Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

capri-3 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 330
jaja, mingya bekapcsolom en is a televizort... mondjuk nekem itt van a gep mellett, csak azert kell majd elmennem, mert 70 centis kepet nem lehet 70 centirol nezni:)
Előzmény: HondaVuk (327)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 329
"Az én váltóm tartós , hosszú távú utakra van kitalálva, hogy relatíve nagy sebességet (mondjuk egy 180-as utazót) emberi fordulaton, és így fogyasztással, zajemisszióval, stb., legyen képes abszolválni. Ezt a célt remekül teljesíti is. Kifejezetten nem gyorsulásra van kitalálva, és ezt sosem vitattam... "

Tudom én azt! Csak húzni akarlak! :-))

Előzmény: Hooshee (318)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 328
amiket beírtál, arányszámokat (0.73, 0.95, 1.4, stb a megtett út hosszával súlyozva.
Előzmény: HondaVuk (325)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 327
4.00. Retekklub adja, de érdemes hamarabb odakapcsolni, nehogy lemaradj valamiről. Én lassan el is húzok, mert a másik szobában van a TV.
Előzmény: Bihus (315)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 326
Bihus, te direkt bosszantasz, mondd? Ez egy ÁTLAGOS ÉRTÉK, amit itt fent megnyeek, azt lejjebb elvesztem...
Előzmény: Bihus (322)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 325
"te számaidat elfogadva, ha kiátlagolod az értkeket, 0.99349-et fogsz kapni, a Bonny javára... "

Mit átlagolok ki? És milyen módszerrel?

"És ugye megkérdem csendesen, hogy melyiket használod többet, a gyorsulást, avagy a végsebességet..."

És ugye megkérdem csendben, hogy az eredeti áttételekkel ki hogy gyorsulna! :-))))

Előzmény: Hooshee (313)
capri-3 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 324
altalaban ez xokott lenni, a dohc ford motorok, pl az enyem is, es a GSI opelek is...
ezert mondottam vala:)
Előzmény: HondaVuk (321)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 323
Egyébként a grafikon szerint is 7400nál kéne váltanod, nem 7900-nál, ami ha figyelembe vesszük, megint hoz egy kis pluszt a bonnynak...
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 322
260 Nm * 5250 RPM = 194 LE
180 Nm * 8000 RPM = 202 LE
Előzmény: Hooshee (313)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 321
"ez a 86x86-os motorepites nem rossz dolog:)"

Általában milyen szokott lenni? Gondolom hosszabb a löket. Bocsi, de ugye én csak a Hondákhoz értek!

Előzmény: capri-3 (312)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 320
7400??? Hmmm, Vuk, hogy volt azzal a 7900-nál váltással? :))))
Előzmény: E30M40 (314)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 319
Tudok, csak elhittem Bihusnak a 180-at, aztán megnéztem, és láttam hogy az nem lesz korrekt, ezért írtam a hozzászólást, amiben elfogadom a te számaidat, és még így is a Bonny jön ki a végére győztesnek...
Előzmény: HondaVuk (317)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 318
miért sírna? Az én váltóm tartós , hosszú távú utakra van kitalálva, hogy relatíve nagy sebességet (mondjuk egy 180-as utazót) emberi fordulaton, és így fogyasztással, zajemisszióval, stb., legyen képes abszolválni. Ezt a célt remekül teljesíti is. Kifejezetten nem gyorsulásra van kitalálva, és ezt sosem vitattam...
Előzmény: HondaVuk (310)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 317
"A 1.04-es szorzódat engedelmeddel 1.08-ra módosítom, mert az áltlad használt tartományban kb 180 NM áll a rendelkezésedre..."

Tudsz te grafikont olvasni? Váltás után kb. 6000-re esik vissza a fordulat. 6000-től kb. 7300-ig 190 feletti a nyomaték (190-196). 7900-on kb. 170 Nm. Tehát 1300 fordulaton keresztül 193-as átlag van, 600-on keresztül meg 180-as. Sőlyozott átlagot számolva: ( 13 * 193 + 6 * 180 ) / 19 = 188.89. Én 188-al számoltam. Mert iyen jó vagyok.:-)) Egyéb kérdés?

Előzmény: Hooshee (305)
capri-3 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 316
""És ugye megkérdem csendesen, hogy melyiket használod többet, a gyorsulást, avagy a végsebességet...""

esetemben ez fogos kerdes:)))

Előzmény: Hooshee (313)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 315
Tőlem :) Mikor lesz?
Előzmény: HondaVuk (310)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 314
However, the Type R Civic's peak power has been upped to an impressive 147kW @ 7400rpm. This puts the car firmly in hot-hatch territory, but torque figures aren't as impressive. Though with a dry weight of 1200kg, 196Nm @ 6,500rpm is more than enough to smoke most V8s off the lights.

Egyenlőre ezt találtam;)
Keresek még;)

Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 313
De most a nyomatékgörbék fölötti vitát félretéve, a te számaidat elfogadva, ha kiátlagolod az értkeket, 0.99349-et fogsz kapni, a Bonny javára... azaz paraszthajszállal előbb éri el ezt a sebességet. Mivel ez baromira elhanyagolható külöbség, vegyük úgy, hogy egyformán gyorsultak.

