Nekem 2001-es Vivaróm van, azon van 2 vagy 3 légtelenítő csavar is, a motor blokk mellett szokott egy lenni és 1 vagy 2 a fűtés radiátorhoz vezető csövekben.
De nem volt bölcs dolog úgy neki állni hűtőfolyadékot cserélni egy olyan kocsiban amihez nem értesz, Renault alapú kocsik amúgy is sokkal komplikáltabbak mint pl. a régi Ladák.
Sok autó típusnál a radiátor mellett a motor blokkjából is le kell engedni a vizet, a fűtést pedig max. melegre kell állítani, az összes légtelenítő csavart megnyitni, stb.
Ha mindezt nem tudod és nem is csináltad a leengedésnél, akkor úgytöltötted fel a rendszert friss fagyállóval, hogy a réginek a fele bent maradt.
Mindenesetre légtelenítés nélkül ne járasd a mocit pár percnél tovább mert a blokk és/vagy a hengerfej is túl melegedhet víz hiánya miatt és az bizony sokba kerülhet neked.
És még az sem mindegy, hogy milyen típusú fagyálló folyadékot tettél bele, nem is beszélve arról, ha a régi más típusú volt és a fele benne maradt a rendszerben, csak a jó istem tudja, hogy milyen keveréket kotyvasztottál össze benne és hogy az mennyire megbízható lesz az elkövetkező 3-5 évben, hogy a dermedési pontját nem tudhatod régi új keverék esetén az is tutti. Ennyi.
Ami a hibaüzenetet illeti, Hollandul azt mondja, hogy "ellenőrizni kell a kipufogó", sajnos nagyon tömören fogalmaz, nem tudni, hogy a kipufogó rendszernek melyik részét érti ez alatt, a csövet, vagy más egységét.
a szerelő nem jelentkezett! :) még július végén hívtam, mondta, hogy most nyaral majd ha hazajött! , azóta is jelentkezik :))),
azóta kevesett jelentkezett a probléma így én sem nagyon erőltetem, hogy felesleges 100e-ket költsek el rá,
valószínű a tárcsát is cserélni kell majd, mert azt csinálja, hogy ha lassan indulok akkor 1200 fordulatnál ránt még egyett, olyan mintha pillanatra benyomnám a kuplungot és hirtelen fel, érdekes,
de ha közepes gázzal vagy nagyobbal indulok akkor nem jelentkezik ez a rántás, , , szóval valamikor biztos hozzá kell majd nyúljak, de egyenlőre csak utazunk a vassal 2-3 havonta, így még nem éreztem sürgetőnek belemászni,
de szívesen veszem és is ha találtok rá valami megoldást, mert egyébként ez a rántás dolog borzasztóan idegesít, s persze az elindulásnál nem akarok bekapcsolni sebességbe is tud kellemetlen pillanatokat okozni :)
Sziasztok ! Nincs valakinek elfekvőBen egy darab gyári 16os felnije ? Gumi sem fontos csak a felni kell potkeréknek . 06209959459 számom csörgess meg visszahívlak . Köszönöm
Szia az én vivaromnak is ugyan ez a váltó problémája van. Hogyan sikerült megoldani a hibát? Mi okozta ezt a problémát, hogyan vagy hol sikerült megjavíttatni. Mennyibe került? válaszodat köszönöm. Üdv. Laci
A tény az, hogy most az autó megy. Alul kicsit gyengés, de kicsit később, megindul. Mióta nincs az a túl meleg azóta majdnem jó. Amiről beszélsz az a MAP szenzor? vagy ahogy itt már olvastam róla: a zizegő? A T szelep vezérlő vákuumos valami. Azt cseréltem újra, de nem változott semmi, így visszavették.
Aztt hiszem rám gondolsz. Szóval: először Salgótarjánból jöttem haza kb olyan lassan, hogy majdnem gyalogolhattam volna az autó mellett. izzítás lámpa égett, erő nem volt, biztonsági üzemmód, szívás. Kiolvastam, turbónyomás érzékelőhiba. Kicseréltem, működik. Második alkalom: időszakosan átállt biztonsági üzembe, lámpa világít ismét. Leállítottam, újraindítottam, működött. Valameddíg. Vittem a laptopot magammal, amikor jelentkezett, kiolvastam. Ugyanez ismét. Kicseréltem, működik. Kb ennyi.
Megnéztem egy 2005 évi 74kW-os Primastar-t, ami eladó volt.
Motorháztetőt felnyitva, járó motornál jobb oldalról hangos zúgó hang hallatszott, olyan mint a transzformátorok zúgása, valami elektromos dolog hangja. Volt olyan erős, mint a motor hangja.
Közben sikerült életet lehelni a vivaróba. Üa. szűrőház televolt szutyokkal, tisztítottuk a házat is olajcsere is megvolt, összes szűrővel együtt. Kiderült, hogy a légtömegmérő is rossz volt, az is csere: erő visszatért megy ahogy kell. Viszont reggelre hidegen az istenért sem akar elindulni. Újabb hibakód olvasás: főtengely jeladó szegmens hiba... Ha egyszer valamiért elkapja elindul, vészüzembe 1500-1800 fölé ismét nem megy, majd mikor megyek vele kicsit felmelegszik, egyszer csak visszajön az erő és a hiba elmúlik. Melegen indul pöccre, de ha kihűl egy éjszaka után pl, nem indul. :/ Megpróbáljuk a jeladót kicserélni, meg talán az izzítógyertyákat. Valakinek esetleg tapasztalata ez ügyben ?
