Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A HV-nál valamilyen dokumentumok vannak olyan buszokról amiket 3-4 vagy esetleg 10 éve leselejteztek vagy a papírok is mennek a kukába? Meddig őrzik ezeket meg ha van?
Sok értelme nem lenne a megszüntetésnek, hiszen Nagykereki szárnyvonal miatt a komplett infrastruktúrát valamint szervízhátteret továbbra is fenn kell tartani az MD-s szerelvények miatt. A megtakarítás összege nagyon minimális lenne: Sáránd-Létavértes közötti 20 km pályahasználat díja, 4 állomás (Hajdúbagos, Hosszúpályi, Monostorpályi, Létavértes) és vonat személyzete, 8 vonatpár gázolaj költsége. Tulajdonképpen az állam egyik zsebébe beteszi a megtakarítást, másikból meg kiveszi, mert ugye valamivel közlekedni kell, tehát odaadja a HV-nak valamilyen formában. Olcsóbb biztosan nem lesz. Tudomásul kell venni, hogy a tömegközlekedést úgy nem lehet biztosítani, hogy teljes mértékben hagyjuk leromlani az egészet, aztán csodálkoznak az illetékesek, hogy nincs elég számú utas. Az Elvira szerint 33 km megtételéhez 50-54 perc szükséges!! Vicc az egész! Ezt 25-30 perc alatt abszolválni kellene a vasútnak!
Véleményem szerint a MÁV üzemszerű és gazdaságos működéséhez néhány igen fontos fejlesztés mellett a jelenlegi létszám 12-13 ezer főre redukálható lenne, mindezt persze úgy, hogy az nem menne a biztonság rovására. Abban feltétlen egyet kell értenem, hogy komoly bajok vannak az emberi erőforrás gazdálkodásban (HR), amely egy komoly vizsgálattal új alapokra helyezhető lenne, átszervezéssel még a hatékonyság is javíthatóvá válna. Azonban mihelyst megszagolná a VDSZSZ vagy valamely vasutas szakszervezet a fent vázolt átalakítást, úgy a holnap is esedékes vasutassztrájkra hívná dolgozóit rosszat feltételezve azonnal. Természetes, hogy minden átalakításnak lennének vesztesei. Abban is egyetértek, hogy nem lehet halogatni egy reformot, csak éppen nem így és nem ebben a formában, hogy a "legegyszerűbb"-nek tűnő megoldást választva drasztikus módon megcsonkoljuk a gazdaságtalannak ítélt vonalakat. Biztos vannak kihasználatlan vonalak, és inkurrens időszakok is, de amíg a MÁV-nak fogalma sincs arról, hogy mekkora vagyonnal rendelkezik, milyen körülmények övezik a szolgáltatását, addig azonban elhamarkodottnak és felesleges kapkodásnak nevezném eldönteni 60 nappal menetrendváltás előtt a szünetelteni kívánt vonalakat. Hiába végez bármilyen kimutatást az illetékes minisztérium, mindenki jól tudja, hogy ezek a statisztikák igencsak torz és a valóságtól elrugaszkodott képet ad(hat)nak. Igazi megoldásnak azt tartanám, ha az illetékesek leülnének tárgyalni (szakszervezetek is!), és elfogadnának közösen és egybehangzóan egy válságszabályozást, amely pontról pontra haladva 3-5 év alatt egy minőségi változást készítene elő. Sztrájkokkal nem lehet előbbre jutni. Szervezeti, struktúrális, és minőségbeli változások nélkül a vonalbezárásokkal 3 év múlva ugyanoda jutunk, ahol most is. Bízom benne, hogy további vonalbezárások helyett értelmesebb megoldásokkal találkozom majd a közeljövőben, hiszen az sok régió végét is jelenti egyben, különösen igaz ez a Nyírségi, Borsodi, Nógrádi, Békés megyei kistérségekre, ahol az urbanizációs adottságoknak köszönhetően sok helyen szinte egyedüli eljutást kínál a vasút. Ezeken a helyeken, ha valóban megszüntetik a vasutat, az részemről arra utal, hogy az ott élő emberek, munkahelyek megtartása egyáltalán nem fontosak, tudatos leépítéseket és privatizációkat készítenek elő ezzel. Ez majd abban realízálódik az idők folyamán, hogy a volánok nem képesek a MÁV helyére állni, így szükség lesz a külső forrás bevonására, magyarul magán busztársaságok kialakítása valamint a meglévő volánok egy részének vagy egészének az eladása a valós cél. Csak ezeket nem ártana tudatosítani az emberekben teljesen elfogulatlanul, de úgy a politika ne tudjon belőle hasznot húzni.
