Furcsa az biztos. Olyan szokott lenni, hogy füstgenerátort kikapcsola a dekóder automatikusan egy idő múlva, bár az nem ilyen rövid idő szokott lenni. Az is érdekes, hogy miért kell egy-két percet várni azután, hogy felrakod újra sínre ahhoz, hogy újra világítson egy darabig. Túlterhelésnél inkább villogni szokott a lámpa emlékeim szerint. (Bekapcsol a védelem, majd kikapcsol és így tovább, bár a programjától is függhet.)
Szerintem inkább a dekóder kimenete kapcsol le. Ez elvileg 200 mA-t tud, szóval valami áramköri gond van (például egy gyenge zárlat). A dekódert kivéve meg kellene mérni a közös és a világításkimenetek között az ellenállást. Ha olyan központod van, ami tud áramot mérni (z21-ek vagy EcoS), akkor azzal érdemes kezdeni, hogy összehasonlítod az áramfelvételt kikapcsolt és bekapcsolt világításnál, illetve a másik irányú világításnál.
Sehogy. a z21-et én android app miatt használom az Ecosra kötve szolgának. A nagy Z21-et esetleg Loconet buszon lehet digikeys loconetes foglaltság érzékelővel és arra kötött s88 modulokkal felvértezni. Szerintem ne menj bele, ha DT-használsz... Hagyd azt a blockot, ha nem akarsz beáldozni egy foglaltság érzékelőt erre.
Most van az, hogy időnként nagyon kezdőnek érzem magam. Ezért aztán elnézést kívánok a lámer kérdésért, de hogyan is kell összeházasítani egy s88 modult a Z21-el?
Köszi a választ! Sajnos, mivel nálam a Z21 adott, ezért ha DT-ről beszélünk, akkor nekem csak az új 8Rb modul jön szóba, aminél ugye ez a csoportonkénti bekötés nem játszik, hiába ez a legjobb ár/érték arányú modul a piacon. 7 bemenetet azért csak nem küldenék a levesbe...
Nálam blokk a TC-ben a programozó sín is. DT S88-at használtam, így 4 bemenetből egybe kötöttem azaz 3 ment pazarlásra, a másik négy nem mert ott osztható a 8 bemenet 2x4-re, mintha külön boosteres lenne, úgy kötöttem.
Bocsánatot kívánok ha már volt a témák között de átnyálazni a teljes topicot - mission impossible. Natehát: szabad-e a programming track-et blokként definiálni a TC-ben? Ha igen, akkor hogyan lehet egy terhelésvezérelt feedback modult bekötni? Ez az egy blokk leköt egy teljes 8 bemenetes modult? Vagy hagyni kell az egészet és kézi vezérléssel odavinni vagy éppen elvinni a programozni kívánt egységet?
Az ESU ECoS első példányai évekkel korábban jelentek meg, mint bármelyik Z21. Akkor a ROCO még bőven ott tartott, hogy a MultiMaus első példányaira kezdte cserélni a LokMaus 3-t. (Eredetileg az ESU a Märklin-től kapott megbízást a Central Station kifejlesztésére, csak valamilyen "csoda" történt, és az első ECoS hamarabb jött ki, mint az első Central Station, és a doboz színét leszámítva ugyanúgy is néztek ki.) Az Uhlenbrock stabilizálhatatlan műszaki agyrémét ne keverjük ide! Én személy szerint - ismerve mindkét eszköz belső technológiáját - nagyon megértem azokat a német modellezőket, akik fújnak az Uhlenbrock-ra. Az ESU fényévekkel jár előrébb.
Helyhez kötött vagy sem.
Csak azon gondolkodom, hogy mennyi olyan házi pálya lehet széles e hazában, amit körbe lehet járni? Mondjuk ezt a képen?
Bocs, mert OFF, ugyanis analóg vezérlésű, 110*65cm. De legtöbb N, TT, vagy pláne H0 otthoni terepasztal az úgy van elhelyezve, hogy rá van tolva legalább egy falra, vagy a szoba sarkában van. Úgy játszanak vele, hogy a központi motívummal - az állomással - szembe leülnek, és onnan vezetik a vonatokat. Ettől kezdve tök mindegy, hogy a kézivezérlővel mennyire lehet eltávolodni a DCC központtól.
Sokadszorra írom le: ami Neked bejön, és Számodra optimális megoldás, az nem mindenkinek az. És ez vica-verza is igaz! Nem vagyunk egyformák.
Nem tervezek blogot, sokat kellhet vele foglalkozni, nagyon időrabló lehet. Minden tiszteletem annak, aki ilyeneket készít!
Most még beteszem ezt, mert Benbe mindig azt mondja statikus az Ecos helye (mint Z21-é is csak azon egy gomb van). De ne felejtsük el a mobil vezérlőjét, amin szintén motoros sebesség gomb van és kapott 4 paraméterezhető nyomógombot is.
Bár ennek ára elég borsos, de a hardvert kell megfizetni igazából. Sima mobilodon nem lesz forgatógomb és kb annyiba kerül, mint egy olcsóbb mobiltelefon. Bevallom azt is, hogy ritkábban használom, mint a statikus központot, ezért olyan sok tapasztalatom nincs vele. A mozdonyokat, képeket, funkciókat átveszi a központtól. Ha valami újra váltasz, ami még nem volt a kézi vezérlőn, akkor lehet "érezni", hogy "letölti" az adatokat a központról.
