Keresés

Részletes keresés

08-73 Creative Commons License 2024.09.16 0 0 165734

No de most már Kőbánya SKR Conectokat ad. :)

Előzmény: 08-73 (165689)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.15 0 0 165733

Ez is rendben van így, szerintem is. 

Előzmény: nohab (165729)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.15 0 0 165732

Igen így érthető, azzal én is egyet értek, hogy trolis vizsgával lehessen vezetni tisztán elektromos hajtású autóbuszt. 

 

 

Előzmény: nohab (165727)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.09.15 0 3 165731

Az ITK/Citaro2 nyert, mint a legdrágább ajánlat, a többiek ki lettek zárva. Pénz valszeg lesz, de az aláíráshoz az kell, hogy a többiek ne fellebbezzenek.

Előzmény: torqmatic (165725)
Obus Creative Commons License 2024.09.15 0 0 165730

Viszont ez esetben nem lenne könnyebb a TR kategóriát kiterjeszteni (mint nemzeti kategória), szemben a nemzetközi D-vel? És akkor nem kell egy új kategóriára levizsgázni azoknak akiknek jelenleg csak trolira érvényes.

Előzmény: nohab (165728)
nohab Creative Commons License 2024.09.15 0 2 165729

ja, és ebben természetesen benne van az, hogy a "csak automata váltós járművet vezethet" korlátozáshoz hasonlóan létrehozható egy "csak elektromos járművet vezethet" kategória, ha azt mondjuk, hogy valaki csak trolin akar járni.

Előzmény: nohab (165727)
nohab Creative Commons License 2024.09.15 0 9 165728

Lásd az iménti hozzászólásomat, aki trolit tud vezetni (jellemzően a szűk belvárosban), annak egy elektromos busz semmi újat nem tud hozni, mégsem vezetheti. Ugyanígy a jármű felől nézve egy drót nélkül közlekedő troli és egy elektromos busz a közlekedés szempontjából ugyanaz a jármű, mégis teljesen más szabályrendszer alá tartoznak itthon. Nem egyértelmű, nem véletlenül vannak ezzel kapcsolatban teljesen eltérő szabályozások Európa egyes országaiban, de egy dolog biztos: a troliüzem és az elektromos buszüzem közötti határok lassan kimúlnak, pont ideje az egészet újragondolni a szabályozói oldalon.

Előzmény: Obus (165723)
nohab Creative Commons License 2024.09.15 0 9 165727

Fordítsd meg a gondolatmenetet: aki trolit tud vezetni, miért ne tudna vezetni egy elektromos buszt? Miért kellene a Tr mellé neki egy külön D, ha elektromos buszra ül át? Ha innen vezeted le, akkor kijön az, hogy a Tr logikusan a D plusz "még valami" kellene legyen.

Előzmény: Törölt nick (165722)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.15 0 1 165726

Az eddig publikálható állapot lett pár hozzászólásban "kitárgyalva", újabb infó, ha szintén publikus lesz akkor később.

Egyenlőre várjunk türelemmel!

Előzmény: torqmatic (165725)
torqmatic Creative Commons License 2024.09.15 0 4 165725

És mit tárgyaltatok róla, segítesz? Mert most direkt visszaolvastam a hozzászólásaidat, de erről érdemi infót nem találtam.

Előzmény: gumikrumpli74 (165721)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.14 0 20 165724

Ilyen melók voltak ezen a héten, életemben először csuklóssal utasforgalomban.

2024.09.12. KÖKI, (Sibrik tároló):

85 / 85E

 

2024.09.14. Hungexpo Konferencia központ:

10E

Obus Creative Commons License 2024.09.14 0 0 165723

Én nem látok problémát a TR kategóriában, ahogy a tantermi és vizsgakövetelményeket néztem, azokat amúgy is le kéne oktatni egy átképzésen is (szerintem, igaz nincs TR kategóriám).

