egyenlőre anyagi okok végett hanyagolom, csak felmerült a kérdés:) mint emlitettem sajnálom szétvágni a komplett tartalékautót futónak keritek egy roszabb kasztnit:)
Csak ahogy megláttam a képet megtetszett:) bár már kb 2 éve tervben van :)
Kérdezd meg a TWK oldalon Zombi nevü emberkét ő már végigzongorázta a Trabi utánfuti kérdést, az átalakításban meg tudok segíteni ha érdekel. Az elérhetőségem a nikre katt!
Végülis igen a papirmunka ami k... drága:((( a kivitelezése azt látom,hogy nem bonyolult a donor is megvan:) 4T kombim van és egy ugyanilyen a donor is:)
Tehát mivel nem személyszállitó hanem egyedi"dobozos" utánfutó lenne ugy kéne utána kérdezni??? mivel ott nem számit az,hogy trabinak a hátsó része sztem... tehát minden jó ha jók lennénewk a költségek :( egyenlőre napolom az ügyet mihelyst időm lesz utána járok...:) bár sajnálom szétvágni a trabit:(( gyári állapotú kasztnija van két helyen kell kihegeszteni : jobb oldalta a küszüb felett és jobboldalt a hattyúnyak fülkefelöli részén a lábtérnél:) lehet ahhoz keritenék egy rosszabb kasztnit ha ugy alakul ,hogy nekivágok:)
Ezt nem tudnám megmondani. Annakidején még az NDK-s balcsira járó németeknél sokszor láttam ilyen félbevágott trabant utánfutót. Ötletes megoldás...de, hogy hazai szinten a szakhatóság mennyire engedékeny ez ügyben az kérdéses. Ha mégis szabad az út akkor kell egy trabant amiből készülne az utánfutó. Kell egy ráfutó fékrendszer amit persze tökéletesre kell majd vizsgáztatni. A többi egyéb könnyen megoldható, mint a világítás meg a vonófej. Ha mindez kész és szép esztétikus akkor már csak a papírozás kell. De valószínű, hogy ez lesz a legnagyobb költség itt a szép kis hazánkban. Szóval...előbb rá kéne kérdezni a Közlekedés Felügyelet-nél, hogy egyáltalán érdemes-e belevágni.
Úgy hogy ha egyszer beleírják a forgalmiba, akkor már tényleg megkövetelik a műszakin hogy legyen.
Igen a filc kidobós, a rozsda melegágya. Az ajtógumikat se árt cserélni ha van beázás (lehet kapni újat) Keverékre ügyelj, gyújtás legyen beállítva mindig, meg zsírozd ahol kell. (sokan lesz@rják aztán szidják hogy nehéz a kormány, meg pattog az úton...
Tudnátok nekem irni pár tanácsot, hogy még mire figyeljek a trabinál? olvastam hogy a szönyeg filcet érdemes kiszedni. mondjuk nekem már csak ilyen filc darabok vannak. :) Szoval ilyesmikre gondolok. szeretném ha nem hullana szét az egész a müszaki vizsgáig meg emugy is. :) ja és esetleg ha van valakinek ülése lehetöleg fejtámlás de ha nem az az se baj akkor irjon . köszönöm.
Átírásnál nem számít, ott nem kérdez senki ilyesmit. Irasd át, és ha következő műszakira viszed keress itt valakit aki közel lakik hozzád és ajánl vizsgahelyet ahol majd szépen átmegy kat. nélkül is. Bele ne rakasd mert onnantól nem tudsz tőle megszabadulni.
néztem a linket és láttam egy olyat ,hogy trabi után trabi hátulja az utánfutó:) És a kérdés hogy ha én épitenék egy ilyet azt hogy lehet lepapirozni? hivatalosan... és milyen anyagi következményei vannak?
Igen, ezzel az egyetlen baj tényleg csak a 2004. július előtti tulajdonlás, amellyel a hobbitrabantosok dolgát nehezítik meg. Az üzembentartói persze megoldás, de a saját nevemet szeretném látni a forgalmiban, mint tulajdonos. Úgyhogy így vagy úgy, de ki fogom játszani a rend éber őreit. Elsődlegesen friss műszaki még a vásárlás előtt, és két évig nyugtom lesz.
Nem tudom merre fele laktok,rengeteg autót hordok ismerösöknek müszakira,2 hete vittem egy idösebb úrnak a trabiját(másod autó,erdöbe járnak vele,vadászok)Kicsit kellet hegesztgetni,+fékek,a zöld kártyával nem is foglalkoztak.A fékpadon szorakoztak,vasalgattam kint a féket egy párszor mire jó lett. Hivatalos helyre vittem és nem feketén.Persze nem irom le ide hogy hol,legyen elég hogy baranya.
