Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Két hetet töltöttem el Debrecenben 3.-15.-közt, és 3 általad említettel összefutottam: 086, 088, 089 A 086 általában a 106-al együtt Próbajáratozik, ami tanulójáratnak felel meg.
Most jöttem haza Debrecenbe, és most vettem észre, hogy a DKV kiírta a virágkarneváli eltereléseket. Sajnálom, hogy a DERKE javaslatai nem nagyon kerültek bele. Pedig nagyon jó ötletek voltak benne. Elég érdekesen lett megoldva 1-2 vonal...
... én már csak azt kérdezném meg félve és bátortalan', hogy él-e olyan ember a Földön, aki látta már forgalomban az LMG-085...100-as tartományba eső járgányok bármelyikét?
Pár dolgot írnék csak, alapjában véve jókat írtál:)
-Tényleg lassú az átlagtempó, én ezt akkor vettem észre, amikor Dél-Franciaországból jöttem haza... Ott nagyon dinamikusan, jóval nagyobb átlagsebességgel vezettek az emberek.
-Lámpákkal tényleg nagy baj van. Melyik cég/cégek felelősek a beállításukért?
-Új megállók: Cáfolom, hogy 10 centis különbségek lennének.... És kerül majd asztfalt a díszburkolat és az út közé. Nézd meg pl a Veres Péter utcán, Hétvezéren, Pósa utcán, meg a Csokonai színház oldalában a Kossuth utcán. Egyébként azért állnak sokáig munka nélkül a megállók, mert a kötési időt meg kell várni.
-Menetrendel tényleg problémák vannak, jobban ellenőrizni kellene a sofőröket.
-Sztem nem a józsai járatok miatt alakulnak ki összefüggő buszsorok, mert előtte a 28-as járt 8 percenként tanítási időszak csúcsidejében, a józsaiak meg 6-7 percenként fognak járni. Ez nem olyan jelentős különbség szerintem.
Az elmúlt 3 hétben kritikus szemszögből megnéztem mindazt ami Debrecennel kapcsolatos. Ime: Sajnálattal tapasztaltam, hogy a debreceniek többsége még mindig nem tanult meg autót vezetni és közlekedni. Az 50 helyett általános a 30-as tempó, az index mellőzése, kressz ismeretének hiánya, udvariatlanság, és megannyi két ismeretlenes egyenletnek az eredménye szerintem a sok baleset, illetve két autósnak én is megmutattam a fővárosi virtust, így a Kenéziben gipsz lett a jutalmuk, mivel csak a rutinomnak volt köszönhető hogy nincs 15 darabban az autóm. (BALU NE RÖHÖGJ!)
A városban több helyen felújítások, csatornaépítések zajlanak, ám udvariasságnak egyszerűen még a jelét sem tapasztaltam, ahol erre a félpályás útzár miatt szükség lenne. Mennek mint a birkák!
A lámpák beállítása kritikán aluli: egy vasárnapi nap az autóbuszállomástól- széchenyi-Piacz-Szent Anna - Sumen utcáig a megengedett 50-es tempóval sem lehet elérni a lámpákat, mindenhol 90 másodpercet kell várni a következő zöldre! Könyörgöm mire??? Legalább kapcsolnák ki, ha nincs egyáltalán forgalom!
Diószegi-Borzán Gáspár utcák kereszteződésében kint van ugyan a STOP tábla, de ezzel nem lehet orvosolni azt, hogy csúcsban mivel nincs a Diószegiről jobbra kanyarodó sáv, ezért a 49-es busz sem tud kiállni a megállóból és a sor vége a Totál kútnál van. Bravó! Körforgalom vagy kanyarodó sáv kellene sűrgősen. Arról már nem beszélve, hogy a Diószegi külső szakaszán két egymással szembejövő Civisbusz csak úgy fér el, ha az egyik lehúzódik a megállóba.
41Y menetrendjét sikeresen kitalálták, szegény buszvezetők a semmi közepén a gázcseretelepnél szaunáznak, és végzik el a dolgukat. Vagy a nyomdáig kellett volna kivinni , vagy átmenetileg szüneteltetni a járatot, mert így sok értelme nincs.
