A kiszemelt példányon mindezek rajtavannak. Csak épp Németországban. Itt a bojngbojng-gal van baj. Ha megveszem és tényleg ez lesz, mi a túrót csinálok vele?? Mert itthon eladni tényleg nem túl egyszerű...
Óóó utas is lesz? A Triumph válasza: Long Haul dupla ülés - 150 ezer, hátsó üléstámla + szerelvény kb 80, bagatell :/ ééés akkor bojngbojng-bojngbojng-bojngbojng...
Szerintem két dolog van amelyek fennforgása esetén tilos Triumph cruisert venni: ha valamikor majd el akarod adni és ha főleg városi közlekedésre kell. Legalábbis Magyarországon.
Ha el akarnám venni a kedvedet, a custom cuccokról, a felfüggesztésről, az újraeladhatóságról írnék :) Ha nem tükörsima aszfalton mész, ilyen a haladás élménye: bojng-bojng-bojng-bojng... :))
A T-Bird váltójában a forgócsap (angolul: pivot bolt) mérete egy icipicivel eltér a többi típuséhoz képest, ezért nem megy rá mondjuk a Daytona vaqy Triple kar. A triumphrat.net-en egy srác magával a hinkley-i mérnökökkel levelezett erről de még a gyárban sem tudtak neki okosat mondani. Na mindegy, majd beiratkozok egy jógatanfolyamra.
Az 1600/1700-es T-Birdhoz ill. Stormhoz csak a gyári kar létezik. Szerintem ezt a Triumph nézte be. Az ergonómiát teljesen alárendelték a macsó dizájnnak. AMi elég logikátlan, ha egyszer az űbermacsó Rocket III Roadsteren is ottfigyel gyárilag az állítható kuplungkar. Tegnap elugrottam a szalonba, és csúcsforgalomban, dugóban, jéggé zsibbadt és fájó bal kézzel manőverezni minden volt csak nem örömmotorozás. A kalapácsos-melegítős alakítás nem játszik, maradt volna az hogy a Rocket tengelykapcsolóját áttesszük a Stormra, de ez úgy 300 euró körül lett volna. Kompromisszumként a bowdenen lazítottunk. Most valamivel kényelmesebb de 4-5 milliméter holtjátékkal úgy lötyög mintha szét akarna esni.
Még arra is gondoltam hogy a kesztyűn is sok múlhat. Eleinte egy egy számmal nagyobb kesztyűt használtam, abban olyan szinten zsibbadt a kezem hogy alig tudtam nyomogatni az indexet, a mostaniban nem már nem zsibbad annyira viszont 3-4 óra után görcsöl a fájdalomtól. lehet hogy inkább Triple-t kellett volna vennem :(
Hát igen, a Commander meg az LT is nagyon szimpatikus, de még csak újként lehet őket kapni, annyit meg nem vagyok hajlandó motorba fektetni.
Az America léghűtéses motorja és a lánchajtása nekem nem tetszik, pedig maga a motor szép.
Használt a kiszemelt példány, sokmindennel felszerelve. 1600 SE, plusz GIVI dobozrendszer, zárható tanksapka.
A próbaúton nekem az volt a tapasztalatom, hogy sokkal könnyebben mozgatom, tologatom, mint a Tiger 955i-t. Hiába nehezebb a Thunderbird, a súlypont sokkal lejjebb van. 2 személlyel is nagy volt az eltérés a Thunderbird javára.
Hosszú végtagokkal rendelkezem, nekem a lábtartó, a karok fel se tűntek. Bár ezek lehet, hogy csak tartós használatnál derülnek ki.
Szóval röviden... a jó oldalát nem kell ragozni (igazából három jó oldala van: a nyomaték, a nyomaték és a nyomaték).
Van pár tervezési hibája: a kuplung és gáz kezelése komoly fájdalmat tud okozni pár órányi vezetés után mert XXXXXL-es kezekre méretezték; kevés és drága az extra/utángyártott cucc; kényes a fényezés; szar helyen van az olajtank nyílása és az indító; nagyon elöl van a kitámasztó, ülve induláskor nehéz elérni; nem zárható a tanksapka.
Tologatni nehéz, minden megfordulást, parkolást át kell gondolni előre, de ha eldől, az alacsony súlypont miatt egyedül is fel lehet állítani (a tanknak háttal állva, combból).
Szerintem csak a teljesítményt és a vezetési élményt nézve mindenben veri a konkurrenciát. Szerintem érdemes lenne a Speedy-t és az Americát is megnézni vásárlás előtt (azokon pld nincs baj a túlmérezett kezelőszervekkel és felszereléssel is jobban állnak), vagy megvárni amíg az 1600-asból is kihoznak egy kiforrottab második szériát ahogy a Storm-ból is kihozták a Commandert meg az LT-t.
Mondjuk ha egy használt gépen gondolkodsz amin jó esetben már ott van minden ami muszáj (kényelmesebb ülés, háttámla, oldaltáskák) akkor csak jól járhatsz.
Egy sima 1600-assal szemezgetek, csak előtte szerettem volna találkozni személyesen olyan valakivel, aki már évek óta nyúz ilyet. Persze Strom is érdekelt volna, de Belgiumba most nem tervezek utazást (régebben kellett Brugge-be járkálnom, jópofa város).
Persze szívesen olvasnám eddigi tapasztalataidat, remélem negatív műszakiak még nincsenek. Pl. említettél egy Triumph találkozót is.