Keresés

Részletes keresés

erdőszéli Creative Commons License 2012.03.19 0 0 38232

Körösnagyharsányba se nagyon jár már semmi

 

sokadszorra írsz valótlant, nemigazán szólok már bele. de: légy szíves menj ki oda, nézd meg. ha lusta vagy, vegyél elő egy volán menetrendet. na? ugye.

Előzmény: Törölt nick (38230)
manhattani Creative Commons License 2012.03.19 0 0 38231

>Minden közlekedési igényt olyan eszközzel kell kielégíteni, amellyel a leghatékonyabb.

 

Ajjaj a MÁVos mellékvonalaknak!

Előzmény: zsitvica (38229)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.19 0 0 38230

És igen, a Győr-Bő buszokat ha már párhuzamosságok megszüntetése acél nyírják is ki, ott a vonat, ráadásul az kirakatvonal 160-as pályával sűrű vonatközlekedéssel stb. A 140-es vonal menti párhuzamos buszoknak sincs sok értelmük. Szeged-Bp busznak pl. ha egyszer ott a vonat és óránként jár.

 

A Volán meg már régesrég megszüntette a szerinte nem gazdaságos járatokat, vagy cska mutatóba meghagyott egyet-ketőtt. Körösnagyharsányba se nagyon jár már semmi, a vonat után még ugye voltak buszok beállítva, de már nincsenek. Murony és Békés között is alig a volán szarik már rá, menjen be Csabára vonattal aztán buszozzon át Békésre, mindkét település ki van szolgálva az meg nem az ő dolga, hogy nem a legrövidebb úton.

Előzmény: zsitvica (38229)
zsitvica Creative Commons License 2012.03.19 0 0 38229

Azt olvastam a vonatritkításokkal kapcsolatban, hogy - állítólag - a volánok is jelentős ritkítást terveznek a buszokkal. Ez nagyot üthet olyan helyen, ahol most a vonatokat is kvázi kinyírják, a jóemberek mivel közlekedjenek? Legalább a busz maradna meg . . . ha már néhány helyen a vasút valóban vállalhatatlan szolgáltatást nyújt.

 

----------------

 

Ne keverd, ne keverd !

 

Végy elő térképet, nyugodj le és lasssan alaposan tanulmányozd.

 

Attól, hogy a csengeri vicinális ritkábban fog járni és ott majd inkább busszal járnak az emberek a Győr-Budapest autóbusz járatok megszüntetése nem okoz lelki problémát Csengerben.

 

A párhuzamos távolsági buszok megszüntetése vagy ritkítása nem befolyásolja a 400 kilométerrel odébb lévő kisváros közlekedési ellátottságát.

 

Minden közlekedési igényt olyan eszközzel kell kielégíteni amellyel a leghatékonyabb.

 

 

Előzmény: Nyírség IC (38225)
fautas Creative Commons License 2012.03.18 0 0 38228

... rossz helyen lévő állomások, mint pl. Vámosgyörk...

Ezt a helyet jól ismerem, és szerintem Vámosgyörk nagyon jó helyen van, Gyöngyöstől látótávolságra.

A Vámosgyörk-Gyöngyös vasút tipikus példa az olyan kihasználatlan és rövid szárnyvonalra, amit sokkal jobb - és minden bizonnyal gazdaságosabb - lenne kétszer sűrűbben járó busszal helyettesíteni. Ez Gyöngyösön félórás ütemben bejárhatná az egész várost,  megoldva a helyi közlekedést is, és kapcsolatot teremtene a Vámosgyörkön ugyancsak félóránként megálló gyorsvonatokkal (óránként Pestre, Egerbe, Miskolcra, plusz ma még kétóránként Szolnokra is). Évekkel ezelőtt, amikor a gyér forgalmú Vgy-Gyöngyös szárnyvonal megszüntetése szóba került, már írtam arról, hogy   Gyöngyös-Vámosgyörk   lehetne Vgy. állomás új neve. Ne érezzék ennek a szép nevű városnak a lakói, hogy megfosztották őket a vasúttól.

