Kéknyúl hírek: Augusztus folyamán a pesti nyúlkedvelőknek sajnos be kell érniük a konzerv lehetőségekkel vagy a Sziget fesztivállal, ugyanis vidékjáró körútra indulunk, a pesti klubbéletet szeptemberre tartogatjuk:
aug 5. Debreceni Bornapok, Nagyerdő, 19.45 aug 12. Sziget, Blues színpad, 18.00 aug 18. Zempléni Jazz fesztivál, Sárospatak, 21.30 aug 23. Balatonlelle, 20.00 A szeptembert pedig egy izgalmas koncert kezdi: szept 1. Kobuci Kert, Kéknyúl trió feat. Barabás Lőrinc, 20.00
ui. köszi Zsoltnak a sampleres kisegítésért, igazán kihúzott a csávából, amit az orgona szétszedése okozott. És kösz a videókat is, bár javarésze inkább csak kordokumentum a zenekar összeszedettségét tekintve, azért vannak benne szép pillanatok!
ui2. sajnos Miskolc nem fért bele, de valamikor már mennénk oda is szívesen. Viszont aki teheti, Debrecen nincs annyira messze!
Egyszerűen összetéveszthetetlen a játéka és a mexólalása. A zongorajátéka is markáns mellesleg.
Meghallgattam Stewart 1970: An Old Raincoat Won't Ever Let You Down lemezét, de a több szám említésre sem méltó, csak ebben az egyben szerepel vendégként. A borító alapján titokban! 1969-es felvétel. Hozzácsaptam ezt a számot az Elegy lemezemhez.
A bécsi technikai múzeumban rengeteg érdekes dolgot találni. Könnyű megtalálni, a Schönbrunnal szemben van. Szokásos nyitvatartás felnőttnek 8,50-ért, 19 év alatt ingyér'.
3 órám volt, de 3 nap jobb lett volna rá. Csak a hangszerrészlege megér egy napot. Töméntelen mechanikus, elektromechanikus, elektronikus instrumentum van kiállítva.
Csembalóktól, sípos orgonáktól pianofortéig, zongorákig. Meg darabjaira szedve hogy hogy működik, hogyan építik. Aztán a furcsaságok mint a lyukkártyás önjátszók, meg a mechanikus zenekargépek: alul billentyű ami fönt 3 hegedűt masszíroz és lefogja a húrjait a kellő helyen. Aztán az elektronika megjelentével még rafináltabb eszközök. Ősmellotron mágneseshanxalag helyett fényszalaggal. Íves billentyűzet. Zongorának kinéző tárgy, de a húrokat egyenként dörzsölik, nem ütik.
Hogy ON legyen, itt egy 1930-as osztrák Hammond jellegű hanxer. Gyakorlatilag megegyezik vele: de a Pari vitte ezt az építési módot tovább. Alul 12db méretes dob, rajta az összes hangkerék. A többi itt már ismeretes. Mellette egy normál állapotú B2-es és nekem furcsa, de egy elég új 122(XB?) lezli. Fönt is egybe van a kopoltyúja.
Nem. Először Jerry (a dobosunk) talált rá a Kansas feldolgozás videóimra a YT-on ...így Ő keresett meg engem. Aztán rábukkantunk Roland-ra is - szintén YT-on - és így tovább... :))) Bocsi, nem akarom szétOFFolni a fórumot. És köszi! Örülök, hogy tetszett a videó.
Igazából a munka oroszlánrésze a németországi tagra...Roland-ra hárul. (Audio-video)
De mindenki kiveszi a részét belőle. A bevezetőt Jorge-gal (hegedű) írtuk...eredetiben nincs. És a mankósávot - backing track- (amihez feljátszottuk az egyes sávokat) is én raktam össze. De nagyon élvezetes project. :)
Református istentisztelet volt találkozón, elektromos hanxerekkel, énekkórussal.
A fellépőek sem tataiak voltak.
___________________________________
Tévedtem, már rég hallgattam. Ondrej Pívec inkább Sam Yahel stílusban játszik a könnyebb behatárolás miatt.
Most hallgatom Coryell Impressions lemezét ahol Yahel játszik. Ez a 808-ás finom(kodó) stílus szinte végig.
A 2008-as Impressions lemezt nagyon ajánlom. Audiofil. Élőben, stúdióban vették föl egy levegőre, méghozzá mindössze egy jól elhelyezett mikrofonpárral, keverő nélkül.
Érdemes elolvasni az ismertetőjét. Bitang jól szól és természetesen.
Mondjuk én is így csinálom. Kihajtom a mobilomat, aztán REC! :-)))