Van esetleg köztetek valaki, aki használ sport légszűrőbetétet az autójában ? Én most ilyet hajtok a neten, próbálok valami jó motyót beszerezni a leendő autónkba. Nem az általános értelemben vett tuning a fő cél, hanem, hogy a kis 1,4 - es könnyedebben tudja tenni a dolgát. Van valakinek ilyen irányú tapasztalata ?
Lehet, de nem érdekel, három évig garanciális, addig, ha kell folyamatosan fogom használni. És nem fűtésre, csak a fűtés mellett párátlanításra. Egyébként a francia dolgok köztudottan gallyra mennek a használattól. : )
"Magyarországon a Chevrolet több, mint 4.400 autót adott el az év első hat hónapjában és ez 4,49 százalékos piaci részesedést jelent a márka számára. A legjobban eladható autó a Lacetti volt, (több, mint 1900 darab) amelyet a Kalos követ (1700 darab)."
Tehát nem veled van gond, hanem azokkal, akik nem hiszik el, hogy 1900 ember nem unalmában vagy vakságában dobott ki pár millát a Lacettire. Lehet, hogy tudnak valamit...ami jó...ami megéri... :-))) Te is köztük vagy!:-))
Remélem, hogy nem velem van bajotok, én ugyanis azokat a dolgokat írtam le amit "másoktól" hallottam. A válaszokból viszont nem erre következtetek. De mindegy, hagyjuk. Korábbi írásokból feltünt, hogy a légkondit fűtésre is használjátok. Ez mindennapos müködést jelent vagy csak alkalmanként. A Renalutéknál azt mondták a Kangoora, hogy télen csak 1-2 alkalommal használjam fűtésre mert a folyamatos működés tönkre teszi. Mi az igazság? Lehet vagy nem?
Egyetértek veled. A Racernél is ez fogott meg -a csendes járása. Nem extra hangszigetelés meg hasonlók kellettek hozzá, a motor volt csendes! És valamennyi Daewoo csendes kulturált motort kapott. Bezzeg Kadettként majd ugyanez a technika...
Ezek után is meg tudtam lepődni: kis Matiz az utcánkban (zúzott kő) 60km/h-val nyikkanás nélkül!
A tesztekről annyit, hogy Tv műsorban csak a vidám fikázás adható el... az újságok meg 3 lapból állnának, ha nem volna mit szidni pro és kontra.
Lásd Golf-Astra versenygés mítosza! Ha vennék a fáradságot és valóban hasonlítanák a kategóriás autókat, akkor rég rájöttek volna, hogy több autó - köztük a Lacetti - rég lepipálta a két "legendát"...
Érdeklődöm kinek, milyen tapasztalata van a kipörgésgátlóval kapcsolatban, mert én sehogy sem értem mit is csinál ez a szerkezet. Leginkább úgy érzem, hogy semmit.
Csúszós út, elindulok(nék) kipörög a kerék, közben egy kis lámpácska a műszerfalon jelzi, hogy működik a kipörgésgátló. Nyomom a gázt és pörgő kerekekkel állok egy helyben. Ha nem játszok a gázpedállal a büdös életben meg nem mozdul az autó.
Nem értem, hogy mit kellene igazán csinálnia ennek a kütyünek, vagy ha mégis csinál, akkor meg mit is?
Ha valaki hozzáértő felnyitná a szemem, megköszönném!
A felfedezés pedig: 140-150-el ugyan nem túl hangos, de morgolódik a motor úgy 4500-as fordulatig. Utána azonban kisimul: 160-nál - két felnött két gyerek, tele csomagtartó -, elképesztően csendes, és a matador téligumival igazi sinautó. Végighasítottunk az új M5-ön.
Egy 1995-ös 1500-as Nexiát vettem háromévesen, és 7 évig volt alattunk a családdal. Most a nyáron tíz évesen vették be a szervizben, amikor a Chevit vettem. Szerettük nagyon. Kíméltük, de használtuk is, ahogy kell. Mentem vele az M1-esen 192-t is. Vezettem a szervizkönyvét. 60 ezernél vezérműláncot (vagy -szíjat) cseréltek. 75 ezernél kicserélték a gyújtáselosztó fejet. 5 éves korában le kellett cserélnem az aksit. 6 éves koráig a gyári gumikkal futott. Kétszer cseréltem ablaktörlő lapátokat. Tavaly nyáron rekkenő kánikulában légkondival nagy tempóban hajszoltam Szlovéniából hazafelé az autópályán -- többnyire emelkedőkön. Ekkor a lelkiismeretlen megterhelés miatt elszállt a generátor egyik elektromos hídja, nem volt töltés. Szakszervizben javították.
