sokadszorra írsz valótlant, nemigazán szólok már bele. de: légy szíves menj ki oda, nézd meg. ha lusta vagy, vegyél elő egy volán menetrendet. na? ugye.
És igen, a Győr-Bő buszokat ha már párhuzamosságok megszüntetése acél nyírják is ki, ott a vonat, ráadásul az kirakatvonal 160-as pályával sűrű vonatközlekedéssel stb. A 140-es vonal menti párhuzamos buszoknak sincs sok értelmük. Szeged-Bp busznak pl. ha egyszer ott a vonat és óránként jár.
A Volán meg már régesrég megszüntette a szerinte nem gazdaságos járatokat, vagy cska mutatóba meghagyott egyet-ketőtt. Körösnagyharsányba se nagyon jár már semmi, a vonat után még ugye voltak buszok beállítva, de már nincsenek. Murony és Békés között is alig a volán szarik már rá, menjen be Csabára vonattal aztán buszozzon át Békésre, mindkét település ki van szolgálva az meg nem az ő dolga, hogy nem a legrövidebb úton.
Azt olvastam a vonatritkításokkal kapcsolatban, hogy - állítólag - a volánok is jelentős ritkítást terveznek a buszokkal. Ez nagyot üthet olyan helyen, ahol most a vonatokat is kvázi kinyírják, a jóemberek mivel közlekedjenek? Legalább a busz maradna meg . . . ha már néhány helyen a vasút valóban vállalhatatlan szolgáltatást nyújt.
----------------
Ne keverd, ne keverd !
Végy elő térképet, nyugodj le és lasssan alaposan tanulmányozd.
Attól, hogy a csengeri vicinális ritkábban fog járni és ott majd inkább busszal járnak az emberek a Győr-Budapest autóbusz járatok megszüntetése nem okoz lelki problémát Csengerben.
A párhuzamos távolsági buszok megszüntetése vagy ritkítása nem befolyásolja a 400 kilométerrel odébb lévő kisváros közlekedési ellátottságát.
Minden közlekedési igényt olyan eszközzel kell kielégíteni amellyel a leghatékonyabb.
... rossz helyen lévő állomások, mint pl. Vámosgyörk...
Ezt a helyet jól ismerem, és szerintem Vámosgyörk nagyon jó helyen van, Gyöngyöstől látótávolságra.
A Vámosgyörk-Gyöngyös vasút tipikus példa az olyan kihasználatlan és rövid szárnyvonalra, amit sokkal jobb - és minden bizonnyal gazdaságosabb - lenne kétszer sűrűbben járó busszal helyettesíteni. Ez Gyöngyösön félórás ütemben bejárhatná az egész várost, megoldva a helyi közlekedést is, és kapcsolatot teremtene a Vámosgyörkön ugyancsak félóránként megálló gyorsvonatokkal (óránként Pestre, Egerbe, Miskolcra, plusz ma még kétóránként Szolnokra is). Évekkel ezelőtt, amikor a gyér forgalmú Vgy-Gyöngyös szárnyvonal megszüntetése szóba került, már írtam arról, hogy Gyöngyös-Vámosgyörk lehetne Vgy. állomás új neve. Ne érezzék ennek a szép nevű városnak a lakói, hogy megfosztották őket a vasúttól.
Persze tudom, most nem a közlekedés javításának korát éljük. Most a fő cél a ritkítás.
ITF kellene, na de pont az amúgyis csonka ITF-et tovább nyírják, na meg vannak a rossz helyen lévő állomások, mint pl. Vámosgyörk, amelyik nem pókban van, és nem képesek ezt a súlyos csorbát kiküszöbölni techikai fejlesztéssel, hogy esetenként két szerelvény is lehessen a vonalon, vagy díjszabási reformmal, hogy vonatjeggyel vonatpótló buszt is igénybe lehessen venni, ami a pók lyukauiban közlekedhetne.
És ami kimaradt: a Volánok ugyanezt a MÁV-os szolgáltatást ugyanazon az áron átlag fele, vagy még kevesebb idő alatt képesek biztosítani. Ha nincs autó, a MÁV sokszor akkor se alternatíva. Hatalmas javulás kellene nagyon rövid idő alatt, a semmiből, ingyen, hogy valami pozitív változás induljon el.
