék kezelésére .... Most úgy látom pici gázzal finoman lehet indulni , nem fullad le és nincs kuplung csúsztatás sem . Én nem így próbáltam . Akkor valahogy az volt bennem , hogy kis teljesítmény , pörgetni kell .

 

Miután elmentél vizsgálgattam a kocsit , mert addig nekem nem tűnt fel , hogy rángatna induláskor , Aztán rájöttem , hogy én én nem taposom le a gázt indulásnál , csak egy picit nyomok : ekkor a megfogja a szíjat és csúsztatni kezd . Miután a kocsi mozgásba jött akkor lehet tovább adni neki . Ugyanez van a normál kuplungnál is : amikor oktatunk valakit ( jobbára fiatalokat és motorkerékpárra ) akkor a legnehezebb ennek a megértetése . Kis gáz , kiengedem a tengelykapcsolót , elérem a fogási pontot , az erőátvitel dolgozni kezd , a masina elkezd mászni előre . Ekkor a kuplungot egy kis ideig megtartom ezen a fogási ponton , mert a jármű mozgásba hozása egy folyamat : idő kell hozzá . Ha már a verda gurul akkor ki lehet engedni a kuplungot és hajrá . Persze a gyámoltalan újonc amikor megmoccan a járgány akkor kivágja a kuplungot ...

A mopedautóknál ha egy kicsit nagyobbra maradt primernél a hézag a tárcsa és a szíj között akkor kell így óvatoskodni -- nálam ez már úgy látszik tudat alatt megy . Bár volt olyan kocsim amelyiken alig értem a gázhoz már kúszni kezdett és olyan rángatásmentesen indult , mintha hidrohajtás vagy valami eltaláltabb villanymotor lett volna benne . És arra is volt példa , hogy vért izzadtunk az indulási rángatás eltüntetése miatt . Konkrétan az a kocsi aminek a szekunder variátorát szétszedtük most ott a kempingben  egyszer  közel 3 évet (!) állt a rejtélyes rángatás és az ebből adódó szíjszaggatások miatt .  A kocsit egyébként meg tudtuk csinálni és Hektor hazaért vele . Jegyzem meg : az ilyen szereléshez szükséges szerszámok közül lényegében egy se volt ott velünk ...

Előzmény: Metcal (49694)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.03 0 0 49699

jó lett volna parkolóban forgolódni , ráérezni a gáz és a fék kezelésére .

 

Azzal még nagyon ráérsz . A kocsik ( és ezek a variátoros rendszerek ) működnek , megvannak -- ha a többezer mopedautósnál megfelel akkor neked se lesz vele gondod .

 

Hasonló a helyzet a fékkel is , bár akad néhány masina aminek még mopedes mércével mérve is gyengébb a félje az elvártnál -- ilyen volt az a JDM Albizia amivel tavalyelőtt voltam Sóstavon -- akkor betétcserével , a főfékhenger cseréjével megpróbáljuk orvosolni a problémát .

 

Akkor valahogy az volt bennem , hogy kis teljesítmény , pörgetni kell .

 

Hehe ... A jól beállított mopedautó kicsit odanyomva  a normál városi forgalomban esetenként legyorsulja induláskor ( és olyan 30-40-es tempóig ) a gépkocsikat . A másik JDM-em ( tavaly azzal voltam )  ha megfelelő időben és módon lépek oda neki akkor szinte a száraz úton is megkapar induláskor . Ilyen értelemben nem tekinthetők alulmotorizáltnak . Az a masina ami sor legszélén állt osztrák rendszámmal az 2 éve 15 ezer euróért talált gazdára újonnan -- ha nem hozza az elvárásokat akkor nem vették volna meg ennyiért .

Ami pörgetést illeti azt megteszi maga a kocsi . Erről álljon itt egy mérés , a fehér EVO-ba szeretem fordulatszámmérőt és pontos digitális sebességmérőt , majd felállítottam a fordulatszám-sebesség diagramot . A legmeglepőbb a volt számomra , hogy egyrészt milyen szűk fordulatszám tartományból hozza ki a variátoros rendszer a jármű teljes sebességét az araszolástól a végsebességig , másrészt , hogy a variátor nemcsak a fordulatszámra hanem a nyomatékra is reagál . Vagyis emelkedőn kicsit magasabb fordulattal , lejtőn pedig alacsonyabbal megy azonos sebesség mellett .

