"Nem egyszerűbb gyárilag hangolva megvenni?" De egyszerűbb és jobb is! Ez a "terepezés" amiről Te írsz majd lesz egyszer egy igazi gyári endúróval, ha majd gyártanak újra endúrót a gyárak a közép kategóriába is! (pl. tt600, xl650, dr650, továbbfejlesztve )
A Louis tapasztalatomról. Én Bécsben jártam a gigastore-ban, meg a másik kis boltban. Az akciók németországban kezdődnek, és ha van maradék akkor jut el Ausztriába. Amúgy a jó minőségű árukat nem akciózzák. A cuccok annyit érnek amennyi rájuk van írva. Én csizmát, ruházatot, sisakot néztem, az annyi amennyit ér. Semmi ami jó minőségű nincs akcióban. Óccsóér meg elég ha kimész a Józsefvárosi piacra. Ha nem szeretsz ázni fázni, akkor 400 euró körül kapsz kabátot, és 300 euró körül nadrágot. Ez ugye a három rétegű ruhák kezdő ára. Persze van nadrág meg kabát 40 eu-ért is. De akkor itt a piac.
A Honda és a Suzuki között 100 ezer forint különbség van. A másik nagy különbség hogy a Suzával felejtsd el a terepet, még ha kereket cserélsz akkor is, mert a rugóút, és a csillapítás országútra van hangolva. Ha a futóműhöz hozzá akarsz nyúlni az nagyon sokba kerül!!! Ha csak aszfalt, akkor Suzuki. De ha ténylegesen akarod terepen is használni, akkor muszáj kiadni a plussz pénzt a Hondára. De ha van időd akkor menj el és nézd meg mit kapsz 2.2 milláért azaz 300 forint + ért. Csak hogy mire érdemes figyelni: Első teló: WP- ha utólag veszel hasonló színvonalút, kb 1 milla. Hátsó futómű: lengőkar- duralumínium, CNC papucsokkal kb 500 ezer. Hátsó rugóstag: WP- full állítható, kb 600 ezer; 1, rugóerő, 2, keménység befelé-kifelé, 3, gyorsaság befelé-kifelé. Ez 5 paraméter csak hátul. (elöl ugyan annyi). Ennyit a tunningról. Nem egyszerűbb gyárilag hangolva megvenni?
az különösen szép, mert ha jól tudom egy bizonyos vásárlás felett kint is be lehet gyűjteni vagy 10-15% kedvezményt... Hajrá Magyarország!
Hufi
én mikor kimentem és 30-ezerrel olcsóbban vettem bukót, 10-15-el nadrágot, szokásos vízálló zsákot, tanktáskát, stb...és a benzinköltséggel együtt is megérte!
Ja! Azt nem elfelejtettem, hanem árában nincs partiban a többivel! Egyébként ugyan az mint az Aprilia, csak más a hengerfeje, ezáltal nagyobb a sürítése és a teljesítménye. A primer és a szekunder áttétele is megegyezik. A futómű is ugyan az. Az tény hogy 650 GS-t nem próbáltam, csak F 650-et, de az nincs olyan jó mint a Pegaso!!
A Szentendrei úti "magyar" Louis boltban történő vásárlással kapcsolatos tapasztalatot szúrnék be egy másik fórumból:
"Hali! Kipróbáltam én is ebben az új Szentendrei úti mocisboltban a Louis-os rendelést. Az üzletben érdeklődve azt mondták, hogy a katalógusár +5% (az áfa különbség miatt) +7% (az Ő jutalékuk). Ez +12% ami (250 Ft-os euroval számolva) nagyjából 280-as árfolyamnak felel meg. Ott helyben van katalógus, lehet böngészni, ugyan az, ami a letölthető PDF. Kiböktem pár holmit, megrendeltem. A srác kiszámolta mennyi lesz, a felét elkérte előlegbe. Az előlegről nyugtát adott, ráírta, hogy mit rendeltem, mennyi előleget adtam, de azt nem, hogy mennyi lesz a végösszeg. A hétfő délig leadott rendelés köv. hét kedden lesz meg. Az adott időben hívtak is, hogy megvan a cucc. Bementem. Minden megvolt, stimmelt, csak a végösszeg magasabb. Mondtam, hogy 5%+7%-ról volt szó, mi nem annyi? Hát az igazából 10%+7%, mert a katalógus német, és ott 15% az ÁFA, nálunk meg 25%. Ausztriában 20%, ezért ott sem a katalógus árai vannak. (A logikájuk szerint Bécsben a katalógusár +5%-on lenne minden - aki járt ott, az tudja, hogy így van-e...) Ez így durván +17%, ami 294 Ft-os euro árfolyam. A végösszeg még így sem stimmelt, de fizettem, elhoztam. Végülis (az én esetemben) 28,5%-ot tettek a katalógusárra, ami 321 Ft-os euronak felel meg. "
Fox, ha a Louis-nál olcsóbban is érdekelnek dolgok, akkor dobj mail....
