Solton Twin-Jet Leslie (1981. júliusi) 2 x 100 W, 3 normal, 1 organ channel, reverb made in W. Germany. Alsó rész, felső rotor nélkül, amely ha volna, simán csatlakoztatható. 2 sebesség, kétgombos fém lábkapcsoló. Kicsit poros kívülről, de jó és tudtommal gyári allapotban van. Irányár 70000.
Esetleg csere is érdekelhet értékegyeztetéssel, elsőrosban 412A gitárládára, illetve csöves gitárerősítőre, valamint Leslie szimulációs pedálra.
Jól gondoltuk mind a ketten, csak lehagytam egy vesszőt a mondatból. Szóval a torzítót tedd a hangszín poti lábaira, az a bevett pontja a beavatkozásnak, pl a rugós zengető jelét is onnan szokás levenni.
Én értettelek félre, vagy jól gondoltad, és rosszul írtad: szimizso: Ne haragudj, de én is tehtube pártján állok, egy torzító, aminek a hangerő vezérlés nem elé hanem utána van kötve, fabatkát sem ér, és ez nem jazz VS. rock kérdés.
Egyébként fontolóra vettem, hogy a hangerő pedál után a hangszín szabályozó poti csúszkájánál alakítok ki egy inzert pontot a torzítónak. A mostanit pedig felhasználom a fejlesztés alatt álló zengetőnek.
szimizso: Ne haragudj, de én is tehtube pártján állok, egy torzító, aminek a hangerő vezérlés nem elé hanem utána van kötve, fabatkát sem ér, és ez nem jazz VS. rock kérdés. 10-ből 10 ZENÉSZ így fogja gondolni, erre fogadni mernék. Ennek ellenére persze a saját orgonádban lehet pontosan úgy a cucc, ahogy te szereted....
Egy kis inyencség:
Ritkán hallható felállás, herfli + Hammond orgona szólal meg ezen a héten kedden a Gödörben. Ebben a kiváló herflis, Szabó Tomi lesz a segítségünkre! Előttünk a Naked Truckers hevít!
Szabó Tamás - herfli, Jász András - szax, Badics Márk - dob, Zádor Tamás - gitár, Premecz Mátyás - orgona
Belépő nincsen, helyszín a kávézó rész, jó hang, kényelmes koncerthallgatási lehetőség.
A héten lesz még alkalom, Illinois Project néven, ami gyakorlatilag Kéknyúl trió + Brandon Mezzelo (tenor, USA) lépünk fel a Trefort Kertben csütörtökön és a Fogasházban szombaton!
üdv,
Matyooo
ui, azért egy Leslie-nél mégiscsak van jobb. KÉT Leslie :)
Gitáros körökben van erre egy ilyen megoldás is: Boss DN2 duna drive pedal.
Amúgy meg a hangszer volumepotijával játszunk: a jól kitekert (jó) csöves erősítők hangja is szépen feltisztul, ha a (jó) gitár hangerejét (orgonánál volume pedál) visszavesszük.(Ehhez mondjuk jó arányban kell torzítaniuk az előfokban és végfokban levő csöveknek - személy szerint azt a megoldást preferálom, amikor a végfok is ki van hajtva, nemcsak az előfok, a végfok meg a szomszédok miatt 1-es hangerőn, úgy nem megy. Van Marshallom, azzal bomba a torzítás, de akkor meg a lezlim nem tudom hová kötni... marad a Line6 pedál, de az meg inkább gitárhoz jó...)
Engem érdekelne hogy sikerült a műlacit megkreálni valami hanganyag formájában ha van ilyenre mód. Az Emu moduljaiban is volt ilyen LFO/Volume+Pan kombinációs hatás, végülis jojózott valamennyire, de a tiéd így látatlanban is akkurátusabb lehet.
Tudom, hogy Te a jazzos dinamikázós torzítást preferálod. A felvételen hallható hang köszön vissza az én orgonámon, és nyomokban Keith Emersoné. Jon Lord is a gitár erősítőbe vezetett jelet, bypass lábkapcsoló helyett egy átkeverő potencióméterrel variálja a torz, és a tiszta hangot. Legalább is én így hallottam. Én örülök, ha lesz majd aki értékelni/használni fogja ezeket a lehetőségeket. Aztán, legyen hab a tortán, hogy mindezt egy lezlin keresztül lehet hallani....:-)
Nagyon fontos zeneileg hogy a torzítás mértéke a hangerő függvénye legyen. Ezzel növeli az előadás kifejezőerejét. A folyamatos torzítás egysíkúvá teszi a hangot, zenét.
A lexélesebb spektrumban Jon Lord alkalmazta, sőt, még ring modulátorral is megfejelte.
Érdemes ilyen szemszögből kielemezve hallgatni ezt a felvételt.
Páratlanul jól összejött. (nem is sikerült neki többször ilyen szinten :-))
Állatul harap a C3. Néha extrém torz, néha tiszta, néha csak a csúcsok reccsennek be. Lezli helyett itt énekmarshallok voltak ebben az időszakban.
Az én orgonám is tudja ezt a hangot produkálni. Nekem egy csöves gitár torzító van az A0-28-ba kötve egy inzert pont kialakításásval. Tehtube, és Premecz Matyó is bírálta, mert nem a hangerő függvényébben torzít, hanem úgy mint a srácnál, hogy egy külön potival szabályozza, hogy torzan szóljon, vagy tisztán. Viszont nagy előnye, hogy tetszés szerint lehet állítani a "gríztes" hangot kis hangerőnél is:-) Totál kitekerve, nagyon elmebeteg a hangja.....
Megőrültem, ez piszok jó!!! Valami kondi, dióda van cserélve és ilyen karcos, overdrive-os hangja lesz a Hammond-nak, ez állat 1969-es hang, és a srác meg idióta:-)
Köszi. Ring modulatort jelenleg még nem tudtam kihozni. De a SPring shock valóban ott van.
A 76 billentyűs A33 5 oktávon túli részére minden billentyűhőz más-más megcsapási intenzitású mintát rendeltem ütésérzékenységgel is megfejeleve. A leggyengébb kis rugópöccenéstől a brutális rugóverésig. Minnél távolabbi az orgonatartománytól, annál erősebb. Így a 61 billentyűn túlnyúlva sem lehet most már rossz billentyűt lenyomni :-)
Egy kis újdonság a bankomhoz. Csináltam belső lezlit. Ehhez turbókártya kell az ESI-hez. Az egy szépen szóló, de rendkívül buta hozzáadható effektkártya. Kívülről nem szabályozható, csak presetekhez fixen hozzáprogramozható. Mindegy. Kikényszerítettem belőle a gyors/lassút. Pórbára teljesen jó lett, így nem kell vinni a Motion-t.
Szabad-e egy picit kitérnem a templomi orgona felé?
3 évig tanultam klasszikus orgonálni, és volt lehetőségem hallani ezt a művet, amely ugyan a komolyzene kategóriába tartozik, de szerintem kísérlet a jazz templomi orgonára való átvitelére.
Gárdonyi Zsoltnak egy másik, tavaly komponált jazzes orgonaművét is hallottam (ősbemutatója volt), az sajnos nincs fenn a youtube-on...
Ez a Mozart changes ráadásul átdolgozás is. :)
A jazz templomi orgonán való megszólaltatása egy érdekes téma. Egyből Dennerlein jut az eszembe...