A 4 gombnak kiválasztható funkció listájának egy része van a következő képen. Sok lehetőségből lehet választani (scrollozni kell). Utasításokat vagy funkció gombokat választhatunk. Én például az Irányváltást, Mozdonyválasztó listát, Pálya STOP-GO-t és az aktuális mozdony STOP funkciókat raktam fel a négy gombra, de mindenki szabadon állíthatja kedvére.
Igazad van én sem tudok olyan sokat irányítani egyszerre manuálisan. A H0 asztalomon nem is tudna futni egyszerre négynél több. Viszont N-ben, ha a TC irányít és a 10 mozdonyos képre azokat a mozdonyokat teszem, amik épp futnak, akkor látom mi történik. Például, ha nem indul el valamelyik az egyik állomásról, holott sebesség utasítást kapott. (N-ben ez előszokott fordulni azért). TC-ben is raktam erre figyelést (esetleg elhagyott vagonok miatt), de mire az jelez nekem már borulhat a menetrend :)
Nézd, szerintem mindenki érti amit írsz, de tedd a szívedre a kezed, és mondd meg őszintén, hogy szerinted hány olyan modellező lehet, aki érdemben tud ennyi mozdonyt egyszerre irányítani? Szerintem még az ECoS-al is három körül alakul a szám, ameddig élvezhető és kezelhető egy személy számára az irányítás (ha van ABC meg mondjuk annyi vágányút ami nem keresztezi egymást, akkor olyan 5). Efölött már csak számítógéppel lehet megoldani a vezetést, ha egyedül vagy (ha még bekapcsolódnak a játékba többen, akkor nyilván más a helyzet). Arról nem is beszélve hogy itt már akkor nagyon nagy terepasztalról beszélünk. Neked ilyened van, tök jó, mindenki örül.
Egyébként nem gondolkodtál valami akár blogos vagy hasonló dolgot csinálni az ECoS-os tapasztalataidról? Nem sok hazai anyag meg tapasztalat van róla, szerintem sokan szívesen olvasnának róla.
Én nem mondom, hogy vegyenek Ecost, meg mást sem. Mindenki vegye ami neki tetszik, vagy amit tud. Csak méltatlanul nem ismertek az Ecos képességei, a nálunk érthető okokból tért nyert Roco termékvonali vezérlések mellett. Ezért írtam róla már párszor itt is némi információt.
Aha, nyilván a Multimaust (vagy úgy általában a nyomógombos kézivezérlőket) használók csoportja 100%-ban azonos azokkal, akik a programozás nehézségei miatt panaszkodnak...
Neked tényleg ennyire nem fér el az univerzumban az az infó, hogy nem mindenkinek ugyanazok a szempontjai/preferenciái, mint neked?
Teljesen mindegy, hogy régen jobb volt, mint a Roco. Az a baj, hogy most úgy megy a nyomatása, mintha ez lenne a legkorszerűbb rendszer (nem az), mintha nem lennének hibái (bőven vannak), és nem lenne egy csomó olyan, a tervezők által választott irányvonalból származó kötöttsége, ami miatt nem lehet általánosan, mindenkinek jónak tekinteni. Ennek ellenére sokan (te is, de sokan mások is mindenkinek azt mondjátok, vegyen egy EcoS-t, pedig sokszor nem jár jól vele. Már nem ő a rendszerek királya. Lehet, hogy épp nincs is király, csak különböző rendszerek, amelyek különböző igényeket tudnak kiszolgálni.
Tíz mozdonyt látok és irányíthatok érintéssel... Ha megfeszülsz sem tudsz ennyit a Z21 appban. Érintéssel, telefonon egyet, tableten meg max kettőt. Na az a norton commander....két ablak a régi világból.
A multimaust meg felejtsük is el. Fenomén vagy ha 5 mozdony funkcióit meg tudod jegyezni haladási irányával és az aktuális sebességével és pont oda tudod tekerni és nem állomás szöveget nyomsz síp helyett... Vagy programozhatod a kürtöt mindegyiken F2-re :) és a többi... Nem valami jó számodra, hogy nem egyforma funkciók vannak minden mozdonyon...
"Mit tud az EcoS, amit a Z21 nem? Mert eddig nem találtam ilyet (ami nem direkt káros lett volna, lásd 6A)."
A Z21-el két G-s mozdony meg sem mozdul vehetsz XL-t (jó olcsón) én meg csak átrakom a kábelt és átállítom az áramhatárolót...
"Sokan nem szeretnek egy érintőképernyőn matatni"
Ezt gondold át. Nézz esetleg képeket róla. Van irányváltó kar, és sebesség szabályzó gomb is. Az irányváltó karon két funkciót( pl kürt és harang elérhetsz, ja állítható mit kapcsoljon)
De sokan így tekintik, sőt, mindenkinek ezt tolják a képébe. Meg az ezzel járó kötöttségeket, egy helyben ácsorgást, a vonatfuttatást, stb., amik mind rémesen elavult dolgok.
Van hozzá mobil vezérlő, a monohoz még rádiós volt, volt most komplett app és nem kell tapogatni sem. Vannak gombok és menetszabályzó is rajta (jah az is motoros, ha váltasz beáll a helyére.)
Aki nem ért valamihez, nem is látta az lehet jobb ha csöndben marad...
Lehet szerinted az a színvonal, te meg keresgéld scrollozva melyik mozdonyod fut éppen a 100-ból :) Inkább a norton, mint play app. Nevében is benne van :) Persze négynél nem kell sokat scrolloznod :)