A legolcsobban szerintem az alabbi modon uszod meg.
1. Kersz devizakartyat a K&H szamladhoz.
2. Azzal befizetsz a Revolutra. (A K&H-t nem tudom, de szerintem o is fizetesnek veszi, erdemes mondjuk 10 euroval tesztelni)
3. Elutalod a kulfoldi euros szamladra a Revolutrol
4. Leadod a K&Hs kartyadat.
A koltseg a kartya idoaranyos resze. Ha egyhonapon v. egy szamlazarasi cikluson belul leadod, akkor csak az eves kartyadij 1/12-ed reszet fogjak levonni.
KÖszi a gyors választ. Van devizaszámlám a K&H-nál, kártyám nincs hozzá, mert enné a banknál felvenni egy vagyon. CSinálok egy Revolut számlát és oda ugyanugy van költsége ha EUR-t utalok, nem? Mert külföldön is van számlám, azzal ingyenes a kp felvét, arra a számlára kellene eljuttatnom a pénzem vagy felvenni darabokban itthoni számláról külföldön... devizaátutalás is egy vagyon, 1,3% a K&H-nál és nagyobb összeget tennék át a kinti számlámra, ugyanis már kint élek...
Segítségteket szeretném kérni,ahogy olvasgattam , nagy banki tapasztalatokkal bíró "kollegák" járnak itt a topikon. Melyik banknál lenne érdemes számlát nyitnom ahhoz, hogy a devizaszámlámon lévő EUR-ról a legolcsóbban tudjak pénzt kivenni külföldön?
Ami a designon kivul valtozott es jo lett, hogy vegre van ujlenyomatazonositas es a szamlamuveletekhez sem kell mar egy webalapu feluletbe bejelentkezni, teljes(ebb) erteku mobilalkalmazas.
Megjelent egy kolteselemzes funkcio is, ha ez valakinek erdekes lehet.
Lassan tervezek megint egy kis racionalizalast a bankszamlak kozott es felmondanek egyet. Harom debit kartya kozul a felmondasra tervezett kozul egyedul eddig az OTP-nel volt kp. felvetnet dija, oda van beallitva a 150 ezres limit. A granitnal ugye van negy, amit igen ritkan szokott elfogyni, mert keves kp-t hasznalok. De ha veletlenul kellene, akkor is ott az Erste excitiskent a korlatlan szamu kp felvettel.
Ugyanakkor ahogy nezem a hirdetmenyt, nem eri meg oda atkerni a 150 ezres ingyenes kp felvetet. Ezt irtjak
"Amennyiben van érvényes nyilatkozat a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény 36/A §-a alapján a havi kétszeri, összesen legfeljebb 150 ezer forintig terjedő és kizárólag forintban teljesíthető ingyenes készpénzfelvétel igénybevételéről és a havi első vagy az első két készpénzfelvételt forintban és a főkártyával hajtják végre, akkor ezen tranzakciók beleszámolandók jelen Hirdetményben a számlacsomag részeként feltüntetett díjmentes/kedvezményes készpénzfelvételek és a jogszabály alapján igénybe vett ingyenes készpénzfelvétel közé egyaránt! Amennyiben az első, vagy a második forintban teljesített készpénzfelvétellel átlépésre kerül a 2009. évi LXXXV. törvény 36/A §-a szerinti 150 ezer forint limit, a 150 ezer forintot meghaladó összeg után a mindenkor hatályos hirdetményben meghatározott díj kerül felszámításra, az alkalmazott fix összegű illetve minimum díj arányosítása nélkül."
Ezt en ugy ertem, ha kerem az ingyenes kp felvetet es ha az adott hoban az elso 2 felvet 100-100 ezer, akkor annak mar dija van. Ha nem kerem akkor ingyenes.
OFF
Az OTP-n nem rohogni. Korabban voltak devizaban ugyeim es ott magasan a legjobb kondiciokat adta. Vezetett 1-2 ritkabb valutaban is szamlat es nekem erre is szuksegem volt. Par eve mar van Transferwise, Revolut es hasonlo, igy viszont mar mas a matek.
Értelek. Nem hittem volna, hogy az évek óta tartó modernizációs folyamat után még mindig ennyire ócska.
Azt viszont nem értem, hogy nem tudod, hogy melyik takaréknál vagy.
