Nem tudom, hogy egy mai modern SMG váltót "meg lehet-e erőszakolni" (sosem vezettem még ilyet), de anno egy ismerősömnek (Antera is ismeri) volt egy automata váltós 740i-je és az a kocsi állítólag sok olyat kapott, hogy fordulaton lett sebbességbe rántva. Mindezt azért, hogy csikorgó kerékkel induljon. Amikor nekem mutatták a kocsit és vittek is vele, akkor a felnyitott motortérnél állva mondtam a srácnak, hogy valami kopog a blokkban. Csak mosolygott egyet, hogy ugyan már, ez egy V8-as blokk, örök élet + 1 nap. Nem sokkal ezután elkezdődött a hossza kálváriája az autómata váltóval. Majd mire végre ez megoldódott, akkor ugyan így kifigyelt az egyik hajtókar a blokk oldalán. Leírhatatlan, hogy milyen erőket kapnak az erőátvitelben a cuccok amikor így nagy fordulaton rántanak sebesslégbe egy autómata váltót. Bármi szétreccsenhet benne ilyenkor.
Kizártnak tartom, hogy ne ilyen erőszakos használattól esett volna szét ez a blokk is. Szerintem még ha csak 1L olaj is van benne, vagy szinten van, de széthullik az olajpumpa, még attól sem törik szét benne semmi, legfeljebb szanaszét kopnak a csúszó csapágyak, de törni semmi sem fog a blokkban. Szóval szerintem 100% user error. Lehet, hogy nem a mostani tulaj, nemen a korábbi, de valaki adott ennek a blokknak az arcába rendesen.
Én igen, de hogy te miről azt nem tudom. Mindvégig az olaj szint sárga jelzésről volt szó ugye. Te keverted valamiért bele a szervizintervallum jelzést.
Ez a BMW-s cikk mintha rólam szólna. Stimmel a motorhibás BMW, stimmel az RX8, még az RX8 szerelőnk is ugyanaz az ember. Csak annyi eltérés van, hogy nálunk az RX8-ban volt a motorcsere, a BMW meg javítva lett. Innen üzenem a kedves kollégának, hogy az RX8 motorok 80 és 100e között cserésednek, úgyhogy nem sok van neki hátra.
"Hát ezért nem állt félre József azonnal, amikor a BMW műszerfalán meglátta a sárga jelzést. No meg azért sem, mert hetekkel korábban már látta ezt a piktogramot, amikor az M6-tal saját háza elé parkolt. Akkor a Schneider autóház szerelőjével folytatott gyors telefonos egyeztetésen megtudta, ha nem vízszintes helyzetben áll a kocsi, néha előfordulhat egy-egy vakriasztás a csökkent olajszintre hivatkozva. Óvatos a rendszer."
Remélem, még mindig a czitált czikkről társalgunk.
6-8 éves BMW M-es autóktól egyesek elvárnak pénztárcabarát költségmentes működést.
És aztán behisztiznek online. Ami gáz, hogy ennek teret ad a TC cikkben, mint hogy bmw-t többé sohasem. Persze kell a provokáció a kattintásszámhoz.
A lelkes Mazdás pedig majd ugyanazt a szívást kapja a VAG prémium vonalon is, de marad okos, hogy a lefingott ülés az nem számít, a turrrbó az űberalles. Az első javítási ajánlatig.
A cikkben ott van a megoldás is: okosban motorcsere egy szarrá tört autóból és kiszállni minimum veszteséggel.
Hát ezért nem vennék hazai M6-ot (mondjuk amúgy se).
Ja nem, állítólag tapasztalatok szerint a Skodan előbb jön a piros olaj jelzés és utána hullik szét a motor, a BMW-n meg ezt felcserélték. Jó az a megoldás is, csak remélem nem teszik kötlezővé, mert hogy az über bajor.:)))
Őőőő, ki keveri? Nekem pont így jelez ahogy a BMW-n, sárga olaj jelzés, ha szint baj van és mehetsz tovább vele, és piros amikor azonnali leállítás. És másik jelzés a változó szervizintervallum jelzés. Szerintem minden modern autóban így van már.
Szerintem ne keverjük a dinamikus (prediktív) szervizperiódus előrejelzést (lehet alapja a motor üzemállapotok naplózása, a kenőanyag optikai/elktroizé/stb. vizsgálata), a tényleges olajnyomás hiánnyal.
"József azt állítja, az átvétel előtt elvitték a Schnedier autóház nevű BMW márkakereskedésbe, hogy átnézzék és leszervizeljék. A hatalmas blokkba tizenkét liter minőségi motorolajat töltöttek, kicserélték a szűrőket, betettek egy új akkumulátort és lecserélték a két hátsó gumit."
vs
"Az ismerkedés heteiben eleinte furcsállta, hogy a biztonsági szervizelés után 2300 kilométeren belül másfél liter motorolajat fogyasztott el a BMW."
