Úgy tűnik 8-10 kocsi azért összejön , így maradok az eredeti tervnél és megtartjuk a találkozót . Aki odanézne az olyan 11 óra után jöjjön , mert holnap reggel-délelőtt kell még egy csomó dolgot intéznem .
Elbizonytalanodtam , mert csak néhányan jelezték a részvételüket a találkozóra -- holnap délutánig egyeztetek még néhány mopedessel , de felmerült bennem , hogy lefújom a találkozót .
Az én nevemen asszem 7 mopedautó van jelenleg ( és talán 6 egyéb jármű , a két egyesületben pedig további 7 , hacsak nem hagytam ki párat ) , én nem izgatom magam emiatt .
Ha beballagsz a hőn szeretett okmányirodába a forgalmival és ott kicsengetsz baráti 2.300 Ft-ot akkor kivonhatod a járgányt , legfeljebb egy év időtartamra . Az egy éven belül bármilyen időpontot megjelölhetsz , például lehet 2023 február 20 , ekkor automatikusan visszakerül a verda a forgalomba , erről külön nem értesítenek , viszont a gépezet beindul -- ha ekkortól kezdve nincs biztosításod akkor előbb-utóbb megtalálnak a dörgedelmes és nagyon otromba levelükkel .
Ha korábban ( a példaképp említett február 20 előtt ) szeretnéd visszatenni a forgalomba akkor azt megteheted , de azért ismét lehúznak rólad 2.300 Ft-ot . Ha normál módon lejár a határidő ( február 20 ) akkor nem kell ismét fizetni .
A forgalmi legyen nálad , nem veszik el , a rendszámot se , az is nálad marad .
A legjellemzőbb , hogy kihasználjuk a lehetőség maximumát , vagyis az egy évre szoktuk kivonni . Az eljárás hivatalos neve : ideiglenes kivonás . Régebben csak fél évre lehetett kivonni , hál isten 2020-banfelemelték .
Hú, jól felvitték a biztosítást, 8ezerre, Lehet ezt valahogy szüneteltetni? A négy kisautómból elég lenne egyet üzemeltetni... Úgy is csak egyet tudok egyszerre vezetni.
A Microcarok-nál pont az a jó hogy egy csomó gépkocsiba való helyettesítő alternatíva létezik. Nekem MC1-ben pl Fiat Seicento légszűrő van, és sok-sok ilyen van, hogy egy kis utánajárással, azonnal látható hogy mi, mivel társítható. Vagy mi tehető be helyette.
Még találtam egy alkatrész katalógust (francia-angol) , ebben legalább valamennyire láthatom a szerkezetet . A lentieket továbbra sem találom , feladom .
Letöltöttem a német Reparaturhandbuch-ot . Kibogoztam (kiszótáraztam)a kaszni javítást . A padlópanel és lökhárító polyester anyagú (SMC) , ez ragasztóval vagy üvegszálas hálóval újra rétegezve javítható . A külső bukolat műanyag (ABS) , ez acélhálóval és melegen ráolvasztott polypropilénnal javítható .
Átbogarásztam ezt a szervizkönyvet , végig leírja-bemutatja az összes alkatrész le és felszerelését , aztán ennyi .
Konkrétan a javításokról , beállításokról , szervizelésről semmi . Minimum tartalmaznia kellene a szervizelés során végzett műveleteket képekkel , de semmi . Így aztán fogalmam sincs mit hol keressek a folyadék cserékhez , szűrőcserékhez , milyen szűrőket kell beszerezni .
Találtam egy komoly javítási könyvet az Aixamhoz , az 180 oldalon részletesen ismertet mindent . Kubota és Lombardini motorok működését , beállításait (még a csavarmeghúzási nyomatékokat is). Sok oldalon a variátor szerelését , futóművet , fékrendszert , vázszerkezetet , elektr. kapcs. rajzokat , de a fenti szervizfogásokat ott sem találni . Érdekes .
Szia Bakancs ! Szerdán megnéztük a Microcart . Olyan amilyennek hirdetik . 13 éves , megkímélt állapot , de ahogy Nejem mondja egy kis pöcs a Honda áráért . A féke viszont igen jól fogott . Valamennyit sikerült alkudni . Az 1,7-ért vizsgáztatva , rendszámmal kapom , adtak hozzá 4 használt alufelnit 13 éves nyári gumikkal . Lefoglalóztam , pár hét a vizsga és rendszám , akkor fizetem . Kaptam osztrák manuált is .
