Sztem akkor kezd kéken füstölni, ha eléri az 2000-1500 km/1 l olajfogyasztást. Addig nem látszik. (mármint a kék füst)
Nálam érdekes: A honda kb 6000 km-t ment, egy kevés olaj fogyott, kb fél literre saccolom. Ha üresben szórakozok vele, padlógáz párszor - fekete! - füstöt okád. (padlógáznál) :)
Szerintem a fekete füst a városi forgalomban lerakódott szutyok lehet, hogy akkor jön ki, ha jól odalépünk neki. Olaj miatt nemigen lehet, a gyújtás meg jó. A fogyaztása is kb annyi, amennyinek kell, menni is úgy megy, ahogy ennek kell.
Pigmy: a cimborádnak füstölt a cupé?
Amúgy, ha utána megyek a másikkal, akkor sose látom füstölni, csak üresben. Ez külön érdekes, terheléssel lehet jobbak az égési viszonyok....:)
Nekem azt szokta csinálni, hogy friss olajjal elmegy olyan 6-7e km-t úgy, hogy egy deka sem fogy belőle, aztán ahogy romlik az olaj, hirtelen elkezdi enni és akkor kell rátöltenem a maradék 3-4e km-en 1-1,5 litert, persze nem egyszerre.
Óra szerint most van benne 211e, de szerintem nálam is lehetséges akár a duplája is, ha azt veszem, hogy én vagyok a 4. tulaj. Ezt már sosem fogom megtudni... :))
Motordiagnosztikára volt régebben egy javaslat talán Pigmytől, mégpedig valami Injektortechnika Kft, ha jól emlékszem. Állítólag ott csinálnak naggyontutti, mindenre kiterjedő diagnosztikát, kompresszió-veszteség mérést, meg csúcsmérést, stb...
Ha nagyon kíváncsi vagy rá, akkor szerintem oda vidd, bár biztosan nem 2 Ft lesz.
Nekem is 10W-40 a gyári érték, most olyan van benn. Télen 5W-40 volt benne, a hidegindítás miatt jobb, ha kicsit vékonyabb, hamarabb bejárja a motort.
kétségtelen, hogy az fogy belőle kicsit.
Bár nekem most a 10W-40 is fogyott kicsit, eddig 7k km-en kb 2 litert, az SOK. De szerintem elfolyik valahol, mert nem füstöl kéken. Tavaly az olajgombánál folyt. Ha felemelem legközelbb, akkor alánézek, és megnézem. (tudom, 10k km-en kb 1 liter folyás lenne normális) óra szerint 174k km van benne, de szerintem tuti lett már tekerve visszafele, lehet, hogy akár 250-300k is van benne
Persze az is lehet, hogy szarrá van kopva a motor, és tényleg elég a benyával együtt. De akkor erőtlennek is kéne lennie, nem? Lehet, hogy méretek egy kompressziót is, abból kiderülhet, ha kopott, nem?
milyen módszer van még kopásmérésre a motor megbontása nélkül?
Sziasztok! Eladó 1 alessio felni 14"-os 2db PirelliP6000-es,225/60/14, jó állapotú és 2db Firestone/kb.1nyáron jó még/ 205/60/14 felni használt,de jó állapotú
5x114,3 az osztókörű. Mazda626-oson volt. 3 vastag ágú felnit kell elképzelni..!
Ir.ár: 30.000Ft
Akit érdekel írjon vagy hívjon a 06/20-232-25-08-as számon vagy f.oberkersch@freemail.hu
Ami lesz: konvoj, ügyességi játék, Velencei tó, jókedv
Megközelítés: mellékelve a képen.
Konvoj Budaörsről az M7-esen lesz, illetve egyéb önszerveződő úton.
Konvoj gyülekező a budaörsi KIKA parkolójában, indulás reggel 9-kor!
