Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.09 0 0 49750

Úgy tűnik 8-10 kocsi azért összejön , így maradok az eredeti tervnél és megtartjuk a találkozót . Aki odanézne az olyan 11 óra után jöjjön , mert holnap reggel-délelőtt kell még egy csomó dolgot intéznem .

 

Előzmény: Bakancs4 (49748)
Malaguszti Creative Commons License 2022.09.09 0 0 49749

Köszi,

akkor nemsokára irány a hivatal.
4 kisautóra van biztosításom, meg egy kétkerekű segédmotorra, 5X8ezer ...az már 40ezer.
ezt már sokallom egy kicsit,

Előzmény: Bakancs4 (49746)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 49748

Elbizonytalanodtam , mert csak néhányan jelezték a részvételüket a találkozóra -- holnap délutánig egyeztetek még néhány mopedessel , de felmerült bennem , hogy lefújom a találkozót .

 

Előzmény: Bakancs4 (49740)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 49747

Úgy tudom lehet intézni Ügyfélkapuról a neten keresztül is , akkor bankkártyával fizetsz .

 

Előzmény: Bakancs4 (49746)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 49746

Az én nevemen asszem 7 mopedautó van jelenleg ( és talán 6 egyéb jármű , a két egyesületben pedig további 7 , hacsak nem hagytam ki párat ) , én nem izgatom magam emiatt .

Ha beballagsz a hőn szeretett okmányirodába a forgalmival és ott kicsengetsz baráti 2.300 Ft-ot akkor kivonhatod a járgányt , legfeljebb egy év időtartamra . Az egy éven belül bármilyen időpontot megjelölhetsz , például lehet 2023 február 20 , ekkor automatikusan visszakerül a verda a forgalomba , erről külön nem értesítenek , viszont a gépezet beindul -- ha ekkortól kezdve nincs biztosításod akkor előbb-utóbb megtalálnak a dörgedelmes és nagyon otromba levelükkel .

Ha korábban ( a példaképp említett február 20 előtt )  szeretnéd visszatenni a forgalomba  akkor azt megteheted , de azért ismét lehúznak rólad 2.300 Ft-ot . Ha normál módon lejár a határidő ( február 20 ) akkor nem kell ismét fizetni .

A forgalmi legyen nálad , nem veszik el , a rendszámot se , az is nálad marad .

A legjellemzőbb , hogy kihasználjuk a lehetőség maximumát , vagyis az egy évre szoktuk kivonni . Az eljárás hivatalos neve : ideiglenes kivonás .  Régebben csak fél évre lehetett kivonni , hál isten  2020-banfelemelték .

Jogszabály : 326/2011-es kormányrendelet , 100§.

 

 

Előzmény: Malaguszti (49745)
Malaguszti Creative Commons License 2022.09.07 0 0 49745

Hú, jól felvitték a biztosítást, 8ezerre,
Lehet ezt valahogy szüneteltetni?
A négy kisautómból elég lenne egyet üzemeltetni...
Úgy is csak egyet tudok egyszerre vezetni.

Greg34 Creative Commons License 2022.09.05 0 0 49744

A Microcarok-nál pont az a jó hogy egy csomó gépkocsiba való helyettesítő alternatíva létezik. Nekem MC1-ben pl Fiat Seicento légszűrő van, és sok-sok ilyen van, hogy egy kis utánajárással, azonnal látható hogy mi, mivel társítható. Vagy mi tehető be helyette.

Előzmény: Metcal (49742)
Metcal Creative Commons License 2022.09.03 0 0 49743

Még találtam egy alkatrész katalógust (francia-angol) , ebben legalább valamennyire láthatom a szerkezetet .
A lentieket továbbra sem találom , feladom .