Nyíl utcai csatorna építés miatt 30-as tábla van és kétirányú a forgalom. Valahogy nem fér a fejembe, hogy miért nem egyirányúsítják az egészet, amíg tart a építkezés? Két szélesebb jármű alig fér el egymás mellett.
Az újonnan kialakított megállók aljzatát olyan jól sikerült az építőknek megcsinálni, hogy közel 10 cm a különbség az aszfaltút és a megálló kövezete között, persze utóbbinak javára! Tévhitt, hogy itt még aszfaltozni is fognak, marad a futóműbeállítás 20-nál nagyobb tempónál!
Szép és jó, hogy van klíma a buszokban, de a kondenz-vízet nem menetközben kellene kilocsolni az utakra. Minimum 4 csuklós engedte a vizet!
A DKV különösen fogadkozott a menetrend betartása miatt. Ennek ellenére a 41-es és 41Y (esti járatai) rendszerint jóval hamarabb indult el a Vincellér utcáról!
"Kedves DKV-s sofőrök" rájöttek arra, hogy a Civisbuszokban lévő biztosítéktáblából az "AD BLUE" adalék biztosíték kivételével azonnal leszabályoz a busz, és vihetik a szerelőknek, hogy nem megy, javítsák meg, mert dolgozni nem akar egyik sem. Szegény szerelők, meg szívnak mint a torkosborz a hülye dolgozni nem akaró egyének miatt, mire rájönnek, hogy itt megint a buszvezető a ludas. Sajnos a szolgáltató még mindig nem gyűjtötte be a négyszögletű kulcsokat, amivel ez nyitható.
Rendben van, hogy a Kishegyesi úton állandóan filmet forgatnak a krampuszok, de könyörgöm a 2x2 sávos főúton miért kell minden balfasznak egymás mellett menni 30-cal, úgy hogy még meg sem lehet előzni őket? Aki nem ismerné, jobbratartás van a kresszben!
Széchenyi utca felújítása kapcsán nem tudom ki volt az az ökör, aki a buszsávot kitalálta úgy, hogy akkor engedi ki a buszt a megállóból amikor a Kossuth utcából ömlik a forgalom, és pont a forgalom elé. Továbbá a józsai buszok a belvárosba behozatala csak annyit eredményez csúcsban, hogy egymás után megy egy egy busz karaván. Mivel a zöldjelzés igen rövid, ezért a Kossuth utca olyan mint egy buszfolyam sokszor. Szóval lehet, hogy utasoldalról jó, hogy Józsáról a belvárosig mehet az ember, de milyen áron? Ezért? Valahogy nem sikerült a kivitelezés!
Hát röviden ennyi! Szerintem nem ártana átgondolni pár dolgot forgalom szervezés terén. Mielőtt a fent leírtakat elkezdi bárki is ökör módjára kritizálni, az üljön be egy autóba és menjen 500 km-t 3 hét alatt Debrecenben!!!! Én megtettem...
El tudnád küldeni nekem azt az oldalt a júliusi számból, amely ezzel foglalkozik. Meg akartam venni a júliusi számot, de már csak az augusztusit lehetett kapni. Előre is köszi!
Gratulálok a DERKE-nek az újabb színvonalas anyag elkészítéséhez! Nagyon magas színvonalon dolgozták ki, hogy a Virágkarnevál ideje alatt melyik busz merre lenne alkalmas elterelve. És íme a link:
Egy jó hír: az LMG:128(?) belső kijelzői most már reklám mentesek, csak a térképen villog, hogy hol tart a busz, ami meg szerintem praktikus :) amúgy, 28.-án jött ki a telepről, addig nem volt benne utastájékoztató ... valószínűleg ezért nincs reklám :)
Nem kötelező, hacsak szerződés nem szó emellett, ami viszont igen valószínű. De egyébként is komoly presztízsvesztést jelentene mindkét cégnek az elválás a történtek után.