Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A 13-as busz menetrendje még ma is le van takarva a virágkarneváli elterelésekkel kapcsolatos hirdetménnyel, az eltereléssel érintett megállókban. Ideje lenne kiszedni őket... Azért mégiscsak már augusztus 24. van!!!
Miért van az, hogy néha amikor bemondja Iván Aurél a következő megállót, vagy a megálló nevét, akkor az első 1-2 szótag olyan hangos, hogy infarktust lehet tőle kapni???
Tavaly ilyenkor még válság sem volt, lehet aztmondták az emberek, hogy na, megveszem a bérletet, egye fene... de most lehet hogy azt mondják, hogy inkább megyek sétálva... én, azt mondom ,hogy forumon a sok kis hülye gondból mindenkinek van egy, és a sima ember, aki megy rajta, a felét fel sem ismeri, vagyis nem is tűnik neki fel az, ami itt orumon veszekedést okoz... pl a civis felirat.. :D annyi baj legyen hogy hosszu v rövid i ... :D
Ha most megveszed újonnan, akkor kapsz rá két év garanciát, magyarul a meghibásodást (ami ritkább lenne, mint egy használtnál) ingyen javítaná a szervíz, ami használt esetében nem, vagy csak korlátozottan igaz. A használtan vásárolt buszt két, három év után sokkal nehezebben és lényegesen olcsóbban tudnád eladni, mint a néhány éves alig használtat. Szerintem jobban járnánk az újjal.
A genfieknek egyik nagy hátránya, hogy sokat álltak. Ez megöli a járműveket.
Kompromisszumos megoldást kellett kötni, mert az se megoldás, hogy nagyobb busszámmal induljanak, de két év után "kidobják" őket, sztem úgy csak veszteséggel lehet őket eladni.
Elegendő számú busszal kellett volna indulni, nem többel, kevesebbel, hanem elegendővel. A mostani kevés lesz. Habár amekkorát esett nyáron az utasszám az előző nyárhoz képest...
Hát az relatív, én még 10-15 csuklóssal megtoldanám, vagy 30 szólóval egészíteném ki az állományt. De talán 148 busszal is meg lehet oldani, csak nem olyan kényelmesen, sokkal szűkösebben...
Na igen. Pont ez jutott még eszembe, hogy egyáltalán biztos-e, hogy jönnek új buszok, és ha igen, akkor biztos, hogy genfiek-e? És amúgy szerinted hány buszra lenne még most szükség?
Hát igen ebben is van igazság, igazad van. Amúgy tényleg volt erről szó, hogy növelik 10%-kal, csak én elfelejtettem. De gondoltam ezek is Cívisbuszok lesznek! Nem lehetnének ezek is Cívisbuszok? Aztán ha megépül egyszer (valamikor) a 2-es villamos, akkor biztos megvenné valaki ezeket az új Cívisbuszokat buszokat is. Szerintem elég jó állapotba maradnának addigra is.
Hát igen ebben is van igazság, igazad van. Amúgy tényleg volt erről szó, hogy növelik 10%-kal, csak én elfelejtettem. De gondoltam ezek is Cívisbuszok lesznek! Nem lehetnének ezek is Cívisbuszok? Aztán ha megépül egyszer (valamikor) a 2-es villamos, akkor biztos megvenné valaki ezeket az új Cívisbuszokat buszokat is. Szerintem elég jó állapotba maradnának addigra is.
Hát igen ebben is van igazság, igazad van. Amúgy tényleg volt erről szó, hogy növelik 10%-kal, csak én elfelejtettem. De gondoltam ezek is Cívisbuszok lesznek! Nem lehetnének ezek is Cívisbuszok? Aztán ha megépül egyszer (valamikor) a 2-es villamos, akkor biztos megvenné valaki ezeket az új Cívisbuszokat buszokat is. Szerintem elég jó állapotba maradnának addigra is.
értem... amúgy, ugyis kell állni az ITK telepen párnak, minden nap :D ha az összes cívis kihozzák, mármint a 40-et, és ezekből párat, akkor ok... hány darab jön?
Ha jól tudom, ezek a buszok már lassan 2 éve le vannak állítva.
Egy festés kell rájuk, nem tudom, hogy légkondi van-e bennük, de mintha a tetején a légkondi lenne.
A város igaz hangoztatta, hogy elég, de ha nem, akkor növelik a buszok számát legfeljebb 10%-kal. Nyílvánvaló, hogy a mostani darabszám a 2-es villamosvonal utánra tervezték. Kompromisszumos megoldást kellett kötni, mert az se megoldás, hogy nagyobb busszámmal induljanak, de két év után "kidobják" őket, sztem úgy csak veszteséggel lehet őket eladni. Sztem amit most csinálnak, bátor húzás, és remélem nem lesz utaslemaradás. Ha jönnek a genfiek, remélem kibírjuk 2 évig velük.
Őszintén megmondom, nem tudom. Csak annyit tudok, hogy az albumba az utolsó képet, azaz ezt a képet
idén április 5-én töltötték fel. Amúgy szerintem hasonlítanak a mi buszainkra, viszont kellene ezeken még egy "kis" átalakítás, hogy teljesen beolvadjanak a mi helyi buszparkunkba, ahogy azt Te is írtad! :D
Amúgy szerintem egy kicsit gáz lesz, ha tényleg jönnek ide ilyen buszok. Nem azért, mert rosszak lennének (ezt ugye most még nem tudjuk, hogy rosszak-e vagy sem), hanem azért, mert akkor már nem lesz teljesen egységes a járműpark, máris használt buszok mennének a városba (pedig ez gyakran előjött a DKV és a város vezetése részéről is, hogy milyen jók a Cívisbuszok, mert teljesen újak, egységesek).
