A bécsi technikai múzeumban rengeteg érdekes dolgot találni. Könnyű megtalálni, a Schönbrunnal szemben van. Szokásos nyitvatartás felnőttnek 8,50-ért, 19 év alatt ingyér'.
3 órám volt, de 3 nap jobb lett volna rá. Csak a hangszerrészlege megér egy napot. Töméntelen mechanikus, elektromechanikus, elektronikus instrumentum van kiállítva.
Csembalóktól, sípos orgonáktól pianofortéig, zongorákig. Meg darabjaira szedve hogy hogy működik, hogyan építik. Aztán a furcsaságok mint a lyukkártyás önjátszók, meg a mechanikus zenekargépek: alul billentyű ami fönt 3 hegedűt masszíroz és lefogja a húrjait a kellő helyen. Aztán az elektronika megjelentével még rafináltabb eszközök. Ősmellotron mágneseshanxalag helyett fényszalaggal. Íves billentyűzet. Zongorának kinéző tárgy, de a húrokat egyenként dörzsölik, nem ütik.
Hogy ON legyen, itt egy 1930-as osztrák Hammond jellegű hanxer. Gyakorlatilag megegyezik vele: de a Pari vitte ezt az építési módot tovább. Alul 12db méretes dob, rajta az összes hangkerék. A többi itt már ismeretes. Mellette egy normál állapotú B2-es és nekem furcsa, de egy elég új 122(XB?) lezli. Fönt is egybe van a kopoltyúja.
Nem. Először Jerry (a dobosunk) talált rá a Kansas feldolgozás videóimra a YT-on ...így Ő keresett meg engem. Aztán rábukkantunk Roland-ra is - szintén YT-on - és így tovább... :))) Bocsi, nem akarom szétOFFolni a fórumot. És köszi! Örülök, hogy tetszett a videó.
Igazából a munka oroszlánrésze a németországi tagra...Roland-ra hárul. (Audio-video)
De mindenki kiveszi a részét belőle. A bevezetőt Jorge-gal (hegedű) írtuk...eredetiben nincs. És a mankósávot - backing track- (amihez feljátszottuk az egyes sávokat) is én raktam össze. De nagyon élvezetes project. :)
Református istentisztelet volt találkozón, elektromos hanxerekkel, énekkórussal.
A fellépőek sem tataiak voltak.
___________________________________
Tévedtem, már rég hallgattam. Ondrej Pívec inkább Sam Yahel stílusban játszik a könnyebb behatárolás miatt.
Most hallgatom Coryell Impressions lemezét ahol Yahel játszik. Ez a 808-ás finom(kodó) stílus szinte végig.
A 2008-as Impressions lemezt nagyon ajánlom. Audiofil. Élőben, stúdióban vették föl egy levegőre, méghozzá mindössze egy jól elhelyezett mikrofonpárral, keverő nélkül.
Érdemes elolvasni az ismertetőjét. Bitang jól szól és természetesen.
Mondjuk én is így csinálom. Kihajtom a mobilomat, aztán REC! :-)))
Egyébként ez volt az első felvétel, amin csak VST hangszereket használtam. Tehát az összes keyboard csak midi controller. ;) A B4 ...olyan B4-es még a Motion Sound lacin keresztül is, de nekem nagyon tetszik a hangja....a legjobban a klónok közül.
Ajanlom magamat! Evek ota van az uzletunkben Johnny Lytle LP, es bizony nagyon jo hagngzasu, izes Hammond szol rajta!:-)
Jackie Davis dupla CD is meg varja gazdajat, amit Tehtube szaktars emlitett par kommenttel ezelott. Ugye nem letolt mindenki?:-) Ilyen kincsek jobb ha eredetiben, es jo minosegben allnak a polcon.
Kicsit off, de nem teljesen. Dolgozom a Design Soft Arcad nevű építész tervezőprogramjával. A programozókkal, köztük a tulajjal havi szinten tartom a kapcsolatot. Amit írtál ugyanez történt ott is, nagyon rácsodálkoztak hogy valójában mi mindenre képes a programjuk, amire gondolni sem mertek! Én csak rendeltetésellenesen használtam :-)
Mellesleg a Hammond cég L100-B3 használati utasításában sincs benne hogy így, meg úgy glisszandózzunk, orral nyomjuk a billentyűt, vagy döfjünk tőröket a billentyűk közé, esetleg a rugós zengetőt verjük dobverővel. Azt különösen elhallgatták hogy menetközben is lehet a motort ki-bekapcsolgatni, a preseteken zongorázva wah effekt jön létre. 8^)
Okultam a koncertből. Igazítok a Motionon. Elölről leszedem a hálót hogy legyen nyitottabb a hangja és kissé felgyorsítom a tremolóját.
Töltöm fel a csütörtöki KNY koncert harmadik részét. Az a leghosszabb, még 2 óra.
Jópár hét eltelt és egy válasz email sem érkezett a helyi miskolci, általam megkeresett kultúrintézményektől a Kék Nyúl Miskolcra csalogatását érintően, pedig az alábbi videó is bizonyítja tehetségüket és szükségességüket a zenei palettán. Más ötletem híján még megpróbálok az egyetemi szervezőséghez fordulni (Rocktóber feszt, gólyabál meg minden ami szokott ott még lenni hátha...)
Tube, bár Motionsoundon szól a cucc, azért az Emu szakembereinek véleményét szívesen meghallgatnám, mit is lehet a samplerükből kihozni. Csak egy régi sztori juttata eszembe, mikoris hazánk fia gitárművésze, Szabó Sándor kapott egy TC Electronic G-force rack effektet anno kipróbálásra és készített pár presetet bele és hangfelvételt vele, majd demóként elküldte a dán anyacégnek, mire azok nem értették hány db és milyen konfigurációban kapcsolt G-force-ok szólnak ott. Erre Sanyi megírta nekik, "Uraim, mindössze 1db, minden multi-chaneles rögzítés és rákeverés nélkül - azt gondolom, Önök nem is tudják igazán mit találtak fel!" :)))
Nem elbagatelizálandó, mindig is komolyan érdekelt milyen zenei érvek bújnak meg amögött, hogy ilyen űr-scifi zenét meghallgasson, sőt szeressen valaki? Többször próbáltam Emersont, ELP-t "lenyomni" már a füljárataimon, eddig sajnos sikertelenül, nem voltam képes értelmezni és befogadni azt.