Persze tudom, most nem a közlekedés javításának korát éljük. Most a fő cél a ritkítás.

Előzmény: v_peti (38227)
v_peti Creative Commons License 2012.03.17 0 0 38227

ITF kellene, na de pont az amúgyis csonka ITF-et tovább nyírják, na meg vannak a rossz helyen lévő állomások, mint pl. Vámosgyörk, amelyik nem pókban van, és nem képesek ezt a súlyos csorbát kiküszöbölni techikai fejlesztéssel, hogy esetenként két szerelvény is lehessen a vonalon, vagy díjszabási reformmal, hogy vonatjeggyel vonatpótló buszt is igénybe lehessen venni, ami a pók lyukauiban közlekedhetne.

Előzmény: Nyírség IC (38225)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.03.17 0 0 38226

És ami kimaradt: a Volánok ugyanezt a MÁV-os szolgáltatást ugyanazon az áron átlag fele, vagy még kevesebb idő alatt képesek biztosítani. Ha nincs autó, a MÁV sokszor akkor se alternatíva. Hatalmas javulás kellene nagyon rövid idő alatt, a semmiből, ingyen, hogy valami pozitív változás induljon el.

 

Mellé egy ilyen járatritkítás . . .

Előzmény: Nyírség IC (38225)
Nyírség IC Creative Commons License 2012.03.17 0 0 38225

Azt olvastam a vonatritkításokkal kapcsolatban, hogy - állítólag - a volánok is jelentős ritkítást terveznek a buszokkal. Ez nagyot üthet olyan helyen, ahol most a vonatokat is kvázi kinyírják, a jóemberek mivel közlekedjenek? Legalább a busz maradna meg . . . ha már néhány helyen a vasút valóban vállalhatatlan szolgáltatást nyújt.

 

A-dani válasz | megnéz | könyvjelző 2012.03.16 08:09:33

 

Elég nehéz lesz ez a nagy utasterelés. Kelet-Magyarországon, ahol lakom, nincs olyan útirány, amit ha beütök az elvirába, ne az lenne a vége, hogy 120 km 2,5-3,5 óra (oda). Pedig esküszöm, én imádok vonatozni, de én se vállalok be egy 6 órás kínszenvedést, amikor kocsival . . . és akkor be is zárult a kör.

Előzmény: zsitvica (38217)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.17 0 0 38224

Ez 2007-ben volt, de ugyanezeketm ár akkor is megtehette volna, azóta ott semmi se változott csak a 129-es vonalon lettek rozsdásabbak a sínek.

Előzmény: v_peti (38223)
v_peti Creative Commons License 2012.03.16 0 0 38223

2012-ben már meg tudja kérdezni a forgalmistát, meg hallhatja az állomási hangosbemondót!

Előzmény: manhattani (38219)
manhattani Creative Commons License 2012.03.16 0 0 38222

>A vonat ugye mindig megvárta a késett vonatokat.

 

Másképp hallottam.

Előzmény: Törölt nick (38221)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.16 0 0 38221

Egyi ksem, hiszen Békésen jó sokáig parkolópáylán voltak ezek a buszok, nem siettek sehová Kamutról jöttek Békésre mentek, órákig vártak a buszpályaudvaron. Honnan tudhatja? Bemondja a hangops ill. érdeklődhet is. A vonat ugye mindig megvárta a késett vonatokat.

Előzmény: manhattani (38219)
A laszka Creative Commons License 2012.03.16 0 0 38220

Pár kép a 37-es vonalról:)

Marcaliban tehár van még teherforgalom:)

manhattani Creative Commons License 2012.03.16 0 0 38219

>utaselriasztásban a Volán se kezdő,

 

Nem, még el sem kezdte. Tudod, a Volán az utasokból él, ellentétben a MÁVval.