Úgy látom lesz vele munkám . 2009-ben volt olajcsere , a többiről semmi hír , így minden foladék csere . Ezután karbantartások (akku , fékrendszer , stb.). Az alját is le kell mosni valahogy , úgy látom még só van rajta . Téligumi van rajta acélfelnivel , a dísztárcsa alatt rozsdás , a kerekeket mindenképp le kell szednem . Meglátom mennyit tudok sajátmagam megcsinálni és mit kell autószerelőnél (szerszám , akna , energia kérdése ) . A kaszni töréseit megpróbálom javíttatni (ár kérdése) . A szervizkönyvében erre írnak kétféle javítást , az SMC talán a polipropilénes forrasztás , az ABS lehet a műgyantás ? Vagy fordítva ? Lehet hogy kétféle anyagból van a belső és a külső műanyag és ezért eltérő a javítási mód , vagy bármelyik alkalmazható bárhol ? A hátsó lökhárítót valószínűleg kicserélem a túl sok törés miatt (50 000-ért látok szállítással Hollandiából) és marad fekete .
Mit gondolsz ? Mi lenne még fontos ? Téli üzem következik . Az üzemanyagot is le kellene cserélnem ? Esetleg a szűrőjét ? Mást ?
Az évadzáró regionális találkozó Doromláson lesz , szeptember 10-én ( szombat ) , illetve vasárnap , mert lesz lehetőség az ottalvásra . A részvételi szándékot kérem jelezzétek az étkezés miatt .
Nem nyúlok hozzá, nem akarom szétszedni, inkább csak a porlasztócsúcsokat kellene megtakarítanom, vagy leginkább cserélni.
Hát a cseréhez eléggé szét kell szedni az adagolót .
Szerintem jól szerelhető az LDW502-es befecskendezője , de ez eléggé szubjektív . A porlasztócsúcs ugyanis bele van építve a az adagolóba , az pedig kompletten a hengerfejbe . A szétszedéshez le kell szerelni a szelepfedelet ( 10 imbuszcsavar ) , kivenni a himbatengelyt ( 3 db 8-as anya ), leoldani a kettős betápcsövet ( 4 pici imbusz ) és leoldani a vezérlőlécet . Ez utóbbinál van két olyan csavar amit NEM szabad kitekerni , mert elállítódik a hengerszinkron . A himbatengely kiemelésekor pedig a befecskendezés időpontját lehet klasszul elállítani -- hogy ez ne következzen be : ahhoz a kontraanyás csavarhoz , ami az a kis harang alakú lökőelemet tologatja nem szabad nyúlni . Amikor megemeled felfelé a himbatengelyt akkor kiesik az a kis harang alakú közvetítőelem és kivehető az adagoló . Magát az adagolót 2-2 csavar ( asszem 8-as ) rögzíti , eltávolításuk után az adagoló felfelé kihúzható , valószínűleg kicsit kocogtatni kell . A tömítéseket illik cserélni .
Nekem Aixamom van és Maruti tartályt vettem a bontóba. Így raktam fel. Kicsit talán zavaró lehet, hogy a túlfolyó gumicsövet még nem vettem ki a fényképezéskor. A hűtőfolyadékot pedig még utána töltöttem, majdnem a maximumig. Azért nem a maximumig, hogy legyen hely a táguláskor átfolyó folyadéknak.
Lombardini 505ccm-es diselmotornál mennyire könnyen bonthatóak a porlasztók? Nem nyúlok hozzá, nem akarom szétszedni, inkább csak a porlasztócsúcsokat kellene megtakarítanom, vagy leginkább cserélni. Tünetek a következőek. Hidegen nehézkesen, olykor sokat tekertetve indul (8 óra állás után.) melegen 4-5 óra után is pöcc-röff. Közvetlen a hideg motor beindulása után egyenetlen járás, kis kormos pöfékelések, rázkódik rendesen, melegen már kisimul, nem is füstöl.. kisimul már amennyire egy két hengeres moped tud. Feltűnt továbbá hogy fogyaszt a kicsike.. (olykor 5l felett). A motorban 71.000km van. Ami mopedhez mérten jó sok.
Ui: Ma láttam egy KIA Vengát japán autókban használatos sima egy kivezetéses kiegyenlítőtartállyal a hűtősapka alá kötve egy méteres gumicsővel, érdekes hogy kb egy vonalban, magasságban, talán kicsit a tartályban lévő víz szintje még alá is ment a hűtősapka szintjének. Még néztem is hogy így hogyan szív vissza.. vagy lehet a tágulásra van bízva minden mozgás..
Megpróbálkozom a képekkel . Úgy tűnik a Tűzróka ( jobbára azt használom ) legutóbbi hülye frissítésének van ilyen mellékhatása , a másik operációs rendszer enged feltenni . Azonfelül ha átirányított linkre lépek át , vagy a felül levő cikkek valamelyikére kattintok akkor -- a korábbiakkal ellentétben -- már nem léptet be .
Ez az egykori Tasso-m gyári bekötése . Egy légtelenítő a termosztát fölül , és egy bekötőcső alul , lent a hűtő alatt kiágaztatva és a tartály aljába vezetve .
Így néz ki néhány gyári bekötés , jobbára hirdetési képek .