Akik jelezték részvételi szándékukat eddig: tika85 is megy 1 auto 1-2 fő Iron Mad Max Mike: 1 autó, 3 fő xejbo: 1 autó, 1 fő (talán 2) PfauPeter 1otó, max. 2 fő StationW: 1 gépsárkány, max 3fő gibbons: 1 Madárka, 1 fő (esetleg 2) Lacka30: 1 "drágaság", 1vagy 2 fő Lawrenc: 1 323F + 2 fő mat323: 1 személygépjármű, 2 személy JoekerJoekerMPS: 1gt+1mps , 2 személy lakosk: 1 autó 1 v 2 személy brasil: 1gép, 1v2 személy ogyp: 1 hajó , 1 fő (80%, hogy megyek) Chaos: MX5, 2 fő x9: 1 xedos9, 1 fő Mongi: 1-2autó, 2embör Guriga "AZ" autó,2 felnőtt+2 gyerek Bakancska 1 autó, 2fő Zolo: 1X323V6, 2-5fő Jani: 626 Bazsi: 1 Mazda323, 1 vagy 2 fő SzunyogF: 1 323F, 2 fő amay_light: 1 vagy 2 autó (Xedos6 2.0V6 és/vagy 323F BA 1.8 ), 1-4 fő Gabor™: 1 autó, 2 fő
Támogatók: Mazda Motor Hungary, Autó Mirai, Background rendezvényszolgáltató ügynökség
A lebonyolításban segítők:
Segítőkre lesz majd szükség.
- 1 ember, aki elhozza a hangosítás kellékeit reggel a találkozóra - 1 ember, aki visszaviszi találkozó után a kellékeket - 1 ember, aki agregátort hoz - 1 ember, aki tudja hol a parkoló és reggel 8-kor a bejáratot lezárja egy szalaggal. - [b]jelentkezett Iron Mad Max Mike és PfauPeter[/b]
- 1 ember, aki a helyszínen beengedi az érkező mazdákat (ezt akár felváltva is lehet több emberrel, hogy ne jöjjön be offtopik autó). - [b]jelentekezett eddig PfauPeter, StationW, Iron Mad Max Mike [/b] - 1 ember, aki adminisztrációban segít (eredmények jegyzetelése stb)
- 2 segítő az ügyességi játékoknál (stopper, távolságmérés stb) - [b]jelentkezett eddig Lacka30, Lawrenc [/b]
Hát má megint disznókodik itt valami..... Megírom a hsz-t, aszondom, hogy mehet, és amikor visszalép a többihez, akkor az enyém nincs ott! Ha mégegyszer küldöm, akkor meg jelez, hogy már el van küldve és mégegyszer nem küldhetem ugyanazt.
Akkor most mi a rák van??????????????????????? :)))))
Hát vadiúj autónál szerintem nem szabad csattognia, hiszen akkor nem venné meg az ember :), de mondjuk 10 év felett normális jelenség, szerintem.....
Sok év után nyilván nem zár tökéletesen a visszacsapó szelep a nyomásszabályozónál és visszaereszti az olajat a szivattyúból, aminek azután kell egy kis idő (néhány másodperc), amíg ismét fel tudja kapni, stb... .
Meg aztán ha megnézed, a régi, elhasznált olaj, amit leeresztesz sokkal folyósabb, mint az új, és ezért az új olajjal kevésbé vagy egyáltalán nem csattog, feltéve, hogy az erre az éghajlatra előírt olajat tőttöd bele. Ha hígabbat teszel, akkor az újjal is csattoghat picit, de ott már az olajfogyáson is észre fogod venni, hogy nem hozzá való.
Nem tudom, nálatok is van-e táblázat a motorháztetőn, nekem a 10W40-et hozza az itthoni körülményekre. 5W40-ből pl zabál, a 15W40-nel meg valahogy olyan érzésem van, mint amikor valami szorul. Pedig olyan igazán óriási különbségek nincsenek köztük. De lehet, hogy ez is csak ilyen pszichózisos dolog. :))))
Annyit hadd kérdezzek csak, hogy az nem természetes, hogy indítás után pár másodpercig (3-4-5-6) csattog? Arra gondolok, hogy hoszzú állás (pl éjjel) után kifolyik belőle az olaj, és kell pár másodperc, mire feltöltődik olajjal, ameddig ez nem történik meg, addig csattog, nem?
Egyébként én sem hiszek ezekben a longlife olajokban. 10k-enként csere... ebben hiszek. Sőt, én lecserélném 5k km-enként is, ha anyagilag nem lenne gond.
Így van, ahogy Pigmy mondja, annyival egészíteném ki, hogy "régebbi" autónál azt az 10,000km vagy 1 év olajcsere időszakot lehetőleg be kell tartani és nem hinni mindenféle "harmincezres", meg "longlájf" olajoknak, amik csak a vadonatúj, napjaink technikájához felelnek meg. Ezen kívül minden olajcserekor erősen javaslom STP Engine Flush motoröblítővel negyed órán keresztül 2000-2500 fordulat között jól átjáratni a motort (persze szabad térben, nyitott motorházzal a hűtés miatt) és csak utána leereszteni a fáradtolajat, hogy minél több szutykot kioldjon a motorból. És természetesen minél több olajat kiereszteni a régiből.
