Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 311
"11984.21053 9411.111111
6122.1279 6137.037037
4371.528822 4370.37037
3291.052632 3305.555556"

Contact :DDD
Vagy a Sphere ?:DDD

Előzmény: Hooshee (305)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 310
Saját váltókkal nagyon sírna Hooshee szája! :-))))

Amúgy nem maradsz fent az F1-ig? Már elég kis időt kell csak kibekkelned!

Előzmény: Bihus (301)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 309
A teljesítménygörbe nem egyenes, csak éppen a fordulatszámmal való szorzás kisímítja a görbét. Ne a teljesítménygörbét nézd, hanem a nyomatékot!
Előzmény: E30M40 (298)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 308
Benne, de nem biztos, hogy jobban jársz! Akkor ugyanis az átlagos nyomatékértéked megy jóval lejjebb!
Előzmény: Hooshee (287)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 307
Engine
Engine Code : K20C
Type : Inline four, aluminum block and head
Valvetrain : DOHC, four valves per cylinder,
i-VTEC variable valve timing
Displacement : 1998cc: 86.0 mm x 86.0mm
Compression Ratio : 11.0:1
Kutatok a Yahoo-val CTR nyomaték görbe után;)
Az előbbi szerintem nem ríííl;)

Egyenlőre ezt találtam;)
2002-es TypeR
Itt vannak áttételezések.
Na mindjárt lökök valami ríííl görbét;)

Claimed Crank Hp : 200 hp @ 7400 rpm
Claimed Crank Torque : 145 lb-ft @5900 rpm
Redline : 7900 rpm

Drivetrain
Layout : Transverse front engine,
front-wheel drive

Transmission
Gear Ratios
1 : 3.266:1
2 : 2.130:1
3 : 1.517:1
4 : 1.147:1
5 : 0.921:1
6 : 0.738:1
Final drive : 4.388:1
Differential : Torque-sensitive helical limited-slip

HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 306
Azok. Ha nem lenne változóvezérlésű, akkor nem lenne ilyen lapos a nyomatékgörbéje! Amúgy meg 5900-nál nyit a VTEC. Látszik is a görbén. Bár nem durva az emelkedés, de azért lazán érezhető!
Előzmény: E30M40 (282)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 305
Vukbocsika, de gyorsulásról volt szó...

A 1.04-es szorzódat engedelmeddel 1.08-ra módosítom, mert az áltlad használt tartományban kb 180 NM áll a rendelkezésedre... így a pontosan átlagolt vonóerő értékek a következők:

11984.21053 9411.111111
6122.1279 6137.037037
4371.528822 4370.37037
3291.052632 3305.555556

Az első a Bonny, a második a CTR...

Várom a további lóerőpárti magyarázatot, hogy gyorsulta le a gyengébb autó az erősebbet.

Azt, hogy a VÉGSEBESSÉG teljesítmény kérdése (azaz nyomatéké ÉS fordulatszámé) sosem vitattam. A gyorsulásban játszott szerepét azonban igen, ezt pedig jól igazoljaák a számok, mert az egész tartományra vetítve minimális előnnyel, de a 15%-al gyengébb autó győz...

Előzmény: HondaVuk (299)
capri-3 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 304
ha a nyomatek "torzulasnal" huzol ket fuggoleges vonalat ugy 3200-5200 kozott, akkor ott is lathatsz nemi visszaesest, persze nagyon minimalisat, mivel meg nagyon messze van a csucspont.
Előzmény: ZolikA (297)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 303
"Vuk, megnéztem a grafikonod alapján a CTR átlagos nyomatékát, valahol 170-175 közt van a Bonnyé pedig 260 körül, ezek alapján az adatok alapján, azaz kb 10% a veszteség mindkét autónál. Szvsz ez az előző számítást érdemben nem befolyásolná..."

Te miről beszélsz ember? A CTR-nél felváltás után csak 6000-re esik vissza fordulat! Azzal kell számolni!

Most látom, hogy a CTR egyesben elindulásnál kb. 35-40-ig nem hozza a 188-as átlagot, csak kb. 170-180-asat. Tehát ott a bonnie jobban ellép (plusz nála magasabb a nyomaték ott. De a késöbbi számítások (kb. onnantól, ahol a Bonni 2-est vált, tehát 36-tól) korrektek!

Előzmény: Hooshee (284)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 302
Így korrekt.
Előzmény: Hooshee (300)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 301
Jól látszik, mennyire megkavartátok az azonos váltóval a dolgot :)

Saját váltókkal nyilván nagyjából ugyanaz maradna az arány, nem ugrálna így össze-vissza...

Előzmény: HondaVuk (299)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 300
Átlagolva az értékeket 5250-ig egészen pontosan 260 Nm jön ki, és vuk már kiszámolta a 1.14-es szorzót, amit elfogadtam
Előzmény: Bihus (295)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 299
Tehát az ígért összegzés sebességsávonként kimutatva:

Sebesség
CTR vonóerő / Bonni vonóerő
CTR vonóerő/Bonnie vonóerő hányados

0-36 km/h:
9775 / 13556
0.72

36-56(57) km/h:
9775 / 8840
1.10

57-78:
6373 / 6296
1.01

79-88:
6373 / 4760
1.33

89-103:
4538 / 4760
0.95

104-123:
4538 / 3823
1.18

124-128:
4538 / 3063
1.48

128-163:
3433 / 3063
1.12

És a CTR-nél itt váltják az 5-diket és akkor még van egy 6-dik is! A Bonni meg itt halt meg! :-))))

Szerintem elég meggyőző a CTR fölénye! Várom a további nyomatéktárgyú hozzászólásokat!