 

Előzmény: Metcal (49742)
Metcal Creative Commons License 2022.09.03 0 0 49742

Letöltöttem a német Reparaturhandbuch-ot . Kibogoztam (kiszótáraztam)a kaszni javítást . 
A padlópanel és lökhárító polyester anyagú (SMC) , ez ragasztóval vagy üvegszálas hálóval újra rétegezve javítható . A külső bukolat műanyag (ABS) , ez acélhálóval és melegen ráolvasztott polypropilénnal javítható .

Átbogarásztam ezt a szervizkönyvet , végig leírja-bemutatja az összes alkatrész le és felszerelését , aztán ennyi .

Konkrétan a javításokról , beállításokról , szervizelésről semmi .
Minimum tartalmaznia kellene a szervizelés során végzett műveleteket képekkel , de semmi .
Így aztán fogalmam sincs mit hol keressek a folyadék cserékhez , szűrőcserékhez , milyen szűrőket kell beszerezni .

Találtam egy komoly javítási könyvet az Aixamhoz , az 180 oldalon részletesen ismertet mindent . Kubota és Lombardini motorok működését , beállításait (még  a csavarmeghúzási nyomatékokat is). Sok oldalon a variátor szerelését , futóművet , fékrendszert , vázszerkezetet ,  elektr. kapcs. rajzokat , de a fenti szervizfogásokat ott sem találni .  Érdekes .

Előzmény: Metcal (49741)
Metcal Creative Commons License 2022.09.03 0 0 49741

Szia Bakancs !
Szerdán megnéztük a Microcart . Olyan amilyennek hirdetik . 13 éves , megkímélt állapot , de ahogy Nejem mondja egy kis pöcs a Honda áráért . A féke viszont igen jól fogott . Valamennyit sikerült alkudni . Az 1,7-ért vizsgáztatva , rendszámmal kapom , adtak hozzá 4 használt alufelnit 13 éves nyári gumikkal . Lefoglalóztam , pár hét a vizsga és rendszám , akkor fizetem . Kaptam osztrák manuált is .

Úgy látom lesz vele munkám . 2009-ben volt olajcsere , a többiről semmi hír , így minden foladék csere . Ezután karbantartások (akku , fékrendszer , stb.). Az alját is le kell mosni valahogy , úgy látom még só van rajta .
Téligumi van rajta acélfelnivel , a dísztárcsa alatt rozsdás , a kerekeket mindenképp le kell szednem .
Meglátom mennyit tudok sajátmagam megcsinálni és mit kell autószerelőnél (szerszám , akna , energia kérdése ) .
A kaszni töréseit megpróbálom javíttatni (ár kérdése) . A szervizkönyvében erre írnak kétféle javítást , az SMC talán a polipropilénes forrasztás , az ABS lehet a műgyantás ? Vagy fordítva ? Lehet hogy kétféle anyagból van a belső és a külső műanyag és ezért eltérő a javítási mód , vagy bármelyik alkalmazható bárhol ? A hátsó lökhárítót valószínűleg kicserélem a túl sok törés miatt (50 000-ért látok szállítással Hollandiából) és marad fekete .

Mit gondolsz ? Mi lenne még fontos ? Téli üzem következik . Az üzemanyagot is le kellene cserélnem ? Esetleg a szűrőjét ? Mást ?

Előzmény: Bakancs4 (49730)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.09.01 0 0 49740

Az évadzáró regionális találkozó Doromláson lesz , szeptember 10-én ( szombat ) , illetve vasárnap , mert lesz lehetőség az ottalvásra . A részvételi szándékot kérem jelezzétek az étkezés miatt . 

Előzmény: Bakancs4 (49651)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.24 0 0 49739

Nem vagyok biztos abban , hogy a porlasztócsúcsok cseréje megoldja a problémát .

Előzmény: Bakancs4 (49738)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.24 0 0 49738

A vezérlőléc két belső csavarja pozicionálja a hengerszinkront , azokat nem szabad eltekerni . 