Hajdú volán helyközi állománya jelen pillanatban úgy gondolom, hogy nem szégyellnivaló. Összességében, mikor Hajdú megyében voltam, egyszer használtam vasutat. Ritkán vannak a települések, de köztük a közlekedés szerintem busszal jó. Figyelj, az idősek, a falusiak többsége most mondja, hogy jajj ne szüntessük meg, mert kell meg stb., mert így szokták meg. Viszont meg merem kockáztatni, hogy nincs 30 ember Létvavértesen, aki teljesárú jeggyel utazna(vagy nem rendszeresen). Akiket a cikkben megkérdeztek, mind idős volt. Megértem, hogy kell, de ami tényleg nem gazdaságos, azt meg helyre kellene tenni annyira, hogy megverje a vonat a buszt. Jelen esetben a (jelen) kormány úgy gondolja, hogy a megszüntetés a legésszerűbb dolog. Én sem értek vele egyet, de nem lesz ez olyan rossz dolog. Busszal is lehet közlekedni. Egy kis sűrítés megoldaná a gondot, ha akarnák.
Az hogy most Hajdú-Bihar megye megúszta a vasútrombolást, nem biztos, hogy később is így lesz. Nem biztos, hogy akitől most elveszik a vasutat és kistelepülésen él, hogy osztaná a nézeteidet, különösen az Abaúji, Egri, Salgótarjáni térségben. A vonat ugyanis a települések szélén megáll és egyenesen halad, addig a busz felfűzi a kis zsáktelepüléseket is, így az eljutási idő nemhogy rövidülne, hanem jelentősebben hosszabb is lesz. Arról már nem beszélve, hogy az eddigi 5-6 járatpár helyett nem hiszem hogy ilyen sűrűséggel fog busz járni. És nem mindenhol vannak csili-vili buszok, az átlag ezeken a helyeken kb 20-25 éves lerobbant Ikarus 266-os. Szóval nem irigylésre méltó a dolog.
"Arról már nem beszélve, hogy Mo. egyes hegyvidéki területei olyan viszonyokat mutatnak - főleg télen - , hogy a vasút megszűnésével a falvak megközelítése lehetetlenül el, mert ahol a BZ kis pirosvonat még el tud menni szélsőséges időjárás között is igaz késésekkel, oda már nem biztos, hogy a busz is képes lesz erre."
Vonatot a kékesre! :D
"Kistelepülések további problémája, hogy amíg a vasúton pl. 5-6 vonatpár járt, addig a volántársaságok kihasználtságra való hivatkozással folyamatosan csökkentik a járatszámokat, akár egyik hónapról a másikra, - a MÁV ezt csak menetrendváltáskor teheti meg - és lehetetlenítve el, elvágva a külvilágtól egyes körzeteket."3
De azt nem vetted bele, hogy a busz kistelepülések esetében sűrűbb és rugalmasabb is. Szóval még az esetenként 1-2 minusz járatot jelentő ritkítás sem jelent nagy gondot. (De falun lakni akkor is szívás. Ki vagy szolgáltatva a tömegközlekedésnek, ha nincs kocsid.)
