Tehát te azt mondod a foteledből, 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében úgy béreltek kikötőt, hogy a szakértőikkel nem végeztek semmi hatástanulmányt, semmi tervük nincs ,csak úgy bele a vakvilágba műsor .
Nagyjából ez történt.
Ami hiányzik:
- vasúti kapcsolat
- olajmentesítés
- partszakasz mentén a tengerfenék kotrása és mélyítése.
Ezek közül a vasúti kapcsolat a legkényesebb pont, mivel az olaszokon át vagy Olaszo.-Ausztria vagy
Olaszo.-Szlovénia felé kell továbbszállítani.
Az első eset lényegesen drágább és hosszabb, ráadásul az olaszok ellenérdekeltek ebben.
A Szlovénia felé vezető útvonalnál hiányzik egy durván 55 km-es szakasz, amivel rá lehetne
csatlakozni a szlovén fővonalakra. Itt annyi a bibi, hogy kemény hegyes terepen kell a vasutat
megépíteni, amiből a szlovéneknek semmi hasznuk nincs, tehát az is magyar pénzből menne.
Azon meg erősen el kellene gondolkodni, hogy mennyire lesz érdeke a szlovéneknek ez a
vasútvonal, ha konkurrenciája lenne Kopernek, a legfontosabb szlovén kikötőnek....
Csak nincs olyan berelt hajo, ami a mi kikotonkbe szallitana a mas orszagoknak szallitott kontenereket is. Es ehhez meg infrastrukturat meg vasuti csatlakozast is ki kell epiteni
Es persze versenyezni a szaz kilometeren beluli masik harom a mienkenel sokkal nagyobb es bejaratott kikotovel.
Hany magyar tengerjaro hajonk van? Es hany olxan kulfoldi hajo van amin tpz szazalek.magyarorszagnak szamt kontener van es sikerul rabeszelni hogy Koper vagy Rijeka helyett nalunk kosson ki. Tan inkabb vitorlaskikotot kene epiteni, parezer magyar jachttulajdonos mar csak hazafidagbol.is magyar kikotoben fog parkolni.
A japán Orionhoz meg tudtommal semmi köze a miénkhez: pár éve kérdeztem erről egy bolti eladót is, hogy ezek most japán Orion készülékek-e, de ő azt mondta, hogy nem és volt valami névvita is, minek következtében japán Orionokat nem is lehet behozni az országba.
"A II. VH esetében inkább Horthyt és a nyilasokat kérdezném meg a helyedben...."
Meg azokat, akik nem álltak ki határozottan az újabb békediktátum idejére amellett, hogy Románia viszonylatában legalább 4000 km2-nyi határmenti területet megtarthassunk, és hogy a csehszlovákok is adjanak vissza területeket, ha továbbra is erőltetik a lakosságcserét, hanem inkább a "fasiszta veszély" elhárításán fáradoztak, mint Rákosiék és a többi moszkovita.
Unterhaltungselektronik unter der Marke Orion wird vom 1958 in Ōsaka gegründeten Unterhaltungselektronikhersteller Orion Denki hergestellt und von der ungarischen Orion Electronics lediglich vertrieben.
Az meg, hogy gúnyt űztök azokból a régi jó magyar vállalatokból, amelyek értékeket termeltek és termelhetnének ma is, jól jellemzi kétszínűségeteket, hogy a Fidesz-KDNP-nek csak üres lózungok szintjén fontos, ami valóban magyar.
Ha nem lennék olyan kitartó Orion-vásárló, akkor ez a magyar márka is menne a süllyesztőbe. Mert Orbánék olyan hülyék, hogy meg sem próbálják megmenteni, ami magyar és felfejleszteni olyan szintre, hogy a világ minden részébe exportáljon. És akkor lenne is mit behajózni a "kikötőnkben".