Nekem pont ezért tart vagy 4 óráig a csere, mert hagyom rendesen kicsöpögni, sőt, ki szoktam venni a gyertyákat és így gyújtás, meg kompresszió nélkül megforgatom 2-szer vagy 3-szor pár másodpercig az indítóval és olyankor is kijön belőle még vagy 2 deci.
És hogy fokozzam a dolgot, :))) , meg is szoktam emelni egy picit az elejét, mert nekem hátrafelé néz a leeresztő és így az utolsó csepp is ki tud folyni a teknőből.
Egyébként személyes tapasztalatom, hogy amikor indításnál elkezd zörögni a hidrotőke, akkor ideje lecserélni az olajat. Nálam ez a jelenség szinte pontosan 10e km-nél szokott megérkezni és minél jobban halogatom, annál erősebb lesz.
Aztán olajcsere után megszűnik és minden simán megy.
Mielőtt szét lenne szedve a motor, azért azt is érdemes megpróbálni, hogy: motoröblítés, utána valami olcsóbb és hidegen kicsit vékonyabb olajjal járni kb 1000-2000 km-t, majd megint motoröblítés és aztán beletenni a megfelelő minőségű olajat.
Így ha rendbejön a dolog, akkor olcsóbban meg lehet úszni, mint a tőkecsere.
Ha meg nem, annyit legalább megért, hogy pontosabban be lett határolva a probléma.
Hidrotőke :) Szóval amit én tudok ezekről, akkor szoktak csattogni, amikor nincs elég olajnyomás bennük. Vagy azért, mert az egész motorban nincs, pl. mert már olyan kevés az olaj, vagy az olajpumpa szabályzója nem százas, vagy annyi olajsár van az olajjáratokban. Nekem mindegyik volt már. Cserével is próbálkoztam egyszer, másik motorból lettek átrakva még az elején, de nem igazán oldották meg a problémát, csak átmenetileg. Szóval szerintem, a cserét kellene a legvégére hagyni, nekem tök' valószínűtlennek tűnik, hogy az legyen a baj, na meg drágák is, és baromi idegesítő, mikor pár hónap múlva az újak is rázendítenek, pl. mert az olajsár újra eltömítette őket, ilyet több szerelőtől hallottam. A csere nekem tüneti kezelésnek tűnik Mazdáknál. Ja, és nem megfelelő minőségű olaj is lehet állítólag. Viszont szétszedni szét lehet őket, és ki lehet pucolni, csak babra munka :) Kipucolt olajjáratok, rendes olaj és megfelelő olajnyomás szerintem helyrerakja.
"Ha hidegen kicsit csattog de elmúlik akkor nem gáz, ha melegen is, akkor próbálkozz olajcserénél Likvimoli hidrotőke adalékkal, ha az sem segít, akkor kezdj el gyűjtögetni..."
Csak a hidrotőkét kell olyankor cserélni? Mennyit kóstál?
tika85 is megy 1 auto 1-2 fő Iron Mad Max Mike: 1 autó, 3 fő xejbo: 1 autó, 1 fő (talán 2) PfauPeter 1otó, max. 2 fő StationW: 1 gépsárkány, max 3fő gibbons: 1 Madárka, 1 fő (esetleg 2) Lacka30: 1 "drágaság", 1vagy 2 fő Lawrenc: 1 323F + 2 fő mat323: 1 személygépjármű, 2 személy JoekerJoekerMPS: 1gt+1mps , 2 személy lakosk: 1 autó 1 v 2 személy brasil: 1gép, 1v2 személy ogyp: 1 hajó , 1 fő (80%, hogy megyek) Chaos: MX5, 2 fő x9: 1 xedos9, 1 fő Mongi: 1-2autó, 2embör Guriga "AZ" autó,2 felnőtt+2 gyerek Bakancska 1 autó, 2fő Zolo: 1X323V6, 2-5fő Jani: 626 Bazsi: 1 Mazda323, 1 vagy 2 fő SzunyogF: 1 323F, 2 fő amay_light: 1 vagy 2 autó (Xedos6 2.0V6 és/vagy 323F BA 1.8 ), 1-4 fő Gabor™: 1 autó, 2 fő
Krisz1977 (Mastahgecc) 1 626 és lehet, hogy szerelőtársam is lejön off RS Octavia-val
Épp ezen csodálkoztunk, mind a dugók(gyűrűk), mind a hengerfal makulátlan állapotban van, gyári és 17 év és 300 000 km után is gyakorlatilag tökéletes, az útja minden pontján.
