Az e-autók piacának támogatására 11 pontos, 100 milliárd eurós javaslatcsomagot tett közzé a kormány, amelynek nagy része azt szolgálná, hogy a Magyarországon megtelepedő ázsiai gyártók jól járjanak.
„Az intézkedéscsomaggal a kormány mesterséges keresletet akar teremteni az épp döglődő elektromosautó-piacnak, amelyre az egész ország jövőjét feltette”
"A helyzet mostanra olyan súlyossá vált, hogy a Bank of America szakértői azt tanácsolták a három detroiti gyökerű amerikai autógyártónak, a General Motorsnak, a Fordnak és a Chryslert is birtokló Stellantisnak, hogy vonuljanak ki a kínai piacról. Koncentráljanak a világ olyan autópiacaira, ahol van esélyük labdába rúgni. "
Nio autógyártó startup, amely egyelőre veszteségesen működik, arra számít, hogy tíz autógyártó lehúzhatja a rolót Kínában. Így 20-30 játékos marad a pályán.
Elkezdődött az átállás nátrium-ion akkukra, maga Elon Musk is így látja. Sokkal több van belőle, olcsóbb, valamivel kisebb energiasűrűsége ellenére is jobb.