Sajnos lopás ellen ez a készülék semmilyen védelemmel nem rendelkezik. Nincs határoló kábele, így ahhoz nem lehet kötni a működését. Nincs kezelőfelülete, így nem kérhető PIN kód, és ezzel a felemeléskor riasztó hangnak sincs értelme (nem lehetne leállítani)."
" Discover PIN code If the PIN code of the robotic lawnmower is lost, it can be found. In the PIN entry mode or when the main menu is displayed: Press and hold the 9 key for five seconds to display a combination of twelve letters and the mower serial number. If the mower remains stuck due to incorrect PIN entry, please wait before making another attempt to read the letter combination. The combination of letters may be different during different attempts on the same mower with the same PIN code. Contact the national service company and indicate the combination of letters and the serial number. The correct PIN can then be identified. Press BACK to exit this function "
Attól,hogy nyomkodhatod a gombokat,még nem biztos,hogy az agya foglalkozik a kóddal...
Szóval ez a program indul el, de nincs az a fül ahol betudom állítani az Arduino típusát és a portot!
A másik amiért belekezdtem: Van egy Robotfűnyíróm amit egy vásárban vettem. Meg van mindene, de le van kódolva egy 4 jegyű kóddal. Ezt szeretném megkeresni. A játék az egészben hogy csak le és fell gomb és ENTER van. Vagyis minden számot be kell nyomkodni vagy fel vagy le irányban, ha ez meg van ENTER És jöhet a következő szám, ezt négyszer és ENTER. Ha nem jó ísmét.
Ha valakinek erre van valami ötlete ,programja kérem segítsen.
Pár hete írtam, azóta változott a terv. Át tértem hasonló megoldásra mint amit írtál.
Úgy szeretném hogy az autó megközelítőleg 0° rol indulna, és képes 0° körül tartani a táblát. Ez jobban megvalósítható ötlet szerintem.
Meg építettem a táblát 40x85cm, megírtam rá a programot ami úgy működik hogy ha az eltérés nagyobb mint 0° akkor menj előre ha kisebb mint 0° akkor menj hátra, és a PID kimenete a PWM jel. Elméletileg működnie kellene.
Azzal a problémával találkoztam hogy ha kicsit megnő a dőllés szög akkor az autónak kb 5cm-re a tábla középpontjátol el kell távolodnia hogy átbillenjen a tábla, és olyankor már teljesen egyik oldalra fog dőlni a tábla, onnan nincs visszaút. Az autóm kb 0.4kg, a tábla könnyen mozog, viszont a súlya lehet hogy az autó súlyának az ötszöröse.
Próbáltam hangolni a PID szabályozást, de nem akar javulni a helyzet.
Az lenne a kérdésem hogy ez a probléma PID szabályozás eredetű lehet, vagy inkább mechanikus probléma, túl nagy a tábla és nem elég érzékeny?
Sziasztok! Korábban írtam már ide, az a problémám megoldódott (elcsúsztak a betűk a kiiratásnál). Most megint elakadtam. A "mátrix", amit összeraktam, egy sorba kötött (35 ledes csíkok) Ws2812b szalag egymás alá pakolva 8 sorban. Olyan progit használok tesztként, ami tartalmazza az AdafruitGfx, neopixel és neomatrix header fájlokat. Ékezetes betűket szeretnék megjeleníteni a mátrix szalagon. Találtam a neten egy módosított AdafruitGfx libet, amely - elvileg - a közép-európai ékezeteket támogatja,benne vannak a magyar ékezetek is. Megpróbáltam ezzel a módosított libbel, le is fordította, de kiiratásnál igen érdekes karaktereket kaptam. Nem tudom, hogy hol van a hiba? Sajnos nem vagyok programozó, nem ismerem a C++ nyelvet olyan szinten, hogy megtaláljam a megoldást. Köszönöm előre is a válaszokat!