A takarékszövetkezetek nem fiókjai egy központi pénzintézetnek, hanem önálló pénzintézetek. Az egy dolog, hogy integrációs szerv tagjai, de attól még önálló gazdasági társaságok.
Ha a Centrál Takaréknál nyitottál számlát (teljesen mindegy, hogy melyik fiókban), akkor a Centrál Takarék ügyfele vagy, hiszen vele kötöttél szerződést.
Lehet, hogy ugyanazt a netbank rendszert használja minden takarék, nagyon sok egységesítés zajlott, ezért akár másik takarék weboldaláról is ugyanarra a belépő oldalra visz a netbank link, de attól még nem leszel másik takarék ügyfele.
Megbízás alapján megszüntették volna a Takaréknál a számlát, bemennem sem kellett volna, de csak a letöltött, kinyomtatott kitöltött megbízás alapján, amit postai úton kellett volna elküldenem a Gránithoz. Ez elmaradt, majd személyesen intézem a felmondást.
Csak most olvasom. Nemrég, kb. 2 hónapja vagyok Takaréknál, de csak addig leszek, amíg nyitvatartási időbe oda nem érek a bankfiókba. :)
Szóval idő közben már kötöttem a Gránittal szerződést, videóazonosítással, ami biztonsági szempontból nem tudom mennyire helyes, de hogy kényelmes, az biztos. És a további ügyintézések, beállítások is végtelenül egyszerűek, limitbeállítás és minden más. A netbank pofon egyszerű és egyértelmű, minden a helyén van. A Takarék, és a gránit között fényévek a szolgáltatásbeli különbség, persze a Gránit javára. A Takarékról hihetetlennek tűnő teleregényeket tudnék írni, pl. amikor az állandó megbízás kitöltésénél nem szerepelt benne közlemény rovat, egyszerűen nem volt. Lefényképeztem a képernyőt, beküldtem email-be a kérdéssel együtt, hogy hol keressem a közleményt, amikor 3 nap után sem válaszoltak, akkor felhívtam őket, az ügyintéző belépett a saját fiókjába, és megdöbbenve látta, hogy nem mondtam hülyeséget, nincs közlemény. Közben kiderült, hogy van egy """Azonosító""" nevű rovat, és ha odaér a kedvezményezetthez, akkorra abból lesz a közlemény. De ezt nekem innen honnan kéne tudnom. Azt mondja az ügyintéző, hogy küldjek azért egy próba állandó megbízást, és ő majd másnap ránéz, hogy valóban így van-e. Állandó megbízás min. 200 ft. +% utalás min. 200 ft. +% visszavonás 200 ft. és ez csak egy próba a szart sem érő mihaszna netbankjuk miatt. Már javították az oldalukat, mert felvették hibának. A próba állandó megbízásom kitörölhetetlen a Takarék netbank oldalról, ezért újabb 250 ft.-ért módosítottam 2022-re. És nem ez az egy esetem volt. Iszonyat nehézkes, körülményes a az egész. A mai napig nem tudom, hogy melyik takaréknál vagyok (már nem sokáig) mert a b3 oldalról léptet be a netbankba, de nem a b3 csoporthoz tartozok, ez kiderült, úgyhogy biztos. Másik Takarék netbank oldalról nem is tudtam belépni, 3x rossz azonosító, új jelszó, nem tudom mennyi plusz pénzért. A szerződésemen Centrál takarék van. Elég volt belőle ennyi. Minősíthetetlen, ráadásul mindezt horror pénzért. Szerintem a PayPal a sokat panaszolt rossz árfolyamon váltásával is olcsóbb, csak a PayPal-nal van egy nagyon komoly szolgáltatás a pénzért. Én eddig a Gránittal maximálisan elégedett vagyok. Engem nem zavar, hogy nincs fiókjuk, ha anélkül is mindent el tudok intézni, márpedig úgy néz ki el tudok. Sőt, ez a lényeg, hogy ne kelljen órákat a semmivel töltenem.
Az elso 500 ezerre adott alacsony kamat termeli ki a banknak a koltsegeket.
Ezt inkabb csak arra hasznalom, hogy a hitelkartya visszafizetes elott itt parkoltatom a penzt, illetve meg arra jo, hogy elkulonitheto a folyoszamla, amihez a bankkartya tartozik, igy nem elerheto kartyaval nagyobb osszeg egy esetleges visszaelesnel. Igaz pont erre van egy „lock” funcio a mobilbankon is.