Hogy lehet, hogy a 170 lóerős pariban gyorsul a 200 lovassal?

Nem végsebesség, mert oda tényleg a teljesítmény számít, hanem a gyorsulás...

És ugye megkérdem csendesen, hogy melyiket használod többet, a gyorsulást, avagy a végsebességet...

capri-3 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 312
ez a 86x86-os motorepites nem rossz dolog:)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 311
"11984.21053 9411.111111
6122.1279 6137.037037
4371.528822 4370.37037
3291.052632 3305.555556"

Contact :DDD
Vagy a Sphere ?:DDD

Előzmény: Hooshee (305)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 310
Saját váltókkal nagyon sírna Hooshee szája! :-))))

Amúgy nem maradsz fent az F1-ig? Már elég kis időt kell csak kibekkelned!

Előzmény: Bihus (301)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 309
A teljesítménygörbe nem egyenes, csak éppen a fordulatszámmal való szorzás kisímítja a görbét. Ne a teljesítménygörbét nézd, hanem a nyomatékot!
Előzmény: E30M40 (298)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 308
Benne, de nem biztos, hogy jobban jársz! Akkor ugyanis az átlagos nyomatékértéked megy jóval lejjebb!
Előzmény: Hooshee (287)
E30M40 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 307
Engine
Engine Code : K20C
Type : Inline four, aluminum block and head
Valvetrain : DOHC, four valves per cylinder,
i-VTEC variable valve timing
Displacement : 1998cc: 86.0 mm x 86.0mm
Compression Ratio : 11.0:1
Kutatok a Yahoo-val CTR nyomaték görbe után;)
Az előbbi szerintem nem ríííl;)

Egyenlőre ezt találtam;)
2002-es TypeR
Itt vannak áttételezések.
Na mindjárt lökök valami ríííl görbét;)

Claimed Crank Hp : 200 hp @ 7400 rpm
Claimed Crank Torque : 145 lb-ft @5900 rpm
Redline : 7900 rpm

Drivetrain
Layout : Transverse front engine,
front-wheel drive

Transmission
Gear Ratios
1 : 3.266:1
2 : 2.130:1
3 : 1.517:1
4 : 1.147:1
5 : 0.921:1
6 : 0.738:1
Final drive : 4.388:1
Differential : Torque-sensitive helical limited-slip

HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 306
Azok. Ha nem lenne változóvezérlésű, akkor nem lenne ilyen lapos a nyomatékgörbéje! Amúgy meg 5900-nál nyit a VTEC. Látszik is a görbén. Bár nem durva az emelkedés, de azért lazán érezhető!
Előzmény: E30M40 (282)
Hooshee Creative Commons License 2003.03.09 0 0 305
Vukbocsika, de gyorsulásról volt szó...

A 1.04-es szorzódat engedelmeddel 1.08-ra módosítom, mert az áltlad használt tartományban kb 180 NM áll a rendelkezésedre... így a pontosan átlagolt vonóerő értékek a következők:

11984.21053 9411.111111
6122.1279 6137.037037
4371.528822 4370.37037
3291.052632 3305.555556

Az első a Bonny, a második a CTR...

Várom a további lóerőpárti magyarázatot, hogy gyorsulta le a gyengébb autó az erősebbet.

Azt, hogy a VÉGSEBESSÉG teljesítmény kérdése (azaz nyomatéké ÉS fordulatszámé) sosem vitattam. A gyorsulásban játszott szerepét azonban igen, ezt pedig jól igazoljaák a számok, mert az egész tartományra vetítve minimális előnnyel, de a 15%-al gyengébb autó győz...

Előzmény: HondaVuk (299)
capri-3 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 304
ha a nyomatek "torzulasnal" huzol ket fuggoleges vonalat ugy 3200-5200 kozott, akkor ott is lathatsz nemi visszaesest, persze nagyon minimalisat, mivel meg nagyon messze van a csucspont.
Előzmény: ZolikA (297)
HondaVuk Creative Commons License 2003.03.09 0 0 303
"Vuk, megnéztem a grafikonod alapján a CTR átlagos nyomatékát, valahol 170-175 közt van a Bonnyé pedig 260 körül, ezek alapján az adatok alapján, azaz kb 10% a veszteség mindkét autónál. Szvsz ez az előző számítást érdemben nem befolyásolná..."

Te miről beszélsz ember? A CTR-nél felváltás után csak 6000-re esik vissza fordulat! Azzal kell számolni!

Most látom, hogy a CTR egyesben elindulásnál kb. 35-40-ig nem hozza a 188-as átlagot, csak kb. 170-180-asat. Tehát ott a bonnie jobban ellép (plusz nála magasabb a nyomaték ott. De a késöbbi számítások (kb. onnantól, ahol a Bonni 2-est vált, tehát 36-tól) korrektek!

Előzmény: Hooshee (284)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 302
Így korrekt.
Előzmény: Hooshee (300)
Bihus Creative Commons License 2003.03.09 0 0 301
Jól látszik, mennyire megkavartátok az azonos váltóval a dolgot :)

Saját váltókkal nyilván nagyjából ugyanaz maradna az arány, nem ugrálna így össze-vissza...

Előzmény: HondaVuk (299)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!