Nem az volt a kérdés, hogy te vinnéd-e bárhová, hanem az, hogy kell-e hozzá külön engedély. Ha a kilóba belefér, akkor nem kell, ennyi a mondanivaló. :-)
Az amerikai szabályozás kicsit más, de alig van különbség, inkább az angolszász mértékegységekhez passzított méretek miatt adódik kicsi eltérés. A max. méretek, amihez még nem kell engedély, 13' 6”, azaz 4,11 m magas , 8' 6”, azaz 2,59 m széles, és 40 láb hosszú, azaz 12,19 m.
A 32 ill. 36 m2 meg úgy jön ki, hogy az "emelet", vagyis a hálószoba alapterületét külön hozzászámolják a lenti alapterülethez.
A "lakókocsi", vagyis a vontatmány megengedett legnagyobb mérete max. 12 m-es hossz (tényleges hossz a vonófejjel együtt), 2,55 m szélesség és 4 m magasság (1996. július 25-i 96/53/EK tanácsi irányelv szerint), illetve a vontató járművel együtt a teljes szerelvény max. 18,75 m. Ezen túl csak a vontatmány és a vontató jármű tömege számít a már ismert szabályok szerint.
Ne feledd, hogy itt sok esetben "nagykorú" lakókról van szó, nem mai, modern példányokról.
Az mindesetre hasznos, ha a töltő nem tolja ész nélkül a feszt, mert a lítium akksi idővel megsínyli.
Amúgy ha a lítium akksit úgy tudod használni, hogy soha nem töltöd teljesen tele, és soha nem meríted teljes le, akkor tényeg eszelős hosszú az élettartama (20-80%-os ciklus).
Az meg másik kérdés, ilyesmivel foglalkozó ember véleménye, hogy Aliról sosem venne lítium akksit...
Banner munka akksi 3 év után, gyári AGM Ford akku szinten 3 ev után mondta be az unalmast. Egyik sem az olcsó kategória. Raadásul mindkettő garázsban, feltöltött állapotban, nem kivégezve és mégis.......
Na ez az, amit a mai akkumulátorokról nem lehet elmondani. Egyikről sem!
Banner munka akksi 3 év után, gyári AGM Ford akku szinten 3 ev után mondta be az unalmast. Egyik sem az olcsó kategória. Raadásul mindkettő garázsban, feltöltött állapotban, nem kivégezve és mégis.......
Attól függ, hogy a töltőd hogyan tölt, milyen feszültséggel. Ha 13,8V a töltőfesz, ami az egyik szokásos érték, akkor nem fogja tudni teljesen feltölteni, nem lesz meg soha a teljes névleges kapacitásod. Előnye viszont, hogy ha mélykisülésbe nem viszed, mondjuk 15-20% töltés marad mindig benne, akkor örök élet, meg egy nap.
Ha 14,4V-os a töltőd, ami a másik jellemző érték, akkor meglesz a teljes kapacitásod.
Ilyesmit használt már valaki? Tervezgetem a majdani lakóautónkat, inkább ilyenben gondolkodnék, mint a sima munkaakkuban, elvileg kb. 10x annyi ciklust bír, és negyedannyi a tömege.