Szerintem ha valaki tartályt akar ( amit jó ötletnek tartok ) akkor ne a túlfolyócsőre bízza a dolgot , hanem rendesen építsen be "T" idomot alul . Ha sikerül valami autó bontott cuccához hozzájutni az a legjobb , ha nem akkor szerelvénybolt .
Tartályt sem gond venni , bár nekünk pici kell . Esetleg vizes robogóké jöhet szóba .
Bakancsnak köszönöm a részletes motorismertetőt . Ennyit tudnom kell ha már ilyet válogatok . Légyszi Bakancs nézd meg alaposan ezt a gépet . Nekem tetszik , megkímélt , jó állapotúnak nézem .
Megvenném , ha elérem hogy ennyiért papírozással együtt adják . Mi a véleményed , javíthatók a sérülései a hátsó ajtón és az első-hátsó lökhárítón ? (Házilag , vagy valahol olcsón ?) Gondolom valami öreg gazdája lehetett , aki már csetlett-botlott vele . Nem kell hogy újszerűen nézzen ki , csak átlagos legyen . Köszi !
SZIA bakancs 4 , azt szeretném a metkalnak üzenni, hogy a microcar mgo lombardini motoros DCI rendszerü, ezeken már elektronika vzérli a dolgokat --- van benne egy mini kompjuter- az vezérel mindent . én nemigen érek hozzá de györben van egy mühely ahová lehet fordulni ezzel a gondal sziasztok. ui: ha valakit bövebben érdekel akkor a microcar csoportba megtalál.
Kubota Z402 , ez van a segédmotornak számító Aixamekben , ez 400 cm3
Kubota Z482 , ez van a nagymotornak ( L7e ) számító , vagyis fojtatlan járművekben , ez 9,5 kW-os és 479 cm3 . Valaki azt írta , hogy az újabb Aixamekben is ennek valami butított vátozata van
Lombardini LDW502 , ez nagyon sok kocsiban előfordul , ez 505 cm3-es
Yanmar 2TNE68 , ez régebben a JDM-ekben volt , most már az újabb Microcarok és Chatenetek is használják , ez 523 cm3
Mitsubishi L2C , ez kizárólag a Casalinikbe kerükt még régebben , az 538 cm3-as
Ritkán előfordul a Lombardini LG315-ös motorja , ez léghűtéses egyhengeres , a JDM Titian illetve a Chatenetek-ben fordult elő , meg a farmotoros Luna meghajtását szolgálta .
Lombardini LDW 492 DCI , az pedig 478 cm3-es . Másik DCI motorrról nem tudok -- bár ezt az árfekvést nem is nézegetem .
Nagyon ritkán előfordulnak 50 cm-as (kétütemű , robogó ) motorok , és a Yanmarnak is van valami 274 cm3-as levegős egyhengerese a régi kocsik között .
Köszi mindenkinek a segítséget, szerencsére a legkézenfekvőbb dolog volt, leeresztett a jobb első. Csak este 23.-kor már nem nagyon nézegettem, reggel azonnal szembe ötlő volt, mert még jobban leengedett. 3000Ft-ért már meg is javíttattam a peremnél engedte a levegőt. Most jöttem haza, így a bontó látogatás mára elmaradt, mert mindjárt megyek dolgozni, szerencsére a kisautóval.
Ellen kell őrizni a futóművet . Kormánymű , gömbcsuklók , támasztó gömbfejek . Mivel az ilyesmi nem szokott csak úgy elállítódni -- legfeljebb nagyon durva padkázáskor -- ezért a dolog nagyon sürgős , mert elszabadulhatott valami a kormánymű környékén .
Ha valamelyik elülső kerék nagyon lapos akkor is félrehúz a kocsi .
Közben sajnos lett nagyobb problémám is , mint a kiegyenlítő tartály. Az autó jobbra húz. Ha elengedem a kormányt, erőteljesen jobbra húz.. ez mi a fene lehet, reggel még semmi nem volt. S az egyenes is enyhén jobbra tartott kormánnyal kivitelezhető csak..
Szia ! Beszélgetésünkből kimaradt a kérdésem : Nem vagyok tisztában a klf motorok jellemzőivel . Pofára már talán felismerem a Kubotát , Yanmart , Lombardinit , a DCI-t nem . A hirdetésekben viszont ritkán írják (lehet hogy akkor sem helyesen) a motor tipust vagy adatait , kép is ritkán van róla . Légyszi röviden írd le ezeket : hogyan lehet az adataikból felismerni ? A DCI az a Lomb. újabb változata , vagy már a japán motorokban is előfordul ? Miről ismerem fel , ha nem szeretnék ilyet ?
Másik kérdés , hogy akkor a Microcar 2010 körüli változatai (MGO , ) már nem mumusok ? Bátran kezdhetek velük ?
Remélem már helyreállt a Fórum kezelésed . Tudod hogy ilyenkor a PC újraindítása csodákat tehet .