Én megmondtam, hogy az FE blokkok a világégés, és kataklizma után is itt fognak szanaszét heverni.
tika85 is megy 1 auto 1-2 fő Iron Mad Max Mike: 1 autó, 3 fő xejbo: 1 autó, 1 fő (talán 2) PfauPeter 1otó, max. 2 fő StationW: 1 gépsárkány, max 3fő gibbons: 1 Madárka, 1 fő (esetleg 2) Lacka30: 1 "drágaság", 1vagy 2 fő Lawrenc: 1 323F + 2 fő mat323: 1 személygépjármű, 2 személy JoekerJoekerMPS: 1gt+1mps , 2 személy lakosk: 1 autó 1 v 2 személy brasil: 1gép, 1v2 személy ogyp: 1 hajó , 1 fő (80%, hogy megyek) Chaos: MX5, 2 fő x9: 1 xedos9, 1 fő Mongi: 1-2autó, 2embör Guriga "AZ" autó,2 felnőtt+2 gyerek Bakancska 1 autó, 2fő Zolo: 1X323V6, 2-5fő Jani: 626 Bazsi: 1 Mazda323, 1 vagy 2 fő SzunyogF: 1 323F, 2 fő amay_light: 1 vagy 2 autó (Xedos6 2.0V6 és/vagy 323F BA 1.8 ), 1-4 fő Gabor™: 1 autó, 2 fő
Azt csináltuk, hogy gyurmát tettünk a dugó tetejére 5 cm vastagon. Erre rátettünk egy HF tömítést meg a hengerfejet is lehúztuk. Megforgattuk a motort, és megnéztük milyen lenyomatot hagynak a szelepek (mármint a 12-es). NEM HAGYTAK NYOMOT BENNE! Ezjó hír egyrészt azért, mert simán össze lehet rakni, és még nagy fordulaton sem tud megakadni, másrészt öröm az FE tip. motorok tulajdonosainak, hogy a moci még szíjszakadás esetén sem megy tönkre, hanem egyszerűen csak leáll szép "lassan". Bemarások is azért vannak a dugókban, hogy szakadáskor ha max. nyitott helyzetben áll a szelep, akkor se tudjon beleverni. Ez a moci tényleg zseniális szerintem....és valóban elpusztthatatlan....
Holnap beszerzünk pár alkatrészt még (kábelköteg, pár zéger, és egy adapter az üzemanyagnyomás szabályzóhoz), és csütörtökön összerakjuk, aztán beindítjuk.....majd meglátjuk...
F2 ECU-t fog kapni, az legalább a tengelyhez+ a szívósorhoz van hangolva...
"Szerencsére", ezt az én generációmnál még nem variállták, meg azóta sokkal komolyabb problémám akadt sajna....
Leszedtük a HF-et és egy olyan dugó tárult elénk amit nem vártunk. A Katalógus szerint azonos méretű szelepek vannak mindenhol, erre a szívószelepem kétszer akkora, mint a többi, és ráadásul nem ferdén eltolt helyzetben van, hanem középen!
A kipuff szelepek OK-k, de most mi a szart csináljak????
Variációk:
1. Rátesszük a HF-et és megforgatjuk beleér-e a szelep (mármint a szívó). Esetleg mondtak olyat, hogy tegyek gyurmát a tetejére, mert akkor látszik, hogy ha nem ér bele akkor mégis mennyire nem. Ha pár mm-akkor ok a helyzet, de még mindíg kérdés hogy mi van a dugó felületén a bemarások miatti örvényléssel?
2. Megy vissza az összes régi cucc, és kész. (Akkor kidobtam egy csomó pízt, ill. lett egy 2.2 mocim, amire még költhetek későbbb és beteszem azt. Később=évek múltán)
3. Felgyújtom az egészet a csába
Ui.: A dugók 300 000 Km után is gyáriak, és makulátlan állapotban vannak a hengerfalakkal együtt - ez legalább jó hír!