Előzmény: Bakancs4 (49737)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.24 0 0 49737

Nem nyúlok hozzá, nem akarom szétszedni, inkább csak a porlasztócsúcsokat kellene megtakarítanom, vagy leginkább cserélni.

Hát a cseréhez eléggé szét kell szedni az adagolót .

Szerintem jól szerelhető az LDW502-es befecskendezője , de ez eléggé szubjektív . A porlasztócsúcs ugyanis bele van építve a az adagolóba , az pedig kompletten a hengerfejbe . A szétszedéshez le kell szerelni a szelepfedelet ( 10 imbuszcsavar ) , kivenni a himbatengelyt  ( 3 db 8-as anya ), leoldani a kettős betápcsövet ( 4 pici imbusz ) és leoldani a vezérlőlécet . Ez utóbbinál van két olyan csavar amit NEM szabad kitekerni , mert elállítódik a hengerszinkron . A himbatengely kiemelésekor pedig a befecskendezés időpontját lehet klasszul elállítani -- hogy ez ne következzen be : ahhoz a kontraanyás csavarhoz , ami az a kis harang alakú lökőelemet tologatja nem szabad nyúlni . Amikor megemeled felfelé a himbatengelyt akkor kiesik az a kis harang alakú közvetítőelem és kivehető az adagoló . Magát az adagolót 2-2 csavar ( asszem 8-as ) rögzíti , eltávolításuk után az adagoló felfelé kihúzható , valószínűleg kicsit kocogtatni kell . A tömítéseket illik cserélni .

Ez az alsó tűzkarika : https://alkatreszek.hu/296_830_la

A felső egy szimpla rézkarika amit a tömítésboltban lehet vásárolni .

Előzmény: Greg34 (49735)
oljeg12 Creative Commons License 2022.08.23 0 0 49736

Nekem Aixamom van és Maruti tartályt vettem a bontóba. Így raktam fel. Kicsit talán zavaró lehet, hogy a túlfolyó gumicsövet még nem vettem ki a fényképezéskor. A hűtőfolyadékot pedig még utána töltöttem, majdnem a maximumig. Azért nem a maximumig, hogy legyen hely a táguláskor átfolyó folyadéknak.

   

 

Előzmény: Greg34 (49735)
Greg34 Creative Commons License 2022.08.23 0 0 49735

Lombardini 505ccm-es diselmotornál mennyire könnyen bonthatóak a porlasztók? Nem nyúlok hozzá, nem akarom szétszedni, inkább csak a porlasztócsúcsokat kellene megtakarítanom, vagy leginkább cserélni. Tünetek a következőek. Hidegen nehézkesen, olykor sokat tekertetve indul (8 óra állás után.) melegen 4-5 óra után is pöcc-röff. Közvetlen a hideg motor beindulása után egyenetlen járás, kis kormos pöfékelések, rázkódik rendesen, melegen már kisimul, nem is füstöl.. kisimul már amennyire egy két hengeres moped tud. Feltűnt továbbá hogy fogyaszt a kicsike.. (olykor 5l felett). A motorban 71.000km van. Ami mopedhez mérten jó sok.

 

Ui: Ma láttam egy KIA Vengát japán autókban használatos sima egy kivezetéses kiegyenlítőtartállyal a hűtősapka alá kötve egy méteres gumicsővel, érdekes hogy kb egy vonalban, magasságban, talán kicsit a tartályban lévő víz szintje még alá is ment a hűtősapka szintjének. Még néztem is hogy így hogyan szív vissza.. vagy lehet a tágulásra van bízva minden mozgás..

Greg34 Creative Commons License 2022.08.21 0 0 49734

Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy Debrecenben van-e valaki aki esetleg ezen kisautók szervizelésével (is) foglalkozik?

Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.18 0 0 49733

A kék Ligier Ambra nem gyári , azt utólag bucherálták bele : az egyébként VW tartály . 