Előzmény: nohab (165711)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.14 0 2 165722

A trolis témát gondold végig még egyszer, ezzel a gondolatmeneteddel nem értek egyet.

Gondolj bele úgy mintha buszt vezetnél forgalomban, hogy mennyi mindenre és mindenkire kell odafigyelned, majd gondold még hozzá azt is hogy a trolinál mennyi plusz van.

Az egy külön kategória szerintem, én nem hasonlítanám egy elektromos buszhoz amit forgalomban, menetközben nem "kötött pálya" tölt.

 

Előzmény: nohab (165711)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.09.14 -3 1 165721

Persze, már korábban kitárgyaltuk.

Előzmény: torqmatic (165720)
torqmatic Creative Commons License 2024.09.13 0 6 165720

A maximidi tenderrel kapcsolatban van esetleg fejlemény?

torqmatic Creative Commons License 2024.09.13 0 9 165719

Igen, ez nagyon jól hangzik, hogy járjanak ott a legszarabbak, csak egyrészt a vonal se annyira "gettó", mint ahogy a legenda tartja, másrészt az se feltétlenül egészséges, ha valami belvárosi szűk utcában fekszik meg a busz és behal a fél város...

Előzmény: bz79 (165710)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2024.09.12 -1 8 165718

Mielott lealkalmatlanoztal mindenkit, esetleg rapillantottal, h pl. ma hany ex-MHU es hany VanHool volt a 99-en??

 

Előzmény: bz79 (165710)
Közlekedésguru Creative Commons License 2024.09.12 0 3 165717

Azért egy elővásárlási jog nem ismeretlen és akkor nem is kötelező, ha az állapotuk olyan...

Előzmény: hamzsabusz (165715)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.09.12 0 2 165716

(Nem véletlenül lesz már kevesebb, mint feleannyi rinya a Conecto-flotta elengedésekor. Olcsó hús.)

Előzmény: hamzsabusz (165715)
hamzsabusz Creative Commons License 2024.09.12 0 3 165715

...és ugye az sem garancia, nem tudható előre, hogy még viszonylagos jó állapotban lesznek-e ezek a járművek 8/10 év múlva is, hogy érdemes lenne átvenni őket. (Pl. ha Citaro helyett Conecto-t kellene tovább üzemeltetni, valószínűleg lenne sírás.) Meg nyilván az első üzemeltető is éppen annyit költ rá az üzemidő vége felé, hogy menjen még a végdátumig, főleg ha előre tudja hogy a másik fél garantáltan úgy is át átveszi. Vagy pedig költ rá még annyit, hogy az még a használt piacon is értéket képviseljen (függetlenül attól, hogy az ára már bőven megtérült az eddigi üzemeltetése során).

Előzmény: morgó mh. (165714)
morgó mh. Creative Commons License 2024.09.12 0 2 165714

Lehetett volna ilyen plusz feltételeket támasztani, a szolgáltatási ár is tükrözte volna.

Előzmény: Alexander Pistoletov (165713)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.09.12 -1 5 165713

Mennyivel könnyebb is lett volna, ha a BKK valahogy magához köti ezeket annak idején (tulajdonos vagy bérlő).

Nem lehetetlen a dolog, persze csak más kezdeti feltételekkel kell nekifutni: Kecskeméten a MOD-flotta tulajdonosa a város, a buszok pedig ki se tették a lábukat onnan, dacára annak, hogy 2014 óta már a negyedik üzemeltető hajtja (Kunság Volán, DAKK, Volánbusz, ITK), és ebből egy szolgáltatóváltás valóban pusztán piaci alapon történt.