Azt olvastam a vonatritkításokkal kapcsolatban, hogy - állítólag - a volánok is jelentős ritkítást terveznek a buszokkal. Ez nagyot üthet olyan helyen, ahol most a vonatokat is kvázi kinyírják, a jóemberek mivel közlekedjenek? Legalább a busz maradna meg . . . ha már néhány helyen a vasút valóban vállalhatatlan szolgáltatást nyújt.
Elég nehéz lesz ez a nagy utasterelés. Kelet-Magyarországon, ahol lakom, nincs olyan útirány, amit ha beütök az elvirába, ne az lenne a vége, hogy 120 km 2,5-3,5 óra (oda). Pedig esküszöm, én imádok vonatozni, de én se vállalok be egy 6 órás kínszenvedést, amikor kocsival . . . és akkor be is zárult a kör.
Egyi ksem, hiszen Békésen jó sokáig parkolópáylán voltak ezek a buszok, nem siettek sehová Kamutról jöttek Békésre mentek, órákig vártak a buszpályaudvaron. Honnan tudhatja? Bemondja a hangops ill. érdeklődhet is. A vonat ugye mindig megvárta a késett vonatokat.
Végül is a vonatpótló buszok is megszűntek pl. Murony-Békés között is, utaselriasztásban a Volán se kezdő, csúnya volt mikor 5 perces átszállásnál mikor kb. 5 percet késett a vonat nem várta meg a megszűnő vonat helyett járó busz, hanem elment üresen. Ezt eljátszotta párszor persze, hogy nem volt utas. A Volán tényleg szűntet meg járatot és bizony van sok hely, ahol már gyaorlatilag nincs mivel utazni, vonat már nincs, busz pedig van kb. 1-2 egy nap aztán passz. Vonat megszűntetés előtt ugyebár a Volánok vállalták ,hogy átveszik a járatokat és buszokkal kiszolgálják. Kb. 3 hónapig szolgálták ki utána egy szó nélkül eltűntek a buszok. Murony és Békés özött is alig jár már busszal valaki, mert ami maradt (3 járatpár) az senkinek se jó időpontban megy.
Sőt ahogy most elnézem még rosszabb is a helyzet:
08:34- kor indul és 08:45-re van Békésen az első. Iskoláa járni nem jó, munkába jráni dettó. Régen az első úgy ment, hogy kb. 6:50 körül ért Békésre az se volt jó se iskolába se munkába.
Van még egy 13:19-kor meg egy 19:10 körül. Ilyen menetrendi kínálattal csoda ha nincs utas?
Nézzük a vissza iránt:
12:25-kor indul vissza. A következő 18:25-kor. Vagyis ha 6. vagy 7. órája van diáknak várjon 6 órát a következő buszig? De még ha 5 órája van se biztos, hogy eléri a buszt, mert ha jól számolom akkor is 13-ig van suliban min. És 5 óra majdnem minden nap van általános és középsuliban.
Bajos lenne ezt teljesen pótoltnak nevezni, arra ki se tértem most, hogy termsézetesen a vonatokhoz egyik se igazodfik sőt be se térnek már a vasútállomásra a buszok.
Ma már elényelmesedett mindenki a pestiek pl. az átlagnál is jobban. Ha egyszer 100m-t nem gyalogol hanem inkább 10 pewrcet vár a villamosra, hogy menjen egy megállót (Örsön a Sugártól az Árkádig) akkor nem fog 2 km-t se gyalogolni a vasúthoz. Vidéken is elterjedt a WC-re is kocsival menés, talán most kezdenek páran leszokni róla a 430ft-os benzinár miatt, de valszeg az autót sokan akkor se raknák le ha 2x ennyi lenne, inkább esznek csak zsíros kenyeret egész hónapban.
Szerintem most kéne a jegyárakat a 2006-os szintre visszahozni, mikorm ég nem volt tétel pláne diákjegyben a vonat, 2005 végén még 3-400 ft-ból lementem Békéscsabáról Szegedre, 550 ft-ból Kecskemétről Békésre. Most tuti sokan ülnének inkább vonatra pláne ha ütemes menetrend is lenne mellé, de hát ltájuk pont az elelnkezőjjét csinálják, ritkítják a vonatokat, biztos lesz áremeleés is.