Előzmény: Bakancs4 (49732)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.18 0 0 49732

Megpróbálkozom a képekkel . Úgy tűnik a Tűzróka ( jobbára azt használom ) legutóbbi hülye frissítésének van ilyen mellékhatása , a másik operációs rendszer enged feltenni . Azonfelül ha átirányított linkre lépek át , vagy a felül levő cikkek valamelyikére kattintok akkor -- a korábbiakkal ellentétben -- már nem léptet be .

Ez az egykori Tasso-m gyári bekötése . Egy légtelenítő a termosztát fölül , és egy bekötőcső alul , lent a hűtő alatt kiágaztatva és a tartály aljába vezetve . 

 

 

Így néz ki néhány gyári bekötés , jobbára hirdetési képek . 

 

 

Szerintem ha valaki tartályt akar ( amit jó ötletnek tartok ) akkor ne a túlfolyócsőre bízza a dolgot , hanem rendesen építsen be "T" idomot alul . Ha sikerül valami autó bontott cuccához hozzájutni az a legjobb , ha nem akkor szerelvénybolt . 

 

Tartályt sem gond venni , bár nekünk pici kell . Esetleg vizes robogóké jöhet szóba . 

 

 

Előzmény: Csizma4 (49714)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.18 -1 0 49731

Javít : Kaptál elérhetőséget más szakikhoz is Sóstavon

Előzmény: Bakancs4 (49730)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.18 -2 0 49730

A képek alapján jól néz ki , a motortér is nagyon kulturált -- valami ilyesféle szintű  járgányt tudnék én is elképzelni neked .

Az árat nem tudom megítélni , én ilyen kocsit elvétve láttam , itt a környéken senkinek nincs akit ismernék .

Kaptál elérhetőséget már szakikhoz is Sóstavon , talán csörgesd meg őket i s.

 

Előzmény: Metcal (49729)
Metcal Creative Commons License 2022.08.17 0 0 49729

Ezt a 2009-es Microcar MGO-t úgy látom hogy Yanmar motoros , ezért is érdekel , gondolkozom a megvételén .

 

 https://auto.jofogas.hu/veszprem/Aixam_Microcar_mopedauto_129710568.htm

 

Bakancsnak köszönöm a részletes motorismertetőt . Ennyit tudnom kell ha már ilyet válogatok .
Légyszi Bakancs nézd meg alaposan ezt a gépet . Nekem tetszik , megkímélt , jó állapotúnak nézem .

Megvenném , ha elérem hogy ennyiért papírozással együtt adják .
Mi a véleményed , javíthatók a sérülései a hátsó ajtón és az első-hátsó lökhárítón ? (Házilag , vagy valahol olcsón ?) Gondolom valami öreg gazdája lehetett , aki már csetlett-botlott vele . Nem kell hogy újszerűen nézzen ki , csak átlagos legyen .  Köszi !

Előzmény: rom-anti (49728)
rom-anti Creative Commons License 2022.08.17 -3 0 49728

SZIA bakancs 4 , azt szeretném a metkalnak üzenni, hogy a microcar mgo  lombardini motoros  DCI rendszerü, ezeken már elektronika vzérli a dolgokat --- van benne egy mini kompjuter- az vezérel mindent . én nemigen érek hozzá de györben van egy mühely ahová lehet fordulni ezzel a gondal   sziasztok.  ui: ha valakit bövebben érdekel akkor a microcar csoportba megtalál. 

Előzmény: Bakancs4 (49727)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.17 0 1 49727

Kubota Z402 , ez van a segédmotornak számító Aixamekben , ez 400 cm3

Kubota Z482 , ez van a nagymotornak ( L7e ) számító , vagyis fojtatlan járművekben , ez 9,5 kW-os és 479 cm3 . Valaki azt írta , hogy az újabb Aixamekben is ennek valami butított vátozata van

Lombardini LDW502 , ez nagyon sok kocsiban előfordul , ez 505 cm3-es

Yanmar 2TNE68 , ez régebben a JDM-ekben volt , most már az újabb Microcarok és Chatenetek is használják , ez 523 cm3

Mitsubishi L2C , ez kizárólag a Casalinikbe kerükt még régebben , az 538 cm3-as

Ritkán előfordul a Lombardini LG315-ös motorja , ez léghűtéses egyhengeres , a JDM Titian illetve a Chatenetek-ben fordult elő , meg a farmotoros Luna meghajtását  szolgálta .

