Egyik haverom a Calibrájában kicserélte kékre a műszerfal világítás és az összes kapcsoló fényét is, sőt ha a lámpakapcsolót elforgatod, akkor az pedig pirosan világít, nagyon jól néz ki, de sok vele a macera és nem árt az elektrotechnikai ismeret... :)
Az érdkelne, hogy ki lehet-e cserélni a műszerfal világítását kékre? Érdeklődtem, kék izzót lehet venni, de azt mondták, hogy egy az egyben nem lehet kicserélni, mert a műszerfal túl sötét maradna.
Deger: holnap megnézem a vízszintet, köszi az ötletet, majd beszámolok az eredményről.
Lajos bá' ért az ajtókhoz is? Na mert kicsi Tigránk bal ajtaja hétvégén kinyitásnál kattant egy nagyot. Ha kinyitod az ajtót, akkor 2 pont van, ahol megtartja saját magát az ajtó és nem csukódik rá a lábadra. Na most ebből az egyik eltünt, teljesen kinyitom az ajtót és míg beszállok rám csapódik az ajtó, szóval valami eltörhetett az ajtóban, ezt kellene megnézni.
Jó hogy rátaláltam a topicra, mert lenne pár kérdésem a verával kapcsolatban, de előbb egy kis "történelem". 3 éve vettem meg, 1.4 16V 1995-ös "vas". Eddig 1x sikerült letönöm az egész elejét annyira, hogy egy épp elméjű ember már bontóba tolta volna be, DE én nem sajnáltam időt, pénzt és idegrendszert megszőgeltettem. Nem is akárhogy! Azóta 3x volt szakszervízben, sima átvizsgáláson, zöldkártyán, műszakin és nem hitték el, hogy össze volt törve!! (Köszi Lajosbá' !!) Cirka 500e pénz volt amit ráköltöttem. Ebből lakatos 40e, fényező 45e (ezek mind haveri árak) a többi mind alkatrész, amiből a motorikus részekra max 80e ment el. A kasztni elemek iszonyatosan drágák! Utángyártott elemek nálam eleve felejtősek, így minden alkatrész gyári és makulátlanul passzentos!
Szóval a gondomjam: - a ventilátorok vagy állandóan mennek, vagy rendesen és időben bekapcsolnak (utóbbi eset ritkább) - check engine 3000 fordulat felett világít és utánna, ha leesik a fordulat, akkor se alszik ki (tán lambda-szonda???) - termosztátnál a vizet elcsöpögteti, ha bemelegszik az autó, bár ez nem vészes (termosztátcsere vagy csak tömítés gond??)
Fogyasztás ellen: 14-es kerekek!! Nekem autópályán 150-160-as tempónál max 6 liter, városban max 7 !!! Lehet, hogy kis butának tűnik a 14-es pacsker, de ennyit megér.
Én nagyon karban tartom a gépet. Szigorúan GM alaktrészek, szűrők és 5W-40 olaj, legalább egyszer évente, szűrők, gyertya, olajcsere. 3 év alatt 90e km távot nyomtam bele és eddig semmi gond nem volt vele. Bár ezek se vészesek, de ha pitiáner hiba, akkor nem akarom a szakszervízben ott hagyni kéthavi fizumat.
Ismét kérném a lista segítségét! A napokban elkezdett rendetlenkedni a fűtés. A motor már rég bemelegedett (90-95 fokos), a meleg teljesen rá van tekerve és langyosnak alig nevezhető levegőt fúj a kocsi. Ha letekerem hidegre, akkor nagyon hideget fúj, tehát a hőmérsékletállító tekerő gomb valamit állít, nem teljesen rossz. Néha viszont magához tér és elkezdi fújni a kellemes meleg levegőt, de még nem sikerült kitapasztalni, hogy ezt mikor csinálja. Én érintkezési hibára gyanakszom, de nem tudom, hogy hol lehet. Van valakinek ötlete ezzel kapcsolatban?
Nem tudom érdekel e valakit meg,hogy ide tartozik e de hátha érdekel valakit!
Van egy 97 es tigrám metálkék 180000km-el s el szeretném adni kicsit áron alul mivel lesz baba s kell a nagyobb kocsi valamint törve volt az eleje!Motorikusan nem sérült semmit csak új lökhárítő lett rá rakva amit elbaszott a karosszériás s nem teljesen illeszkedik!