Így néz ki az Aixam 400-as áttételgrafikonja sík úton , lent pedig ugyanez lejtőn :

 

VAn némi műszaki leírásunk , főleg a motorokról de szerintem nem sokra mész vele . Azt megtudhatod belőle , hogy mekkora nyomatékkal kell meghúzni vízpumpa csavarjait és hány századmilliméteres kopásnál kell köszörültetni a főtengelyt ...

 

Arra kiállítási Aixamre nem tudok mit mondani : én ilyen árfekvésű kocsikkal nem foglalkozom , de sejtésem szerint ilyen állapotú masinához kis türelemmel olcsóbba is hozzá lehet jutni . De ezzel kapcsolatban elhangzott egy mondat ott Sóstavon : úgy látszik nem azt ragadt meg benned . Pedig a többség véleménye ott akkor az volt : egyelőre ne vegyél kocsit , ne add egyelőre a Hondát és nem kell feltétlenül annak árát teljes egészében beletolni egy mopedbe .

Arra is felhívom a figyelmed : a mopedautók árazása és a minőségük  nem áll egyenes arányban egymással -- olykor a rosszabb kocsit hirdetik jóval drágábban , jó példa volt erre az a fehér Ambra amire konkrétan rákérdeztél . A hirdetők egy részének fogalma sincs a járműve értékéről , így előfordul a reális árnál 2-3-szor több , és ennek ellenkezője is : szoktunk venni kocsit fél-harmad áron is . Bár ezek az alkalmi vételek NAGYON ritkák és jobbára azok jutnak hozzá akik nagyon sokat mozognak mopedautós körökben . Meg persze ezek jobbára problémás masinák ami nem a kezdők pályája .

Maradjunk annyiban : az ár csak hozzávetőleg tájékoztat a jármű állapotáról .

Előzmény: Metcal (49694)
oljeg12 Creative Commons License 2022.08.03 0 1 49698

Nekem ez a kis elektromos, nem nyerte el a tetszésem.

 

Előzmény: WooDoo (49697)
WooDoo Creative Commons License 2022.08.03 -1 2 49697

Biztosan bennem van a hiba, de nekem mindig gyanús, amikor 10-20 év közötti kocsikat hirdetnek pár 10e km futással. 3 évesen vettem egy 500.4-es Aixam Goldot, de abban már akkor 45e km volt. Mondjuk évi 15e km biztosan átlag felett van, de én a Ligieremmel is megyek annyit. A keveset futott, jó állapotú mopedautókat gyorsan eladják külföldön is. Amit egy magyar neppernek megéri hazahozni, az az olcsóbb szegmensbe tartozik, aminek viszont oka is van. Magasabb km futás, sérülés, műszaki hiba, stb. Csodák nincsenek...

 

2M Ft-os büdzsé esetén én már elgondolkodnék egy új Citroen Ami, vagy Opel Rock-e vásárlásán. Franciaországban van ezekre valami részletfizetési konstrukció, meglepően jó áron meg lehet venni. Ok, nem diesel, de városban szaladgálni bőven elég szerintem.

 

https://youtu.be/ZfcILC-8xjA

Előzmény: Metcal (49695)
WooDoo Creative Commons License 2022.08.02 -3 2 49696

Azt írtad, szerettél volna kipróbálni egy új mopedautót, a sárgában kb. 10e km van, gyakorlatilag új. A fehérbe már beletettem 30e km-t, de még mindig olyan fék van benne, hogy lefejeled a szélvédőt, ha hirtelen benyomod. Volt jó néhány mopedautóm, de ezek más dimenzióba tartoznak. Mindig is Aixam párti voltam, de ezek a Ligierek hihetetlenül masszívak. Mondjuk a menetkész tömegük is 730 kg, nincs belőle kispórolva az "anyag".

Előzmény: Metcal (49694)
Metcal Creative Commons License 2022.08.02 -1 0 49695
Előzmény: Bakancs4 (49691)
Metcal Creative Commons License 2022.08.02 -1 0 49694

Szia Bakancs !


