Ha ilyet tapasztalsz, akkor két dolog lehet, vagy a felső kuplung főhenger, vagy a hidraulikus kinyomócsapágy.
Nézd meg, hogy megjelenik-e a váltó és a motor között a fékolaj, illetve fogy-e a fékolaj. Ha igen, akkor alsó kinyomócsapágy kezdi megadni magát.
Ekkor lehet készülni kuplung cserére, és érdemes megfontolni a teljes cserét (szerkezet és tárcsa is).
Ha olajszivárgás nincs, akkor a felső munkahenger szarakodik. Ezt otthon is lehet cserélni, nekem már rutinból megy. Szerintem érdemes újban gondolkodni, én már megjártam többször is a bontottal.
Kb. 1 hete vettem észre, hogy a kuplungom felső 2-3 cm-en nem fog. Szinte beesik a pedál. Utána érzek ellenállást, ki is emel rendesen, gondom nincs vele. Tegnap "megjavult", majdnem a tetejénél éreztem ellenállást. Ma viszont megint azt érzem, hogy a felső 2-3 cm-en majdnem beesik a pedál, utána fog rendesen.
Szerintetek készüljek kuplungozásra? Egyébként teszi a dolgát rendesen (kiemel, nem csúszik), csak nekem ez nagyon nem tetszik...
Ha tudsz szerezni rozsdamenteset ugyanannyiért, mint az utángyártott, akkor egyértelmű :)
Ezek az utángyártottak egyébként vaéamilyen bevonatos lemezből készülnek, ami értelem szerűen kicsit tovább bírja, mintha sima bevonat nélküli lenne, de a rozsdamentestől persze elmarad. Ezt azért csinálják, mert olcsóbb az anyag, mint a rozsdamentes.
Az már másik kérdés, hogy milyen rozsdamentes anyag az, ami ugyanannyiba kerül, mint a bevonatolt :)
Csak praktikum jegyében, rozsdamentes esetén.. a vizes nedves helyeken való járás miatt... nem tuning, meg mekkora szivarvég... Az engem egyáltalán nem érdekel. :)
Ha gazdaságossági szmpontokat tartasz szem előtt, akkor a legolcsóbb utángyártottat kell megvenni. Ha egyéb szempontok is szerepet játszakan (Irmscher legyen, rozsdamentes legyen, jó nagy kályhacső legyen a vége, stb), akkor hiába mondok bármit is, úgyis azt veszed, ami neked tetszik.
Ha a dob amúgy jó állapotban van, de a cső hervadt, azt kipuffogóssal ki lehet cseréltetni.
Dízeles a verda, és még egyenlőre inkább rövid távokra használom, napi 30-50km.. illetve sokat járok vele a nedves helyrekre (vízpart, köves-földutak, etc..), így nem biztos hogy 10évig kibírja.
Nézegettem ebayon a rozsdamentes Irmscher kipufogókat, potom 10-15 ezerért, csak a szállítási költség húzós.. Itthon meg nagyon ritka ilyesmi.
Szerintem teljesen jók. Úgyis a használat módján múlik az egész. Ha rövid távokra használod az autót, ráadásul benzines, akkor állandóan tele lesz kondenzvízzel a kupuffogódob, pillanatok alatt szétrohad. Én 220 ezret mentem, diesel, hosszú távokat járok, ez alatt semmit nem romlott a kipuffogódobok állapota.
"B1 Vekikben a MID mindig sárga csatlakozós, míg B2-ben szürke. Ilyen szürke csatis van az Omikban is. Be lehet tenni B1-be is, de a csatlakozónál némileg barkácsolni kell. Ez a gyári sárga csatlakozó cseréjét jelenti szürkére, amit szinte lehetetlen még bontóból is beszerezni, ezért az a legjobb, ha a MID mellé adják a csatlakozót is. A szürke csatis már külön figyeli a xenon-t is.
B2-nél nincs ilyen csatlakozós probléma, ha eddig is MID volt benne. Ha TID volt, akkor is kell barkácsolni, mivel ugye a MID sokkal többet tud.
Tech2 mindenképpen szükséges lesz az átprogramozáshoz az "új" autóhoz."
96-os sárga csatis vectra MID mit szól vajon a xenonhoz? Jelenleg is van egy modul ami jelzi a kiégett izzókat, azt is kicserélném xenonosra, de lehet így sem fog minden működni?
B1-en még nincsenek meg a szintezőknek a csavar/lyuk helyek, valaki lemérte már, hogy hova kell lyukakat fúrni?
Feleslegesen reménykedsz ebben. Elég ha csak hozzáér a dugattyú a szelephez, és kész vége, nem zár rendesen. LEhet, hogy működni fog, elindul, de biztos, hogy jó nem lesz.
Te tudod, neked mi éri meg jobban. De így motorhibásan töredékét éri az autó, az biztos. Még elvinni sem tudják a saját lábán.
Keresgéltem sokat, hogy néz ki az x16xel dugattyuja többnyire bemsrt dugókat találtam. Reménykedtem van rá esély,hogy alapjáraton nem vert bele.Bontottam már meg motort,de össze még nem raktam.
