jaja, mingya bekapcsolom en is a televizort... mondjuk nekem itt van a gep mellett, csak azert kell majd elmennem, mert 70 centis kepet nem lehet 70 centirol nezni:)
"Az én váltóm tartós , hosszú távú utakra van kitalálva, hogy relatíve nagy sebességet (mondjuk egy 180-as utazót) emberi fordulaton, és így fogyasztással, zajemisszióval, stb., legyen képes abszolválni. Ezt a célt remekül teljesíti is. Kifejezetten nem gyorsulásra van kitalálva, és ezt sosem vitattam... "
Tudok, csak elhittem Bihusnak a 180-at, aztán megnéztem, és láttam hogy az nem lesz korrekt, ezért írtam a hozzászólást, amiben elfogadom a te számaidat, és még így is a Bonny jön ki a végére győztesnek...
miért sírna? Az én váltóm tartós , hosszú távú utakra van kitalálva, hogy relatíve nagy sebességet (mondjuk egy 180-as utazót) emberi fordulaton, és így fogyasztással, zajemisszióval, stb., legyen képes abszolválni. Ezt a célt remekül teljesíti is. Kifejezetten nem gyorsulásra van kitalálva, és ezt sosem vitattam...
"A 1.04-es szorzódat engedelmeddel 1.08-ra módosítom, mert az áltlad használt tartományban kb 180 NM áll a rendelkezésedre..."
Tudsz te grafikont olvasni? Váltás után kb. 6000-re esik vissza a fordulat. 6000-től kb. 7300-ig 190 feletti a nyomaték (190-196). 7900-on kb. 170 Nm. Tehát 1300 fordulaton keresztül 193-as átlag van, 600-on keresztül meg 180-as. Sőlyozott átlagot számolva: ( 13 * 193 + 6 * 180 ) / 19 = 188.89. Én 188-al számoltam. Mert iyen jó vagyok.:-)) Egyéb kérdés?
However, the Type R Civic's peak power has been upped to an impressive 147kW @ 7400rpm. This puts the car firmly in hot-hatch territory, but torque figures aren't as impressive. Though with a dry weight of 1200kg, 196Nm @ 6,500rpm is more than enough to smoke most V8s off the lights.
De most a nyomatékgörbék fölötti vitát félretéve, a te számaidat elfogadva, ha kiátlagolod az értkeket, 0.99349-et fogsz kapni, a Bonny javára... azaz paraszthajszállal előbb éri el ezt a sebességet. Mivel ez baromira elhanyagolható külöbség, vegyük úgy, hogy egyformán gyorsultak.
Hogy lehet, hogy a 170 lóerős pariban gyorsul a 200 lovassal?
Nem végsebesség, mert oda tényleg a teljesítmény számít, hanem a gyorsulás...
És ugye megkérdem csendesen, hogy melyiket használod többet, a gyorsulást, avagy a végsebességet...
Engine
Engine Code : K20C
Type : Inline four, aluminum block and head
Valvetrain : DOHC, four valves per cylinder,
i-VTEC variable valve timing
Displacement : 1998cc: 86.0 mm x 86.0mm
Compression Ratio : 11.0:1
Kutatok a Yahoo-val CTR nyomaték görbe után;)
Az előbbi szerintem nem ríííl;)
Egyenlőre ezt találtam;)
2002-es TypeR
Itt vannak áttételezések.
Na mindjárt lökök valami ríííl görbét;)
Azok. Ha nem lenne változóvezérlésű, akkor nem lenne ilyen lapos a nyomatékgörbéje! Amúgy meg 5900-nál nyit a VTEC. Látszik is a görbén. Bár nem durva az emelkedés, de azért lazán érezhető!
A 1.04-es szorzódat engedelmeddel 1.08-ra módosítom, mert az áltlad használt tartományban kb 180 NM áll a rendelkezésedre... így a pontosan átlagolt vonóerő értékek a következők:
Várom a további lóerőpárti magyarázatot, hogy gyorsulta le a gyengébb autó az erősebbet.
Azt, hogy a VÉGSEBESSÉG teljesítmény kérdése (azaz nyomatéké ÉS fordulatszámé) sosem vitattam. A gyorsulásban játszott szerepét azonban igen, ezt pedig jól igazoljaák a számok, mert az egész tartományra vetítve minimális előnnyel, de a 15%-al gyengébb autó győz...
ha a nyomatek "torzulasnal" huzol ket fuggoleges vonalat ugy 3200-5200 kozott, akkor ott is lathatsz nemi visszaesest, persze nagyon minimalisat, mivel meg nagyon messze van a csucspont.
"Vuk, megnéztem a grafikonod alapján a CTR átlagos nyomatékát, valahol 170-175 közt van a Bonnyé pedig 260 körül, ezek alapján az adatok alapján, azaz kb 10% a veszteség mindkét autónál. Szvsz ez az előző számítást érdemben nem befolyásolná..."
Te miről beszélsz ember? A CTR-nél felváltás után csak 6000-re esik vissza fordulat! Azzal kell számolni!
Most látom, hogy a CTR egyesben elindulásnál kb. 35-40-ig nem hozza a 188-as átlagot, csak kb. 170-180-asat. Tehát ott a bonnie jobban ellép (plusz nála magasabb a nyomaték ott. De a késöbbi számítások (kb. onnantól, ahol a Bonni 2-est vált, tehát 36-tól) korrektek!