Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Geza59a Creative Commons License 2016.10.09 0 0 9351

Nekem 2001-es Vivaróm van, azon van 2 vagy 3 légtelenítő csavar is, a motor blokk mellett szokott egy lenni és 1 vagy 2 a fűtés radiátorhoz vezető csövekben.

 

De nem volt bölcs dolog úgy neki állni hűtőfolyadékot cserélni egy olyan kocsiban amihez nem értesz, Renault alapú kocsik amúgy is sokkal komplikáltabbak mint pl. a régi Ladák.

 

Sok autó típusnál a radiátor mellett a motor blokkjából is le kell engedni a vizet, a fűtést pedig max. melegre kell állítani, az összes légtelenítő csavart megnyitni, stb.

 

Ha mindezt nem tudod és nem is csináltad a leengedésnél, akkor úgytöltötted fel a rendszert friss fagyállóval, hogy a réginek a fele bent maradt.

 

Mindenesetre légtelenítés nélkül ne járasd a mocit pár percnél tovább mert a blokk és/vagy a hengerfej is túl melegedhet víz hiánya miatt és az bizony sokba kerülhet neked.

 

És még az sem mindegy, hogy milyen típusú fagyálló folyadékot tettél bele, nem is beszélve arról, ha a régi más típusú volt és a fele benne maradt a rendszerben, csak a jó istem tudja, hogy milyen keveréket kotyvasztottál össze benne és hogy az mennyire megbízható lesz az elkövetkező 3-5 évben, hogy a dermedési pontját nem tudhatod régi új keverék esetén az is tutti. Ennyi.

 

Ami a hibaüzenetet illeti, Hollandul azt mondja, hogy "ellenőrizni kell a kipufogó", sajnos nagyon tömören fogalmaz, nem tudni, hogy a kipufogó rendszernek melyik részét érti ez alatt, a csövet, vagy más egységét.

 

 

 

Előzmény: Login1 (9350)
Login1 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 9350

Üdvözletem,

új vagyok még itt... Segítséget kérnék, nem tudom mit csináltam rosszul? 2012 Vivaro (1.9CDTI), hűtővizet cseréltem. Kell valahol légteleníteni?

Kb. 6liter ment bele. Kigyulladt két hibajelző lámpa. Ez mit jelent? A hűtővízzel van kapcsolatban?

 

T_H Creative Commons License 2016.10.07 0 0 9349

Szükségem most két dologra:

- a bal ajtó alsó dísz műanyagját elhagytuk vagy lelopták.

Gyári festett érdekel. Szürkemetál szinben pedig nagyon király lenne, de persze a többi is érdekel

 

- a tolóajtó hátsó görgöje (ami kint fut az oldalfalon lévő sínben) ha jól látom laposra kopott (valószínű megragadt)

Egy ilyen görgő mechanikára lenne szükségem

Bender24 Creative Commons License 2016.10.06 0 0 9348

Sziasztok!

 

tegnap esti esőben újabb érdekesség ütötte fel magát, hátha találkozott már vele valamelyikőtök,:

szóval a jelenség, hang jelenség, ablaktörlő működése közben a két végállásnál kattanó hangot hallok a szélvédő bal alsó sarkából,

elég idegesítő hangja van! s nem tudom, hogy a gumilapát kattogott, vagy az ablaktörlő motor, vagy szerkezetnek valamelyik része,

sajnos eléggé olyan volt, hogy a kabinból jön, azaz belülről, s nem kívülről a szélvédő felől érkezett a hang!

 

találkoztatok már ezzel?, mi lehet ez?

 

üdv!

csiriz Creative Commons License 2016.10.04 0 0 9347

Arra nem tudtam rájönni honnan indul a hang, de ha ebből és nem baj, akkor jó. :)

Előzmény: I-200TX (9340)
Bender24 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 9346

a szerelő nem jelentkezett! :) még július végén hívtam, mondta, hogy most nyaral majd ha hazajött! , azóta is jelentkezik :))),

azóta kevesett jelentkezett a probléma így én sem nagyon erőltetem, hogy felesleges 100e-ket költsek el rá,

valószínű a tárcsát is cserélni kell majd, mert azt csinálja, hogy ha lassan indulok akkor 1200 fordulatnál ránt még egyett, olyan mintha pillanatra benyomnám a kuplungot és hirtelen fel, érdekes,

de ha közepes gázzal vagy nagyobbal indulok akkor nem jelentkezik ez a rántás, , , szóval valamikor biztos hozzá kell majd nyúljak, de egyenlőre csak utazunk a vassal 2-3 havonta, így még nem éreztem sürgetőnek belemászni,

de szívesen veszem és is ha találtok rá valami megoldást, mert egyébként ez a rántás dolog borzasztóan idegesít, s persze az elindulásnál nem akarok bekapcsolni sebességbe is tud kellemetlen pillanatokat okozni :)

