Ma jöttem ki Belgrádból, kivillant a DPF jel a műszerfalon, illetve egy utasítás, hogy tankoljam meg az autót (kb. negyedig volt a tank). Megtankoltam, s a pályán meghajtottam, mint Zinger a varrógépet. Kb. 15-20 km múlva kikapcsolt a kijelzőn a DPF. Ez gondolom normális (most történt először, mióta megvan az autó). Mi a tapasztalat? Milyen gyakran csinál ez hasonlókat? Már a tököm van ki ezzel a sok elektronikával. Most mennyire égette ki a szűrőt? Egy pár ezer km-t remélem kussban marad.
Ezt töltötték bele: Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Megszoktam nézni általában a hosszabb utak előtt az olajszintet, de nem volt semmi fogyás - ahogy írtad.
A pótkerékmélyedésben lévő adatlapon mindennemű adat (kódolva)megtalálható az autódról,az is milyen kerekekkel,milyen pótkerékkel,és milyen méretű féktárcsával szerelték fel gyárilag.
igen, erre én is gondoltam, de sajnos erre is többfélét írnak...van ahol 288-as van ahol 312-es tárcsát írnak...gyanítom a 312-re biztosan nem megy fel a 195-ös... :-(
Ezt nem is szamoltam. Maradok a 10000-nel mindenkepp. Ha minden nap veszel egy uveg tejet, az is majd 90000 Ft egy evben. Artani, biztos nem artok vele, ha 10000 Km-kent cserelem az olajat. A Golf III meg mindig megvan, s nem eszik egy csepp olajat sem. A Borat is ugy adtam el, hogy nem volt semmi olajfogyas. Maradok a jo bevalt modszernel. Jelenleg zero az olajfogyas 10000-en. Ha idoben van mindig az olajcsere, akkor valszeg igy is marad. A 20000 km is duplaja a 10000-nek. A szurok azok duplan eldugulnak, ha az olaj nem is farad el. Mindenki sajat belatasa alapjan cselekszik.
A Long Life-nak persze utanna nezek. De meg szoktam nezni a szuroket, amiket kiszednek, s bizony elegge eltomodnek mar 10000 utan is. Ugy tudtam, hogy a 30000-es szerviz inkabb a benzinesekre jellemzo, mivel a diesel motorok eleve maskennt egetik az uzemanyagot. Gondolom attol is fugg, hogy mennyi km van mar az autoban. Ez egy negy eves auto, amiben 180000 km van. Nem hiszem, hogy ajanlott ilyenkor mar a long life.
Na mindegy, nyugodtabban alszok, ha 10000-kent cserelem.
Egszerűbb így az élet. A korábbi autóimat is 10 000-ként szervizeltem. Ez kb. 3-4 havonta egy szervíz. Annyit megér nekem, hogy minden rendben legyen. 30 000 az már soknak tűnik. Ha az olaj nem is, de a szűrők eltömődhetnek. EGy szervíz kb. 35 000 Ft. Annyi még bele is fér.
Nem lenne eleg 30 000kent elvegezni az olajcseret? A gyar engedi a longlife periodust, ha nincs nagy terhelesnek kiteve. Nekem kb. 1,2-1,5 liter az utantoltes igenye.
A szervízes az OK. Most váltottam, s csak azért kérdeztem, hogy le tudjam ellenőrízni. De úgy látom nem lesz velük gond. Mindent kicseréltek, illetve megcsináltak.
Ja es viszont szerencsed volt, hogy mindet kicsereltetted, barmennyire hihetetlenul hangzik is a visszhangja miatt is, mert a kovetkezo 2 lerobbanas, amit elkerultel, trailer, varakozas, csereauto(benzines,kezivaltos), joves-menes a szervizbe,(foleg, ha tobbszaz km-re rohadt le), telefonalgatas, ajaj, mindez mennyi idot igenyel, foleg ha dolgoznod is kellett volna... a kis csaladrol nem is beszelve.
Mitol kimelted meg magad, na jah, nekem megvolt mind a 4, kulon-kulon, 4 honap alatt.
Mindemellett nem vetem meg ezt a passatot, mert mas hibaja nem akadt...
Nem fogsz vele szivni, mert (egyebkent 2011 05 01 ota garancialis) azota nincs regi tipusu pd elem, amit beraktak volna, en legalabbis sehol nem leltem fel. Tehat vszinu, hogy mar a tiedbe is modositott kerult(Belgradban).
Hívtam ma egy szegedi VW márkaszervízt. 3 van, szóval rejtve marad, hogy melyiket. Tudnak a hét éves gariról. Azt mondta srác, hogy azért nem úgy megy, hogy csak bemész, s kérsz 4 PD elemet. Be kell, hogy vizsgálják, hogy ha történt kár akkor miért is történt, illetve a meglévő elemeket is be tudják vizsgálni. Meg tudják nézni, hogy mennyire használódott el az elem, mivel annak vannak előjelei, ha kifüstöl. Hogy bennt tartják-e az autót pár napig, nem kérdeztem.
Többet nem tudott mondani telefonon. Nekem most nem aktuális, mivel most lettek cserélve, de valszeg a rossz szériából kaptam, így szívni fogok vele újra. :-(
De az előző hozzászólóknál volt egy link, aki az eredeti töredékéért cseréli (nem is kell gari).
A piezzos PD elemben a piezzo szigetelése ég át, így testzárlatos lesz. Az új PD elem már nem lesz ilyen, mert kijavította a gyár a hibát, és ingyen cseréli a hibás darabokat az új, már javítottra.
A hirdető meg valszeg valamelyik VW-ben melózik, vagy jó kontaktja van, és az ingyenes PD elemet cseréli pénzért ki. Ez megtévesztés.