megérte, mivel nem én voltam a hibás, hanem az autós, így az ő kötelezőjére megy az egész... másrészt "csak" műanyagok, lámpa és a villa sérültek, amik simán csere és olyan a gép, mint volt, nem sérült a váz, a blokk, a műszerek...tehát szerintem megérte
A gumi témához: az előző motoromon Piaggio X9 500i-n a gyári első michelin 24000-et ment el, míg a hátsót 24000 alatt 2x kellett cserélni.
Néha olyan volt mintha ő akarná kiválasztani a kanyar ívét, de lehet, hogy ez a kevésbé kopott futófelület miatt van-volt. Ahogy mentek bele a kilométerek, ez a jelenség kezdett tűnedezni.
Az a sokkal jobb mit jelent? Jobban tapad? Jobban lehet döntögetni? Hát...... nekem erre a gyáris is nagyon megfelel, ugyanis soha nem döntök akkorákat, hogy ehhez extra tapadású gumi kelljen. Nekem mondjuk a jobb gumi azt jelentené, hogy ugyan ilyen tapadás mellett legalább 2x ennyit elmegy.:-)
Az OK, hogy elmegy addig a gumi, de állítólag vannak sokkal jobbak is mint a gyári... mint a Anakee... Azért kíváncsi lennék mennyivel jobb... De ezért nem fogom direkt elkoptatni, hogy hamarabb cseréljek.... :)
Erre laikusként is csak azt tudom mondani, hogy az a gumi gázos volt! Ez szerinted a természetes kopásnak tud6ó be? Mert szerintem mindenképpen gyári hibás volt, én megpróbáltam volna reklamálni.
Istenigazából nincs ilyen tapasztalatom, csak részben, de ez is azt igazolja - szerintem - amit te is írtál, hogy kicsit eltúlozzák a gumik elhasználódásának mértékét! A Kawasakit majd 7.000 km-t használtam, 90%-ban 2 személlyel, tehát a kellő terhelés megvolt, nem beszélve arról, hogy itt vidéken az utak 80%-a érdesített, mégis talán ha 1,5-2 mm-t kopott, vagyis szerintem még legalább 2x ennyit simán elment volna! Csak azt tudom írni, hogy nem kell annyit pörgetni, meg fékezni, és a gumi élettartama meghosszabbodik!:-)
Nekem a kocsimat tolták meg egy kicsit tavaly. cserélni kellett a bal hátsó ajtót és a bal sárvédőt, lökhárítót. 600 körül lett volna a számla, ha nem kötelezőre megy. És ez nem is merci volt, csak egy renyó megány.
Köszi a felajánlást, az igazság az hogy Szasa jóvoltából már nekem is megvan angolul, igaz nem a 3DVD-s változat, csak az izgat hogy magyarul milyen lehet!
így van, a Full-Gas csinálja a mocit a Budaörsi úton. Náluk vettem, oda is hordom mindenért. És picit több is lett, mint 1M, ami érdekes a motor új árához viszonyítva illetve ahhoz, hogy mennyi cuccot kellett cserélni.
A gyári Bridgestone Trailwing gumik DL1000-en 12-15 e km-t, a DL650-en 14-18 e km-t bírnak ki vezetési stílustól, használati körülményektől (autópálya vagy országút), illetve gondozástól (megfelelő keréknyomás ellenőrzése és betartása) függvényében.
A Trailwing viszonylag "kemény" gumi, nagy kopásállósággal, jó száraz és megfelelő vizes úton tapadással.
Én is csak azért töltöm fel kissé havonta, mert ahogy olvastam a szulfátosodás elkerülése miatt így illik.
Bár az ősszel nem voltam megelégedve az elektromos rendszerrel, mert ha a világítást felkapcsoltam, nem akart felmenni 7,2V-ra a feszültség. Sok városi forgalomban, ha be volt kapcsolva a világítás is, képes volt lemerülni az akku.
Tavaszal majd megnézem.
Lehet hogy át kellene térnem a 12V-ra, de akkor át kell majd tekercselnem azt a nyavalyás dinamót. A forgórészhez biztosan nem nyúlok hozzá, de a gerjesztőtekercset ki kell cserélni. Meg persze az összes fogyasztót. Annak idején a Trabantra MTZ generátor szereltem. Az volt ám a szocialista kooperáció. :-)
Van valakinek tapasztalata hogy a 650-es DL a gyári gumikkal mennyit megy el?
Mert nekem most egy GZ250-em van 16,000km van a gumikban, de szerintem még legalább ennyit elmennek. Tudom hogy a nagyobb gépek jobban eszik a gumit, meg függ a vezetési stílustól is, de hogy ekkora különbség legyen az meglepő számomra.