Előzmény: Éva Árendás (9344)
plzsolt77 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 9345

Sziasztok ! Nincs valakinek elfekvőBen egy darab gyári 16os felnije ? Gumi sem fontos csak a felni kell potkeréknek . 06209959459 számom csörgess meg visszahívlak . Köszönöm  

Éva Árendás Creative Commons License 2016.09.30 0 0 9344

Szia az én vivaromnak is ugyan ez a váltó problémája van. Hogyan sikerült megoldani a hibát?  Mi okozta ezt a problémát, hogyan vagy hol sikerült megjavíttatni. Mennyibe került? válaszodat köszönöm. Üdv. Laci

Előzmény: Bender24 (9275)
Az optikus Creative Commons License 2016.09.28 0 0 9343

Itt a hiba megnevezése:Feltöltő nyomás érzékelő áramkör magas bemenet.

És ez állandó hiba. 

Az optikus Creative Commons License 2016.09.28 0 0 9342

A tény az, hogy most az autó megy. Alul kicsit gyengés, de kicsit később, megindul. Mióta nincs az a túl meleg azóta majdnem jó. Amiről beszélsz az a MAP szenzor? vagy ahogy itt már olvastam róla: a zizegő? A T szelep vezérlő vákuumos valami. Azt cseréltem újra, de nem változott semmi, így visszavették.

csipike01 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 9341

Aztt hiszem rám gondolsz.  Szóval: először Salgótarjánból jöttem haza kb olyan lassan, hogy majdnem gyalogolhattam volna az autó mellett. izzítás lámpa égett, erő nem volt, biztonsági üzemmód, szívás. Kiolvastam, turbónyomás érzékelőhiba. Kicseréltem, működik. Második alkalom: időszakosan átállt biztonsági üzembe, lámpa világít ismét. Leállítottam, újraindítottam, működött. Valameddíg. Vittem a laptopot magammal, amikor jelentkezett, kiolvastam. Ugyanez ismét. Kicseréltem, működik. Kb ennyi. 

ű

Előzmény: Az optikus (9321)
I-200TX Creative Commons License 2016.09.22 0 0 9340

Ez az a fránya zizegő?

 

Ha igen, akkor csak hagy zizegjen:)

Az enyémben akkor szokott zizegni halhatóan, ha kitakarítom. Az e. mágnes és a tányér összeérő felületein fekete kosz szokott lenni.

Előzmény: csiriz (9337)
csiriz Creative Commons License 2016.09.22 0 0 9339

Majd a harmadiknál is megfigyelem a zizegést. :)

Előzmény: sky777 (9338)
sky777 Creative Commons License 2016.09.17 0 0 9338
N nekem pont olyanom van. Nem tudom hogy normális-e de az enyémben azért hallhatóan zizeg.
Előzmény: csiriz (9337)
csiriz Creative Commons License 2016.09.16 0 0 9337

Megnéztem egy 2003évi 74kW-os Trafic-ot is, annál a motorhangon kívül semmi zaj nem hallatszott.

Akkor melyik a normális? Lehet, hogy egyik sem? :)

 

Egyébként a hang alapjáraton is, és erős gázadásnál is ugyanúgy zúgott folyamatosan, nem befolyásolta semmi.

 

Előzmény: sky777 (9336)
sky777 Creative Commons License 2016.09.15 0 0 9336
Szia.

Szerintem a turbó nyomás szabályzó szelep hangját hallottad,az zizeg hangosan. Mondjuk a motor hangját nem kéne hogy elnyomja. :-)
Előzmény: csiriz (9335)
csiriz Creative Commons License 2016.09.15 0 0 9335

Sziasztok!

 

Megnéztem egy 2005 évi 74kW-os Primastar-t, ami eladó volt.

Motorháztetőt felnyitva, járó motornál jobb oldalról hangos zúgó hang hallatszott, olyan mint a transzformátorok zúgása, valami elektromos dolog hangja. Volt olyan erős, mint a motor hangja.