Ha valakit érdekel szóljon mert eladó áron alul mert nem akarok már vele foglalkozni amennyibe kerülne kipofozni egy picit annyit engedek oszt jó!Rendszeresen karbantartva,rendszeresen 15000-ként horva szerelőhöz rendszeresen! 7 éve van Nálam soha semmi különösebb baja nem volt!Ha érdekel gyere nézd meg s láthatod...
Sziasztok, BUÉK mindenkinek. Igen, én sajnos a vezérműszíj feszítőgörgőjéről beszélek. Semmi előjel nem volt, egyszer csak megállt az autó és kész... :((( Azóta sem megy, mert nincs a farzsebemben 150-200ezer magyar ropogós forint. Úgyhogy csak javasolni tudom mindenkinek, hogy vezérműszíj csere esetén a görgőket is mindenképp cseréljétek!!!
Nekem is volt már ollyan hogy eltört a feszítőgörgő, de nem lett semmi más problémája. Viszont úgy tudom, hogy az a görgő egybe van a vízpumpával. Milyen tünetei voltak? Nekem pl.: elment a szervó meg kigyulladt a szervízlámpa.
Tigrához kezelési útmutatóm nincsen, Corsa B útmutatóm van csak.
602-es hozzászólásban Aaron írta, hogy tud küldeni e-mailben Tigrához útmutatót.
Sárga lámpa már 3 napja nem ég!!! Hatalmas siker! Most a benzinre gyanakszunk, ugyanis az első tankolás Teccsó benzinből ment (nem volt más kút a környéken), azóta természetesen nem ott tankoltunk, talán a benzin volt rossz minőségű? Majd kiderül, mert azóta semmit nem változtattunk a kocsin.
Nekem a sárga lámpa nem néha-néha gyulladt fel, hanem világított, míg újra nem indítottam.
Nekem elmúlt a betegsége, de nálad természetesen adódhat másból, így látatlanba természetesen ne várj 100%-os megoldást. Az internet csak infocserére jó.
azt meg tudnád mondani, hogy merrefelé keressem az "egyes torkot", na meg az állító csavart?
Meleg levegős fújatós élményem nekem is volt B Corsával, nyáron, kb 35 fokos hőségben. A Hungárián araszolgattam, 4-es fokozaton fújtam a meleg levegőt. Egy élmény volt :)
Visszatérve a sárga lámpához a kezelési útmutató szerint az nem hiba, ha néha-néha felvillan rövid időre a sárga lámpa. Csak éppen ez nálam motor leállással párosul. Bár most lekopogom, kb 2 napja nem világít már a lámpa (talán az izzó égett ki? :o). Közben máshol is utánakérdezve többen ajánlatták az AGR szelep és a szivótorok kitisztitását, ezek elkoszolódása is bizonytalan alapjárathoz vezethet.
Nem vagyok autószerelő, de tudom mitől megy az autó. Bár előtte ladám volt, amit az útszélén megszereltem, na de ez már egy kicsit bonyolúltabb jószág. Előfordúlt a hiba velem is. Nem azonnal, hanem mindíg úgy 100-160 km megtétele után. A tapasztalatom: ugyan megbízható menet, de érezhetően gyengébb teljesítmény.
Nagyon jó szerelő ismerősömhöz vittem a Tigrincset, (már kivált a különféle cégektől, akik csak a lét nyúlják le, a munkát meg felületesen végzik el (tisztelet a kivételeknek)), aki azt mondta: azért gyengébb a teljesítmény, mert úgyn. szervízüzemmódba kapcsol az autónk, ami önvédelmi céllal van. Van hibakód kiolvasója, ami egyszer v.mi kopogás érzékelő hibára utalt, természetesen semmi köze nem volt a mi sárga lámpánkhoz. Kiszedtük és kitisztítottuk az egérszelepet, a hiba még mindíg vissza jött. Már éppen kezdtünk volna egy komolyabb bontási műveletbe, amikor egyszer véletlenül kipróbáltam egy csavart, hogy mit is csinál, ha elforgatom. Ez a kézzel tekerhető (nem is csavar, inkább potméter) az egyes toroknál található. A srác azt mondja, hogy az az alapjárati szabájzó kütyüje. Eltekertem és vissza állítottam oda, ahol volt. (megmozgattam egy kicsit) Na hogy e miatt, vagy csak egyszerűen szerencsém volt-e nem tudom, de azóta nincs hibám.
