Az én kocsimnál is ugyan ez a jelenség. Jelenleg úgy tudom elindítani az autót hogy a gyújtáskulcson nyomom az ajtózár gombot, úgy adom rá a gyújtást. Ilyenkor a piros lámpa nem villog, lehet indítani. Legtöbbször elsőre, de másodikra biztosan sikerül.
Próbáld újra a kulccsal, ha haldoklik benne az elektronika néha jó, néha nem. Akkor indíts, ha nem piros a led.
Ha van második kulcs, minél hamarabb masolj egy 3. kulcsot, amíg az immo chip jelét le tudják másolni. Ha végleg "elveszik" a jel, drága lesz a javítás.
JHa pesti vagy, a Hungárián a stadionnal szemben van egy kulcsos, 14-20 körül másolnak chipes kulcsot.
Sziasztok! egy kérdéssel fordulnék hozzátok, van egy Renault Thaliám, 1.4 benzines
1 napja vásároltam a gépjárművet, tökéletesen működöt minden, 12 km mentem vele összesen. Ma reggel útnak akkartam indulni beszáltam indítom a kocsit rendben minden, be kanyarodok a benzin kútra tankolni, (Negyed tank) meg tankolok, akkarom indítani a kocsit és semmi, ki toltam a kocsit kb 60 m tőlem a benzin kút, az autó jelenlegi tünetei, lámpa működik, rádió is, helyzet jelző is, de az ablaktörlő nem és az ablakok sem, és az index sem, a motor hajt de nem indul be, műszer falon gyújtásra se a kézi fék jelző lámpa semmit nem jelez, a benzin mutató sem mozdul, csak a piros pöty vilog. mi lehet a probléma? van tippetek ?
Az alábbi probléma megoldásában szeretnék segítséget kérni. A Thalia-m (2002, 1,4 16V) a következőt produkálja. A gyújtás ráadásakor a vízhőfok mutatója az üzemanyag szintjelzőhöz hasonlóan megindul fölfelé és fenti maximum állásban (a 2 pötty fölött) gyakorlatilag kiakad és a gyújtás levételéig ott is marad. Ezzel egyidőben a fordulatszám össze vissza ugrál (felpörög, majd visszaesik és ez ismétlődik), amíg a motor föl nem melegszik. Meleg állapotban visszaáll a motor normál működése, de a hőfok jelző ugyanúgy a maximumot mutatja. Ugyanakkor a hőfokhoz tartozó visszajelző lámpa nem világít a műszerfalon.
Próbáltam kutakodni itt a fórumon, arra jutottam, hogy esetleg a hőgombához kapcsolható a hiba. Valaki meg tudja mondani/ mutatni, hogy 1,4 16 V motor esetén ez hol található? A fordulatszám ugrálás gondolom, a hibás motorhőmérséklet érzékelés eredménye lehet.
Esetleg Miskolc környékén tud valaki egy tapasztalt Thalia szerelőt ajánlani?
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"A Renault egyik legnépszerűbb motorja ez az 1.5 DCI, amely generációit 2002-től 2019-ig szerelték Renault mellett Dacia és Nissan modelljeibe. Chiptuning ezen az 1.5DCI-n az egyik specialitásunk, ismerve a motor hiányosságait, típushibáit, és az évek alatt változó motorvezérlő rendszereit, beállításait. Így motoroptimalizálásunk biztonságos keretben, mégis kiváló erőt garantálva készítjük, kérésedre akár javuló fogyasztás mellett.
Annyira nem is egyszerű feladat ezek tuningja, mivel változatos hardver összeállításokban, és Delphi, Bosch és Siemens / Continental motorvezérlőkkel is érkeztek. Alrendszerek: DCM1.2, DCM3.4, DDCR, EDC17C42, EDC17C84, MD1CS006, SID301, SID305, SID307, SID310. Ezek mindegyikének beható ismerete mellett szükségesek a hozzájuk tartozó gyári szintű programozó interfészek, modulok... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Ugyanez volt nálam is a jelenség ugyanennél a típusnál. Le volt esve a tankszellőző szelep (véletlenül vettem észre, ki tudja mióta volt), illetve itteni javaslatra megkontaktoltam a holtponti jeladó csatiját. Azóta jó (kop-kop...). Lassan két hónapja, bár nem megy sokat mostanában. Magát a jeladót kiszedni nem tudtam mert nem fértem hozzá, bár azóta beszereztem a megfelelő szerszámot. Mivel amúgy is megy szerelőhöz olajcserére majd mondom neki nézze meg.
Mivel élek a gyanúval hogy a futásteljesítmény alapján nem ez lesz az eladási ár, nem szeretnék egy vödör alkatrészt a csomagtartóba pakolni ajándékba ezért itt teszem közkincsé hátha valakit érdekel.