Ennyi. 10 éven át soha semmi egyéb műszaki hozzányúlnivaló nem volt vele. Hát persze -- hiszen koreai autó... :-)
Kiegészítésként annyit,hogy a lanosnál valóban 1-2 dolog zörgött,de a nubiránál 3 év után is síri csend van (egyébként is,ha valaki beül ez az első ami feltünik "milyen csendes ez az autó"
Csal annyit,hogy olvasd el a TOTALCAR NÉPÍTÉLET eredményeit.A 4. helyen végzett a NUBIRA (a lacetti eredményét szerintem az 1.4-es motorok rontották).Én 8 éve hajtok koreai autót,de még nem volt problémám velük.(az előző lanosom még mindig kifogástalan "gyári" állapotban van a kopó alkatrészeket leszámítva.még az akksi is gyári eredeti).A motorokról meg annyit,hogy jópár menő csávót kitessékeltem már az érdi emelkedőn!Azt szoktam mondani,hogy ott jön el az igazság pillanata,mert a közös M1-M7 szakaszon könnyen lehet a belső sávban menősködni.
Ezeket a fantasztikus kritikákat rendszerint olyan emberek írják, akik három milkáért egy Maybachot szeretnének kapni, de valószínűleg azt is lefikáznák, mert nem dönthető a hátsó üléstámlája. : )
sz peternek - szürkészöld (mint green) de a család választotta én bele sem szóltam. Köszi a gratot és az infókat. Lassan összeáll egy kép , hogy , hogyan is kell majd bánni az autóval.
1.4 Elitenek - A következő hibákról hallottam: az összeszerelés minőségéről: ami zöröghet egy autóban az a Koreaiakban zörög is, a motorról: gyengék - 1.4, 1.6 - zabálják az olajat és a benzint, a váltoról: mintha egy sűrű pudingban mozgatnál egy fakanalat, kemény, pontatlan, a futóműről:zörög, túl feszes, kanyarban billeg az autó. A felhasznált anyagok mínősége ócska. Szóval ezeket hallottam - elsősorban a Lacettiről - mint hibákat. Azután az a bizonyos vezetés - sajnos nem volt túl hosszú - meggyőzött egy két dologról, hogy ez az autó nem is olyan rossz mint az utálkozók hirdetik. Amióta itt vagyok a CLUBBAN veletek egyre inkább az az érzésem, hogy jól döntöttem.
Arra gondoltam, hogy nem a gyártás helye, hanem minősége a mérvadó. Ha japán(?) a gyártósor, mondhatnánk azt is, hogy japán összeszerelés... :))
Egyébként az első 100.000 km-s Lacettik +a köv 4év megmutatják mit ér az autónk. A Daewoomat is fikázták, mert koreai. Utána sorra vették a fikázók is! :)) Én 10év után cseréltem. Ők 2-3 évente, mert a tuti járgányukról mindig kiderült, hogy nem oké..
Amúgy egy kalap szerencsét kívánok neked a zökkenőmentes átvételhez! :))
Legutóbb 625 km-t tettem meg 50,49 l benzinnel (tegnap tankoltam). A kocsiban 4538 odo-szintű km-em van, és az erre számolt átlagfogyasztásom 7,79 l.
2.
5500 Ft-ért szuperül dizájnolt lengyel légterelőket vettem és szereltem fel. A Nexia után nagyon hiányoztak már, most újra büntetlenül kavarhatom a kocsi légterét (esőben, hóban, fagyban). Legutóbb (még a légterelők előtt) két öregembert szállítottam; télikabátban ültek a hátsó ülésen és teljesen belihegték a kabint (3-4 pohár vörösbort ittak fejenként), a hátsó ablakok teljesen homályosan párássá váltak, kilátni rajtuk senki sem tudott. Be kellett löknöm a klímát, egy idő után viszont a vén csontok (az egyik 84 éves) túl meleg kocsira panaszkodtak...
3.