Előzmény: négyszázas (165712)
négyszázas Creative Commons License 2024.09.12 -6 2 165712

Az az elképzelés, hogy ha már a városnak szolgáltató tulajdonába került buszra újra fizetünk bérleti díjat, megsétáltatjuk Németországban, lekapirgáljuk, majd újraragasztjuk a matricát, kiszereljük, majd újra be a futárt, forgalomból kivonjuk, majd újra visszahelyezzük, ami elkészült, azt politikai okokból nem járatjuk, akkor a választást követő 3. hónapban azért forgalomba állhatnának. De egyébként igen, ha konkrétan már szempont az, hogy mennyire füstöl, akkor járjon helyette 412, volt az hűvösvölgyben amúgy is, vagy ott a más által írt 99-ről leszedés. 

Előzmény: B.Steve (165706)
nohab Creative Commons License 2024.09.12 -1 7 165711

Tehát van létszám stop, ha közben van folyamatos felvétel?

  

Elvonatkoztatva a BKV-tól: a felvételstop nem ugyanaz mint a létszámstop. Utóbbinál a nyugdíjba menő vagy egyéb okból távozó kollégákat lehet pótolni, előbbi esetben általános jelleggel nem. Erre pl. akkor láthatunk példát, amikor van egy megcélzott létszám ami alacsonyabb a meglévőnél, ilyen esetben nem kerülnek pótlásra a távozók.

 

(Gondolat ébresztőnek egy kérdés: Magyarország és Európa területén mennyi szolgáltató dolgozik drót alatt?)

 

Távolabbról közelíteném, nagyon itt lenne az ideje az egész Tr jogosítványt ebben a formájában elfelejteni. Egy troli 2.0 és egy oppcharge töltésű elektromos busz között az egyetlen különbség, hogy az egyiket állás közben töltöd egy áramszedővel, a másikat pedig menet közben, szerintem mindkettőre "D" kellene legyen és szolgáltatón belüli típusismereti/vonalismereti oktatással kellene megoldani mindent, ami túlmutat a "D"-n.

 

Jelenleg van mondjuk 10 ismert megoldás az elektromos busz töltésére, ebből 9-re jó a "D", a felsővezetékre nem. Nyilván a felsővezetéknél az áramszedő használatával történő közlekedés kulcsfontosságú kérdés, de minden más különbséget lassan elfelejthetünk, nem vagyok biztos benne, hogy ez önmagában megér egy teljesen önálló kategóriát. Különösen akkor nem, amikor majd - remélhetőleg - lesz végre egy olyan rendszer a piacon, amelyik automatikusan, program- és lokáció- és töltésszintvezérelten menet közben szedi be és csatlakoztatja a szedőt, feleslegessé téve ezzel a keresztezéseket, váltókat és mindent ami több mint egy sima felsővezetékpár.

Előzmény: Törölt nick (165673)
bz79 Creative Commons License 2024.09.12 -6 6 165710

Aki a 99-re adja ki őket az alkalmatlan,mikozben a hulladék vanhool ott van nekik kazlakban.Azt kell odatenni,nem a normális eszközt.

Előzmény: dani1988 (165708)
nemeza Creative Commons License 2024.09.12 -1 0 165709

Láttam 217En is

Előzmény: dani1988 (165708)
dani1988 Creative Commons License 2024.09.12 -4 14 165708

412 hegyre, füstölő Volvo hegyre, miközben az ex MHU meg amortizálódik a sík, kráterekkel teli, elit által használt 99-en. Van ám itt logika, észszerű járatkiadás....

Előzmény: B.Steve (165706)
nemeza Creative Commons License 2024.09.12 -1 0 165707

Vagy ha van rosszabb állapotú más, akkor attól

Előzmény: B.Steve (165706)
B.Steve Creative Commons License 2024.09.12 0 0 165706

Ha beall az a maradék 2 citaro akkor majd a  412 mehet a hegyre, vagy mi az elképzelés? :D

 

Nem gondolom hogy itt nagy conecto átcsoportositasok jönnek inkább szabadulnának a 412 esektol 

Előzmény: négyszázas (165703)
négyszázas Creative Commons License 2024.09.11 0 0 165705

Hivatalosan nyilván nem, de itt a fórumon burkoltan ez volt közölve. 

Előzmény: siófoki35 (165704)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!