További jó tanács a tapasztalataim alapján:
Kiment a hőgombám ráadásul Budapesten a csúcsban. Meg is főztem a vizet.
Viszont addig, amíg nem tudtam kicserélni, így kellett járnom a kicsikével: a belső fűtést 4-es fokozatra és csutkára rá kell kapcsolni a hőfokot. Nem lessz tökéletes, de meglepő módon rohadt sokáig bírja hűtőventilátor nélkül is.
És még néhány hasznos info: Hátsó ablaküveg Kb: 50.000 Ft
Most festettem a hátsó lökhárítómat az ótó színére: 20.000 Ft
A km spirál az jó, km mutató megy rendesen menet közben. Viszont a diagnosztikai eszköz folyamatosan 0 km-t írt ki még menet közben is, akkor a jeladó volt a ludas, ami ki lett cserélve. Sajnos így karácsony előtt nincsen felesleges 5eFt-om, ugyanis ennyibe kerül Opeléknál a hibakód kiolvasás...
Van egy 96-os 1.4-es Tigránk, kb. 1 hónapja vettük. Kb. 2 hét óta az alábbiakat tapasztaljuk: Néha felvillan, majd folyamatosan világít a sárga motorelekronika lámpa. Abban az esetben ha világít a lámpa és nagyobb (kb 50 feletti) sebességről lassítok, akkor hirtelen leesik a fordulatszám és csak nehezen áll be az alapjáratra. Kb 10-ből 1x le is áll így a motor. Motorleállítás és újraindítás után nem ég a lámpa egy darabig. Továbbá lassú haladásnál szintén nem jön elő a probléma, csak ha nagyobb sebességről lassítok le motorfékkel vagy úgy, ha kirakom a váltót üresbe. A motor egyébként nem rángat, az alapjárat melegen egy kicsit ingadozik. Opel szervízben kiolvasták a hibakódot, ami a sebesség jeladó hibáját dobta ki. Kis jeladót külön nem árulnak, kilóméterórával együtt 50eFt. Bontókat körbejártuk, sehol sem volt sebességmérő műszer. Találunk egy műszerészt az Alig utcában, aki csak műszerfalak javításával foglalkozik. Ő rögtön mondta a hibát, hibajelenséget, a hiba okát stb, 2 óra alatt ki is cserélte a jeladót. Kb. 2 napig használtuk problémamentesen az autót, majd ismét felvillant a lámpa. Visszavittük a műszerfalat, ismét kicserélte garanciában a jeladót. Kb. fél napig volt jó, majd újra a régi probléma.
Ezzel kapcsolatos kér(d)éseim: 1. volt már valakinek hasonló jelensége? 2. hogyan oldotta meg? :) 3. lehetséges, hogy nem is a sebességjeladó okozza a problémát (a szervíz csak ezt a hibakódot olvasta ki)? 4. talán valami rejtett elektronikai hiba teszi mindig tönkre a jeladót? (a műszerész szerint egy rövidzárlat is tönkretehette a jeladót) 5. ha veszek 50eFt-ért egy új műszerfalat, akkor az is 2 nap alatt tönkre fog menni? 6. van kábelem, csak dignosztikai szoftverem nincsen hozzá, nincs valakinek egy ilyen szoftverről biztonsági másolata? :) 7. esetleg egy tuti szervíz, ahol meg tudnák oldani a problémát? 8. nem értem mi a kapcsolat a jeladó és a leállás között? (azért mert 0-val "állok", még alapjáratnak kéne lenni!) 9. olvastam a fórumon, hogy az AGR-szelep is okozhat problémát, lehetséges, hogy egy alapos tisztítás megoldaná minden gondunkat
Kérlek, segítsetek, imádjuk a tigrist, minden álmunk egy ilyen autó volt, de ez a hiba tönkreteszi az örömünket. Mindenki örömére mellékelünk egy képet róla.
sziasztok! nekem van 1 fekete 96 os tigrám 1.4 es sport . és oLyan kérdésem lenne hogy tudjátok e, hogy mi dzöröghet elöl amikor rossz uton megyek?tudom hülyén hangzik de hátha volt már valakinek ilyen problémája elöre is köszi
Hello aki kérte a tigrás kézikönyvet de nem kapta meg az irjon még egy e-mailt és(bart@freemail.hu) egy olyan címet ahol van legalább 11Mb szabad helye!