Üdv mindenkinek. Azt szeretném megkérdezni, hogy lehet e rossz a lambdaszonda attól függetlenül, hogy nem világít a check lámpa. Ezt azért kérdem mert az autó menet közben arra hajazó hibákat produkál ez alatt értem, gyújtáskimaradás, rángatás, fulladozás, erőtlenség, egyenetlen alapjárat, mindezt hibalámpa nélkül. A motor amiről beszélek 1.8 16V LFY.
Az alábbi kérdésem lenne a szerelésben jártas cartársaktól (az enyém 2001-es 2,2 HDI kombi)
Csereérett lett (konkrétan szakadt) az első langőkarok hátsó szilentje. Van valakinek tapasztalata ennek a cseréjéval kapcsolatban. Ez az a darab, ami egy aluminium házban van, amit a kasznihoz csavarok rögzítenek. A csavaroknál viszonylag könnyű megbontani és visszaszerelni, de az már problémásabb, hogy a lengőkarra milyen állásban kell felhúzni/ütni (egy hengeres külsejű szilentnél ez ugye nem probléma)
(Sajnos az okoskönyvben - Haynes Manual - erről egy szót sem írnak)
Szóval akinek van erről infója, az kérem, ossza meg velem.
Nekem a néhai 90 Le (2.0hdi) jóval kevesebb lehetett amíg ki nem lett takarítva a korom a szívósorból, aztán felkerült a cooler és jött a chiptuning.(kormolás előtt padlógázra 100-110-től megállt az idő, utána már megütötte egy sietős nyugdíjas lendületét, programozás után átlépett hipertérbe)
Azóta eltelt ~10e km de azon kívül hogy használhatóvá vált az autó (magához képest megy mint a barom) semmi más nem történt, pedig erre azt hiszem ráillik hogy megjelent "mellékhatásként a többlet erő".
Az egyik porlasztónál eresztett, azért (is) csattogott a motor. Meghúzták a csavart, a csattogás és a füst megszűnt. Tegnap elvitték porlasztó diagnosztikára, a saját lábán gurult. Mire odaérte, felforrt a víz. Rámértek és nyomásvesztés van a porlasztónál, de a hengerfej is gyanús.
2.2. hdi hengerfejezésével kapcsolatban van valakinek tapasztalata? A szerelőm nagyon ódzkodik tőle. Attól fél, hogy hengerfejezés után lehetséges mellékhatásként a többlet erő miatt lent megy tönkre valami. Mi a véleményetek?
Sziasztok! Van egy 97 es 2.1 td 406 om ugral a kilometerora ossze vissza tud valaki valami megoldast? Oracsoportot is csereltem mar meg jeladot is ebben 2 vezetekes jelado van .
Üdv. Köszi a tanácsot. Most egyenlőre beszerzem a vezérszíjat és a hozzávalókat aztán összerakom és meglátjuk, mert most eléggé kiköltekeztem már az autóra. Ha nagyon gáz lesz hengerfej bontás nélkül akkor keresek egy bontottat aztán csere. De azért köszi.
Én nemrég cseréltem hengerfejet.Sztem ne vegyél felújítottat, akik benne vannak jobban azt mondják bármikor újra kifújhat elég lutri.Viszont vegyél bontottat, az tutti jó.Nekem 35 volt a hengerfej haveri áron(1.9 TD) és 25 ért szedték darabokra és rakták össze, alkatrésszel együtt ugye hengerfejtömítés stb., de volt egy kis ez az is a munkadíjban.Azóta lekopogjam tökéletesen megy és jobban :P mert nem a gyári fej volt rajta előtte :S
Sziasztok nekem egy 2002 es 1,8 benzinesem van olyan probléma a lámpa gyujtás ráadásánála tompitot világit de nem lehet semiit csinálni a viszajelző lámpálya villog nemmüködik a irányjelző duda abllaktörlő folyamatosan központi zár is csak kulcsal megy megy mi lehet a gond a BSI tud valaki segiteni a megoldásba ?
Próbáltam rákeresni, de mivel béna vagyok, nem találtam semmit ezügyben. A gondom, hogy 2.0 HDI-n (2003), meleg motornál hullámzik az alapjárat. Ha klíma is van kapcsolva, akkor jobban. Valami javaslat?
Kihez érdemes elvinnem szerintetek? Van itt fent szakértő, szívesen elgurulok hozzá. FeZ esetleg?
Azt, hogy a szelepekkel van-e gond (hacsak nem hajlottak violin-kulcsba, de mivel járt a motor, ezt kizárhatjuk), azt vagy kompresszióméréssel és veszteségméréssel lehet talán beazonosítani vagy a hengerfej levételével. Sajnos. :-(
Még a hidrotőkék állapotának biztos ellenőrzéséhez is valószínű, hogy ki kell venni a vezérműtengelyeket.
Egyszer cseréltem vezérlést egy olyan 1,8 16V motoron, ahol a vízpumpa kalimpált már, belemart a házába, de nem ugrott át a vezérlés, még csak nem is zörgött.
Patent volt minden, de utána mondta az ember, hogy szerinte nem megy jól az autó. Próba, diag, méregetés tesztelés, stb. de minden jónak tűnt.
Megjegyzem, a kompressziómérés sem mutatott problémás különbségeket a hengereknél.
Pár hónap múlva szétrohadt a hengerfejtömítés, szivárgott a víz kifelé a tömítésnél, úgyhogy szét lett szedve. Ha már bontva van, ment a hengerfej gépműhelybe és meglepetésünkre 3 szelepet cserélni kellett, mert volt bennük pár tized ütés, magyarul valószínűleg megüthette a dugattyú őket magasabb fordulaton, amikor vacakolt a pumpa. Gondolom.
Esetleg van tipped mi az ami sérülhetett a szelepeknél az ugrás miatt? elvileg egyenletesen járt, nem indult nehezen csak csattogott de max 5 percig aztán leállítottam. Azt tudom hogy hidrotőkés a vezérlés csak azt nem tudom hibákon keresztül e vagy a nélkül. Mondjuk hidrotőke csere sem kis összeg szóval remélem azoknak nem lett bajuk nomeg remélem semminek. még nem néztem bele mert nem volt időm de vezérlés felrakás előtt mindenképp benézek a szelepfedél alá.
Majd méregetek aztán eszterga az a tuti, nem játszok a szerencsével mert sajna nekem olyan nincs, mint a mellékelt ábra is mutatja :). Köszönöm a fáradozásod!