Mindenesetre lényegesen kellemesebb, ha azon kell bosszankodnunk, hogy mire költik a nyereség egy részét, mintsem azt számolgatni, már megint mennyi veszteséget kell pótolnunk adópénzből.
Sokan nagy katarzissal fogadták ezt az egész történetet majd jött a kijózanodás hogy menyi az annyi ...
Hogy hogy nem de Matolcsy megvette a több százmillió állami támogatásból felújított Tiszaroffi kastélyt fél milliárdért attól a Farkas Flóriántól akit Göncz Árpád mentett meg a letöltendő börtöntől akkori csalásai miatt. Most annyi krétát számoltak el iskoláknak támogatásként ami napi 2 doboz táblakréta elhasznalasat jelenti termenként.
A legfőbb ügyész nejét alkalmazza havi 5 milláért igy fogják be a száját az ügyésznek.
Szóval hidd el nem azert van ott mert ért hozzá hanem azert mert vállalta a börtön kockázatát ...
Ha úgy vesszük évek óta technika csődben vagyunk mert az EU pénze nélkül meg sem tudnánk lenni ...
Sok éve úgy teljesítjük az elvárásokat hogy fordulónapon minden de értsd minden pénzt a bevételoldalra söpörünk hogy a hiány a megfelelő legyen ...
Így volt olyan hónap amikor alig tudtunk nyugdíjat fizetni. Mondjuk ebbe az is belejátszik hogy volt olyan állampapír kibocsátanunk is amiből alig jegyzett le valaki valamennyit.
A jelenlegi szakemberek megítélése érik de meg nem teljes. Várd ki a végét ...
Járai távozásakor 7.7% körül volt az alapkamat, előtte kb. 2 évig ekörül volt, majd felment 2008-ban 11.5-re.
Az ország gazdasági állapota az, ami elsődlegesen meghatározza az alapkamatot, a jegybank ehhez igazodik. Nem lehet pontosan megmondani, kinek mennyi szerepe van benne, de a döntő rész mindenképpen a gazdaság állapota.
Sot a fidesznyik jarai 12,5%-os luxuskamatot adott a karvalytokenek.
Majd miután leváltották, az utódja dettó. A szoclib kormány gazdaságpolitikája rossz volt, a befektetők magas kockázatúnak tartották a papírokat, csak magas kamatokkal lehetett eladni ezeket.
Mikor már úgy sem, akkor az IMF-hez kellett fordulni.
Az MNB nyereségét alapvetően olyan külső hatások alakítják, amelyek a mérlegében szereplő tételek hozamaira és átértékelődésére hatnak.
Hehe. A legfontosabb "külső" hatás az, hogy a befektetők sokkal jobban bíznak abban hogy Magyarország képes visszafizetni a kölcsönt, így sokkal alacsonyabb hozammal is el lehet adni a papírokat.
Ez a külső hatás azonban legfeljebb egy szoclib számára véletlen szerencse. Nyilvánvalóan a stabilabb gazdaság, féken tartott hiány, pozitív export/import mérleg, a növekedés, javuló mutatók, egyszóval a jobb gazdaságpolitika következménye.
A kiváló szoclib szakemberek idejében 10+ % volt az alapkamat, az MNB pedig masszívan veszteséges volt. Simor minden egyes esetben az alapkamat csökkentése ellen szavazott.
Matolcsy vezetése mellett most 1% körül van az alapkamat, az MNB meg masszívan nyereséges.
Látható hogy valamit is magára adó gazdasági szakember akinek egy kicsit is fontos a szakmai reputációja elmenekült orbán környezetéből.
Mára már csak a nagyon idióták maradtak mellette, rezsibiztosok, internet vagányok, és azok a velejéig/vejéig korrupt emberek akiknek eddig sem számitott hogy mit gondolnak róluk ...
