Keresés

Részletes keresés

1Tamás Creative Commons License 2011.02.06 0 0 11150

Szevasztok!

Egyszer nekem is bentragadt harmadikba. Pont ugyan úgy ahogy neked. Nekem szét kellett szedtem a blokkot, kivettem a váltóművet. Hiányott a 12-es zéger gyűrű, azt pótoltam. Meg alátettem egy hézagoló alátétet is. Eléggé kopott volt már a cucc, ezért is szorult be harmadikba. Tisztára drótkorongoztam minden részét. Jól beolajoztam, visszaraktam azóta jó.

 

 

ideal 64 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 11149

Hello!

 

Ma elég jó az idő,előkaptam a 05-öt és elmentem egy kisebb túrára.

Óra szerint 15km volt. Az elején nem volt vele igazán gond,bár megállás után berugóval újraindítani elég nagy művészet volt.

De ezt leszámítva,egész szépen ment.

Aztán közbe jött egy kereszteződés,3-ban közelítettem,na mondom vissza teszem 2-be.

Ez nem akart valahogy sikerülni.Hazaevickéltem valami nagy nehezen 3.-ban.

Itthon kiderült,hogy az a rúd,amit a váltókar mozgat,abba a blokk tetején lévő szerkezetbe kapcsolódik.(Gondolom léptető villához.)

Most,hiába mozgatom a karral,simán bármerre bármekkora szögben elfordítható,és nem kapcsol.

Úgy tűnik,mintha szét ugrott volna.Lehetséges ez?

Ja és a másik kéréds,hogy a csonk és a dob közötti rést mivel tőmítitek,mert nekem pár km. után minden kiég onnan,és összeken mindent.

A válaszokat előre is köszi.

Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 11148

Igen,és ezért tüntek el az általad is megemlített CÉL motorok anno.  Sokba került volna magánzsebből legyártani a szükséges darabszámot.

 

olvasd csak el ezt :

http://www.motorrevu.hu/beszamolo/a_motorkerekpar_tortenete_4_a_cel_motortol_a_vilagbajnoki_pontokig

 

 

 

"A történet végítéletét a hatvanas évek elején mondták ki, amikor egy új FIM szabály arról rendelkezett, hogy nemzetközi versenyen csak olyan motor indulhat el, amelyikből már minimum 25 darabot legyártottak. Büdzsé erre nem volt. A legszomorúbb az egészben, hogy Czulyba és Nagy ekkor szinte minden képet, tervet és dokumentációt elégetett a motorról.

Magát a gépeket egy teherautó szállította el a Bizományi Áruházba a MHS Liliom utcai gépállomásáról. A szállítás többe került, mint amennyit kaptak értek, de talán fájóbb, hogy a történelem nyomukat veszítette és azóta is csak az akkori versenyzők és szemtanúk visszaemlékezései a bizonyítékaink, hogy valaha volt egy közös CÉL-unk a motorsportban."

 

 

Ez a vége sokszor a szárnypróbálgatásnak.

Előzmény: 53zsiga (11140)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.06 0 0 11147

Szia!

Akkor mégis van róla némi információmorzsa a neten :)

Amúgy merre jártál?Se ide nem írtál azóta,se mailre.

Előzmény: garázsharcos (11139)
53zsiga Creative Commons License 2011.02.06 0 0 11146

Basszus! Van három tankom és amin nincs horpadás arról hiányzik a hátsó rögzitő fülecske. Gány nem gány ma ráheftelem a lánckeróra a három csapot, ne lötyögjön. Majd lövök a börzén egy másikat, erre most nem várok.

Előzmény: TyerCorp01 (11144)
garázsharcos Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11145

...a korabeli újságokból pár adat és kép, ha valakit érdekel.

 

üdv.: R

 

http://www.jawamania.info/modely/detail.aspx?modelid=157

Előzmény: garázsharcos (11139)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11144

Ha azt nézzük, hoyg előtte a felújítás összköltsége midnennel együtt 137000 volt, kár lett volna nem tejelni...

Előzmény: Törölt nick (11143)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11143

54375 Ft-bakker!

Rengeteg sok pénzt hagytál ott...nem sok egy kicsit egy jawaért?

Bár aki fanatikus...:)

Előzmény: TyerCorp01 (11142)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11142

Utánanézek! Lehetséges, hogy van egy olyanom, amiből meg a nagyfogaskerék hiányzik, ha kezembe akad, viszem.

Előzmény: 53zsiga (11141)
53zsiga Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11141

Tyer!

Ma szerelgettem kicsit, a hátsófék és környéke volt a műsor. Találtam egy láncvédőt a pinyóban. Viszont a km óra meghajzóból hiányzik valami, méghozzá a kis fogaskerék. Vagy az a bowdenen van? Viszont a tartalék első kerekemből lesz hátsó mert az nem kopott.

53zsiga Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11140

Azt hiszem pont 20 db kell ahoz, hogy versenyen indolhasson, legalább is régen ez volt a limit.