Vajon a buszoknál miért nme húznak ki ugyanígy fűnyíróelvként járatokat? Ott is van olyan, ami gazdaságtalan és alig vannak rajta. Mégse hallottam olyat, hogy pl. Békéscsaba-Vésztő között lemondanak pár járatpárt, vagy akár Békéscsaba-Gyula között, ahol amúgy ott a vonat is. Vagy akár Bp-Kecskmét.
Nem igaz, hogy nem érted meg! :( Pedig pofon egyszerű!
Ne kelljen teljes árú helyi bérletet vennie a vidékről bejáróknak, hanem ugyanúgy legyen kedvezményük a helyi közlekedésre, mint a helyközi bérletre! Ez lenne a dolog lényege!!!
Nem. Már többször leírtam, de nem értem, hogy miért nem lehet felfogni a dolgot, pedig marhára egyszerű!
Ha busszal jár be az ember, akkor kap 86% költségtérítést. Ha vonattal, akkor is. De mivel a vonat sok esetben kint áll meg a város szélén, ezért aki vonattal utazik, az sokkal nagyobb eséllyel vált helyi bérletet, mint aki busszal jár be, mert őt a busz a város közepén teszi le. Na de a helyi bérletre nincs semmiféle támogatás, csak esetenként Cafeteria, de akkor annyival kevesebbet kap az EÜ-pénztári vagy egyéb számlájára. Sőt még adóköteles is, ez a juttatás.
Így ha lehet választani, akkor sokan ezért, csak és kizárólag ezért, választják a buszt még akkor is, ha a menetrendje rosszabb, mint a vonaté, na de a menetrendje sok esetben jobb, mint a vonaté!
Peti, némelyik beírásod egy hétre is blokkol egy topikot. Bizonyára azért, mert olyan mélyen szántó gondolat van benne, hogy eddig tart megértenünk...
A helyi közlekedés támogatása miért csökkentené a buszos közlekedés helyzeti előnyét? Azt jelenti a helyi közlekedés támogatása, hogy megtiltják a busznak, hogy a falu közepéig menjen? Vagy vasútvonal épül a falu központjába? Vagy?
Hülyébbnél hülyébb ötletekkel áll elő mostanában Viktor és csapata. :(
A helyi közlekedés támogatása amúgy jó ötlet lenne, mert a buszos közlekedés helyzeti előnyét (a vasútállomásoknál jobb helyen lévő buszállomások miatt) csökkentené, de ezt csak egy tarifareformmal lehetne életképessé tenni, és nem a munkáltatók újabb sarcolásával!
A cikkben van jópár félreértelmezés a jelenlegi kormányrendeletből, mert a 30 ezres korlát csak a hétvégi hazajárókra vonatkozik. Viszont abban igazad van, hogy ez a közösségi közlekedésben utasszám csökkenést, és egyben gépkocsi, maszek busz növekedést fog okozni, mert a csoportos személyszállítás forgalmát idén levitték 4 főre, így ha 4-en egy kocsiban együtt utaznak, és ezt a munkáltató cégautó formájában vagy szolgáltatás formájában biztosítja, akkor már az adómentes, és ha a munkarend nem igazodik a közösségi közlekedéshez, akkor pedig 1 fő is csoportos személyszállítás. Ezek után könnyú kiszámolni, hogy régen nem éri meg a munkáltatónak bérletet téríteni már, ha még azt is vesszük, hogy a BKV bérletet megfejelik a béren kívüli juttatás utáni szja és %-os EHO teherrel.
Szerintem ha a kormány ezt most meglépi, kib@szarint erőből a munkaadókkal akkor azok válaszai nyomán nagyobb utasszámcsökkenés fog bekövetkezni mint bármilyen mínusz tíz, mínusz húsz százalékosnak gondolt állami csökkentési vasútmániás rémálom.
az a napi három vonatpár, a minimális ellátás, hogy aránylik a sztrájk alatt kötelező minimális ellátáshoz?
Mármint lehet-e úgy tálalni a ritkítást, hogy az x, y, z, ... vonalon a q, w, ... szakszervezet sztrájkot hirdetett a tűrhetetlen ..., a túl kevés ... és a túl sok ... miatt, aztán a sztrájk nem ér véget? Miért is ne...