Legyek átlagember van belőlünk elég, de minket nem érdekel/hidegen hagy hogy ki milyen Orbán kormányzati intézkedéseket tart jónak vagy szükségesnek és azok hogyan illeszkednek egy nagy magyar koncepcióba.
A számok beszélnek.
A normalizálódás a nyugdíjsztorival és a temérdek különadókkal kezdődött.
A nyugdijdolgot azóta már régen beindult volna és szép lassan el lehetne felejteni a demográfiával tetőzött problémát. Az a combos lyuk mindig is megvolt ezzel semmit nem értek el és a kivándorlással erősítve "még combosabb lesz". Főleg ha még befektetünk sok mol részvénybe. Nincs semmi hozadéka a 3000 milliárd nyugdijeistandnak. Nem mutatható fel belőle semmi. Elszállt, elégett, elherdálták ...
(A Szurgutnyeftyegaztól visszavásárolt Mol-paketten a tranzakció óta eltelt bő egy hónap alatt 128 530 480 660 (azaz közel százharmincmilliárd) forintot bukott a magyar állam. )
Azért írogatom ezt a 6000 milliárd összeget mert el kvázi egyenlegjavító intézkedésként rá lett terhelve a Magyarországon prosperáló cégekre és a lakosságra és egy fikarsznyi haszon nem mutatható ki belőle.
A topic témáját adó adósságkezelés (nem mag az adósság vagy annak nagysága) van rendben, a költségvetés, és úgy általában a makroadatok.
A jelenlegi helyzet fenntartható állapotot eredményez, amit nem mondhattunk el az elődökről.
Ennyi, hurráoptimuzmus vagy önelégültség nem indokolt, de annyit elmondhatunk, hogy a magyar gazdasági környezetet és jövedelemtermelés képességet nem maga az állam rombolja permanens módon.
Ez nem sok, de nem is kevés. Hogy azért ennél több kéne? Igen.
Ne haragudj de ezek lózungok semmi más amit irtál.
Nem azok, mivel adatokkal alátámasztható kijelentések.
Az AHT alapvetően rendben van (beleértve a topic témáját adó adósságkezelést), ami nem mondható el az I. Orbán kormány utáni időszakról úgy egészében, az újabb normalizálódás csak a II. Orbán kormány hatalomra kerülésével kezdődött meg.
De ugye mennyivel könnyebb nem visszafizetni az állampapírt úgy hogy törvényileg bekebelezzük a céget, majd egy másikkal leamortizáltatjuk őket nullára. Ma a legrosszabb gazda - máskor is az volt - az állam.
A kötelező nyugdíjpénztárak egy garancia nélküli jövőbeni ígéretért cserébe folyamatosan combos kis lyukat ütöttek a magyar költségvetésen, ennek megszüntetése szerintem helyes volt.
Visszatértünk az alapokhoz. Elköltöttek 6000 mlrd forintot a rendbetételre és most több a hiány mint akkor, és ha nem tartana az EU minket el akkor már görögül beszélnénk ..
Továbbra sem értem a 6000 milliárdot, ennél egy évi költségvetése is jóval nagyobb Magyarországnak, sokkal de sokkal nagyobb számot kéne írnod, saját logikád szerint is.
Nem több a hiány, nagyon moderált, erre szintén csak az I Orbán kormány idejéből találni példákat, valamint az adósság csökkent. Erre is csak a 2002 előtti időkből tudunk példát hozni.
Ne haragudj de ezek lózungok semmi más amit irtál.
Lyukat nem (csak) a nyugdíj üt hanem a gazdaságtalan megalomán élősködő állam. Hitessük el az emberekkel hogy a versenyszféra rossz és viszik ki a hasznot így tegyük tönkre őket, majd államosítás után tömjük tele a cégeket haszontalan haverokkal és üzemeltessük mi gazdaságtalanul. Én úgy gondolom hogy előbb ezt kellene megoldani, hogy ne telepedjünk rá a magyar cégekre és a lakosságra a haláluk beálltáig ...
