Könnyen lehet az akku hibája. Ha önindítózáskor az akku feszültsége 10,5V alá csökken, akkor az az akku le van merülve. Lehet hogy csak fel kell tölteni, de mindenképp érdemes rámérni hogy megvan-e a töltőfeszültség. Sajnos én jártam már úgy hogy a drága Bosch akku nem bírt ki 2 évet, ezért nem lehet kizárni hogy az akku behalt. Vettem egy olcsó névtelen akkut, ami már több, mint 7 éve bírja.
Erőlködik egyet kettőt. Aztán nem erőltetem tovább. Viszont a rádió meg újraindult vagy hogy mondjam. Kéri a kódot. Az olyankor van, mikor leveszem az akksit.
Köszi. Hát azt nem tudom, milyen mikor az önindító elromlik. De gondolom akkor folyamatosan nehezen indulna. Első autóm a Thalia, de nem is akarok megválni tőle. Tudom, sokaknak nem tetszik, de engem még sose hagyott cserben. Vagy alapból ragaszkodik az ember az első autójához.
Azt azért lehet érezni/hallani legtöbbször, ha akksi miatt nem indul.
Ha az önindító szarakodna, akkor nem pont töltés után indulna.
4 év után simán tönkre mehet egy akksi ha keveset használod a kocsit és nem töltöd rendszeresen.
Ha ritkán használod, szerezz be egy Lidl okostöltőt (akcióban 5-6 ezer), és pár havonta tedd rá 1 napra.
Mi mindkét autóval keveset megyünk, ezt szoktam tenni, és meghosszabbítható az akksik élettartama. Mondjuk most pont a Clioét kell cserélnem, mert 1 évet még elment így 1-2 havonta feltötve, de most már így is gyengélkedik.. Nem tudom hány éves, 3 éve van nálunk és már akkor is réginek tűnt.😀
Vettem 4 éve egy gondozásmentes akksit. Elvileg zöld az a kis pötty rajta, de nem indul az autó. Ráteszem töltőre pár órát és utána beindul. Mi lehet a gond? Lehet nem is az akkumulátor? Garázsban van az autó.
Én mostanában sok mindent küldtem postával, ajánlott levélként, buburékos zacskóban. Eddig minden küldemény megérkezett. Legutóbb múlt hétfőn adtam fel, kedden már ott is volt. Új szolgáltatásuk a "Küldemény Nyomkövetés", ahol meg lehet nézni hol tart a küldemény, csak az ajánlott szelvényen lévő azonosítót kell beírni.
Igazad van, bár a postával fentartásaim vannak de lehet megpróbálom valakivel leküldeni mert nekem is hol indít hol nem:-) Attól félek, hogy valahol útközben elveszik ha postával vagy más hasonló céggel leküldöm.
Elakadtam egy Thalia 2001. 1,4-gyel. Testkábel szakadás volt a váltó-karosszéria között. Kicseréltem. Minden működik normálisan, de nem indul. Gyújtás ráadáskor a szivattyú 2-3 mp ig zúg, kikapcsol, ahogy kell. Viszont a szivattyú relé melletti talán gyújtás relé nem kapcsol be. Ha ezt áthidalom, simán indul. Minden biztosíték jó. Talán a BSI (UCH) modemmel van a baj. hol találom ezt a modemet?
1.4 8v benzines thalian az egyes és a kettes fokozatot nehezen lehet betenni, váltó olaj csere óta ilyen, előtte nem vettük észre. A szerelő azt mondta hogy túl sűrű az olaj benne, pedig a bele való olaj lett belerakva. A többi fokozatot szépen veszi. Mi lehet a baj?
Nagyon jól sejtettétek: a második kulccsal gond nélkül indult az autó. A fő kulcsot pedig ma meg is javította egy kulcsos szaki. A tekercs-csere 2.000 Ft-ba került. Ismét jó tehát mindkét kulcs.
Köszönöm még egyszer mindenkinek a hozzászólásait!
Az én kocsimnál is ugyan ez a jelenség. Jelenleg úgy tudom elindítani az autót hogy a gyújtáskulcson nyomom az ajtózár gombot, úgy adom rá a gyújtást. Ilyenkor a piros lámpa nem villog, lehet indítani. Legtöbbször elsőre, de másodikra biztosan sikerül.
Üdv. Ha sűrün villog az immo ,piros led akkor a távirányítóban lévő immobilizer adó, a transzponder tekercs nem működik.Addig nem is fog indulni. Nekem a thalia távirányító amikor elromlott, ugyanezt csinálta, az autókulcsmásoló-javító üzletben megcsinálták. Kivették a tekercset és valami más kütyüt tettek be.
Egyébként indult a rosszal is ,ha erősen összenyomtam a kulcsházat indítás közben. Talán segítettem valamit.
Mivel a Clio-fórum gyakorlatilag nem pörög egyáltalán, ezért Tőletek szeretnék tanácsot kérni, hátha...
Az autó egy 1.2-es (emlékeim szerint ezt Thaliába valószínűleg nem is építették) 1998-as 2-es Clio (még a gülü-fényszórós).
Ma többszöri használatot követően, egy rövid, 20 perces megállás után többé nem volt hajlandó indulni.
Az indítómotor szépen teker, illetve azt le tudtam ellenőrizni egyik gyertyakábel lehúzásával, hogy gyújtás is van.
A legvégén tudtam meg, hogy a műszeregységben lévő piros led az most, a hiba beálltát követően egy-egy indítózási kísérlet alatt nem a megszokott módon lassan, hanem egészen sűrűn villog.
Valami immo-probléma esetleg jellemző ezekre az autókra, találkoztatok már ilyen hibával?
Az ECU csatlakozóját leoldottam, hátha egy reset segít, de persze semmi változás.
Egy ismerősöm felső holtponti jeladó koszolódást gyanított. Kiszereltem, megtisztogattam, de változás nincs.
Nagyon köszönök előre is bármi ötletet-javaslatot.
Ha most vetted, és nincs bizonyíték, hogy mikor volt a vez. csere, akkor alap, hogy most cserélsz! Akkor meg vele együtt cseréled a segédberendezések szíját és görgőit is, ez is alap.( ha a hb. szíj elszakad, szépen be tud keveredni a vezérműszíj alá és átugrik, szakad stb.) Hb. szíj 5 pk-s kell, de a külső feléről kell feltenni, tehát a 6 pk-s tárcsán a motor felől marad ki egy. A vízpumpát a vezérműszíj hajtja, igen. Ha gyári a hűtőfolyadék, akkor hogyan volt a vez. csere? Én tuti cserélnék mindent és akkor már a fékfolyadékot is hozzá írom, mert gondolom az sem volt még cserélve...
A kipufogó a flexi csőnél fújhat ki, ki kell cserélni...