Ma megvettük a karácsonyfánkat. A csomagtartóból persze kilógott; nem tudtunk annyira kicsit venni, hogy rá lehessen csukni az ajtót. Sajnos a Sedan csomagtartójában nincs arra lehetőség, hogy pókokkal rögzítsünk cuccosokat. De a tetejét sem lehet pókkal az aljához rögzíteni, mint a Nexiánál.
További problémám a csomagtartóval, hogy a tetőjén nincs egy fogantyú (mint például a Skoda Octavián), amelyet megfogva lecsukhatjuk azt és nem kell összekoszolnunk a kezünket a külső poros felület megfogásával, amelyen ott hagyjuk ujjhossznyi lenyomatainkat a mögöttünk gurulók röhejére.
Ellopták a gyári rádiót az Auchan parkolójában, vettem helyette egy másik blaupunktot, ezúttal mp-ast, de nem működik a kormányról vezérlés, a szervízben meg fogalmuk sincs róla miért.
Hívd fel Juhász Ferenc Digisit Bt. vezetőt a 20-3190996-os számon. Ők kifejezetten azzal foglalkoznak, amiről az ország szakemberei sem sokat tudnak: levélbélyeg méretű interfészeket importálnak mindenféle kocsimárkához és mindenféle autórádióhoz a kormányról történő vezérléshez mintegy 15 ezer forintért.
Elöször is gratulálni szeretnék az új autó érkezéséhez:-) Neked melyik színre esett a választásod?
A bejáratásról csak annyit, hogy én az első 1000 km-en figyeltem arra hogy tartósan 3000 rpm felett ne járjon a motor ill. a padlógázt is próbáltam kerülni. Aztán amint ez az időszak véget ért, irány az autópálya, ami a csövön kifér:-) A napi átlagos használatban a 3000 –4000 rpm közötti tartomány szerintem pont megfelelő. Ekkor már megy is a szekér és nem is olyan szomjasak a lovak. Autópályán a 4000 rpm-es fordulatszám 140 km/h-nak felel meg, tehát még „gazdaságosan” lehet közlekedni. Egyszer megtettem 600 km-t ilyen tempóban és 7,5 l/100 km-es fogyasztás adódott. Ha nagyon tolom neki klímával együtt sem sikerült 9,5 l/100 km fölé vinnem. Amúgy tapasztalataim szerint a klíma + 0,7-1 litert jelent fogyasztásban.
Igen, ott is láthattad a "nevem", időnként oda is szoktam irogatni. Örülök neki, hogy sikerült választanod, legyen sok örömöd az új autóban! A Jézuska neked szép ajándékot hoz, az már biztos:-)))
off A takonykórból a szilvapálinka nevű népi gyógyászati segédeszköz segítségével lehet a leghatékonyabban kigyógyulni. Mellesleg a szilveszteri kihívásokat is könnyebben veszed egy ilyen alapozással.
Akkor most macskajaj van ezerrel mi ? ;) Lassan gyúrni kell szilveszterre is ! :)) Neked könnyebb lesz "akklimatizálódni", én még egy "takonykór" - ból lábadozok, de igyekszem behozni a lemaradást !
Részemről nem volt véletlen a Lacetti választása. Ignisből ülünk át, azt három hónaposan vettük, 5500 km volt benne. Múlt hónapban volt egy éves az Ignác, de most el kellett adni. Mivel lelkes Ignisklub tag vagyok és maradok is terveim szerint, így most a haza becsületére tekintettel nyilvánosan nem fogom lefikázni az Ignist, de el kellett adni na. Előtte egy 1,6 Lanosom, az előtt meg 0,8 Matizom volt, előtte pedig öreg autóim. Mindkét koreait nagyon - nagyon szerettem, holott ezeket nem is a vágott szeműek rakták össze, ellentétben a Lacival. Számomra a saját kategóriáikban ( ár/érték ) perfekt autók voltak. Szóval ezért is térek vissza a koreai márkához, remélem a Laci is legaláb olyan kellemes meglepetés lesz, mint korábbi testvérei voltak.
Ahogy megvan az autó, jelentkezem. Meg előte is itt a fórumon, úgyse bírok magammal ! :))
Ui.: Elvileg a jövő héten már a szalonban lesz a verda és valószínűleg csak ünnepek között vehetjük át ! Ááááááááá ! Bár kit tudja, lehet, hogy meglesz előbb is.