 

>csúnya volt mikor 5 perces átszállásnál mikor kb. 5 percet késett a vonat nem várta meg

 

Honnan tudta a Volán, hogy a MÁV csak 5 percet késik? Valamint: oda kellett érnie valahová menetrend szerint.

Előzmény: Törölt nick (38218)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.16 0 0 38218

Végül is a vonatpótló buszok is megszűntek pl. Murony-Békés között is, utaselriasztásban a Volán se kezdő, csúnya volt mikor 5 perces átszállásnál mikor kb. 5 percet késett a vonat nem várta meg a megszűnő vonat helyett járó busz, hanem elment üresen. Ezt eljátszotta párszor persze, hogy nem volt utas. A Volán tényleg szűntet meg járatot és bizony van sok hely, ahol már gyaorlatilag nincs mivel utazni, vonat már nincs, busz pedig van kb. 1-2 egy nap aztán passz. Vonat megszűntetés előtt ugyebár a Volánok vállalták ,hogy átveszik a járatokat és buszokkal kiszolgálják. Kb. 3 hónapig szolgálták ki utána egy szó nélkül eltűntek a buszok. Murony és Békés özött is alig jár már busszal valaki, mert ami maradt (3 járatpár) az senkinek se jó időpontban megy.

 

Sőt ahogy most elnézem még rosszabb is a helyzet:

08:34- kor indul és 08:45-re van Békésen az első. Iskoláa járni nem jó, munkába jráni dettó. Régen az első úgy ment, hogy kb. 6:50 körül ért Békésre az se volt jó se iskolába se munkába.

 

Van még egy 13:19-kor meg egy 19:10 körül. Ilyen menetrendi kínálattal csoda ha nincs utas?

 

Nézzük a vissza iránt:

12:25-kor indul vissza. A következő 18:25-kor. Vagyis ha 6. vagy 7. órája van diáknak várjon 6 órát a következő buszig? De még ha 5 órája van se biztos, hogy eléri a buszt, mert ha jól számolom akkor is 13-ig van suliban min. És 5 óra majdnem minden nap van általános és középsuliban.

Bajos lenne ezt teljesen pótoltnak nevezni, arra ki se tértem most, hogy termsézetesen a vonatokhoz egyik se igazodfik sőt be se térnek már a vasútállomásra a buszok.

Előzmény: zsitvica (38217)
zsitvica Creative Commons License 2012.03.16 0 0 38217

Vajon a buszoknál miért nme húznak ki ugyanígy fűnyíróelvként járatokat?

 

------------------

 

Azért mert nem olvasod el.

 

A napi 40.000 autóbuszjáratból évente ugyanannyi vagy több szűnik meg mint a három-négy évente ritkított vonatokból.

 

Csak ha megszűnik 10 buszjárat akkor nem hívják össze az ENSZ Biztonsági Tanácsát válságtanácskozásra.

Nem írnak róla 10 vezércikket az Indexre, Ihora, HVG-be.

Csak úgy.

Símán megszűnik a busz mert már nincs rá szükség, az élet túlhaladja.

 

A Volán csak működik.

 

Semmi cécó.

 

 

Előzmény: Törölt nick (38216)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.16 0 0 38216

Ma már elényelmesedett mindenki a pestiek pl. az átlagnál is jobban. Ha egyszer 100m-t nem gyalogol hanem inkább 10 pewrcet vár a villamosra, hogy menjen egy megállót (Örsön a Sugártól az Árkádig) akkor nem fog 2 km-t se gyalogolni a vasúthoz. Vidéken is elterjedt a WC-re is kocsival menés, talán most kezdenek páran leszokni róla a 430ft-os benzinár miatt, de valszeg az autót sokan akkor se raknák le ha 2x ennyi lenne, inkább esznek csak zsíros kenyeret egész hónapban.

