A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Hát nem tudom. Illetve tudom, piacgazdaság van, verseny van. Még a márkaszervízek között is. Ezért is adtam meg konkrétan a szervízt, ahova én hordom.
A vitt olaj kapcsán többször rákérdeztem, hogy ez hatással van e garanciára, amire az volt a válasz, hogy ha számlával igazolom (amit le is másoltak és dokumentáltak) az olaj eredetiségét és megfelelő normáját, akkor nincs gond.
Hogy milyen országban élünk, hát, lehet, hogy átmenet a balkán és a nyugat között, de nekem ezzel nincs bajom. Lehet akkor rám is mondani, hogy olyan magyarosan kiügyeskedtem az olcsóbb megoldást (vitt olaj, megtalálni az olcsóbb szervízt stb.), de akinek belefér a 100+ os számla, az fizesse ki.
Nekem az új autó se fért volna bele, ha nincs a nagycsaládos támogatás. Így két éve belementünk és lám jelenleg többet ér az autóm 100 ezer km-rel az órájában, mint új korában. Persze ezt se lehetett előre tudni.
Ha már az "ügyeskedésnél" tartunk, a hátsó fékbetétet nem rég cseréltettem, de azt nem márkaszervízbe, hanem harmadáron egy megbízható (bosch szervíz), de függetlenbe. Utána kérdeztem a garanciális dolgokra egy Porsche Hungaria-nál dolgozó ismerősnél, azt mondta, hogy legrosszabb esetben is, ha konkrétan a fékkel lenne vmi baj, akkor esetleg belekötnének, de ha számlával tudom igazolni a cserét illetve az alkatrészt, akkor elvileg abba sem. De könyörgöm, egy fékbetétbe mi tud elromlani? Ami ezen a kocsin rizikós vagy mondjuk úgy, bonyolult, az a motorja. Mondom ezt persze úgy, hogy nem értek hozzá, csak laikus érdeklődő vok.
Mindenesetre én bízom az autómban, eddig nem volt semmi baj vele, jól fogyaszt (6.2-6.9) és bő két év alatt 100 ezer km már belegurult. Maradjon is így...
A drágán szervizelték az autót és az átverték között azért van némi különbség. És akkor finoman fogalmaztam és nem azt írtam le, ami a valóságban történt.
Utalok itt arra, hogy az aranyárban mért olajból ki lett számlázva 5 liter és a motorba még akkor sem kell annyi, ha a gyártósoron van és az első töltetet kapja. Pláne nem kell annyi, ha olajcsere történik és úgy sem folyik ki az összes belőle. Akkor pedig hol vala a szükséges mennyiség (kevesebb, mint 5 liter) és a kiszámlázott mennyiség (5 liter) közötti különbség? Mert nem találta meg egy flakonban a csomagtartóban, meg az utastérben, meg a kesztyűtartóban sem.
Amúgy pedig: normális országban megrendelsz egy szolgáltatást, kifizeted. Megkapod amit kifizettél. Szolgáltatást és terméket. Annyit, amennyit kifizettél. Drága? Drága. De pont azért drága, mert biztos lehetsz benne, hogy azt kapod, amit kértél és a lehető legjobb minőségben, ami a nem kis értékű vagyontárgyadnak a legjobb megoldás. Cserébe kapod a nyugalmat és a tartós, megbízható működés legnagyobb esélyét, illetve annak biztos tudatát, hogy ha komoly a probléma, akár még a garancia lejárta után is helyt áll a gyártó.
Nem normális országban meg drága szolgáltatást fizetsz, de annak a felét sem végzik el (vagy ugyan azt a tevékenységet munkadíj formájában kétféle néven is felteszik a számlára mert kimagyarázható, aki meg nem ért hozzá és nem veszi észre - ez a többség - az meg nem is szól érte csak kifizeti). Sokszoros felárral adják a terméket amely máshol is megvehető, és ezek mellett még nem is kapsz annyit belőle amennyit kifizettél, mert fizikai képtelenség annyit kapnod. Tehát még jól át is vernek! Na ez van itt.
Ha nem érzed a különbséget, akkor...
(Arra meg mernék fogadni, hogy amint a motoroddal lenne valami, akár garanciaidőben, akár szavatosság keretében, amikor a gyártónak helyt kellene állnia, az első indok, amivel elhajtanának, a vitt olaj lenne.)
nem akarok senkit felizgatni, főleg azokat, akik 100-ezreket hagynak márkaszervízbe sima olajcserére és pollen vagy légszűrőcserére, de én mindezt 42.359 Ft-ból megúsztam. A szervíz a következőket tartalmazta: ellenőrző szervíz olajcserével (85.147 km-nél) + légszűrő csere.
Azért annyi turpisság van a dologban, hogy az olajat én vittem, számlával igazolva (0w20 gyári, vw cimkés olaj). Nem tudom, más szervíznél hogy van, itt lehet bevinni olajat (csak azt), a gyári garanciát ez nem befolyásolja, ellenben a mobiliátásgaranciát (hogy értem jönnek egész Európában ha elakadok, állítólag) elbukom, cserébe nem is fizetem, mert ennek is ára van. 3 ezer Ft-ért kaptam gyári olajat (igaz meg kellett egy kartonnal venni, de majd elfogy), tehát 56 ezerből kijött a 90 ezres szervíz, ami azért nem százezrek. Megmondom azt is melyik szervízbe hordom (bár nem gondolom, hogy az én reklámomra szorulnának), hiszen nem csak relatíve olcsók a márkaszervízek között, de kifejezetten korrektek is. Tehát a szervíz a Szabó Autó a 16. kerületben. Az olajat pedig az olajmarket-nél vettem.
