A Mithrasz kultuszból is vehették pl a kenyér és bor úrvacsoráját.
Mitrasz egyébként Napisten volt, kiváló vándorszimbolizmus az eucharistia Napot formázó tartója, amint a Kereszt (zodiákus kereszt-adaptáció. ) felé mozdul el.
"A Mithras-kultusz a Napisten, Hélios kultuszával is egybeolvadt, akit, mint legfőbb, legyőzhetetlen isteni hatalmat tiszteltek. Az egyik legnagyobb mithraista ünnep december 25.-e volt, a téli napforduló, Mithras születésének a napja, a Nap megújjulása. Ezzel bizonyítható Mithras Napisten mivolta, hiszen téli napfordulókor a Nap a Baktérítőn delel - azaz ekkor van a legalacsonyabban, és ekkor van a leghosszabb éjszaka az Északi félgömbön Ez az időpont azonban eltérést mutat a csillagászati dátumtól december 22.- amit azzal lehet magyarázni, hogy a napjainkban használatos naptárak (Gergely- naptár), csak évszázadokkal később kerülnek bevezetésre. Korábban rossz számításokat végeztek a teljes év időtartamára, de erre nem térnék ki részletesen. Tehát december 25.-e a Nap újjászületésének a napja( die natalis Solis invicti Mithra). Vándormotívuként, ezzel párhuzamban a keresztény Karácsonykor Jézus, a Megváltó születését ünnepeljük. "
Elképesztő sötétség árad belőled minden téren, szégyelld magad! Ciki neked, hogy még annyit sem tudsz, hogy a kovásztalan kenyeret nem hagyják megkelni, nem is tudna, hisz nincs benne kovász, ez a lényege. Ráadásul nem azt mondtam, h soha nem eszem kovászosat, hanem hogy a kovásztalan ünnep alatt nem, ami hét napig tart (zárójelbe oda is tettem, hogy 7 nap). Tanulj meg olvasni, mielőtt írsz!
A kovásztalan kenyerek ünnepe pedig meg nem arról szól, hogy ugyanolyan lágy, könnyen rágható dolgot eszünk, amit egyébként a hétköznapokban, hanem éppen arról, hogy Isten népe kijött Egyiptom fogságából, és a kivonulás alkalmával nem volt módjuk kenyeret kelesztgetni, mert futni kellett, üldözték őket, és ez példa számunkra, hogy nekünk is ugyanígy kell kijönni a bűn uralma alól, mindent hátrahagyva és nem kényelmeskedve, és mint ahogy nem maradhat kovászos a házunkban 7 napig, ugyanúgy ki kell vetni az életünkből minden törvénytelenséget és romlottságot.
---------------------------
Azok kedvéért, akiket érdekel leírom (nem a te kedvedért), hogy hogyan készül a kovásztalan kenyér:
Hozzávalók:
- liszt (rozs, graham, v. sima fehér vegyesen), víz, só és egyéb fűszerek és olaj
Mindezeket összekevered, amíg gyúrható masszát kapsz, tepsibe teríted, helyenként megszurkálod, és előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt elkészül.
Kend rosszhiszeműen kinyeste Ösztöke írásából ezt: "a pászka ünnepén (és még hét napig", ti. hogy ekkor nem eszik semmi kovászost, nem pedig "soha nem eszik." Lám, minő alantas fogásokra szorul kend.
Nade te rólam állítottad,... nem valakikről, rólam gúnyolódtál ezzel, nem másokról, hiába csúsztatsz:
2105: "Ő a maga kovászos tescos kenyerét biztosan a..." - Írod Aragornnak rólam, nem másokról.
Mellesleg, ez nagyon nem jött be, mert mi kovásztalan kenyérrel esszük az Úr vacsoráját, ahogy az Isten parancsolta a pászka ünnepén (és még hét napig, ami a kovásztalan kenyerek ünnepe), amit általában én magam gyúrok és sütök meg, nem a tescóban veszem meg, és semmi kovászosat nem eszek, úgyhogy ez nem megy neked, hamisat állítasz, feltételezel rólam, de beégtél, ismert csak el.