E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 298
Az a lyuk nem magyarázat (nem 100%-ig;) a szelep vezérlés váltásra,hisz állandó vezérlésű gépeknél is van ezen a tájon egy lyuk a nyomaték görbében;)
De az a full egyenes teljesítmény görbe....:D Az gyanus;)
Előzmény: capri-3 (293)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 297
Ha tudok , mindig segitek ! :-)))))

Amugy capri kolléga felfedezte és igaza van . Csak azt nem értem a teljesitmény görbén miért nem látszik ? Ja tudom ! Honda ! :-)))))))

Előzmény: E30M40 (292)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 296
ehh, mindegyik *2 persze, csak még a régen általad adott képlettel számolok, ahol te kerékátmérővel osztottál sugár helyett :)))
Előzmény: Hooshee (294)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 295
Na, még utoljára beleszólok, aztán a többi már Vuk érdekvédő képességén múlik :)

Szóval 260 a 300-nak csak 86%-a.

Viszont a CTR nyomatékgörbéjén jól látszik, hogy lehet kb. 180 Nm-s átlaggal számolni. Úgysem esik a fordulat soha 5000 alá, szvsz.

Tehát ami kis előnyöket itt összecsípsz, az mind-mind neked fog kedvezni a végeredmény számításakor.

A lóerőpártiak aszondják, kb. a két autó lóerőkülönbségének kell kijönni a végén. Tehát a Bonny a CTR kb.85%-át fogja tudni.

Viszont azzal, hogy felviszed a fordulatot 5250-re, megint csak kapsz olyan 5%-ot, holott ott már 215 Nm körül tudna csak a Bonny...

Részemről ennyi :)

Előzmény: Hooshee (284)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 294
A vonóerők az általad használt sebességtartományban:

6831
3489.612903
2491.771429
1875.9

Ez még a csúcsnyomatékkal számolt

capri-3 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 293
ott van benne, a nyomatek mutatja is, esik 4-5000 kozott, de aztan valt es ujra puposodik a vonal felfele...
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 292
"de hát ez Honda ! :-))))"

Mindent megmagyaráztál;)

Előzmény: ZolikA (291)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 291
Az hát ! :-))))

Én sem értem hogy nincs benne luk de hát ez Honda ! :-))))

Előzmény: E30M40 (290)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 290
Most akkó változó vezérlésű vagy nem???:)
Válasz please valamelyik Ronda...izé Honda gurutól;)
Előzmény: E30M40 (282)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 289
"Benne vagy?"

NEM!

:P

Előzmény: Hooshee (287)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 288
Ehhez az adatok:

38.09534814
58.48440771
82.11719737
108.6066159
135.2570993
168.7964613
a sebességek a különböző fokozatokban

Előzmény: Hooshee (287)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 287
Ha már ennyire optimalizálunk, akkor mielőtt összegzel, vigyük feljebb a váltási pontomat, mert tényleg mindenhol 5000 fölötti értéket írnak. Hagy ne legyen nagyon elszállt, 5250-re mondjuk. Benne vagy?
Előzmény: HondaVuk (280)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 286
160-nál előzi vissza ilyen váltó esetén, mivel a bonny nem tud tovább forogni.

Előzmény: HondaVuk (281)
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 285
Az hogy mi a király minden értlemes tudja aki meg nem az magára vessen és számoljon és ringassa magát a hülyeségbe ! :-)))))

Vagy vegyen gőzmozdonyt tényleg !

Előzmény: HondaVuk (281)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 284
Vuk, megnéztem a grafikonod alapján a CTR átlagos nyomatékát, valahol 170-175 közt van a Bonnyé pedig 260 körül, ezek alapján az adatok alapján, azaz kb 10% a veszteség mindkét autónál. Szvsz ez az előző számítást érdemben nem befolyásolná...
ZolikA Creative Commons License 2003.03.09 0 0 283
A lényeg hogy Te érted és le is magyarázod . Hát szomorú , elég szomorú kéremszépen !

Papiron kihozod hogy elver egy TD esetleg ? Vagy az a Bonny vagy mi a turo ? Tök izgi .....

Bocs hogy most nincs kedvem számolni , valahogy nem vagyok ebben most benne majd pár hét mulva addigra átveszem . Szerintem dr-nak nem kell lenni hogy kiszámoljam csak ugyebár ami baromság az az is marad akár hogyan is tekerjük !

Előzmény: Hooshee (277)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 282
Egy hülye kérdés:
Ezek a CTR-ek nem változó szelep vezérlésűek???
Mert ha igen,akkor kizártnak tartok egy ilyen egyenes teljesítmény görgét,hisz valamilyen fordulaton változtatja a szelepek nyitását nemde?

Ui: Ha nem változó a vezérlés akkor is kizárt egy ilyen görbe ;) (ami egyenes:)

Előzmény: HondaVuk (260)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!