Az ok ,az tiszta dolog .Nem az az érdekes.Kellene leírás róla hány báros szivattyu kell.Nem hiszem hogy a fúvokák furatait megtudnánk mérni , és nemigen lenne hangulatom szétszedni egy gázturbinát.Akármilyen egyszerűnek tűnik belül valójában nem az!
A Saphir-nál is ugyanaz a helyzet (részben). Tudni kellene, mekkorák/hány fúvóka van benne!? Másképp nem lehet eldönteni, h. mekkora szivattyú kellene hozzá. (és persze mekkora motor).
Helló Xplod! /pil. nics, mert minden ilyen kacatot kidobtam, de pár napon belül megoldható.
Azt, hogy jó lesz-e nem tudom, mert Xantiánál ugye olajégőfúvóka van benn 1 (vagy talán 2-ő). A te turbinádon nem tom hány fúvóka van, és mekkora az összkeresztmetszetük? Ugyanis, egyszerű esetben, a szivattyúnyomás, függ a kiömlőkeresztmetszettől, (ha a kiömlő(k) túl nagyok, akkor már kisebb nyomáson dolgozik a szivattyú. ez pedig eldönti, hogy mekkora kell, (szivattyú), a nagysága pedig a meghajtómotor méretét.
Bárhogy is, én ráépítenék a szerkezetre 1 24V-os motort, és a fogaskerékszivattyút, és a turbina generátorát (asszem az dinamó lesz) bekötném 1 24V-os fesszabályzóba, ami működés közben is hajthatja a sziv. meghajtómotort.
(Indításkor úgyis kell 24V-os egyenáramú táp, v. akkumulátorok)
Az attól függ,milyen az a szivattyú! Elég nagy ez a kategória.Szerintem egy olajégő fogaskerék szivattyúja tökéletesen megfelelne.Abban minden benne van.Beszélj Tech-el,ő ezt jobban tudja!
Ebből a Saphir-ból remek sugárhajtóművet lehetne építeni! Hogy tudnám idegesíteni a szomszédokat vele! Bár,nekik az is elég,ami néha beindul a garázs előtt...
Ott így hevernek a hajtóművek!Van 18 hengeres csillag motor is full megcsinálva ,ha jóleszel elviszlek magammal ,repülőket restaurálnak többek közt azt is amit a Balcsiból emeltek ki annó.
Már tavaly amikor az AI-9 est elhoztam mondtam nekik hogy a másik is kell.Ma beszéltem a barátommal azt mondta "csabi a tied ,le takargattam itt van "
Február vége felé hozom el!Szólok neki hátha akad még valami szerkezet,rákérdezek!Találtam róla egy rövid filmet .Baromi jó hangja van!Úgy tudom ezek Jaguár tip repülőkben is vannak nem csak L-39 esben.
Most komolyan,tényleg lesz egy Saphire-od is? Vazze,szerezz már nekem is valamit!Megmondod mennyi az ára,és egyeztetünk! Ha másra nem is,tanulmányozni jó lenne.
Az jó ha már gyárilag be van építve az érzékelő!Már csak meg kell tudni,hogy milyen tipusu.
Kérdeztem én is a szerelőket bent a melóban , és azt mondták ezek így vannak tervezve ,nem szabad ledugózni mert túl sok levegő jut az égőtérbe és nem lesz megfelelő az égés!Amit tol magából azt szabadon hagyni kell távozni.
Mi van akkor,ha az ilyen levegőellátó turbinák-mint a Saphire vagy az AI-9-levegőkivezető csövét ledugóznánk? Ugye ezek arra vannak tervezve,hogy bizonyos mennyiségű légelvétel mellett is biztosan működjenek.Gondolom,kicsit túl van méretezve a sűrítő.De mi van akkor ha ledúgóznánk azt a bizonyos "lyukat"?Néztem az AI-9 légszelepének a rajzát,és ugy láttam,hogy az automatikusan nyit bizonyos nyomáson.De mi van ha nem?
Amiket eddig láttam,azoknak ez a célja.Kis átmérő mellett a lehető legnagyobb tömegáram.De hát én még sajna nemsokat láttam,és még nem is értek hozzá.Az 50-es években elképesztő ütemben fejlesztették a sugárhajtóműveket,ugyhogy semmi sem lehetetlen.