Terveztem még az autóval így van hozzá teljesen új:
- vezérlés készlet INA
- vízpumpa Kolbenschmidt
- hosszbordás szíj Dayco
- jobb oldali kormányösszekötő GSP
- olajszűrő, olaj, (ezeket tudom hasznosítani csak ha valakit szettbe érdekel úgy nekem is egyszerűbb) Total Quartz 9000 5W-40, Alco
Erről számlám van, amennyibe nekem került annyiért szívesen adom. All in: 40 000 HUF
használt:
- 4 db 14-es Borbet alufelni, nyári gumival, de az lefutott így értéket nem képvisel Irányár: 35 000 HUF
- 2 db hibátlan, festett (azóta nem szerelt) lemezfelni. Irányár: 5000 HUF
- 2 db első lengéscsillapító bontott, toronycsapággyal, de rugó csak az egyiken van. Vásárlás esetén ajándék
- ajtó kéder gumi, ha jól emlékszem jobb oldali, de ebben nem vagyok biztos. Vásárlás esetén ajándék
- 1 bontott kormányszervó szivattyú, ha jól emlékszem a szivattyú rész nem jó, de a villanymotor igen + valahol egy adag szénkefe hozzá a felújításhoz. Vásárlás esetén ajándék
Hirtelen ez ugrik be, de mindent amit még találok ajándékba odaadom ha valaki valami komolyabb tételtől megszabadít.
Nem biztos hogy folyamatosan nézem a fórumot így inkább E-mailben érdeklődjetek.
A hátsó ajtó nyitógombját egy tengely köti össze a zárszerkezettel. Azt egy klipsz rögzíti az ajtóban a helyére. Az a klipsz nekem eltört, ezért a nyitógomb állandóan beesett, nem is lehetett már nyitni-zárni a hátsó ajtót, amíg szét nem szedtem.
Tudjátok, hol lehet ilyen alkatrészt venni? Egyáltalán, milyen néven kellene ezt keresni?
Demonstrálom képekkel, hogy pontosan hol a hiba, mert nem biztos, hogy jól magyaráztam el.
Lehet egyáltalán pótolni ezt a kis műanyag cuccot? Ha nem, van tippetek, hogyan rögzítsem a helyére úgy, hogy ne jöjjön ki?
Fagyállóra visszatérve kutakodtam, a s.zöld-kék az g11-es (régi tipusú) az egész rendszer belső felületét bevonja, míg a többi fakóbb, pl sárgászöld, rózsaszin az g12(+), azt adnak Renault gyáriként ahogy olvasom, de ez csak a korrozív helyeket védi meg, nem hoz létre egy réteget mindenhol. Alura, tömítésekre mind2 jó, de lehet jobb a régi(?), mert plusz rétegünk van belül mindenhol, így lyukadás kisebb esélyű? Győzködöm magam, mert nekem mintha sötétzöld lenne benne (gyárilag?), azt kitakarítani meg nem egyszerű, szóval lehet olyat tennék bele vissza?
Azonnal leáll, vagy előtte már érezni, hogy le fog? Mert ha az utóbbi, akkor az üzemanyag nem ér a helyére valamiért. Az akár lwhet a tankszellőző hibája is, vagy AC, stb.
Ha csak egy pullanat alatt leáll, akkor inkább villanyos hibára gyanakodnék.
Ha holtponti jeladó hiba van, akkor nincs szikra. Ha megint megáll a kocsi, ellenőrizd le. Nem biztos hogy a jeladó rossz, a csatlakozó is okozhat ilyen hibát. Először azt tisztítsd meg.
1,4 RN 8v Thaliamnál van egy olyan problémám, hogy menet közben egyszer csak leáll a motor és nem tudom egyből újraindítani. Műszerfal nem gyúl ki, mint egy karácsonyfa, csak mintha visszakerülne gyújtásra. Ilyenkor félre állok, várok 5-10 percet és rápróbálok, teker az önindító és nagy nehezen életre kel, majd megy tovább, mintha mi se történt volna. Nem tudom igazából semmihez se kötni, mert van, hogy 1 hónapig falja a kilómétereket, ha úgy van elmegy 70kmtert is egyben, máskor meg 2kmren belül kétszer is leáll.
Ami nekem feltűnt, hogy mikor próbálom újra indítani és nagy nehezen beröffen, akkor jobban felpörög a motor, illetve nehézkesen reagál a gázpedálra, nem tudom, hogy amiatt, mert sok benzint tolt be és próbál szabadulni tőle, de 30 másodperc után már normális alapjáraton megy és lehet tovább haladni vele.
Olvastam a holtponti jeladó hibájáról, de nem tudom, mennyire lehet nálam az a ludas.
Ha valakinek van valami tippje azt megköszönöm! :)
Üdv, váltóolajat napok óta keresem, melyik kompatibilis az ajánlott Elffel, jobb melegoldali viszkozitásút tennék bele, csak épp egyik oldalon gl-4-est, másikon gl-5-öst írnak.. Nem mindegy! Van ebbe a váltóba réz? Talán akkor csak gl-4, vagy gl-4+ mehet bele.? K4J712 motorkód, 2007-es 1.4 16v, talán JB3 a váltó.? köszi