Az RMDSZ elnöke Ungvárra szeretett volna eljutni a Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség (KMKSZ) megalapításának harmincadik évfordulójára. Amint leírta, az ukrán határon egy órás várakozás és ellenőrzés után közölték vele, hogy nem léphet be Ukrajnába. Magyarázatot nem adtak a belépése megtagadására.
Próbáld szótagolva hangosan olvasni! Akkor talán megérted! Diplomáciai útlevél használata esetén
az utazás diplomáciai kapcsolatok területére tartoznak, amit a nemzetközi jog szabályoz.Így ott nem az uniós jog, hanem a tagállamok hatásköre érvényesül.
He was kept in the border control zone for an hour, and then he was told that he can not cross the border. The official document, which he received, does not indicate the reason for refusal of entry.
Hiába ordítasz itt nem államfői utazásról volt szó.
Egy EU-ba törekedő ország minden indukáls nélkül megtagadta egy EU-s polgár, egy jelentős politikus beutazását aki deklaráltan egy ottani szervezet ünnepségére utazott volna.
Hát erre nehéz gombot varrni.
Biztos lesznek következmények is. Aztán csodálkoznak az atyafiak.
A bíróság nagymértékben támaszkodott a kijelölt főtanácsnok, Yves Bot szekvéleményére, mely szerint az államfők utazásai a diplomáciai kapcsolatok területére tartoznak, amit a nemzetközi jog szabályoz. Így ott nem az uniós jog, hanem a tagállamok hatásköre érvényesül.
A bíróság nagymértékben támaszkodott a kijelölt főtanácsnok, Yves Bot szekvéleményére, mely szerint az államfők utazásai a diplomáciai kapcsolatok területére tartoznak, amit a nemzetközi jog szabályoz. Így ott nem az uniós jog, hanem a tagállamok hatásköre érvényesül.
A főtanácsnoki indítvány megállapította: Sólyom László azért szándékozott Révkomáromba menni, hogy ott a magyar állam történelméhez kapcsolódó jelképnek számító emlékmű felavatásán vegyen részt, ez alkalomból pedig beszédet tervezett mondani. Ez esetben tehát nem tisztán magáncélokra korlátozódó látogatásról, vagy akár inkognitóban tett látogatásról lett volna szó.
Minden szerződő félnek kötelessége betartani a nemzetközi egyezmnényeket. Nemzetközi egyezmmények hatálya meghaladja a hazai törvényhozás szabta rendeleteket.
Ez nem így működik. Léteznek nemzetközi egyezményekben lefektetett szabályok.
Meg aztán volt ugye 1991 is.
Pl. erre utal az Amerikai Magyar Koalíció véleménye is:
Ha Ukrajna deklaráltan a NATO és az Európai Unió felé közeledik, akkor tiszteletben kell tartania és magáénak kell vallania azok alapértékeit, így az emberi és kisebbségi jogokat, valamint a szabadságjogokat – hangoztatta, hozzátéve, hogy Kijevnek teljesítenie kell vállalt nemzetközi kötelezettségeit és azokat a megállapodásokat, amelyeket Ukrajna 1991-es függetlenné válása után írt alá.