nagyon jó ötlet!
valaki állítson össze egy esettanulmányt (vagy mit), aztán bombázni a BKV-t meg a médiát
EU,környezetvédelem, minden szempontból aktuális
Én is odáig vinném az első ütemben, aztán felmehetne a Zugligeti út 64.-ig, aztán már mehetne Zugligetbe
"Egy IK405-öst meg lehetne ott fordítani, elegendő lenne 1 db midi az egész fennmaradó 158-as vonalra... " Ez is jó lenne, mert az emberek hamar átszoknának a villamosozásra.
Én is pont odáig vinném a villamost első lépésben!
És nagyon tetszik az ötlet, hogy a busz csak odáig járna, szerintem tuti, hogy még így átszállással is csökkenne az utazási idő Zugligetig! (Ugyanis amig a 158-as végégverekszi magát a Városmajoron meg a Szilágyin, az egy rémálom!)
Egy IK405-öst meg lehetne ott fordítani, elegendő lenne 1 db midi az egész fennmaradó 158-as vonalra...
Viszont nem kispályáznék 58A jelzéssel, legyen rögtön 58-as, aztán majd hosszabbodik, ha lehet...
Egy, azaz 1 megállóval kellene többet mennie, és már símán ki lehetne nevezni 58A-nak. A szépilona után a hármas útelágazásnál (Zugligeti - Zalai - Virányos) kellene egy ideiglenes fej-végállomás a Zugligeti úton. Ott főiskola, "mezei" suli, óvoda, Bölcsi található, + egy gyógyszertár, egy magán klinika, egy fodrászat, egy gyors fénymásoló, meg mit is akartam még... :-D Aki ott lakik, arról már nem is beszélek. Szóval ODA kellene mennie az "58A"-nak, (nem 118-nak, hogy enné meg a rossebb! :-D) és onnan a Libegőig járhata az átok 158-as törpe-busz. (Amíg végig nem mehet újra az 58...) ;-) Ez a Szépilonánál lévő kihúzótól kb. 200m sín lenne, és úgy 14db. oszlop.
Bár mindenki úgy beszél róla, mintha ez az 58-as feltámadása lenne, tudtommal egyelőre még csak arról beszélnek, hogy a Szépilona előtti kihúzóból csinálnak egy rendes végállomást, nem arról, hogy a villamos elindul a hegynek a Zugligetin.
Pár régi film-részlet van az oldalamon, meg még jön is hozzá, ha sikerül véééégre a honlapomat átköltöztetni valami értelmes helyre... (Ezen vagyok úgy másfél hónapja...)
http://www.tar.hu/garfield_laci/
(Tűzfalat tanácsos KIKAPCSOLNI, különben a tar.hu -s oldalak nem jönnek be, vagy csak hibásan...)
én tudok néhány rövidfilmről (a szó szoros értelmében rövid: 10-20 mp.), és hallottam már olyanról is, hogy a tv-ben ment vmi műsor róla... sajnos a "gyarló" testvérem volt az, aki látta, ezért nem tudok a filmről semmit :((
Ez igen! Szerintem aki ide benéz szívesen olvassa ezeket a sztorikat. Józsi bácsi? :-/ Én nem ismerem. Szerintem valakivel összetéveszt, mert én még nem voltam a PalTalk-on.
Csokis: Látod, Hamsternél mindent fellelhetsz! :-)
Köszi, de azért meglepődtem ezen az 1911-12-n. Azért az is jó 70 év szolgálati idő. Az még parkőrben, vagy jegyszedő néniben is sok. :-)
Egyébként úgy emlékeztem, hogy még ezzel jártam suliba, 81-85 közt, de látom, hogy 80-ban megszűntek az 59-es vonalán.
Itt a válasz, az 1000-esek története 1900-ban még nem ők voltak, sőt, náluk kimondottan gondoltak már arra, hogy ne tudjon csak úgy nekigurulni a hegyipályán.
Azt tudom, hogy az 1000-esek régi vasak (fák? :-) ) voltak, de ennyire? Utánanéztem a Hegyvidéki olvasókönyvben, és a baleset 1900-ban történt. Lehetett az már 1000-es?
Szia TIAN, megvagyok meg mindig, de a szokottnal is elfoglatabb vagyok, raadasul meg vagyok fazva mint egy vadaszkutya.
Sajna nem vezettem az 59-est mert ket evvel a jogsim elott megszunt. De sokat jartam vele mint utas addig.
A tularamkapcsolo az 56-oson pedig bizony levert es konnyen, nem csak hegynek fel hanem sima uton is. Volt olyan tuja amivel nagyon kesztyus kezzel kellett banni.
Nem tudom mondtam-e hogy az ezreseknek volt egy jellegzetes szaga foleg hegymenetben. Kesobb rajottunk, hogy a sok iv huzas a menetkapcsoloban ionizalta a levegot es onnan eredt a "szag".
A villamosfek eleg jo volt, mert sokaig gurult mire eleg aramot termelt a fekezeshez. Sietni nem surun kellett mert jo volt a menetido, csak a vezetok vagy az utolso koron valtasra mentek, vagy vecere siettek, vagy csak elb@sztak az idot enyelgessel a takaritonovel a hegyen.
Mas. Ha tul durvan bantal a menet/fek kapcsoloval, akkor neha az allo kontaktor (erintkezo) begorbult es csak addig a fokozatig tudtad mozgatni a kart. Nekunk tilos volt a kontaktor szekrenyt kinyitni, de ha nem akartal felrehuzni a hegyen, akkor lehuztad az aramszedot es visszahajtottad a kontaktort. Valami remlik hogy ketforintost is hasznaltunk, de mar nem emlekszem hogy mire.
Mondta a Jozsi bacsi hogy neha rajta vagy a PalTalk-on. Mi ott a muveszneved? Tudnank dumalni ott is.
szia, BOLOND
BOLOND merre vagy? Te csak az 56-oson vezettél, az 59-esen nem? Gyakorlott vezetőknél is előfordult néha, hogy felfelé kikapcsolt a túláramkapcsoló? Lefelé jövet mennyire vettétek komolyan a villamosfék használatát? Ha sietni kellett biztos légfékkel jöttél lefelé is, ugye?
Köszi, de sajna vannak "extra igényeim", ilyenek, mint pl.: Korlátlan tárhely, külföldről is jó elérhetőség, nem létező felugró reklám-ablakok, és mind e mellé nem árt, ha ingyen is van. :-D Na, ha ILYET tudsz, szólj! ;-)
Nekem már birtokomban van egy "ilyesmi" ígéret, talán sikerül is összehozni...
Bízom benne, hogy mihamarabb, nem rajtam múlik! :-)