 

Szerintem most kéne a jegyárakat a 2006-os szintre visszahozni, mikorm ég nem volt tétel pláne diákjegyben a vonat, 2005 végén még 3-400 ft-ból lementem Békéscsabáról Szegedre, 550 ft-ból Kecskemétről Békésre. Most tuti sokan ülnének inkább vonatra pláne ha ütemes menetrend is lenne mellé, de hát ltájuk pont az elelnkezőjjét csinálják, ritkítják a vonatokat, biztos lesz áremeleés is.

 

Vajon a buszoknál miért nme húznak ki ugyanígy fűnyíróelvként járatokat? Ott is van olyan, ami gazdaságtalan és alig vannak rajta. Mégse hallottam olyat, hogy pl. Békéscsaba-Vésztő között lemondanak pár járatpárt, vagy akár Békéscsaba-Gyula között, ahol amúgy ott a vonat is. Vagy akár Bp-Kecskmét.

Előzmény: zsitvica (38213)
manhattani Creative Commons License 2012.03.16 0 0 38215

>Dédapáink is megtették, mégse haltak bele.

 

Dehogynem. Neked hány dédapád él?

Meg: ők úgy saccperkb átlagosan tíz évvel hamarabb haltak meg, mint mi fogunk.

Talán mert nem az autófüstös országút mentén kerékpározunk, hanem busszal járunk a konditerembe.

 

Ooopsz... nem offolunk mi egy picit? :-)

Előzmény: zsitvica (38213)
v_peti Creative Commons License 2012.03.15 0 0 38214

Mióta elkúrták a helyi menetrendet, azóta egyre többet gyalogolok és bicajozok.

Előzmény: zsitvica (38213)
zsitvica Creative Commons License 2012.03.15 0 0 38213

Legegyszerűbb megszüntetni a buszt.

 

mindenki gyalogoljon ki a vasútra.

Dédapáink is megtették mégse haltak bele.

 

Legalább tágul a tüdő, egészségesebb lesz a nép.

 

 

v_peti Creative Commons License 2012.03.15 0 0 38212

Nem igaz, hogy nem érted meg! :( Pedig pofon egyszerű!

 

Ne kelljen teljes árú helyi bérletet vennie a vidékről bejáróknak, hanem ugyanúgy legyen kedvezményük a helyi közlekedésre, mint a helyközi bérletre! Ez lenne a dolog lényege!!!

Előzmény: manhattani (38211)
manhattani Creative Commons License 2012.03.15 0 0 38211

>... ezért választják a buszt még akkor is, ha a menetrendje rosszabb, mint a vonaté, na de a menetrendje sok esetben jobb, mint a vonaté!

 

És ezt akarod olyan tarifareformmal kompenzálni, hogy legyen a buszjegy ára négyszeres, a vonaté meg a fele?

Vagy kötelezően el kell rontani a busz menetrendjét?

Előzmény: v_peti (38210)
v_peti Creative Commons License 2012.03.14 0 0 38210

Nem. Már többször leírtam, de nem értem, hogy miért nem lehet felfogni a dolgot, pedig marhára egyszerű!

 

Ha busszal jár be az ember, akkor kap 86% költségtérítést. Ha vonattal, akkor is. De mivel a vonat sok esetben kint áll meg a város szélén, ezért aki vonattal utazik, az sokkal nagyobb eséllyel vált helyi bérletet, mint aki busszal jár be, mert őt a busz a város közepén teszi le. Na de a helyi bérletre nincs semmiféle támogatás, csak esetenként Cafeteria, de akkor annyival kevesebbet kap az EÜ-pénztári vagy egyéb számlájára. Sőt még adóköteles is, ez a juttatás.

Így ha lehet választani, akkor sokan ezért, csak és kizárólag ezért, választják a buszt még akkor is, ha a menetrendje rosszabb, mint a vonaté, na de a menetrendje sok esetben jobb, mint a vonaté!