Előzmény: garázsharcos (11139)
garázsharcos Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11139

Van a neten is valamennyi anyag róla, a Jawamania.cz oldalon.A képek, prospektusok között van a komplett cikk is, cseh nyelven.Lényegében a cross változatok motorjait építették be egy új vázba és egy Metalex nevű vállalat szerelte össze őket, egyben szponzor is volt ez a cég.Nem sok készült, talán modellenként vagy 20 darab.

jó kis gépek lehettek, főleg az utánpótlás nevelésére szánták őket.

 

üdv.: R

http://www.jawamania.info/modely/detail.aspx?modelid=157

Előzmény: Joejoe1974 (11133)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11138

Húú köszi! :)

Előzmény: Joejoe1974 (11137)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11137

Holnap megmutatom a cikket. Ki van írva lemezre a többi cuccal együtt.

Előzmény: Joejoe1974 (11136)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11136

Igen,de a Cz is Mtx lett :D

Előzmény: TyerCorp01 (11135)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11135

A Hondának volt MTX-e, az az MB-m unokaöccse. :) (MB->MBX, MT->MTX, előbbi az a sportosabb változat, utóbbi az enduro)

Előzmény: Joejoe1974 (11133)
robi95 Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11134

Sziasztok! Tudna valaki küldeni egy képet amin látszik a gyújtáskapcsolón a vezetékek elosztása?

Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.05 0 0 11133

Köszi!Milyen csini kis darab!Imádom az ilyen home made race gépeket!

Jópofa ez a szárazkuplungos megoldás.Amúgy nem tudom tudod-e hogy anno a nyolcvanas évek elején a Cz gyártott gyorsasági versenymotort?Készült egy levegős és egy vizes változat.Az már 3 tárcsafékes és központi rugós gép volt.A neten nincs róla szó,egy régi Autó-motorból szkenneltem be a két oldalas képet.A tipusjele is meglepő mert ugyanaz majdnem mint egy japán enduróé.CZ MTX 125

Előzmény: TyerCorp01 (11131)
53zsiga Creative Commons License 2011.02.04 0 0 11132
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 11131

Nem engedi a képet betenni... mindegy, Joe, ez Neked való! :)

Előzmény: TyerCorp01 (11130)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 11130
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 11129

:))))

 

Mondjuk ha 2T, akkor nálam a 3 henger a favorit! :) Imádom azt, ha fülre nincs is két egyforma ütem, mégis megvan az összhang.

Előzmény: Joejoe1974 (11128)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 11128

sikítana alattam :D

Ma összefutottam egy régi haverral.Volt ő már Floridában is motorokat szerelni.Mutattam neki a Mustangot,teljesen kiakadt tőle.Azt mondta hogy ezt el ne adjam soha annyira ott van a szeren :D

Előzmény: TyerCorp01 (11127)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 11127

Jujjdeszép! :)

Előzmény: Joejoe1974 (11126)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 11126

A Yamaha kétütemű :)

 

Itt a kis zenekar.125 köbcenti és négy henger.Hengerenként 31 köbcenti.

 

Előzmény: Joejoe1974 (11124)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 11125

Nekem is egyre jobban kezdenek tetszeni ezek az 1, illetve sor2-es 4T gépek, de egyenlőre nem tervezek nagymotort venni, elég volt a Jawa papírjait fizetni, most is már-már csődközelbe jutottam. Remélem Szolnokon lesz bevétel...

Előzmény: 53zsiga (11122)
Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 11124

Hát igen.Megvan mindnek a maga szépsége.A nagy négyütemű dübörgése és a kétütemű visítása két külön kategória.

Itt az 1959-es Norton Manx hangja,és mellé kontrasztkén egy 1967-es V4-es 125-ös Yamaha :D

 

http://www.vintagebike.co.uk/galleries/soundfiles/1959%20Manx%20Norton.mp3

 

http://www.vintagebike.co.uk/galleries/soundfiles/1967%20Yamaha%204.mp3

Előzmény: 53zsiga (11122)
TyerCorp01 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 11123

Hát az bizony hiba volt, de még nem késő! :)

Előzmény: 53zsiga (11122)
53zsiga Creative Commons License 2011.02.04 0 0 11122

Nekem az öreg angol motorok a kedvenceim és a BMW. Sajnos nem tartottam meg belőlük egyet sem mert elragadott a kétütemű őrület. Csak befektetési céllal vettem őket amit ma nagyon megbántam. Aztán hosszú hosszú évekre elszakadtam a motoroktól a körülmények miatt. Talán azért is gyüjtögetem most őket, nosztalgiából, persze a roncsteleptől is féltem valamennyit.

Annó tátott szájjal hallgattam a Kurucz Nortonját, Machlessét. Pesze a barátom szerint olyan hangja volt mintha a lavorba fingottak volna. Kincseket tékozoltam el tudatlanul Horex, AJS, BMW boldog tulajdonosa voltam 20, 22éves koromban.

Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 11121

Hozzám hasonló megszállottaknak ajánlom!

 

http://www.vintagebike.co.uk/galleries/sounds.php

 

 

Különösen ez szól szépen nekem!

Persze ehhez már fanatikusnak kell lenni :D

 

http://www.vintagebike.co.uk/galleries/soundfiles/Yamaha%20RD500%201984.WAV

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!