Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Eddig nem nagyon volt olyan rendelkezésre álló technika, amivel ilyeneken kellett volna gondolkozni... Mondjuk a sárga táblára is ragaszthattak volan plusz betűjelet...
Egyébként én úgy oldottam volna meg, hogy szélen a viszonylatszám normál méretben, utána pedig két sorban a következő: Célállomás - terelés.
Én is gondolkodtam, hogy milyen betűt lehetne odaírni, ha már oda akarnak valamilyen betűt írni. Gondoltam a "v" betűre, mint vásár, de az meg a villamospótlóra utalna. Lehet, hogy az lenne a legjobb, ha semmi betű nem lenne ott. Évekig nem volt ezzel probléma, és szerintem most is meglennénk plusz betű nélkül!
Talán a következő Mihály-napi vásárig kiderítjük a DKV-tól, hogy mi az az "n" betű! :D
Tegnap láttam először egy 35Y-on. Láttam a kis piszkot, azt hittem kijelző hiba, de utána láttam, hogy oldalt is ott van, ekkor azt gondoltam vezérlő hiba. De szerencsére nem. :)
Mert mondjuikmlehetne "t", mint terelt, bár egy 35t esetleg utalhatna trolira ezért lehet elvetendő. Vagy leheetne 35m, mint módosított útvonal, de ez meg utalhat a régi "munkás" viszonylatokra. Ezért lett "n", mert az az n után jön és nem utal semmire? Hmmm.....
De talán nem lett volna rossz dolog a hirdetményben ezt is jelezni, hogy n jelzéssel közlekednek a terelt viszonylatok.
Az Egyéb útvonalak egy menüpont a vezérlőn, ez alatt lehet beállítani a GARÁZSMENET, CÍVISBUSZ, SZOLGÁLATI JÁRAT stb. kijelzőképeket. Ha a sofőr belép ebbe a menübe, akkor a belső monitorokon az lesz kiírva, hogy "Egyéb útvonalak" mindaddig, amíg nem választ ki egyet közülük.
Az a "piszok" n betű, ahogy a másik topicban is írtam. A belső monitorokon is 3Xn a viszonylatjelzés. Én sem értem, hogy miért kell oda az n betű, de különösebben nincs jelentősége. Annak viszont van, hogy sajnos a sofőrök nagyrésze nem tudott róla. Nem fér a fejembe, hogy miért nem lehet az ilyen infókat jól láthatóan ráírni a fordalapokra, ahogy az máshol is szokás.
Az utastájékoztató rendszer mindig tud újat mutatni:
Most este az LMG-135-ösön utaztam, mint 31-es busz. A külső kijelző persze sötét volt. A belső kijelző viszont "működött", de az alsó piros sávban, ahol a megállókat szokta kiírni a rendszer, az volt kiírva, hogy "Egyéb útvonalak". És az egész úton ezt lehetett látni...! Ezt a kiírást még nem láttam! :)
Amúgy a Mihály-napi vásár miatti tereléseket egész jól megoldotta a DKV. Mert ők feltöltötték az elterelt útvonalakat a buszokra. Más kérdés, hogy a sofőrők egy része persze nem az elterelt, hanem az eredeti útvonalat állította be a kijelzőre. Amúgy valaki meg tudja mondani, hogy a viszonylatszám alatti kis "piszok" az mi volt a külső kijelzőn? Én több 35Y-os alatt láttam ezt a "piszkot". Olvastam már a társfórumon, hogy "n" betű van ott, én "d"-nek láttam. Nem tudom melyik van ott tényleg, de akármelyik is legyen valaki meg tudja magyarázni, hogy mit jelent az a jelölés? És egyébként miért nem lehetett úgy megoldani mint az ideiglenes 15-ösnél? Hogy ugyanúgy 15-öst ír ki, de mégis az ideiglenes van kijelezve? Előre is köszi a válaszokat! :))
A nagyállomáson tapasztalt anomáliák egyértelműen a következetesség hiánya. Ha a sofőrök nem tudnak megfelelően dönteni, akkor kell oda egy ember, aki irányítja őket.