A jelenlegi helyzet kialakulásában a felelősöket is meg kellene keresni, hogy vajon miért jutott ide az Európában egyik legsűrűbb hálózattal bíró magyar vasút. A 1980-as évek óta pályafelújításokat inkább nevezném kapirgálásnak, azok is inkább a villamosított fővonalakra voltak kihegyezve. A most szüneteltetésre ítélt 33 szárnyvonal ennek köszönheti sorsát, hiszen a pályaállapotokat jól jellemzi, hogy a legtöbb helyen csak jelentős sebességkorlátozással járható a pálya, aminek köszönhetően az évek során az eljutási idők jelentősen növekedtek. De ez nem csak a mellékvonalakra igaz, hiszen a harmadik évezredben nevetségesnek tűnik, hogy Bp-Debrecen-Nyíregyháza mindössze 270 km megtételéhez több mint 3 óra szükséges az IC-nek, miközben 1990-es évek elején bőven 3 órán belül volt mindez. Szóval a vállalat vezetés megpróbálta elhitetni az utasokkal, hogy minőségi szolgáltatást nyújt, csak azt kihagyták a számításból, hogy egyszer el fog fogyni a felújításra szánt pénz, és nem lesz honnan lopni a posztkommunista, vasutat még közelről sem látó, Audi A6-tal járó több milliókat kereső vezetőknek és az emberek inkább busszal vagy autóval fognak járni munkába, iskolába stb. Így is lett, lepusztult az infrastruktúra, mozdonytól személykocsiig minden, hosszabbodtak ez eljutási idők, elmaradtak az utasok, elkezdték ritkítani a menetrendet, még kevesebb utas lett, majd jött a hangzatos képlet szüneteltessük a vonalon a szolgáltatást. Miért kell mindent lerombolni, amit ősapáink nagy nagy veritékkel építettek??? Azt is elhallgatja a MÁV vezetése, hogy a szüneteltetéssel kizárólag minimális megtakarítás érhető el, hiszen egyrészről rekultiváció nélkül (pálya teljes felszedése, tereprendezés stb) folyamatosan vannak és lesznek fenntartási költségelemek, illetve a mellékvonalakon buszra terelt utasforgalom felmérések szerint valószínűleg busszal folytatja útját a célállomás elérésére. Kimondhatjuk ez település-szerkezetnek is köszönhető, ugyanis sok helyen a vasútállomás és a buszállomás között igen nagy távolságok találhatóak, ezért ezeken a helyeken aki busszal érkezik nem valószínű, hogy inkább a vonatot fogja választani továbbutazása eszközeként. Arról már nem beszélve, hogy Mo. egyes hegyvidéki területei olyan viszonyokat mutatnak - főleg télen - , hogy a vasút megszűnésével a falvak megközelítése lehetetlenül el, mert ahol a BZ kis pirosvonat még el tud menni szélsőséges időjárás között is igaz késésekkel, oda már nem biztos, hogy a busz is képes lesz erre. Kistelepülések további problémája, hogy amíg a vasúton pl. 5-6 vonatpár járt, addig a volántársaságok kihasználtságra való hivatkozással folyamatosan csökkentik a járatszámokat, akár egyik hónapról a másikra, - a MÁV ezt csak menetrendváltáskor teheti meg - és lehetetlenítve el, elvágva a külvilágtól egyes körzeteket.
Létavértesi vonal megmarad! Viszont Miskolc-Debrecen viszonylaton busz helyett vonat, ami a nagyobb távolságot nézve így 15%kal drágább utazást jelent.
Elkészült a 2009/2010-es vasúti menetrend-Tervezet! Egyszóval jellemezném: SIRALMAS!
100-as vonalcsoport (Bp-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza) - Eljutási idő maradt - Óránként IC maradt - 2 óránként sebesnek/gyorsnak nevezett valami Cegléd-Debrecen között minden állomáson és megállóhelyen megáll->személyvonat. - Mintha felújították volna Uniós forrásból Budapest-Cegléd-Szolnok pályaszakaszt csak ennek eredménye miért nem érezhető a menetidőben?
Ennek a tervezettnek semmi köze a fejlesztéshez. Igazam lett abban is, hogy az IC-ket direkt lesüllyesztették az évek folyamán a sok megállással gyorsvonati szintre, így aki nem személyvonattal akar döcögni vagy elkésni az fizessen IC pótjegyet.:((( Tehát 2010-ben Db-Bp-Db 6760 Ft több mint 6 óra alatt vagy 7840 Ft és 5 óra! Szánalmas! Marad az autó, és árban is versenyképes!
Ha már az utastájékoztató rendszernél járunk... Remélem ovassa ITK-s ember is ezt a fórumot... A lényeg:
Az LMG-028 a külső hangszóróján mondja be jó hangosan a következő megálllót, illetve a jelenlegi megállót, belül néma a rendszer.