 

 

 

Előzmény: manhattani (38209)
manhattani Creative Commons License 2012.03.14 0 0 38209

Peti, némelyik beírásod egy hétre is blokkol egy topikot. Bizonyára azért, mert olyan mélyen szántó gondolat van benne, hogy eddig tart megértenünk...

 

A helyi közlekedés támogatása miért csökkentené a buszos közlekedés helyzeti előnyét? Azt jelenti a helyi közlekedés támogatása, hogy megtiltják a busznak, hogy a falu közepéig menjen? Vagy vasútvonal épül a falu központjába? Vagy?

Előzmény: v_peti (38208)
v_peti Creative Commons License 2012.03.07 0 0 38208

Hülyébbnél hülyébb ötletekkel áll elő mostanában Viktor és csapata. :(

 

A helyi közlekedés támogatása amúgy jó ötlet lenne, mert a buszos közlekedés helyzeti előnyét (a vasútállomásoknál jobb helyen lévő buszállomások miatt) csökkentené, de ezt csak egy tarifareformmal lehetne életképessé tenni, és nem a munkáltatók újabb sarcolásával!

 

Előzmény: zsitvica (38206)
radio100jozsi Creative Commons License 2012.03.07 0 0 38207

A cikkben van jópár félreértelmezés a jelenlegi kormányrendeletből, mert a 30 ezres korlát csak a hétvégi hazajárókra vonatkozik. Viszont abban igazad van, hogy ez a közösségi közlekedésben utasszám csökkenést, és egyben gépkocsi, maszek busz növekedést fog okozni, mert a csoportos személyszállítás forgalmát idén levitték 4 főre, így ha 4-en egy kocsiban együtt utaznak, és ezt a munkáltató cégautó formájában vagy szolgáltatás formájában biztosítja, akkor már az adómentes, és ha a munkarend nem igazodik a közösségi közlekedéshez, akkor pedig 1 fő is csoportos személyszállítás. Ezek után könnyú kiszámolni, hogy régen nem éri meg a munkáltatónak bérletet téríteni már, ha még azt is vesszük, hogy a BKV bérletet megfejelik a béren kívüli juttatás utáni szja és %-os EHO teherrel.

Előzmény: zsitvica (38206)
zsitvica Creative Commons License 2012.03.07 0 0 38206

no Petike !

 

 

http://nol.hu/gazdasag/20120307-betelt_a_pohar_a_munkaadoknal

 

Szerintem ha a kormány ezt most meglépi, kib@szarint erőből a munkaadókkal akkor azok válaszai nyomán nagyobb utasszámcsökkenés fog bekövetkezni mint bármilyen mínusz tíz, mínusz húsz százalékosnak gondolt állami csökkentési vasútmániás rémálom.

 

v_peti Creative Commons License 2012.03.05 0 0 38205

A sztrájk pár napig, vagy max. pár hétig tart, de a drasztikusan ritkított menetrend meg hosszú távra szól. :(

Előzmény: manhattani (38202)
manhattani Creative Commons License 2012.03.05 0 0 38204

>a túl kevés ... és a túl sok ... miatt, aztán a sztrájk nem ér véget? Miért is ne...

 

Nem, úgy sajnos nem jó! IMF: tessék szorongatni! Kormány: ugrik néhány Csörgős meg Bz!

Ha sztrájk miatt nem jár a vonat, az nem a kormány érdeme, nem teszi boldoggá az IMF-et.

Előzmény: hmsoft (38203)
hmsoft Creative Commons License 2012.03.05 0 0 38203

az a napi három vonatpár, a minimális ellátás, hogy aránylik a sztrájk alatt kötelező minimális ellátáshoz?

 

Mármint lehet-e úgy tálalni a ritkítást, hogy az x, y, z, ... vonalon a q, w, ... szakszervezet sztrájkot hirdetett a tűrhetetlen ..., a túl kevés ... és a túl sok ... miatt, aztán a sztrájk nem ér véget? Miért is ne...

 

hm

Előzmény: manhattani (38202)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!