Lombardini LDW 492 DCI , az pedig  478 cm3-es . Másik DCI motorrról nem tudok -- bár ezt az árfekvést nem is nézegetem .

Nagyon ritkán előfordulnak 50 cm-as (kétütemű , robogó ) motorok , és a Yanmarnak is van valami 274 cm3-as levegős egyhengerese a régi kocsik között .

Előzmény: Metcal (49721)
Greg34 Creative Commons License 2022.08.16 0 0 49726

Köszi mindenkinek a segítséget, szerencsére a legkézenfekvőbb dolog volt, leeresztett a jobb első. Csak este 23.-kor már nem nagyon nézegettem, reggel azonnal szembe ötlő volt, mert még jobban leengedett. 3000Ft-ért már meg is javíttattam a peremnél engedte a levegőt. Most jöttem haza, így a bontó látogatás mára elmaradt, mert mindjárt megyek dolgozni, szerencsére a kisautóval.

Előzmény: Bakancs4 (49725)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.16 0 0 49725

Ellen kell őrizni a futóművet . Kormánymű , gömbcsuklók , támasztó gömbfejek . Mivel az ilyesmi nem szokott csak úgy elállítódni -- legfeljebb nagyon durva padkázáskor -- ezért a dolog nagyon sürgős , mert elszabadulhatott valami a kormánymű környékén .

Ha valamelyik elülső kerék nagyon lapos akkor is félrehúz a kocsi .

 

Előzmény: Greg34 (49724)
Greg34 Creative Commons License 2022.08.15 0 0 49724

Közben sajnos lett nagyobb problémám is , mint a kiegyenlítő tartály. Az autó jobbra húz. Ha elengedem a kormányt, erőteljesen jobbra húz.. ez mi a fene lehet, reggel még semmi nem volt. S az egyenes is enyhén jobbra tartott kormánnyal kivitelezhető csak..

lacus076 Creative Commons License 2022.08.15 0 0 49723

Üdv

Segitséget szeretnék kérni,van egy Bma amica 250- es mopedautóm

Pest megyében keresek megbízható jó szerelőt aprób szerelések elvégzésére( gyujtáskapcsoló,ékszij csuszik)

Névvel,telszámmal várok segitséget

Előre is köszönöm 

Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.15 0 0 49722

Nekem nincsenek rossz tapasztalataim vele.

 

Nekem vannak .

Előzmény: kiggyo (49716)
Metcal Creative Commons License 2022.08.15 0 0 49721

Szia ! Beszélgetésünkből kimaradt a kérdésem :
Nem vagyok tisztában a klf motorok jellemzőivel .
Pofára már talán felismerem a Kubotát , Yanmart , Lombardinit , a DCI-t nem . A hirdetésekben viszont ritkán írják (lehet hogy akkor sem helyesen) a motor tipust vagy adatait , kép is ritkán van róla .
Légyszi röviden írd le ezeket : hogyan lehet az adataikból felismerni ? A DCI az a Lomb. újabb változata , vagy már a japán motorokban is előfordul ? Miről ismerem fel , ha nem szeretnék ilyet ?

Másik kérdés , hogy akkor a Microcar 2010 körüli változatai (MGO , ) már nem mumusok ? Bátran kezdhetek velük ? 

Remélem már helyreállt a Fórum kezelésed . Tudod hogy ilyenkor a PC újraindítása csodákat tehet .

Előzmény: Bakancs4 (49715)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!