Visszavonom, nem néztem be, csak már elfelejtettem, hogy sávos kamatozású. Mondjuk nagyobb pénzt itt nem érdemes tartani, arra jobb a Cetelem Takarékszámla, ami a teljes összegre 1,5 % éves kamatot fizet napi kamatozással. Nem nagy különbség az a 0,1 %, de sok kicsi sokra megy.:-)
"A Budapest Bank fiokokban pedig az elmult masfel evben tobbet idoztem, mint a tobbi banknal ebben az evtizedben osszesen."
Tényleg, én is, meg a feleségem is.:-) Viszont a havi kétszer huszonezer forint visszatérítés bőven kárpótol, kár, hogy a Gránitnak nincs egy jó kis hitelkártyája.
" Egyébként van egy Megtakarítási számlájuk, melyre ingyenesen át tudod vezetni (ill. vissza) pillanatok alatt netbankban az alap számládról a pénzed és ott lekötés nélkül napi kamatozással kapsz 1,4%-ot"
Akkor ezt benéztem, bár nem szoktam utána számolni a kamatnak, de így még jobb.:-) Nem is fogok, mert havonta többször mozog a megtakarítási számlán a pénz.
"Épeszű ember manapság már nem úgy bankol, hogy bemegy a bankfiókba, húz egy sorszámot, várakozik, ügyintéz és elégedetten vagy elégedetlenül távozik. Felgyorsult a világ, ehhez az élet túl rövid..."
Nem egy banknal fordult elo, hogy csak akkor jartam a fiokban, mikor szamlat nyitottam, vagy szuntettem meg. A Granit Banknal mar erre sincs szukseg.
Anno 2001-ben az Eurodirektnel (kesobb ELLA, majd AXA Bank) szamlat ugy nyitottam, hogy eleg volt postan bekuldeni az igazolvany masolatokat. Ez par evre ra megszunt, azonositashoz be kellett menni egyszer.
A Budapest Bank fiokokban pedig az elmult masfel evben tobbet idoztem, mint a tobbi banknal ebben az evtizedben osszesen.
A legujabb viccet eppen ma nyomtak el. Marcius 5-en kertem hitelkeret emelest a BB UPC kartyara. Ma (majus 15) jott egy SMS „"Tisztelt Ügyfelünk! Hitelkàrtya keretmòdosìtàsàhoz szükséges dokumentumpòtlàs érdekében, kérjük, vegye fel a kapcsolatot fiòki tanàcsadòjàval! Budapest Bank" „
A hitelkeret emeleshez is ugy mentem, hogy minden papirt vittem magammal. A sorszamhuzastol kozel masfel orat toltottem a fiokban, ebbol majdnem egy orat adminisztralt az ugyintezo.
Azek meg ott tartanak, mint a kilencvenes evek elejen az OTP.
„Ha rendszeresen fizetnel be kp-t a szamlara, akkor arra viszont gyakorlatilag teljesen alkalmatlan, hacsak nem a IX. ker Soroksari ut elejen lax v. dolgozol. Ez adott esetben athidalhato mas, szelesebb fiokrendszerrel rendelkezo bankkal.”
Meg ezt
2013 januarja ota van ott szamlam, igy mar ot eves tapasztalatom van. "Alap-szamlacsomag"-ban vagyok. Minden utalas ingyenes es havi 4 kp felvet is. Egyedul a megtakaritasi szamlanak van havi 100 Ft-os dija es a bankkartyanak evi kb. 2000. Ehhez hasonlo, most havi 1000 forintert van.
Osszessegeben elegedett vagyok. Merem is ajanlani. A mobil bank feluletnel irtam, hogy hianyzik az ujjlenyomat azonositas. De ez azert nem kardinalis kerdes, inkabb kenyelmes lenne.
Van itt megtakaritasi szamlam, van rovidtavu atmeneti tartalek felemelo betetben, illetve van tartos megtakaritasi szamlam is.A kamatok relative a helyen vannak a mai viszonyok kozott.
Hitelkartyajuk (meg) nincsen.
Van itt vallalkozoi is csomagom is. Jelenleg az en szamlafogalmamhoz a legkedvezobb a piacon.
Egy negativ tapasztalatom van. A sztori. VIP ugyfel vagyok. Repulojegyet akartam venni, ez jellemzoen debitkartyaval fizetve olcsobb. Ugyanakkor tobbszori probalkozasra sem sikerult. Felhivtam az ugyfelszolgalatot, hogy mi lehet a problema. Ott azonositas utan bemondta, hogy a kapcsolattartom foglalt, majd visszahiv.