Ez normális így?

Mi okozhatja?

crucigeraman Creative Commons License 2016.09.15 0 0 9334

Tisztelt Fórumozok !

 

Kérdezném, hogy van - e tapasztalata valakinek az új 1,6 - os biturbós Vivaro - ról ? Megoszthatná velem !

sumo69 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 9333

köszönöm

 

Előzmény: nyikj (9330)
tatli Creative Commons License 2016.09.11 0 0 9332

Szia!

Az aliexpress.com-ról rendeltem, kicsit a kulcs tolla vastagabb, de tökéletesen működik!

Előzmény: sumo69 (9327)
Szil25TDS Creative Commons License 2016.09.11 0 0 9331

Közben sikerült életet lehelni a vivaróba. Üa. szűrőház televolt szutyokkal, tisztítottuk a házat is olajcsere is megvolt, összes szűrővel együtt. Kiderült, hogy a légtömegmérő is rossz volt, az is csere: erő visszatért megy ahogy kell. Viszont reggelre hidegen az istenért sem akar elindulni. Újabb hibakód olvasás: főtengely jeladó szegmens hiba... Ha egyszer valamiért elkapja elindul, vészüzembe 1500-1800 fölé ismét nem megy, majd mikor megyek vele kicsit felmelegszik, egyszer csak visszajön az erő és a hiba elmúlik. Melegen indul pöccre, de ha kihűl egy éjszaka után pl, nem indul. :/  Megpróbáljuk a jeladót kicserélni, meg talán az izzítógyertyákat. Valakinek esetleg tapasztalata ez ügyben ? 

nyikj Creative Commons License 2016.09.10 0 0 9330

Bocs,az előbbi link helyett a jó:

 

http://goo.gl/48mY3g

Előzmény: sumo69 (9327)
nyikj Creative Commons License 2016.09.10 0 0 9329

http://goo.gl/P6HddD

 

Innen rendeltem.

Előzmény: sumo69 (9327)
Az optikus Creative Commons License 2016.09.10 0 0 9328

Sziasztok!

 

Kicsit fülelve, most már én is úgy érzem

Neked is I-200TX.

Kicsit füleltem, és figyeltem az egész autót, így most én is azt mondom hogy reggel, és este- éjszaka, sokkal dinamikusabb alsó fordulaton. A lámpa ugyanúgy világít. Lehet hogy a légtömegmérőm amit most cseréltem, nem gyári, és nem fogadja el???? Olvastam erről is. De mivel senki nem volt vele tisztában hogy az e a baja, ezért nem vettem meg bele 40.e ért a gyári philips et. Kezd elegem lenni. Szeretnék már a végére járni. Ezért vittem el a szakszervízbe. Én kis naív. Mellesleg ami furcsa hogy a gázolajszűrő poharában miért csak kb 1 dl. dizel van?? régen használok diesel autót, de még eddig mindben gázolajszűrő cserekor totál tele öntöttem és még pumpáltam is a totális légtelenítés miatt. ennek erre nincs szüksége?? vagy csak levegőt szív valahol?

 

bocsi hogy untattalak titeket!! Azért ha valakinek van outlete, szivesen fogadom.

köszi!!

sumo69 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 9327

Üdv mindenkinek!

 

Valaki csináltatott renault trafic távirányítós kulcsot?

 

vagy esetleg csinált saját maga kulcsot

 

honnan érdemes beszerezni? és hol taníttatni?

 

PL.

tatli  2016.02.09   0 0 9076

Ma érkezett meg egy ugyanilyen kulcs, benne elektronikával.

OP-COMMAL rá is tanítottam a vivarora!

Tökéletes lett!

 

tatli megirnád honnan szerezted be a kulcsot?

Szil25TDS Creative Commons License 2016.09.08 0 0 9326

Sziasztok!

 

Tudom, már hogy biztos megbeszélt téma és távolról nehéz bármit is kideríteni, de - felvillanó izzítólámpa és belassulás, 1500-nál nem nagyon engedi feljebb a fordulatot - hibának mik lehetnek az okai ? Van amikor semmi baja, de alacsony fordulaton picit lomhának érzem, 1800-2000 - től már megy szépen.

 

Opel vivaro f9q 760 -as motorkóddal.