Én néhány hozzászólással előtted irtam le hogy mi a véleményem a járatásról. Kb ezt irta Toli. Nem bánod meg a vásárlást. Az enyém 5000km-es demo autó volt, én azóta ütöm vágom. Engem az érdekelne, hogy mi rosszat hallottál róla? Én fél éve még utasként sem ültem volna bele egy koreai autóba. És mégis megvettem, a tágas hely, a jó minőségű anyagok, a sok kárpit, stb. miatt. És ami a leg fontosabb volt, 2,6milkáért nem kapnék hasonlót egyik márkából sem.
Toli!
A buli vad lett, 2kor bekómáztam, többet nem iszok fáradtan, az már tuti.
Nagyon örülök a válaszodnak. A szerkezetet a Gyulaitól rendeltem. Itt tünt a legjobbnak. Nekem eddig öregebb autóim voltak(601 S, 120 L, Swift 5a) , de már az első Swiftről azt gondoltam, hogy a világ legjobb autója. Aztán beleültem egy Kangoo-ba. Gépkocsivezető vagyok egy Budapesten közutálatnak örvendő cégnél(BKV). Ezzel dolgozom. Miután vezettem egy LACETTIT nagyon bejött. Szóval örülök a döntésemnek de...! Gondolom te is fentartással fogadtál dolgokat. Engem A jennifer88@freemail.hu cimen érhetsz el. Várom tapasztalataidat az új szerkezetről, és amit tudok én is azonnal írok neked. Szevasz.
Egy cipőben járunk, én is két ünnep közé várom az 1,4 Elite érkezését ! nekem is ez lesz az első 0 km - es autóm, bár néhány hónapos, egy - két éves, pár ezret futott autóim voltak, de ilyen még nem, hogy nekem kell járatnom a vasat. Több álláspont létezik, én azt vallom, hogy arany középút, azaz mondjuk egy 5000 km - ig a gyári olajjal nem hajtom 4000 rpm fölé, és inkább változatos ford.szám tartományban használom, mint álladóan 3000 rpm körül. Próbálom inkább dinamikusan járatni, minthogy lusta dög váljék belőle. ;) Aztán egy friss olajjal - semmiképpen nem 5W40, mert ahogy levettem több írásból, ezt szívesen kajálgatják ezek a motorok - mondjuk egy 10W40 Ecoteckel szerintem már lehet ésszel űzni a verdát. Amúgy hol rendelted meg a vasat ? Én a DIFER - nél Érden.
Mindenképpen beszéljük meg majd a tapasztalatainkat, akár ezen a fórumon is, de cserélhetünk mail címet is ! Engem a toljadneki@gmail.com címen elérsz.
Amúgy ezen a http://www.chevyklub.hu/ címen a fórumban sok érekes dolgot olvashatsz a Lacettiről !
Új belépő vagyok. Tegnap jártam itt a CLUBBAN elöször. Dec 14-én megrendeltem egy elite 1.4-t. Dec 27-28-ra igérték, hogy átvehetem. Már nagyon várom, aludni is alig tudok (Életem első 0 km-se). Egy Swift sedan 1.3-ból szállok ki. Halottam a szerkezetről jót is, rosszat is. De inkább rosszat, a Koreai származása miatt. Nekem mégis bejött így látatlanban, remélem nem bánom meg. De amit tegnap óta olvastam itt a CLUBBAN az örömmel töltött el. Abban segítsetek, hogy az 1,4-t, hogy kell bejáratni. Mert van aki így, van aki úgy mondja és nem látok világosan. Azt kérném tőletek, hogy akinek 1,4-e van új kora óta, az válaszoljon a bejáratással és úgy különben mindennel kapcsolatban. Előre is köszönöm. Szevasztok és MINDENKINEK baleset mentes autókázást kívánok.
Most rellye-tam a lomha 1.4-el, kézifék, forgás, stb. 195ös papucs füstöl 2ben, olyan gyenge. Most kezdtünk el inni az esti bulira, ma már nem mérem meg. Ez egyébként nagyon relativ, el kell találni a témát rendesen!!! A gyári 11,4s gondolom tudjátok. És azt is, hogy az 1.4 kat-ban ez a leg jobb. 11,7 honda Civic 1.4, aztán a többi ganyé, többek között Octavia '.4 75LE 14,7s!!! A TotalCar-ban is mondták, h. nagyon városias az 1. fokozat, és frankó autópályás az 5.
150-160 utazóba, 185 meg egy hajszál a vége eddig!
Na erre iszok egy Whisky-t,mert kiszárad a szám a sok irástól!