A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Amúgy festék eltávolításra visszatérve , a festékeltávolító géleket senki ne vásárolja meg !
Az összes egy rakat kaka . Forintot nem érnek .
Én megtaláltam a forrást a klasszik üveges kromofághoz . :P
Olajcsere nálam is lesz , de előtte még a szelepemelő csere , szerintem a pillangókat is megtengelyezzük , egykét műanyag elem cseréje ( amik zavarják a szemem )
Én tegnap voltam. Hajnalban volt egy kis szállítanivalóm,
utána felfedezőútra mentem a délpesti bányató tengerbe.
Itthon a nagy szabadságban meg anya is motorozni akart, úgyhogy
megtettem, amit meg kell. Aztán lecsereltem az olajat, és épp legint olyan autentikusan nézett ki, hogy azt gondoltam, ez a motor továbbra is kell nekem :)
Ma találkoztam maga valójában az 1300 Gs-sel, egy Trophy változat kelleti magát a Hungária körúti Wallisnál.
Valóban kisebb, mint az 1250, de azt nem mondanám, hogy kompaktabb. A megszokottól eltérő felületek, amiről Tux is beszámolt, elsőre furák, de illenek a Trophy által sugallt "kemyényfiús illúzióhoz" - hogy a koszt mennyire tartja, vagy engedi letakarítani, majd kiderül. A hengerfej bordái sokkal alacsonyabbak, szélesebbek, és nyitottak lefelé, így nem áll meg köztük a víz, sár, stb.
Ami feltűnően kisebb az elődéhez képest, az a kipufogódob.
Kisebb, és alacsonyabb a szélvédő, de ott vannak alatta/mellette a GSA-hoz hasonló légterelő plexik. Amúgy a nyeregből kb ugyan az a látvány, mint az 1250-nél.
A középállvány kezelése egy lépéssel hosszabb, de egészen könnyen rátaláltam a kihajtható elem azon pontjára, ahol alá kell nyúlni, és a rúgós ellenálláson (gondolom ez tartja behajtva, mikor nem üzemel) átbillenve könnyen nyílik - a szalonban, kérdés, hogy a felverődő viz/sár mit művel majd.
Fel nem ültem a hátára, nem kérdezősködtem felőle, csak körbejárva első látásra ezek a benyomásaim.
Tcaoe, hálás köszönet a részletes leírásért a paralever kitámasztó rúddal kapcsolatban!
Mikor leírtad, akkor már össze volt már rakva, el is mászott 20km után. Aztán megint leszedtem, igyekeztem gondosan visszarakni, hogy a csavar ne feszüljön semerre (direkt csuklóból tekertem, hogy csak tisztán nyomaték menjen rá) - bár nem értem teljesen a dolgot, de ma mégis, 50km után is középen maradt. Remélem, tartósan :)
Magamtól biztos nem jöttem volna rá a megoldásra...:)
Igen a km spirál ilyen filigrán. A hátsó keréken mint egy második lánckerék hajtja meg egy kis fogaskerékről a spirált. Természetesen nyitott minden, hogy klasszul koszolódjon, kopjon a mechanizmus.
Ha jól látom, tegnapi hír, a BMW kiterjeszti 2013-ig visszamenőleg a 20ekm-es kardánellenőrzést, és 60ekm-es cserét az 1200-1250 modellekre. A csere ingyenes, akárhányszor a jármű élettartama alatt.
Az 1300-asnál fizetős lesz.
700.000db R, GS és RT érintett, ha mindent jól értettem.
Hát az nagyjából soha nem fog elkopni, ha úgy rakod fel, hogy középen legyen. Igen, a műanyag alátétnek kell megállítania.
Nem kell szorosnak lennie, de persze össze tud gyógyulni, meg van olyan, hogy kiesik a szilent, de az is a helyén marad, ha a szöghajtáson nem ferdén rakod fel.
Ha meg nyikorog, fújj rá egy kis szilikonolajat, majd kussban lesz.
Mármint azzal a problémával, hogy kopik és nyikorog ez a kitámasztó rúd.
Az egyik lemezfél olyan szoros, hogy 1kg-os kalapáccsal tudtam csak arrébb ütni. Ami nekem logikusnak is tűnt, különben mitől nem mászik le a helyéről? Vagy a műanyag alátét hivatott megtámasztani?
De ha azt mondod, nem kell szorosnak lennie, megnézem, a lenti végén hogyan áll.
A szilent nem préselve van, a legtöbből simán ki lehet szedni kézzel, max. egy kicsit forgatni kell.
Akkor megy el rajta a kar oldalra, ha a másik végénél nem vigyáznak rá, hogy egyenesen álljon az egész. Mikor a villás véget meghúzza az ember, simán keresztben tud állni, mert a furatok annyival nagyobbak a csavaroknál, ilyenkor a szlientes végén elmásznak a lemezek.
A fiam szólt, hogy nyikorog valami a motoron, mikor arrébb tolja a garázsban. Nekem nem tűnt még fel, de megrugóztatva tényleg elég csúnya hangja volt.
A tettes a paralever kitámasztórúdja volt, annak is az első fele. Egy szilentblokkra van két lemezfél felsajtolva. A két lemezfél nem középen volt a szilenten, így a külső dörzsölődött a műanyag alátéten, meg is kopott.
A kopott lemezfél nem túl szoros, könnyen le lehetett szedni, a másik igen. Most visszakalapáltuk középre, de tartok tőle, nem oldottuk meg a problémát. Más is találkozott ilyen jelenséggel?