Egy nagyon szimpatikus kis trafót vettem, egy Váci cég gyártja, 2700 Ft egy 47 VAC teljesítményű, leválasztótrafóként van minősítve, 230 V / 12 + 12, az egész be van öntve, nem zümmög. Üresjáratban olyan 26 volt jön ki belőle, tehát 2x13.
A 7824 / 7812 szerencsére ismeri a fizika törvényeit :), a melegedés szépen eloszlott.
(Az eredeti nyákon, mivel autóipari felhasználású, úgy van, hogy 12 volt betáplálás, (rajta egy ellentétes polaritás ellen védő schottky diódával), , a 12-36 volt második feszültséget pedig egy ráintegrált (gyári) DC-DC konverter adja. Ott nem is volt semmilyen zavarjel. Kellett nekem hálózati kapcsolóüzemű táp....)
Én most fogok projekthez 6-8 féle DC-DC konvertert rendelni, mind 2,54-es raszteres, furatszerelt. Én mondjuk alapvetően 5 V-ra megyek és 12 V-ból indulok ki (kis tűréssel), viszont a felhasználási cél miatt fontos, hogy elég stabil legyen az 5 V és ne nagyon rángassa a felhasználó sem.
Erre a kapcsolásra meg inkább nem írok semmit. :-)
Szóval én egy 2x12V trafóból indultam ki, és jól kitaláltam, hogy a 12 v és a 24v közös testen lesz, így aztán megépítettem a következő rajzot:
Az egyetlen probléma, hogy ilyet, éppen a kétutas egyenirányítás miatt nem lehet építeni. (nem jutottam teljesen a magyarázat végére, de egyértelműen a váltó oldali tekercsek közös pontja a gond.) A 16 volt helyett a 12 voltos stabira 33 volt került. Azért melegedett a szerencsétle, mert nem 16,5-12=4,5 volton kellett disszipálnia, hanem 33-12=21 volton. Ami kb 1,4 wattra jött ki. Hát annyitól már melegedhet.
Most átépítem úhgy, hogy előbb a 24VAC-ből lesz 24 VDC, majd abból 12 VDC. Így is el kell fűtenem ugyanazt a 1,4 wattot - de akkor már 2 egyforma bordán oszlik meg.
(a kapcsolóüzemű táp is szóba jön, sőt eredetileg a nyákon volt egy kis DC-DC konverter, de ez az egész menet közben alakult ki, és pont rossz irányba mentem.)
Az időpont lényegtelen. Ha akkor tudsz jól dolgozni, dolgozz akkor! Nagybátyám évekig tervezett este 10-től hajnali 4-ig teljesen sikeresen. Mondjuk másnap ritkán kelt 10 óra előtt.
Még nem ellenőriztem, de ez ugye egy kétoldalas próbanyák. Én meg baromira nem gondolkodtam azon, mi van az egyik oldalon - miközben ott van bizony a gondosan rátolt borda a forrszemek fölött.
na most jön az elleőrzés!
Köszönöm - ha nem ez okozza, akkor is nagyon jó, hogy szóltál!
Mérd végig az áramfelvételeket. Ott valami nem stimmel, 50 fokhoz wattok kellenek. A másik: mérj rá szkóppal a graetz lejövő ágára is, mert lehet, hogy ott sem kerek valami.
mindenképpen meg kellene mérni a cucc áramfelvételét. negyedwatttól nem lesz 50fokos egy akkora borda. ergó a cucc többet kell felvegyen annál. borda nem testel valamihez amihez nem kellene?
Az alkalmazás része egy 20.000 uF os kondi, amit fel kell töltenie a tápnak az elején. A táp 2 feszültségen működik, 12 v és 24 v. 12/24 trafó, 2 diódahíd, 2 db 1000 uF kondi, 2 stabi.
A 12 volt közvetlenül is megy az arduinora, a teljesítményrészre viszont 12/24 v választható egy kapcsolóval.
Az ellenállás a töltőáramot korlátozza, tehát ezzel a váltókapcsolóval van sorban. (amikor a Fet zárja a rákapcsolt injektor áramkörét, az konkrétan zárlat lenne. így meg a kondi szépen feltöltődik)