Mostanra ülepedett le a sok szombati információ . Köszönöm a kiképzést , a sok ismeretet amit az 1-2 órában igyekeztél átadni . Ezek jó része elszállt (diktafon kellett volna) , de így is kialakult bennem egy átfogó kép a mopedautókról , a tipusokról , a motorokról és néhány jellemző hibáról . A tanulást folytatom , ha valami érdekel akkor arról a lehető legtöbbet igyekszem megtudni . 
Jó lenne ha hozzájutnék valami Aixam dokumentációhoz (szerkezeti rajzok , szervizkönyv , vázlatok , beállítási utasítások , stb .) , a Kubuta és a Yanmar motor is érdekel . Mérnökként ezekből sokat megtudhatok .

 

A vezetéssel kapcsolatban fontos hogy kipróbálhattam , de jó lett volna parkolóban forgolódni , ráérezni a gáz és a fék kezelésére . Erre sajnos már nem volt idő (a nejemnek) , és a kapkodásban már eszembe sem jutott . Amerikában a nejemet is egy parkolóban képeztem ki az automata váltóra , mielőtt 5000 km-es utunkra indultunk .
Dízel autót még soha nem vezettem , bár elméletben ismerem . Most úgy látom pici gázzal finoman lehet indulni , nem fullad le és nincs kuplung csúsztatás sem . Én nem így próbáltam . Akkor valahogy az volt bennem , hogy kis teljesítmény , pörgetni kell .
Valahol majd ki kellene próbálnom egy jóállapotú mopedet és nem kutyafuttában . Gondolkozom hogy azt a kápolnai Aixamot megnézném , vonattal egy napba szűken belefér . Úgy írják állapotfelmérés és javítás után van . Talán a cseréről is szó lehet .

 

WooDoo köszönöm nagylelkű ajánlatodat , de az próba csak a fékre vonatkozna ami nekem kevés .

 

Üdvözlettel : Metcal

Előzmény: Bakancs4 (49691)
WooDoo Creative Commons License 2022.08.01 -3 1 49693

Ha szeretnél kipróbálni egy újszerű mopedautót, az egyik kocsim Pesten van, a másik meg Debrecenben, az se a világ vége, pláne ha ingyen van a vonat. Mondjuk az enyémek nem diesel motorosak...

Előzmény: Metcal (49692)
Metcal Creative Commons License 2022.07.31 0 0 49692

Sziasztok !
Köszönöm mindenkinek (aki ott volt) a sóstói elméleti és gyakorlati kiképzést .

Hónapok levelezése alatt kaptam volna annyi ismeretet erről a sokak által szeretett ,de gyakran gondot is okozó kis masináról , mint amennyit egy nap alatt begyüjthettem .

Már látom hogy ezt az autót nem lehet úgy venni mint felnőtt társait , használtan különösen nem . Körültekintően kell választani , jó adag szerencse is kell és még úgy is számítani kell több-kevesebb hibára . Fel kell készülni azok javítására . Nem örülök ennek , de más út nincs . 
Jó hogy vezethettem egy elhanyagolt és egy átlagos masinát . Azt sajnálom hogy a jobbak közül nem próbáltam ki valamelyiket . Így nem tudhatom hogy a fék egy tökéletes kocsin is annyira gyenge mint amit vezettem , vagy vannak elfogadhatóak is . A legjobban ez zavart . Tudom hogy itt nincs rásegítő , 50 éve a trabantomon sem volt , de jól karban tartva normál pedálerővel biztonsággal meg lehetett állni . Persze ezt is szokni kell .

Nem mondtam le az autócseréről , figyelem az ajánlatokat , meghallgatom a tanácsokat és csak összejön .

 

Köszi Bakancs a Ligier véleményt , jó hogy érdeklődtem , szélesebbek az ismereteim . Még valószínü hogy kérdezni fogok néhányszor .
Mire jutottatok tegnap a variátor szereléssel ?  Remélem végül hazajutott vele a tulaj .

 

Köszönöm Lavicska és rom-anti  Facebook-os linkjeit . Érdekes és jó fórumokat látok ott is, bár ez a nejem világa , most figyelemmel kisérem . Kár hogy egyes hirdetők telenyomják sorozatosan ismételt hirdetéseikkel , így nehezebb kibogozni a valóban érdekes hozzászólásokat .

Előzmény: Bakancs4 (49691)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!