Aki a kipufogóval rémisztgetett, annak mondd meg, hogy küldjön pár cikket arról, amikor LPG-s autókban a kipufogó, vagy bármi más miatt felrobbant a gáztartály.
Csak mert a gázüzem annyira túl van biztosítva, hogy gyakorlatilag biztonságosabb, mint bármely gyári benzinüzemű típus.
Akikor elhoztam a májsztertől, akkor 17,6-ot evett. Elvittem beállításra az említett emberhez, aki egyből rárakott egy hattal frissebb szoftvert (ezen már be lehet azt állítani, hogy üzem meleg motornál egyből gázzal indul) és nagyon becsületesen belőtte nekem kis fogyasztásra. Eredmény: 15,2. Ezután csere a gyári Motorcraft Platinum gyertyára a benne lévő hulladék Championt. Eredmény 14,8. Most itt tartok. Már megrendeltem két új lambda szondát. Attól várok még mínusz 1-et. Tervezek további átalakításokat és ha beválnak, akkor megírom azokat is. Eddig, amit megcsináltam, azok nem az én ötleteim voltak. Köszönet értük Ricknek.
Fogalmam sincs, hogy mennyi gázt fogyaszt csak városban, mivel szinte kizárólag hosszútávra használom. Az átlagom 16,4 és 17 liter gáz között van normális használat mellett: 100 és 130 között hajtom, a sebesség korlátozások és a magyar "útiszonyok" függvényében. 72 literes pótkeréktartály van az autó alatt. A tartályba a beszerelést követően max. 56 litert lehetett tankolni a biztonsági szelep miatt, amely a gyári alapbeállítás szerint nem engedett 80%-nál több gáztöltési lehetőséget. Ezt később módosították, így szinte tele lehet tankolni. A kipufogócső szerintem nincs olyan vészesen közel a tartályhoz, hogy hővisszaverőt kelljen beépíteni.
Rick4: Köszönöm szépen a kimerítő választ,rengeteg információ volt benne,mostmár tudom mire kell figyelnem.Viszont maradok az alvázszámos bogarászásnál,mert színtévesztő vagyok és egy koszos rózsaszín kábelt ki tudja milyen színünek látnám.
Brown/40V6: Igen, én is erősen hajlok a pótkeréktartályos megoldásra,bár kicsit megijesztettek hogy elég közel megy a tartályhoz a meleg kipufogó,de olvastam olyanról is hogy ezen a részen a kipuffra tekernek vmi anyagot ami nem engedi át a hőt.A másik meg hogy még nem válaszolt egy cég sem az Explorer alá tehető tartály méretéről.Ugye a bruttó tartalom 80%-át lehet csak tankolni,így ha 40-50l-es tartályt lehet alátenni akkor felejtős,mert nem szeretnék 200km-enként lpg kutat keresni.
mutantattila: Köszönöm, felkeresem őket is.A Te tartályod mekkora méretű lett?
Sioux1001: Ha pályán ennyit fogyaszt egyenletes tempónál akkor neked mennyit eszik városban?Illetve még ugyanazt kérdezném tőled is mint mutantattila-tól,mekkora tartály került a kocsid alá?
Csak érdekességként,kb. péntek óta eladó ez az explorer: http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/explorer/ford_explorer_automata-4422709 és így alakult az ára: péntek-szombat 470k,vasárnap-hétfő 870k ma meg 570k lett,érdekes...Mondjuk már képek alapján is eléggé le van harcolva,(ami annyira nem lenne nagy gond) de igazán ez a fekete szín nem tetszik,úgyhogy nem hívom fel.
Kezdem beleásni magam a témába és rájöttem, hogy rengeteg dolog befolyásolja a fogyasztást. Nekem is annyi volt, de már lenyomtam 14,8-ra és még van egy csomó ötletem.:) Én nem pályán járok, hanem autóúton és 90-el.
Szerintem egy helyen szereltettünk. Én azt tapasztaltam, hogy elég sokat csökkent az autó teljesítménye és a fogyasztástól sem vagyok elragadtatva: főleg hosszú távon, autópályás, egyenletes 120-130 mellett sem megy le 17 liter alá. Nem tudom, hogy ez a természetes vagy én is állíttassam be precízebben a gépet. Egyébként hengerenkénti Zavoli Alisei és pótkeréktartály van az autóban.