Mivel jegyeknel nehany perc alatt is elfogyhatnak a kedvezobb aruak, nem kockaztattam, megvettem magasabb koltseggel. Egy ora mulva hivtak vissza. Ugy gondolom, hogy ez azert hosszu ido.
Ezen kivul negativot nem tudok mondani, de a fenti sem volt annyira kritikus.
Sosem jártam a bp-i fiókban és nem is leszek szerintem. Ez egy digitális bank, ahogy a reklámszlogen is mondja. Egyébként van egy Megtakarítási számlájuk, melyre ingyenesen át tudod vezetni (ill. vissza) pillanatok alatt netbankban az alap számládról a pénzed és ott lekötés nélkül napi kamatozással kapsz 1,4%-ot, gyakorlatilag mintha látraszóló kamatot kapnál. De a lekötött kamatok is egész jók.
Egyszer jártam csak a Gránit fiókjában, de igazából akkor sem kellett volna, csak ha már úgyis arra volt dolgom, akkor bementem, és személyesen rendeztem le egy ügyet. Viszont teljesen díjmentes számlám van, amit utalásokra használok is, valamint az átmeneti likvid pénzekre is fizetnek egy minimális (0,5 %) látra szóló kamatot napi kamatozással, ami más banknál nem jellemző, és lekötésekben sem rosszak. Szvsz semmilyen ügyintézéshez nincs szükség a fiókjukra.
"Épeszű ember manapság már nem úgy bankol, hogy bemegy a bankfiókba, húz egy sorszámot, várakozik, ügyintéz és elégedetten vagy elégedetlenül távozik."
Így igaz, mint ahogy például én is csinálom, de nem ilyen kis Gránit Bankocskánál. És nem, nem drágán, hanem kb. ingyen.
kis csip-csup bank, amelyiknek ráadásul csak Budapesten van fiókja
Mielőtt kiöntenéd a fürdővízzel együtt a gyereket is...
A Gránit Bank működésének nem a számtalan fiók, hanem a netes elérhetőség és teljeskörű netes ügyintézés az alapja. Épeszű ember manapság már nem úgy bankol, hogy bemegy a bankfiókba, húz egy sorszámot, várakozik, ügyintéz és elégedetten vagy elégedetlenül távozik. Felgyorsult a világ, ehhez az élet túl rövid...
Gránit Banknál szeretnék számlát nyitni, illetve ha lehetséges, a Takarékbank számlámat átvinni a Gránithoz.
Ez megoldható egy lépésben ? Úgy értem, hogy megbízom a Gránitot a neten keresztül, hogy mindent intézzen helyettem. Vagy be kell mennem mindkét bankba ? Vagy csak az egyikbe ? Még egy fontos kérdés, hogy a Gránit számlát fel tudom tölteni ATM-ből ? Ha igen, azt csak kimondottan Gánitos ATM-ből, vagy bármelyikből, pl. OTP-s ATM-ből is ?
Semmiféle pénzösszeg nem érkezik rendszeresen a számlámra, így működik a Gránit Digitális számlacsomag ?
Természetesen mindig lenne a rajta pénz (remélem) :):) ezért is kérdezem a számlafeltöltés lehetőséget ATM-ből.
Idonkent velem is elofordul. Ujrainditom az alairast es akkor meg szokott. Volt mikor igy is kimaradt meg a kovetkezo 1-2, illetve az is, hogy percekkel kesobb megjottek. Meg az is, hogy vartam az sms-t, kozben megjott az elozo es veletlenul azt irtam be. Ugyan van egy haromjegyu fix szamreszlet, de azt nem mindig figyelem.
Lehet hiba a bank rendszerereben, lehet hiba a mobilszolgaltatoknal is.
Kicsit zavaro, ha sms-re epul az azonositas es kesik, vagy eltunik az eterben. A mastercard secure coddal is igy jartam a mult heten az Erstenel. Fel oraval kesobb jottek meg az uzenetek.
Kicsit morcos lettem volna, ha mondjuk az utolso koncertjegyet akartam volna venni.
Regebben a Citibank is kuldott e-mailt is es sms-t is a szamla es kartyatranzakciokrol. Volt mikor mindketto kimaradt, volt mikor az egyik jott meg, volt mikor a masik.