A DKV-nak: Az a sofőr, aki bojkottálja az utastájékoztató rendszer hangos tájékoztatását, az kapjon fegyelmit, vagy távolítsák el! Felháborít engem, hogy egyesek bekapcsolják a mikrofonjukat, behajtják az ülés mögé... Így nincs hangos utastájékoztatás, és lehet hallani a biztosnági őrrel folytatott beszélgetését a sofőrnek, és minden rezzenést, ami a fülkében történik. Ha jól tudom, a sofőrök munkaköri leírása tartalmazza azt is, hogyha nem működik a rendszer, akkor nekik kell bemondani a megállók nevét! Ha ezt nem is teszik meg(ezt azért én se várom el, hiszen a vezetés a fő profiljuk), de hagyják működni a rendszer!!!
Már hetek óta le akartam fotózni a kedvenc megálló táblámat, és ma végre meg is tettem. :) A képek az MGM irányába a Főnix Csarnok megállóban készültek. Azt érdemes nézni, hogy a menetrendek milyen sorrendben vannak kirakva :)
Nagyon telibe kapta a busz az autót... Lesz munkája a karosszériásoknak, az alváz is sérült, a buszban alsó hangon 500-600.000 Ft kár, de a személyautóban is min. 300.000 Ft kár ha csak nem GTK.
Igazad van, dkvfan! Én is azon gondolkodtam, hogy van valaki, aki ezt olvassa a neten mielőtt elindul otthonról és utána úgy dönt, hogy akkor pl. nem indulok el Pallagra??? De komolyan! Ezeknek az információknak a buszokban levő kijelzőkre kellene kikerülniük rögtön, ahogy a DKV dönt róla. De hát továbbra is azt nézhetjük, hogy az ITK "milyen jól" beállította az utastájékoztató rendszert, meg hogy milyen járművei vannak a DKV-nak... Ezenkívül még a megállókban levő kijelzőkre kellene kirakni ezeket az infokat! Már ha lenne minden megállóban. De ahol van, oda sem tudják kirakni ezeket, pedig nagyon-nagyon hasznos lenne...
Örülök, hogy a balazs2008 topictárs által belinkelt infókat irogatja a DKV... Csak sajnos az a baj, hogy sok ember a járművön, megállóban akarna tájékozódni az ilyenekről, mivel kevesen engedhetik meg, hogy egy keddi délelőtt otthon internetezzenek...
A mai "csodálatos" időjárás a tömegközlekedésben is megtette hatását:
- Reggel még a Gyógyszergyár irányába közlekedő csuklós 12-es is teljesen tele volt már a Malomparknál (én itt szálltam fel, így nem tudom, hogy korábban mi volt a helyzet rajta). Szinte mozdulni sem lehetett ekkor már, annyian voltak...
- Régen láttam már ilyet, de ma délelőtt közvetlenül egymás után jött két csuklós 31-es busz a Thomas Mann utcán:
Más: tegnap délelőtt szinte az összes 15-ös "Borzán Gáspár utca" kijelzővel közlekedett. Már kezdtem azt hinni, hogy befejeződött a csatornázás :), de szerencsére ez mára megváltozott és több busz is "Diószegi út" kijelzővel közlekedett:
Érdekes, mármint a GPS, párhuzamos megállókban...De ha jól tudom, erre nincs is megoldás.
Jó volna megcsinálni az olyan buszviszonylatokat is, ahol hurokban található a végállomás. Pl. 25/25Y. Mégjobb lenne, ha a fordákat is beprogramoznák mostmár a rendszerbe...
Egyébként található vmilyen anyag az utastájékoztató rendszer paramétereiről, tudásáról, és a lehetőségekről?
Lehetséges. Az 1V viszonylatnál a teljes vonal egy irányként volt megcsinálva, és menetközben az Egyetemnél a külső kijelzők 1V NAGYÁLLOMÁS/VILLAMOSPÓTLÓ-ra váltottak át. Az már más kérdés, hogy a Nagyállomásra kevés busz ért vissza ilyen felirattal, mert ha automata (GPS-vezérelt) üzemmódban használták ezt, akkor az egymással szemközt lévő megállók közelsége miatt a vezérlő a párhuzamos szakaszon azt hitte, hogy a busz a másik irányba megy, és visszaállította az ennek megfelelő kijelzőképeket is.
Eddig nem nagyon volt olyan rendelkezésre álló technika, amivel ilyeneken kellett volna gondolkozni... Mondjuk a sárga táblára is ragaszthattak volan plusz betűjelet...
Egyébként én úgy oldottam volna meg, hogy szélen a viszonylatszám normál méretben, utána pedig két sorban a következő: Célállomás - terelés.