Aha, értem. Na szerintem ez egy széthajtott autó volt, ki tudja milyen olajcserékkel stb... És elkezdte enni az olajat, mondták a srácnak találj valami balekot és add el neki. Aki nem a saját pénztárcájának az ellensége (muhahahaha...). Szerintem nem az új tulaj tette bele a kütyüt sem, de tuti feltűnt neki, hogy ki van iktatva a sebesség limit. Azt nem értem, miért nem szedték ki belőle, bár a megemelet fordulat miatt úgy is tudták volna a szervizben. Majd most vesz egy hasonló átnézett állapotú Porschet, és reméljük az nem lesz ennyire ellensége mégis csak a pénztárcájának.:)
Az egy másik sárga leszen, mert ez meg a BMW-n fogta magát és spontán elaludt, mikor a szervizt azt mondta, hogy nincs gond, csak ferdén áll. Biztos álmos volt és lejtőn nem esett jól a szunya. :D
Ki tudja mióta van meg neki - 4000 azért nem sok km-ben. Nálam ez kb. 5 hét.
No meg újat a következőből sem vesz, mert nem "a saját pénze ellensége", ahogy írta is. Az sem biztos, hogy ő rakta rá a kütyüt, lehet, hogy még az előző tulaj.
Mit mondunk az "ellenőrzött" autók realitásáról? Mintha erről sem lettek volna annyira jó tapasztalatok korábban a topkin, nem?
Nem annyira. A Skoda is ilyen ha sárga jelez elmehetsz a legközelebbi szervizig, ha piros, akkor motor leállítás. Nekem is jelzett már az olajra a sárga. Meg is lepődtem, de aztán eszembe jutott, hogy elfelejtettem ellenőrizni egy ideje. Sajnos a TFSI is csipegeti. Egy 26-29 ezres intervalumban belemegy 2 liter olaj is. Ez ilyen, eleve adtak hozzá egy flakonnal a legjobból(:D) amikor megvettem. Pont az azt az olajfogyást hozza most 180 ezer környékén.
Ha a lámpácska jelez, akkor ott jellemzően az olajszivattyú után nincs elegendő nyomás. Mivel általában egy hosszabb időállandójú integrátor (RC-tag) van az érzékelőben, ez akármit is jelenthet, de nem kézlegyintéssel elintézhető. Szerintem.
Gondolod, hogy az utolsó 4800 km tett be a motornak? Nekem azért volnának apróbb kétségeim. Az nem lehet, hogy azért került eladósorba, mert elkezdte "csipegetni" az olajat? :)
De mondjuk nekem mindegy, mindenki azt hisz amit akar, egy M-es BMW-t úgy megvenni, hogy csak egy olajcsere, aztán örök élet és ingyen sör, az elég naivitásra vall. :)))
tomcat
ps. Ma láttam forgalomban egy Alpina B12-est, hát az valami elképesztően jól néz ki még mindig. Az E38 BMW alapján egy 5 literről 5,7 (később 6) l-re felfúrt V12-es. Minimum 12-15 éves konstrukció. Nekem ebből az jött le, hogy a BMW tud tartós nagyccm szívó motorokat gyártani, mert a tuningot is bírja. :)
Egy barátom egyébként kísértetiesen ugyanezt játszotta el egy C Mercivel, abban egy átlagos benzinmotor volt, nem ilyen bika. Sárga lámpa, nagyhalál, motorcsere, hosszas anyázás.
hát igen, mert ugye az drágább lett volna, meg kellett volna hozzá a tanfolyam is. mondjuk ha ilyen autóm lenne, kb. a havi benzinköltségből kijönne ez a tanfolyam és el is mennék rá, mert mégiscsak 500 LE van alattam...
Azért az sem gyenge, hogy a sárga kigyullad és behal a motor. Lehet, hogy nem jó szintnél jelez a piros. Az már az lehet, hogy jé gazdi, széthullott a blokk, el is pirultam nézd.:)))
Neki a váltóval volt gondja. Na meg azzal, hogy valójában nem tulaj, hanem lízingbe vevő, szóval az is egy szép meccs lesz még, ahogy bevasalják rajta a kárt. :)
Az is szép történet, hogy egy 10 hengeres kihegyezett morotnál (ahol a kenés kiemelt fontosságú), bevillan az olajnyomás hiánya és a tulajnak a szervizt azt mondja, hogy nem síkon áll az autóval, szóval minden rendben. És az sem tűnik fel, hogy közelít az 1 l/1000 km olajfogyasztáshoz, amit a manuálba csak azért írnak bele, hogy a felelősséget áthárítsák (amúgy minden gyártó).
Tényleg sajnálom az embert, de a vasat még jobban. 4 kopott hajtóműkar csapágy az nem véletlen, ki tudja mit kapott előéletében a motor. Valószínű, hogy időnként olajat nem.