 

 

Köszönöm, szép estét mindenkinek ! :)

Az optikus Creative Commons License 2016.09.01 0 0 9325

Sziasztok!

 

Lehet ez a megforgatás is lehet megoldás. A kis A klasznál bejött 1.4 benzin. Utána szépen indult hetekig.

De azon nem világított lámpa. Az opelnél azt mnondta a szerelő, hogy ahogy kapcsolt fogyasztót az autón, annál jobban ment a kocsi. Ebből lett a generator csere. Lehetett ebben valami, mert azóta elfogadható, de nem az igazi. Azt is mondták hogy kezdődő cellazárlat az akksiban cseréljek azt is . Rátettem egy akksit, ami jó, de ugyanazt csinálja. Mondván nem tudja a generátor hova tenni az áramot. Tegnep mondta egy barátom hogy a transalpja ugyanezt csinálta most a hétvégén mikor tönkrement az akkumulátor. Pedig fenntartásokkal kezeltük mindketten.

Az egészben az a felfoghatalan, hogy ha ezen a fórumon már többen is tapasztalták ezt a hibajelenséget, akkor a szervízben nem igaz hogy még nem jöttek rá hogy mi az ok.

korimv6 Creative Commons License 2016.08.31 0 0 9324

ELF-nek van kimondottan PK illetve PF váltókba olaja. Erősen ajánlott azt rakni bele, mert az van megfelelően adagolva ezekhez a kényes váltókhoz. Nem mellesleg az ára is jó.

Előzmény: Szokecigany (9322)
I-200TX Creative Commons License 2016.08.31 0 0 9323

Érdekes szerintem ez a megy, nem megy, nem úgy megy dolog. Ma reggel elég hűvös volt, hát már 1800 nál el kezdet harapni a gép. Délbe mikor már kánikula volt, jóval gyengébben muzsikált a trafic. Értem én, hogy hideg levegőben több az oxigén, de ha ez volna akkor télen már versenyautó volna. Nekem van egy olyan érzésem, hogy a légtömeg mérőm vacakol. Szerintem melegbe (30 fok) kevesebb üzemanyagot locsol a hengerekbe. Hüvös (15) a legoptimálisabb érzésre, megy is rendesen és nem is füstöl az autó. Télen a minuszokba kb ugyan úgy megy mint a hűvös időben viszont padlógáz esetén már van némi füst. Persze ez mind üzem meleg motor mellet nézve.

Kb 5 éve mikor légtömeg mérőt cseréltek a trafic-ba kb minden időben ugyan úgy húzott a motor. Hideg meleg nem számított neki jó 3 éven keresztül.

 

Nekem van egy óra ami mutatja a turbó nyomást, ez fixen 1 bár körül van. Amikor kételkedek a turbó szabályzó elemeibe akkor le szoktam húzni a szelepről a kis fekete csővet. Elvileg ilyenkor végig nyitva van a turbó szelep. Ilyenkor is ugyan úgy épül fel a turbó nyomás, kivéve , hogy 1 b fölé megy a nyomás.

 

A nyáron nagyon nem volt hajtva a gép. 2500 rpm fölött nem igen volt a mutató, de inkább 2000 környéke. Alig akart menni. Töltő nyomás is csak 2200 körül kezdett épülni. Nagyon picit ingadozott az alapjárat is. 

Kicsit megforgattam a motort harmadikba tiltásig. Kb 10 másodpercig harmadikba. Nosza helyre állt a rend. Ez eddig még mindig bejött.:) Amitől mindig tartok, hogy kirepül valamelyik hajtókar. :(

Hogy ilyenkor a porlasztok vagy a levegő járatokat sőpri ki fogalmam se nincsen. 

Ha hasonló a tünet lehet érdemes eljátszani, ha meg tudod beszélni a motorral, hogy ám nem szétrepülni.:) üzem meleg motorolaj megléte alap:)

 

Kicsit hosszúra sikeredet. Bocsi ha valakit untattam. Ja és igen, tudom. Diezel motort soha nem forgatunk tiltásig. (csak én évi 2-3 alkalommal)

Előzmény: Az optikus (9321)
Szokecigany Creative Commons License 2016.08.31 0 0 9322

Sziasztok. 2.3-as masterba milyen váltó olajat tegyek? 75w80gl5 helyett mehet bele 75w90 gl5? Az autó 99%ban autópályán jár 130-as tempóval. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!