Bizony, bizony, rád bizonyult, hogy hazudsz (alaptalan hülyeségeket feltételezel, ahelyett, hogy megkérdeznél, dehát ez elvárható egy szemétkedő alaktól, aki név és arc nélkül teszi ezt), és gúnyolódsz, ismerd csak be, annyira gyakran csinálod, hogy fel sem tűnik már... (persze miért is tűnne fel egy törvénytaposónak?)
Miért, nem te gúnyolódtál tescós kenyérrel és hasonlókkal?
(Na látod, ez a dedó, amikor valakiről kiderül valami, mint rólad itt, hogy gúnyolódsz, és nem belátja, hanem: Bibibí nem is én, hanem te vagy az... Ovi. Láttam már ilyet, karón varjút, nem új ez, a provokátor robot-niceknél, pl. Tafkó)
Barátom, te a gúnyolódók székére pályázol, hát tedd, engem nem mozdít, csak rámutatok, hogy neked semmi közöd Istenemhez, de még a lelkiismeretes egyszerű emberek is kilométerekre megelőznek. Az meg csak téged minősít, hogy még felfogni sem vagy képes érvemet, hogy az Úr vacsora Krisztus megtört testére való emlékezés (amit elfelejtették idézni a 1Kor 11,24, kattints csak rá, ott van a végén), a halálára, nem pedig a feltámadására, nem kell tehát feltámadott testet enni, ha bármilyen test szóba jön az Úr vacsora kapcsán, az a megtört. Nincs itt ellentmondás, csak neked gyengék az értelmi képességeid, vagy direkt csinálod, ami még rosszabb. (sötétebb)
Tehát: az Ige kenyér (étel), Jézus teste étel, János szerint Ő a testet öltött Ige. Eszerint az Ige (ami étel) testet öltött (ami szintén étel). Nem tudom... Nekem ez a nagyon nyomatékosan hangoztatott "az én testem bizony étel és az én vérem bizony ital" mintha valami más, több lenne ennél. Hiszen a végén ki is jelenti: a test nem használ semmit. A lélek az, ami megelevenít. A beszédek, amelyeket én szólok nektek, lélek és élet.
Én tisztelem ösztökét, és azért szoktam tőle kérdezgetni, mert többnyire pontos és elgondolkodtató válaszokat ad, amelyek engem továbbsegítenek a keresésben. És van az ő szigorú biblikusságának egyfajta fegyelmező ereje is, ami nem árt a magamfajta agyalgós, keresgélős liberálisnak. Ugyanígy nagy segítség nekem prophet1 és upi2000 jelenléte a fórumokon.
Ő a maga kovászos tescos kenyerét biztosan a fülén keresztül szívja be, mint tanítást:-)
A bort meg infúzióban kapja:-) Vagy jobb esetben szemcseppként:-) Így teljesítheti azon elméletét, hogy a kenyér és bor színe alatt lévő Jézus csak lelki táplálékként értendő. Benyomja fülébe meg becseppenti a szemébe:-)
Protkósokat láttam már tescós kenyérrel bohóckodni és az totál kovászos volt, teli adalékkal és szeméttel.
A mi ostyáink kovásztalan kenyérből készülnek. Értsd úgy, hogy víz és liszt. Persze neked hiába mondom nemhogy életedben nem főztél és sütötted, de még az alsó gatyáidat is más mossa 43-44 éves létedre!
Te beteg vagy, vagy csak olvasási nehézségekkel küszködsz!?:-)
Látom nem csak a mosáshoz, de a sütéshez se konyítasz! Így aztán nem lesz nőcid, legfelejbb 15-20 év múlva, akit kirendelnek melléd, mint aggastyánhoz egy ápolónőt:-)
Látom, hogy igyekszel párhuzamot létrehozni a kenyér és ostya között. Csak az a baj senki sem eszi az ostyát kenyérként. :) A kenyérből meg nem lesz ostya, az ostyából pedig nem lesz kenyér.
A másik probléma Jézus az úrvacsorakor kovásztalan kenyeret tört meg, és nem ostyát.
Így még az átváltoztatás tanával is gond van. :) Ezek szerint is az átváltoztattás nem mehet végbe.