Illetve még azért is érdekes lenne, mert a város részéről és főleg a DKV részéről ezerszer, és ezerszer elhangzott, hogy bőven elég lesz a mostani járműpark (összes megrendelt Cívisbusz), nem lesz szükség több buszra.... Na majd meglátjuk! :)
:D köszi xD ez a busz, mint az alfa szóló - és a volvo csuklos keveréke :D:D a lámpája olyan mint a szólónknak, de csuklós :D ezek a képek akkor készültek mikor ujak voltak, vagy mostanában? amúgy, egész jol néznek ki, de klima meg festés az kell rá.. :D meg uj kijelző :)
Azt szeretném kérdezni, hogy a buszokon a külső hangszórók működnek? Mert eleinte hallottam 1-2 szóló buszon, hogy bemondta, hogy hányas járat és melyik irányba közlekedik, de mostanában egyik busznál sem hallom.
És a csuklósokon is kellene ilyennek működnie?
Amúgy "nagyon jó", hogy még MA is a 13-as menetrendje minden olyan megállóban, amelyiket nem érintett a Virágkarnevál délelőtti felvonulás ideje alatt, le van takarva az elterelésekkel kapcsolatos hirdetménnyel... Ezt azért már illett volna leszedni, mert így honnan tudja az ember a 13-as busz menetrendjét. Nem mindenki jár menetrenddel a zsebében! :)
Ebben szerintem igazad van. Ugyan lehet, hogy nem ez az oka, de valami ilyen következtetésre jutottam én is ma az egyik busz ügyében. Tegnap láttam az LMG-125-ös buszt működő külső kijelzővel. Meg is örültem, hogy végre nagy nehezen ezen is működik a rendszer. :) Erre ma látom újra a 125-öst, és ma meg megint nem ment a külső kijelzője. Lehet ennek is ez az oka, amit írtál. Ki tudja...
Bennem körvonalazdik egy olyan dolog, hogy a legtöbb sötét kijelzőjű buszban nem feltétlenül a technika a ludas, hanem az emberi tényező...
Van pár busz, ahol tényleg nem működik a rendszer, de megfigyelésem alapján ez kb 5 buszt érint... A többibe működik, csak vhogy nem akar összejönni a kezelése.
Van néhány sofőr ismerősöm, és azt tapasztalom, aki elolvasta a kezelési útmutatót, vagy már kicsit is nézegette a rendszert, az be tudja állítani, és rendszeresen működik nála az utastájékoztató. Jó persze, előfordul, hogy néha lefagy, de ezt is orvosolni lehet a végállomásokon, ahol van idő újraindítani.
És van sok olyan sofőr, akinek egyszerűbb a táblát kilökni az ablakba, a fáradságot sem veszi, hogy egyszer is megnézze, mi a *** van a feje fölött... Vagy néha egyszerűen lusta, vagy elfelejti jóváhagyni a viszonylatot, vagy rosszat állít be...
Reméljük ha elkészül a forgalomirányító rendszer, figyelni fogják az ilyen hiányosságokat.
Most hogy végre újra itthon vagyok Debrecenben, és van bérletem is, egyre többet utazok újra a Cívis buszokkal. De sajnos van 1-2 negatív élményem a buszokkal kapcsolatban:
- először is, nekem a csuklós buszok jobban tetszenek (de ez csak az én saját véleményem). Valószínűleg azért is, mert ezek valahogy jobban össze vannak szerelve. (Talán lehet azért, mert ezek nem Mo.-n lettek összerakva...) A szólókban nagyon sok az illesztési hiba, de ezekről már többen írtatok Ti is, nem részletezném.
- szerintem elég szörnyű, hogy másfél hónap elteltével még mindig jópár busznak (ma éppen 5 különböző szóló buszt láttam), aminek még mindig nem működik se a belső, sem a külső kijelzője. Ebből kifolyólag a jegyre is az alábbi "kódot" nyomtatta rá ma az egyik ilyen busz: "?????08191510" A másik pedig: "?0?0?08190715". Az utóbbival még az volt a baj, hogy mindez délután 13:30 perc körül volt! :)
- A buszsofőrök között még mindig van "udvariatlan" sofőr (és finoman fogalmaztam nagyon). Ma első ajtózott a buszsofőr, amivel nem is lenne gond, csak amikor többen sem mutatták fel a bérletüket, akkor elkezdett nem éppen megengedhető hangnemben ordítani, hogy "Mutassák már fel a bérletét!!!". És ahogy írtam, nem túl udvarias verzióban.
De azért, hogy a végére valami pozitívat is mondjak :) kezdem megkedvelni az új buszokat. Ahogy már korábban is írtam, jó hogy egységes a buszok képe (amit szintén kezdek megszokni), és ha minden működni fog a buszokon (bár nem tudom ez mikor lesz... :) ), akkor biztos nagyon jó lesz minden! :)
Két hetet töltöttem el Debrecenben 3.-15.-közt, és 3 általad említettel összefutottam: 086, 088, 089 A 086 általában a 106-al együtt Próbajáratozik, ami tanulójáratnak felel meg.
Most jöttem haza Debrecenbe, és most vettem észre, hogy a DKV kiírta a virágkarneváli eltereléseket. Sajnálom, hogy a DERKE javaslatai nem nagyon kerültek bele. Pedig nagyon jó ötletek voltak benne. Elég érdekesen lett megoldva 1-2 vonal...