Ebben a 2012-es megvalósításban sem vagyok biztos. A járműbeszerzés az egyik legegyszerűbb eleme az egész projektnek. Ott van a pályaépítés. Most írták ki a tendert, ami azért jóval bonyolultabb, mint egy járműbeszerzésre kiírt pályázat. Nyakamat merem rá tenni, hogy az első tender nem fog lemenni zökkenőmentesen. Én 2015-re datálom a kettes villamos beindulását, amikor már pláne nem lesz szükség rá...
Egyébként nem a harmadik, hanem már a negyedik járműtendert írják ki a napokban.
"Az alpolgármester szerint nem meglepő, hogy kevés járműgyártó érdeklődik a debreceni pályázat iránt. A pénzügyi válság ugyanis az iparnak ezen a területén is érezteti hatását."
Magyarul, kevés a járműmegrendelés, ezért úgy döntöttek a gyártók, hogy nem ragadnak meg minden alkalmat? ...
Az elmúlt napok "lapszemléi" után, ugyan megkésve, de egy kis beszámolót is hoztam. Még szerdán gyorsan kipróbáltam a kettéosztott 2-es trolit, illetve, hogy villamos nem a megszokott helyen teszi le az utasokat a Nagyállomásnál. Mind a kettővel kapcsolatban vannak élményeim és fotóim:
A Főnix Csarnoknál szálltam fel a 2-es trolira. A sofőr az Ótemető utcán felállt a vezetőfülkében és kiüvöltötte, hogy aki a Petőfi tér vagy a Segner tér felé akar menni, az most szálljon le és menjen át a túloldalra és ott szálljon fel a másik irányú 2-es trolira. Mondjuk ha működne a trolikon a mikrofon, akkor nem kellene kikiabálni, de mindenestre nagyon rendes volt a sofőr, hogy szólt. Egyébként ezen a délutánon a három troliból, amin utaztam 2 sofőr is szólt az utasoknak, hogy hol kell átszállni a másik irányú trolira. Ez pozitívum volt számomra, de az lenne a legnagyobb pozitívum, ha minden sofőr mondaná, vagy inkább működne a trolin utastájékoztató rendszer, ami az ilyen helyzeteket is jelezné! Itt van a három troli, amely aznap délután a Köztemető főkapu és a Dobozi lakótelep között közlekedett, persze abban a kanyarban és abban az irányba kanyarodva, amerre nem gyakran szokott :)
Aztán utána kipróbáltam a Nagyállomásnál a villamos végállomás leszállítóhelyének áthelyezését is!
Itt már akkor is, de azóta is azt tapasztaltam, hogy ahány sofőr, annyi helyen teszi le az utasokat. Ki előrébb, ki hátrébb, ki az egyik oldali ajtókat nyitja ki, ki a másikat, de láttam olyat is, aki mind a két oldalon kinyitotta az ajtókat! :)
Közben egyébként még egy ritka érdekes dolgot láttam. A 22emeletes ház előtt a busz leszállítóhelyen több csuklós busz is bent állt, így az újonnan jövő 42-es busz már nem tudott hová beállni és nem tudta hol letenni az utasokat, így a sofőr az alábbi megoldást választotta:
Debrecen a leginkább környezetbarát tömegközlekedési rendszert tudhatja magáénak az országban, s ezt a helyzetet tovább erősítette azzal, hogy 2009. július 2-án az Euro 5-ös normáknak eleget tevő motorokkal felszerelt autóbuszokat állított forgalomba.
Információim szerint semmilyen új busz nem érkezik mostanában. Se genfi, se másfajta. Ha minden jól megy (...), akkor jövőre jön az első elektromos midibusz. Aztán majd meglátjuk! :)
Hát amiket én hallottam átlagban, az 60 liter környékén van...
Bizony, szükség lenne több csuklósra, mivel tömöttek a buszok. De mára már alig vannak járatkimaradások, inkább csak a zsúfoltságon érződik. Ki lehet így is bírni, de kellemesebb lenne 10-20 csuklóssal pluszban...
A hosp invest meg nem kaphat újabb kórházakat üzemeltetésre. Mindkettőért megszakad a szívem... HB
ui: múltkorjában a Volán-topikon szerepelt a h.i. kontra o.w. hasonlat. Akkor nem éreztem találónak a hasonlatot. Azóta szert tettem bizonyos ismertekre és kiderült: az o.w. a tömegközlekedés h. i.-je ...