Engine
Engine Code : K20C
Type : Inline four, aluminum block and head
Valvetrain : DOHC, four valves per cylinder,
i-VTEC variable valve timing
Displacement : 1998cc: 86.0 mm x 86.0mm
Compression Ratio : 11.0:1
Kutatok a Yahoo-val CTR nyomaték görbe után;)
Az előbbi szerintem nem ríííl;)
Egyenlőre ezt találtam;)
2002-es TypeR
Itt vannak áttételezések.
Na mindjárt lökök valami ríííl görbét;)
Azok. Ha nem lenne változóvezérlésű, akkor nem lenne ilyen lapos a nyomatékgörbéje! Amúgy meg 5900-nál nyit a VTEC. Látszik is a görbén. Bár nem durva az emelkedés, de azért lazán érezhető!
A 1.04-es szorzódat engedelmeddel 1.08-ra módosítom, mert az áltlad használt tartományban kb 180 NM áll a rendelkezésedre... így a pontosan átlagolt vonóerő értékek a következők:
Várom a további lóerőpárti magyarázatot, hogy gyorsulta le a gyengébb autó az erősebbet.
Azt, hogy a VÉGSEBESSÉG teljesítmény kérdése (azaz nyomatéké ÉS fordulatszámé) sosem vitattam. A gyorsulásban játszott szerepét azonban igen, ezt pedig jól igazoljaák a számok, mert az egész tartományra vetítve minimális előnnyel, de a 15%-al gyengébb autó győz...
ha a nyomatek "torzulasnal" huzol ket fuggoleges vonalat ugy 3200-5200 kozott, akkor ott is lathatsz nemi visszaesest, persze nagyon minimalisat, mivel meg nagyon messze van a csucspont.
"Vuk, megnéztem a grafikonod alapján a CTR átlagos nyomatékát, valahol 170-175 közt van a Bonnyé pedig 260 körül, ezek alapján az adatok alapján, azaz kb 10% a veszteség mindkét autónál. Szvsz ez az előző számítást érdemben nem befolyásolná..."
Te miről beszélsz ember? A CTR-nél felváltás után csak 6000-re esik vissza fordulat! Azzal kell számolni!
Most látom, hogy a CTR egyesben elindulásnál kb. 35-40-ig nem hozza a 188-as átlagot, csak kb. 170-180-asat. Tehát ott a bonnie jobban ellép (plusz nála magasabb a nyomaték ott. De a késöbbi számítások (kb. onnantól, ahol a Bonni 2-est vált, tehát 36-tól) korrektek!
Az a lyuk nem magyarázat (nem 100%-ig;) a szelep vezérlés váltásra,hisz állandó vezérlésű gépeknél is van ezen a tájon egy lyuk a nyomaték görbében;)
De az a full egyenes teljesítmény görbe....:D Az gyanus;)
Ha már ennyire optimalizálunk, akkor mielőtt összegzel, vigyük feljebb a váltási pontomat, mert tényleg mindenhol 5000 fölötti értéket írnak. Hagy ne legyen nagyon elszállt, 5250-re mondjuk. Benne vagy?
Vuk, megnéztem a grafikonod alapján a CTR átlagos nyomatékát, valahol 170-175 közt van a Bonnyé pedig 260 körül, ezek alapján az adatok alapján, azaz kb 10% a veszteség mindkét autónál. Szvsz ez az előző számítást érdemben nem befolyásolná...
A lényeg hogy Te érted és le is magyarázod . Hát szomorú , elég szomorú kéremszépen !
Papiron kihozod hogy elver egy TD esetleg ? Vagy az a Bonny vagy mi a turo ? Tök izgi .....
Bocs hogy most nincs kedvem számolni , valahogy nem vagyok ebben most benne majd pár hét mulva addigra átveszem . Szerintem dr-nak nem kell lenni hogy kiszámoljam csak ugyebár ami baromság az az is marad akár hogyan is tekerjük !
Egy hülye kérdés:
Ezek a CTR-ek nem változó szelep vezérlésűek???
Mert ha igen,akkor kizártnak tartok egy ilyen egyenes teljesítmény görgét,hisz valamilyen fordulaton változtatja a szelepek nyitását nemde?
Ui: Ha nem változó a vezérlés akkor is kizárt egy ilyen görbe ;) (ami egyenes:)