Én kb. két hónapja rakattam a gázt. Szerintem csak pótkerék. Én azt tervezem, hogy ha jobb idő lesz csinálok hozzá hátra tartót.
Én lementem qrva messze vidékre, mert ott occsó volt. Már nem így csinálnám, mert az utólagos állítgatásra keresnem kellett valakit a közelembe. Egy csomó hülyével szenvedtem mire találtam egy hozzáértőt, aki profin beállította. Így utólag inkább vele csináltattam volna. Ecojet a cég neve. Kérj tőlük is ajánlatot.
Nekem volt egy Audi Coupém, nem akartam pótkerék nélkül járni, ezért hengertartály került bele. 7év alatt egy rohadt defektet se kaptam, ellenben 7évig nem tudtam rendesen pakolni hátul. 5. éve lesz Explorerem, defektet még mindig nem kaptam, úgyhogy ha gáz kerül a gépbe, biztos hogy pótkeréktartály lesz, és ha esetleg 12évente 1x utánam kell hozni defektnél a kereket valakinek, azt kibirom.
Nem tudom hogy mennyien keresnek most explorert és mennyire mondják az eladók hogy érdeklődés van,de mi amikor szombaton mentünk megnézni egy gépet Szigetszentmiklósra akkor épp ott volt egy másik érdeklődő is.Még az is lehet Te voltál.
Úgy látom hasonló cipőben járunk, bár lehet az országban sincs több ilyen elvetemült aki most akarna Exploret venni. Igaz az eladók többsége szerint naponta érdeklődnek mindre a komoly vevők, ezért az ár csak minimális mértékben alkuképes.
Én is ismét azon töröm a fejem, hogy veszek egy Explorert, nézegetem is a kínálatot, megnéztem párat, de még nem jött el az igazi. Infót kérnék tehát az eladó példányról én is.
Írtam én is a megadott címre tegnap, ill. a mail címem az adatlapomon publikus.
Köszönöm a tanácsokat,mindenféleképp megnézek sokat, de azért kitaposni nem akarom egyik belét sem, inkább ha úgy látom valamelyik szimpatikus akkor majd kérem a bérneeper segítségét,ha akarja meghajta ő öket.A hibás váltós autó vétele is az ő tanácsa volt,ettől független megnézem azt is amelyik az eladó szerint teljesen jó.Gáz mindeképp lesz benne,várom több cégtől az árajánlatot,bár azon még mindig filózom hogy a tartály hol legyen,bent a csomagtérben vagy alul kint pótkeréktartály.
Van ugye ez (http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/explorer/ford_explorer_automata-4037666) amit hibás váltóval árulnak,mivel elég rég fent van szerintem 300 körül el lehetne hozni,de amit a képek alapján látok a váltójavítás csak 1 tétel lenne, ott van hogy a küszöb tiszta rozsda,nincs is fent a műanyag "csík", szóval azt is cserélni kéne,és még ki tudja mi mindent,ez csak a külseje.
Ami biztos hogy 1millió fölé csak akkor szeretnék irányárba menni ha már az lpg benne van.
Egy kérdés,létezett 1996-ban is 207Le-s sohc motoros Explorer,nem csak 1997-től adták ezzel a motorral?
Legyél pofátlan, próbálj ki minél többet, taposd ki a belét, tekerd meg rendesen őket és mutasd meg a bérneppernek azt, amelyik a legjobban tetszett.
Váltóhibás kocsira számolj rá kb. fél milliót, lehet megúszod sokkal kevesebből is, de nem valószínű, ha normálisan felújítottat akarsz, nem adják szarérhugyér.
Nekem van egy explorerem eladó.Nyáron lejár a műszaki ,gondoltam levizsgáztatom és eladom.Előrébb hozhatom ha érdekel valakit. 99'es jó állapotban van 170 000 km.Női tulajtól, gyerekeket hordtam vele és bevásárláshoz használtam. A jobb tükör van eltörve és időnként a szintkiegyenlítő lámpa bekapcsol.Olajcsere ékszíjcsere most volt .