Egyébként a nyugdíj dolog az tényleg egy külön állat mert a rendszerből hiányzik az a félmilla ember befizetése akik kint vannak jelenleg és valsz' soha egy fillért sem fognak ide befizetni ...
De ugye mennyivel könnyebb nem visszafizetni az állampapírt úgy hogy törvényileg bekebelezzük a céget, majd egy másikkal leamortizáltatjuk őket nullára. Ma a legrosszabb gazda - máskor is az volt - az állam. Külföldi adósságot persze vissza kell adni, de a belső eladósodottság várhat magára addig amíg a meghirdetett kamatokon van olyan honpolgár aki azt megveszi. Nem véletlen hogy a magyar állampolgárságot pénzért árulja a Fidesz.
Rendben van ?
Mi nem úgy érezzük. Visszatértünk az alapokhoz. Elköltöttek 6000 mlrd forintot a rendbetételre és most több a hiány mint akkor, és ha nem tartana az EU minket el akkor már görögül beszélnénk ...
Induljunk ki abból hogy a mostani önkéntes nyugdíjpénztáram 5.4% haszonnal zárt ebben az évben. Akkor a pénz még megvolt.
Ne keverjük az önkéntes magánnyugdíj megtakarításokat a kötelező magánnyugdíj pénztárakkal, ugyanis az előbbiek nem ütnek lyukat a költségvetésen, ergo témánk szempontjából (eladósodottság) érdektelenek.
Ugye mindenki tudja hogy a pénztárak eleve pénzük nagy részét állampapírba tették, igy a 3000 vagyon nagy része eleve az államnál volt.
Azért, mert valaki állampapírokba fekteti pénzét, attól az még az övé és nem az államé. Ha ez úgy lenne ahogy mondod, akkor adósságunk sem lenne, hiszen az a cirka 77-78 milliárd euró tartozás sincs ugye, mert amiért magyar állampapírt vásároltak, az a pénz az államé.
Attól tartok nem ennyire rózsás a helyzet....
Hiába lett bekebelezve a vagyon semmivel sem lett jobb helyzetben a költségvetés.
Dehogy nem, az államadósság kezelése, a kvt helyzete rendben, erre az I. Orbán kormány óta nem volt példa Magyarországon.
Induljunk ki abból hogy a mostani önkéntes nyugdíjpénztáram 5.4% haszonnal zárt ebben az évben. Akkor a pénz még megvolt.
Ugye mindenki tudja hogy a pénztárak eleve pénzük nagy részét állampapírba tették, igy a 3000 vagyon nagy része eleve az államnál volt. Papíron. Már akkor sem volt meg nagy része ez sejthető. Erre ment ki a játék.
Hiába lett bekebelezve a vagyon semmivel sem lett jobb helyzetben a költségvetés.
Az egészségügy akkor is szar volt, most is az, a munkanélkülieket millióban mérhetjük ...
Igen számold össze mennyien vannak kint + mennyi a közmunkás + mennyi a munkanélküli + mennyi a rendszerből kiesett személy ...
Nézegetem az Eurostat adatait, Görögország nagyon érdekes, mondhatni unicum.
Az Eurostat kötelezi a tagállamokat az adatszolgáltatásra, ha ezt nem teszik meg, hát akkor kipofozza belőlük. Nem akárhogyan lehet ezt megtenni, a metodika is szabott.
Na most, változó melyik államot mikortól, a régiekkel ugye nincs gond, de például tőlünk jellemzően 1995-től vannak adatok, egy Németország vagy Franciaország esetében jóval korábbról is.
Ha egy ország komolytalan adatokkal házalt, csalt, vagy nem pontosan az Eurostat metodikája alapján hozta össze, azt nem hajlandóak publikálni.
Beszarás, de Görögország (egyetlen a tagállamok között, ráadásul eurozóna tag is) adósságát csak 2011-től jegyzik. Magyarán a 2011 előtti görög adatokat komolytalannak/szemétnek tartják.