Megfordúlt a fejembe,dobok rá egy feszítőt és egy használt szíjat,mit reagál...
Eladáson azért elmélkedtem,mert van egy másik autom is,és mivel ezen már csak félév műszaki van,nem költök rá a hengerfejre,mert a műszakihoz másra is érdemes lenne... Lehet nem jönnék ki jobban,mint így eladni és egy hozzéértőbb megtudja csinálni.Csak sz..ér hu..ér tényleg sajnálnám Én is...
Szerintem ez mindehogyan felejtős. Valószínűleg elkezdte javítani, rendbe hozni, és közben jött rá, hogy pénznyelő és valami iszonyat cumi az egész. És ezért adja el.
Egyébként a te álláspontod is sántít szerintem, mert ha megveszed, rendbe rakod, felújítod, és eladod című történetből szerintem még nullszaldósan is lehetetlen kijönni, nemhogy haszonnal. Hacsaknem összekókányolod az egészet, és úgy adod el. Túlságosan kis értékű autó ez ahhoz, hogy százezreket nyerj rajta. Alapból 120 ezer Ft mínusszal indulsz, ha a nevedre íratod, és akkor még nem fizettél súlyadót, és biztosítást.
Ezeknél a 16 szelepes motoroknál elég nagy a kompresszióviszony, úgyhogy a dugattyú eléri a szelepet, hiába van bemarva a dugattyúba a szelep helye. Az utolsó ilyen motor, amiről tudok, hogy szíjszakadáes esetén nincs gond, az a C20NE blokk.
Meg kell bontani, hogy kiderüljön mekkora a kár, hány szelep görbült.
Szerintem gazdaságosabb eladni, ha meg van csináltatva. De egyáltalán miért kellene emiatt eladni, most így a szakadás miatt. MEg kell csináltatni, aztán kész. Jó lesz az.
Na ettől félek én is hogy nincs meg a fele cucc,aztán rohangálhatnék Győr meg Pest között.A motorja amúgy X25XE ahhoz azért vannak cuccok,csak van benne valami Irmscher tuning.310 ezernél sanszos hogy kell bele valami :)
Ha a vezérműszíj elszakad, akkor a vezérműtengely egyből megáll. 2 db szelep minden pillanatban nyitva van (16 szelepesnél 4 db). A főtengelyt viszont viszi tovább a lendkerék lendülete (alapjárat esetén) vagy maga az autó, ha menet közben szakad el. Ilyenkor a nyitva lévő szelepek hatalmas pofont kapnak, ez a csattanás, amit hallottál. Ilyenkor vagy a himbák törnek el (ki vannak könnyítve, hogy ilyen esetekben azok törjenek megelőzendő a nagyobb kárt), vagy elhajlik a szelep, vagy legrosszabb esetben leemeli az egész hengerfejet a helyéről. Utóbbi esetben lehet, hogy kuka az egész motor.
Látatlanban nehéz bármit is mondani. Le kell venni a hengerfejet, és megnézni mi lett vele. Szerintem elég neki egy hengerfej felújítás, a sérült szelepek cseréje, és jó lesz az.
Na ja, inkább hagyta volna úgy, ahogy van. Lehet, hogy én se kérnék abból a lakatolásra előkészített állapotból. Ilyenkor az alkatrészek fele nincs meg már az tuti. Hacsaknem valami precíz gazdáról van szó. De akkor meg nem adná el.
Szerintem egy ilyen ritka autó manapság már inkább a szívás kategória. Gondolj bele, kell valami motorikus alkatrész, se bontott nincs, se utángyártott. Megveheted méregdrágán cikkszám alapján a gyári újat.
Hétvégén csinálok ilyeneket akkor amúgy sem keresek pénzt csak úgy vagyok :) Azt nem tudom a motorja milyen,arra nem kaptam választ.De így hogy már szétbarmolta nem hiszem hogy megvenném.
Fogalmam sincs, mennyit érhet. Gyűjtőnek lehet, hogy sokat, nekem nem ér 50 ezer Ft-ot se. :)
Karosszéria munka van rajta bőven, ahogy írja. Ha meg is tudod csinálni magad akkor is költség, mert valamikor időt kell szakítani rá, addig is nem keresel pénzt. Ezeknek az autóknak már alapból nincsen értékük, az áruk a béka segge alatt.
Ráadásul, ha szar állapotban van motorikusan, akkor egy pénznyelő.
Gondoltam csak ér valamit.Nem sok szaladgál belőlük.Mikor írtam az előző hozzászólást még nem módosította a hirdetést.Nem volt benne hogy szétszedte,meg hogy nincsenek meg a gyári felnik.Szerintem hagyom a fenébe így.Fel is kellene trélerezni Győrből Pestre.Átírás 125 ezer,biztosítás évi 60.Arra gondoltam hogy megcsinálom ha már karosszériás vagyok és eladom de lehet nem nagyon nyernék rajta.Mennyibe kerülhet egy ilyen ha helyre van pofozva?
Ezt az autot eloszor rendbe kell hozni. Szerintem utánna is kisebb nagyobb gondok mindig lesznek, foglalkozni kell vele nem keveset, az biztos. Ha ezt el tudod fogadni akkor hajrá.