Nos igen, bizonyos szereléssel eltöltött idő után evidens, de alapból nem mindenkinek az..Miután több, mint 20 éve Trabizok, így párszor szereltem már rajta ezt-azt..::))
Igen, Hycomatra is csak akkor nem vonatkozik ha rokkant tulajdonosa van.
De ahogy írtam, egy jó állapotú motor fúrt hengerekkel, jó gyűrűkkel, gyári értékre beállított karbival, tiszta légszűrővel, beállított gyújtással, tiszta kipufogóval tudja hozni a szintet.
Útszéli mérés nincs viszont ha beírták a katalizátort a forgalmiba, alá fog nézni a rendőr (nyilván ha egy üres dobot felraksz azt is elhiszi)
Az említett 150ezres Trabantot természetesen eszembe se jutott megvenni, nagyjából 20ezer forintot ért, ezzel a részével tisztában voltam, viszont a rendelet eltörlése bogarat ültetett a fülembe, bár majdnem biztos voltam benne, hogy nem igaz.
A katalizátor beszerelése nagyon sok macera, a forgalmiba is be kell jegyeztetni, ahogy valamelyikőtök mondta, és ha műszaki után kiszerelem, akkor egy közúti ellenőrzésnél borulhat a bili.
Moha bá, szerintem a Hycomat-tal kapcsolatban egy kis félreértésben vannak az említett autószerelők. Attól, mert "automata" kuplungos az autó, még a határérték szerintem vonatkozik rá. Szerintem csak abban az esetben nem, ha mozgássérült a tulajdonosa. Ez tényleg szerepel a rendeletben.
Talán a legjobb megoldás még mindig az, ha friss műszakis autót veszek, azzal másfél évig futhatok, az meg elég hosszú idő, hogy kitaláljak valamit a határértékre. A közúti ellenőrzésnél nem fognak határértéket mérni, legalábbis én még nem láttam ilyet, de cáfoljatok meg nyugudtan, abból tanul az ember. Max a műszaki lejárta előtt beszereltetem a katalizátort, bejegyeztetem a forgalmiba (bár ez így együtt addigra 50ezer körüli tétel lesz...), majd kiszerelem. OT nyilván sosem lesz, a kérdés csak az volt, hogy elég, ha veterán korú, vagy minősítéssel is kell rendelkeznie. Ha valóban utóbbi, akkor ez a lehetőség veszett, bár a rendelet nem fogalmaz egyértelműen ezzel kapcsolatban sem.
Elég bosszantó, hogy ilyen lehetetlen helyzetbe hozzák azt a pár embert, aki vagy megszokásból, vagy szerelemből vezet(ne) Trabantot.
Bocs,hogy kérdésedre Én is válaszolok,mivel nem 2004 után,de 1986 06 27.én vettem a trabit, a mai napig megvan, mindennapos használatban, OT állapotban.Úgy van,ahogy ARGO írta,azt tenném még hozzá,hogyha katalizátort szerelnek bele,azt a forgalmiba is beírják,tipusmódosításnak minősül,visszaminősíteni nem lehet,így soha nem lehet OT (veterán)A legcélszerűbb megoldásnak (kiskapu,kibúvó) kinek mi a szimpi,szerintem az ha veszel egy HYCOMAT-ot.Őrá ugyanis nem vonatkozik a szigorított határérték.Ha nem tetszik a sebváltó teszel bele hagyományosat,de minek? Több vizsgaállomáson is rákérdeztem,és a válasz minden esetben az volt,hogy a hycomatra nem vonatkozik a szigorított határérték.Remélem tudtam segíteni.
A Trabantozás csak úgy olcsó ha magad csinálod, és a jó cuccoknak bizony megvan az ára, ha jó autót akarsz akkor még nem is sok a 100ezer rá. Ha olcsón akarsz gurulgatni akkor lehet minimumon de akkor ne várd hogy tökéletes lesz.
Ninausznak csak a kipufogója volt az autómon az jó cucc, tudom ajánlani. Szereltetni nemigen hordom arról nincs tapasztalatom (magamban jobban bízom, meg van segítség ha kell)
de nem akarok rákölteni százezreket.:D fék az nagyon gáz. :D váltot bezsiroztuk az most elég patent. motor az gyenguska szerintem bár nemtudom mit kell teljesitenie kb 80at mentem vele mikor hazahoztam gyöngyösröl. most a fütést is megcsináltuk totál szétvolt esve meg gányolva drotokkal de most jo lett. csak a gumi csöveg ottan nagyon szarok repedezettek. de a kárpit az valami teljesen szar lukas szakadt használhatatlan és az egész nagyon koszos. lehet fütésmiatt belül a összes csö nagyon retkes kikéne az egészet puculni. de ismerösöm ismeröse a ninausz szervizes ha valakinek mond ez valamit oda majd beviszem azt átnézetem. kormány holtjáték is elég nagy..