Opel viváró 2.0 cdti Az autó konnyen indul ,csak gyorsitaskor ha tövig nyomom a gázt megtorpanik kivillan a lámpa és akkor vesz üzembe kapcsol.Leallit újra inditt újból jó.Csak ha tövig nyomom a gázt.Normalisan több száz kilométert le lehet vezetni vele hibamentesen.Hol keressem a hibat?
Nekem 1,9 82 lovas motor van a Traficomban ami 2003 évjárat. Olyan 90-100 környékén intenzív csörgő hangot hallok ha motorfékezek a motortól. Ha állok egy helyben és gázt adok, kicsit megprörgetem a motort nem hallom ezt a hangot néha talán egy picit. De menetközben 90-100 km/h között elég hangos csörgő hangot ad. Tuti hogy a motortól jön nem a váltótól. Mi a mária lehet ez?
Vivaroba 2,7 liter olaj kell, de én 3 litert tettem bele. Szigorúan csak ELF olaj tehető bele. Azt tudnod kell, hogy PK vagy PF váltó van rajta. Utána gugli a barátod.
Szia! Az nagyon jó, hogy ragaszkodsz az Elf olajhoz, Renault váltók nagyon érzékenyek arra, hogy a gyári előírt olajat kapják és pontosan kimérve a mennyiséget.
Nem találtam semmi adatot a szükséges olaj típusról és mennyiségről, próbáld meg, hogy írsz a Total-nak, hátha rendelkezésükre áll ez az infó:
Hangsúlyozd, hogy nem Total hanem Elf olaj érdekel téged csak. (Elf a Total cég egyik alvállalata)
A Castrolnak például van gépjármű model és típus választója, nem értem, hogy az Elf-nek vagy Totalnak miért nincs.
Ami a mennyiséget illeti, ahhoz viszont jó lenne eredeti Gyári, Renault forrásban utána nézni, mert tapasztalatból tudom, hogy pl. a Vivaróhoz is minden olaj cég sőt javító cégek is más-más infóval rendelkeznek, csak az a bibi, hogyha nem a gyárilag előírt mennyiség kerül bele, akkor a 6. sebesség fogaskerekei és szinkrongyűrűi idő előtt elkopnak kenés hiány miatt. Legalább is a Vivaró váltóknak ez a gyerekbetegsége.
Bizony egy darab kis műanyag ekkora galibát csinál.
Mikor már én sem voltam benne biztos hogy potyára vettem meg,(mert hogyaz autó még mindíg nem volt teljesen rendben,) akkor visszatettem a régit és a garázsból sem tudtam kitolatni.
Örülök a sikerednek!
Ezeken a fórumokon apró morzsákból kell az embernek összerakni az igazságot.
Márha az autótulajok nem akarják ingüket-gatyájukat a nagy szervizekben hagyni.
Üdv mindenkinek. A légtömegmérő a ludas. Lehúztam a csatit róla ahogy tanácsoltátok és egyből lett egy alapjárat aztán a kiolvasáskor is ezt a hibát dobta ki.
Most megrendeltem aztán remélem ok lesz. Mindenkinek köszönöm a hozzászólást!
Basszus nem gondoltam volna hogy ez ekkora galibát csinál.
Nekem igy kezdte. mikor megnéztem a légtömegmérőt. egy darab a kezembe esett belőle....
csere. Aztán egy fokkal jobb lett. Valószinü hogy nekem mind a kettő romlott el. De akkor konkrétan volt amikor az alapjárat is 600 volt. Csak a gyári program irta ki azt hogy a map szenzor áramkör szakadt, vagy zárlatos, vagy a szenzor hibás.
Az enyém multkor bazi nagyokat rántott menet közben. Végül kiderült, hogy a főtengely jeladó csatija tört el. Ezért a csati ki be járt. Ha nem ez akkor szerintem még érdemes volna ránézni a fölső h jeladóra is. Ha ez sem jönne be akkor már szerintem a nafta gondok lesznek.
Esetleg még a légtömeg mérő csatiját húzd le. Bár szerintem, hogy ekkora galiba legyen a légtömegmérő miatt, totál rossznak kellene legyen.
Én ennyit tudok hozzá tenni kb.:) Ja meg persze egy diag nem ártana:)
Szakik! A segítségetek kéne hogy merre induljak el. A következő a tünet.
Indítok, motor beindul de csak egy másodpercre majd leáll. Pár ilyen indítás után tovább jár de az egy másodperces normális járás után olyan mintha nem menne minden henger, a motor majd kiesik a helyéről, nagyon ijesztő.
Hálás lennék ha valaki tudna irányt mutatni hogy mégis mi lehet mert az itteni szerelők nem igazán vannak a helyzet magaslatán.
Hibajel a műszerfalon továbbra sincs. Tudom hogy így nehéz de hátha volt már ilyen valakinek.
Gázpedál is szerepelt köztük, de az már a computer által beállított szervíz-üzemmód miatt jött elő, ahogyan a klíma szelep is.
Gondolom a szervíz üzemmódot úgy éri el, hogy elveszi a feszt. a gázpedálról és a kényelmi(klíma) funkciót is kilövi, hisz az állandó 1500 fordulatnál a kocsit is épphogy megmozdítja, nemhogy még a kompresszort is meg kéne hajtania.
Egyre inkább élek a gyanúval, hogy valahol alul(lambdaszondánál) ázik be, mert városi esőzésnél nem, csak hosszú utakon áll be, ahol -mondjuk- a szembejövők és a saját kerekeim is rendesen felcsapják a vizet...
Köszi. Ma bebüntetett a gép. Max.2100 fordulat, az is nagyon lassú reakcióval és nulla erő. Max 30 km/ óra. Most nem tudom mi van. Amúgy szépen indul és jár. Volt már ilyen valakinek? Vagy ez a MAP szenzor miatt lehet? Bár akkor eddig is csinálta volna.
konkrétan egy bontott alkatrész került bele, mert a gyári ebből a kivitelből 25 e körül van.
Ez nem a csőbe dugós 8 ezerért, hanem a motortérben a zizegő mellé van feltéve ez drágább és a ritkább. Egyébként a zizegő vagyis a turbószelep vezérlő elhalgatott a normális hangon szól. Leállításkor egyből elhalgat. 10 ezerből megvan.
Eladásra kínálom adás-vételi szerződéssel, 2007-es autóból 230e km-t futott, 2,0DCi (M9R) motorblokkot hengerfejjel (külső sallangok nélkül), és ennek a 6-os seb. váltóját, mindkettő kipróbálható állapotban 350e illetve 160e Ft irányáron. 20/9455-265
Nem pont idevágó, de biztos tud valaki segíteni: 2008-as 2.5 dci 120 lovas masterbe mennyi és milyen elf váltóolaj kell? Ja és ugyanitt, ha valakit érdekel 2003-as ezüst 8 személyes Trafic motoros elektomos ülésfűtéses karfás bőr ülésekkel, chip, tempomat és sok extrával kifogástalan állapotban eladó.
Kösz a segítséget, egyet meg is találtam. Valószínűleg a fűtéscső lehet, de a többit nem találom. A hibakódokkal sem tudok mit kezdeni. Szerintem begurulok egy szervizbe. Később, megírom mennyi tanulópénzbe fájt.