Kicsit füleltem, és figyeltem az egész autót, így most én is azt mondom hogy reggel, és este- éjszaka, sokkal dinamikusabb alsó fordulaton. A lámpa ugyanúgy világít. Lehet hogy a légtömegmérőm amit most cseréltem, nem gyári, és nem fogadja el???? Olvastam erről is. De mivel senki nem volt vele tisztában hogy az e a baja, ezért nem vettem meg bele 40.e ért a gyári philips et. Kezd elegem lenni. Szeretnék már a végére járni. Ezért vittem el a szakszervízbe. Én kis naív. Mellesleg ami furcsa hogy a gázolajszűrő poharában miért csak kb 1 dl. dizel van?? régen használok diesel autót, de még eddig mindben gázolajszűrő cserekor totál tele öntöttem és még pumpáltam is a totális légtelenítés miatt. ennek erre nincs szüksége?? vagy csak levegőt szív valahol?
bocsi hogy untattalak titeket!! Azért ha valakinek van outlete, szivesen fogadom.
Tudom, már hogy biztos megbeszélt téma és távolról nehéz bármit is kideríteni, de - felvillanó izzítólámpa és belassulás, 1500-nál nem nagyon engedi feljebb a fordulatot - hibának mik lehetnek az okai ? Van amikor semmi baja, de alacsony fordulaton picit lomhának érzem, 1800-2000 - től már megy szépen.
Lehet ez a megforgatás is lehet megoldás. A kis A klasznál bejött 1.4 benzin. Utána szépen indult hetekig.
De azon nem világított lámpa. Az opelnél azt mnondta a szerelő, hogy ahogy kapcsolt fogyasztót az autón, annál jobban ment a kocsi. Ebből lett a generator csere. Lehetett ebben valami, mert azóta elfogadható, de nem az igazi. Azt is mondták hogy kezdődő cellazárlat az akksiban cseréljek azt is . Rátettem egy akksit, ami jó, de ugyanazt csinálja. Mondván nem tudja a generátor hova tenni az áramot. Tegnep mondta egy barátom hogy a transalpja ugyanezt csinálta most a hétvégén mikor tönkrement az akkumulátor. Pedig fenntartásokkal kezeltük mindketten.
Az egészben az a felfoghatalan, hogy ha ezen a fórumon már többen is tapasztalták ezt a hibajelenséget, akkor a szervízben nem igaz hogy még nem jöttek rá hogy mi az ok.
ELF-nek van kimondottan PK illetve PF váltókba olaja. Erősen ajánlott azt rakni bele, mert az van megfelelően adagolva ezekhez a kényes váltókhoz. Nem mellesleg az ára is jó.
Érdekes szerintem ez a megy, nem megy, nem úgy megy dolog. Ma reggel elég hűvös volt, hát már 1800 nál el kezdet harapni a gép. Délbe mikor már kánikula volt, jóval gyengébben muzsikált a trafic. Értem én, hogy hideg levegőben több az oxigén, de ha ez volna akkor télen már versenyautó volna. Nekem van egy olyan érzésem, hogy a légtömeg mérőm vacakol. Szerintem melegbe (30 fok) kevesebb üzemanyagot locsol a hengerekbe. Hüvös (15) a legoptimálisabb érzésre, megy is rendesen és nem is füstöl az autó. Télen a minuszokba kb ugyan úgy megy mint a hűvös időben viszont padlógáz esetén már van némi füst. Persze ez mind üzem meleg motor mellet nézve.
Kb 5 éve mikor légtömeg mérőt cseréltek a trafic-ba kb minden időben ugyan úgy húzott a motor. Hideg meleg nem számított neki jó 3 éven keresztül.
Nekem van egy óra ami mutatja a turbó nyomást, ez fixen 1 bár körül van. Amikor kételkedek a turbó szabályzó elemeibe akkor le szoktam húzni a szelepről a kis fekete csővet. Elvileg ilyenkor végig nyitva van a turbó szelep. Ilyenkor is ugyan úgy épül fel a turbó nyomás, kivéve , hogy 1 b fölé megy a nyomás.
A nyáron nagyon nem volt hajtva a gép. 2500 rpm fölött nem igen volt a mutató, de inkább 2000 környéke. Alig akart menni. Töltő nyomás is csak 2200 körül kezdett épülni. Nagyon picit ingadozott az alapjárat is.
Kicsit megforgattam a motort harmadikba tiltásig. Kb 10 másodpercig harmadikba. Nosza helyre állt a rend. Ez eddig még mindig bejött.:) Amitől mindig tartok, hogy kirepül valamelyik hajtókar. :(
Hogy ilyenkor a porlasztok vagy a levegő járatokat sőpri ki fogalmam se nincsen.
Ha hasonló a tünet lehet érdemes eljátszani, ha meg tudod beszélni a motorral, hogy ám nem szétrepülni.:) üzem meleg motorolaj megléte alap:)
Kicsit hosszúra sikeredet. Bocsi ha valakit untattam. Ja és igen, tudom. Diezel motort soha nem forgatunk tiltásig. (csak én évi 2-3 alkalommal)