A Louissal csak annyi a baj, hogy oda ki is kell menni, és nem mindig vannak az akciós cuccokból, hamar elkapkodják, és max. a nem konfekció méretekből marad még, arról nem beszélve, hogy van amihez csak rendelés utján jutsz hozzá, mert raktáron nincsen :(
Én is gondolkodtam a Louis bolton, sőt úgy hallottam, hogy Bp-en a Szentendrei úton hozznak onnan dolgokat megrendelésre. Csak még azt nem sikerült kinyomoznom hogy mennyiért számolják az euro-t és pontosan hol van.
Esetleg alternatívaként a Bécsben található Louis bolt, vagy a Hein gericke.
Én ott vettem mindenemet, meg a barátnőmnek is ott vásároltunk, természetesen a magyarországi árak alatt vannak az áraik, főleg az akciós termékek esetében.
Olyan nem létezhet, hogy egy bizonyos csoport tagjainak, valahól x-y% kedvezményt adnának, mert így lehet hogy több száz ember is onnan vásárolna?
A Varadero klub már ezt megoldotta, de ehhez kellene néhány dolgot tennetek: klubkártya kiadás, esetleg klub megalapítás,kereskedők felkeresése, egyezkedés, stb. Szerintem nem olyan egyszerű játék ez....
K-2.2 mil H-1.9 mil Y-1.7 mil A-1.95 mil akkor inkább tetszik a suzi, DL650 lesz ebből, de csak télen nem akarom leadósítani magam, addig gps-kedem keresbe-kasba az kis hazánkba a kis varával pl. a 11 éves fiammal. Ha érdekel valakit felfedezős terepezgetés mailozzunk, szervezkedjünk!
Gratula a motorodhoz, és üdv itt a topicban! Te is tudod, hogy most nagyon nehezet kérdeztél! Ugyanis olyan bolt nincs Magyarországon, amire azt mond6juk, hogy na ide menj, mert itt minden olcsóbb, mint máshol! Sajna az marad, amit írtál! Kutatni kell, mert mindenhol más és más termék olcsóbb, meg kell keresni a legolcsóbbat a kinézett márkából, típusból, és azt megvenni. Figyi, példa! Középsztendert akarok, eddig a 3 legolcsóbb: 34.900 Ft Debrecen, 36.000 Ft Eger, 39.000 Ft Miskolc, és ez mind egy és ugyanannnak a terméknek az ára!!! De még kutatok, és ha megtalálom a legolcsóbbat, ott fogom megvennni!
Oké, csak lehetne jobb a fejlődés iránya! Sajnos nincs 125 és 650 között semmi, bárcsak lenne saját pannoniánk, árban és menetdinamikában van túl nagy különbség , könnyebb lenne a anyagilag a pár százezer és a 1.5 milla ugrást megtenni, nem lenne ennyi baleset sem ha 15 lú után nem 60 paci jönne, én kergettem már évekig 45 lóerőt, de sok-sok ismerős szeretne motorozni, de túl erősek és magas az árszintjük.
Nemrég sikerült megszereznem a régen áhított motort: DL-1000. Abban tudtok-e segíteni, hogy kiegészítőket, ruházatot hol érdemes vásárolni. Főleg ár/érték arányra gondolok. Nagyon sok lehetőség van és ezeknek a végigjárása nem kevés időbe és energiába kerülne. Hátha sikerül egy kicsit spórolni.
Ja, és szántáson úgy ment végig 2 személlyel és topcase-vel, hogy öröm volt nézni.... Ha vegyes használatra keresnék ismét 650-es motort, nekem biztosan ez lenne az némber van! :)
Akkor bocsika, de ebbe én is beleszólnék, és az Aprilia Pegaso helyett a BMW F650GS ajánlanám.
Nagyobb teljesítmény, sokkal alacsonyabb fogyasztás, szinte összehasonlíthatatlanul jobb fékek, ülésalatti tankja miatt ideális terepen és kanyarvadászatra egyaránt, és nemutolsó sorban aszfaltra is ideális és nagyon kényelmes túramotor(én 700 km-t mentem vele egy nap alatt anélkül, hogy elfáradtam volna).
Szóval motorcsere? Nem olvastam végig betűről- betűre a hozzászólásokat, de azért beledumálok! Egy, vagy két személlyel akarod többnyire használni? Leírok más márkákat, legfeljebb meglincselnek a házigazdák, hogy szét offolom a topikot. Terepen ha akarsz menni, akor ne gondolkodj 2 személyben! Tudom elsősorban a pénz a meghatározó, de : 1- KTM 640 Adventure -bárhol bármilyen körülmények között! 2- Honda Transalp - óvatosan, mert már azfaltra hangolt a futóműve, mint a 3-nak. 3- Yamaha XT660 3- Aprilia Pegaso 650 ÍE Nem kell félni az egy hengertől, mert nagyobb a teljesítménye mint a 125-ös Varának. Csak vezetni kell megtanulni a nagy kompresszió miatt. Utazni bármelyikkel lehet tartós 120-140-et, de az első kettővel a legjobban. És ne feledd, a választás hosszú időre szól!! Ha jobban bele akarsz menni a témába, kűldj emilt!
Majd látsz, csak várd ki a végét!:-( A Kawán is szinte mindenen kiütközött, főleg a nem fűtött garázsban tartotton, ahol párásodhat!:-( Az enyém sajna ilyen!:-(