Végül pedig nem gondolom, hogy az országra kéne fogni azt, hogy drágán szervízelték a kocsidat, hiszen, ahogy fentebb leírtam az én példámat, nagyjából féláron megúszhattad volna.
Az enyém eddig is rezonált, de hangtalanul, most viszont 2 hengeres módban rosszabb hangja van, mint egy repedt kipufogós Zetornak. Jeleztem szervizben, kezdődik a kálvária. 2019 decembertől hajtom, 81e tartok most.
Utoljára amikor gyertyát cseréltek akkor 10.800,-Ft volt darabja. Ehhez jön ugye a munkadíj. Tehát 200+
De lehet. Minden lehet.
És sajnos vannak egyéb problémák is.
1998-ban vásároltam az első új autómat.
Akkoriban egy fékfolyadék csere abból állt, hogy a szopókát rárakták az összes kerékre és addig szívták amíg friss nem lett a színe.
(Persze az sem volt százas mert a porvédőkért vissza kellett menni. :) )
Később jött a hülyének nézős verzió amikor csak az egyik hátsó féket szopogatták. Mondván az van a legmesszebb. Ez persze igaz, de attól még az ABS egységben és a többi körben régi folyadék maradt.
Ma már ott tart a technika, hogy a porvédőt sem kell levenni. Egyiket sem.
(A hetedik új autót használom melyeket eladásig márkaszervizbe hordtam. Továbbá van/volt kettő amit nem újonnan vásároltam, de azokat is szakszervizbe hordtam. Látom a változást. 1998-2004 környékén teljesen elfogadható áron tisztességes munkát végeztek.
Mostanra teljesen elszabadult minden. 74.000,- egy kanna olaj ami egy kisker boltban (kis tételben) 20.000,- Baszki.)
Igen, ezeket úgy nagyjából tudom. De régen nyilvános volt egy hosszú check-list lég- és pollenszűrővel, stb - stb... Most az elektronikus szervízfüzet korában ez is eltűnt. Engem ez a részletes lista érdekelne. Csak mert példának okán cca. 7000 km volt a szervízkor az autóban (műtét és egyebek miatt jó ideig szinte nem is használtuk) és kötelezően cserélendőnek mondták pl. a pollenszűrőt, amit egyébként nem szerettem volna cseréltetni. Nem álltam neki vitatkozni, de elkértem a kivettet és természetesen gyakorlatilag tiszta, később jó lesz még az. :-) Ilyenek miatt érdekelne a dolog.
Nekem ugyan Kamiq-om van és nem ezzel a motorral, de ez a szervíz dolog hasonló. Januárban voltam a 2 éves szervizen. Olajcsere miatt ugye 30ezer vagy 2 év múlva kellene mennem, de kiírja 1 év múlva is a szervíz esedékességet. Ha jól tudom, akkor 3 évesen esedékes pl. a fékfolyadék cseréje,... és még nem tudom mi, mert az autó könyvében ezek már nincsenek benne és nem
is találtam olyan leírást, ahol le lennének ezek írva és pl. az, hogy mikor, melyik szervízen milyen dolgokat kötelező megnézni/cserélni és mi az, amit
a szervíz behasal, hogy kötelező, mi meg fizethetünk.
Lehet amugy, hogy ettol is tobb nekem ezt mondtak, hogy ez nekik kerult kb 850be ugyhogy gondolom ha kifizettetik akkor erre meg raszamolnak.. Porsche buda volt a szerviz, de gondolom magan uton olcsobban kihozhato a dolog valamennyivel, esetleg felujitas ha valaki foglalkozik vele. Baszki akkor jol megszivtad a garival..
Hasonlo volt a tunet, kitert kormanynal, foleg tolatva eleg eros kopogo hang jott belole, azt gondoltam, hogy nem toronycsapagy mert kormany tekeres kozben nem ropogott. Ha nem csinaltak volna meg gariban akkor olyan 850e lett volna a mutatvany markaszerviz aron. Nekem a seatnal 30ezrenkent van a kotelezo szerviz, neked 15e?
Mi volt a kormányműved problémája? Amikor állok ki egy parkolóból és teljesen alá kell tekernem, ropogó, kattogó hangot hallok.
Jobbra-balra egyaránt.
Nekem azt mondták, hogy a lengéscsillapítón levő műanyag burkolat adja.
Sajnos az én garim lejárt, mert idióta módon nem tudtam, hogy 45.000nél el kell vinni a kötelező szervizre. Pedig kiírta, de bennem az volt, hogy 60.000 a következő. Ráadásul eddig minden 15.000 km nél olajcserét szűrőcserét megcsináltattam. De az utolsót nem márkaszervizben.
Szeptemberben lesz még csak 4 éves és 50ezret nemrég léptem át.
Ezért is érdekel milyen tünetei voltak a kormányművednek.
Igy van lassan lejar, meg van 50ezrem. Kormanymu cserem volt garanciaban megcsinaltak, ezen kivul semmi. Olaj, szurok 10ezrenkent. Fogyasztasom spritmonitoron fent, 60e km alatt amig felvezettem az adatokat oda is: 5.94/100km. Ugyhogy jot is ki lehet fogni, vagy nem tudom mitol fuggnek ezek a hibak amiket tapasztaltok de remelem megoldodik 😉
Nekem Seat Leon 1.5 tsi-m van, 130le-s manual valto. Szerencsere ezek a 2hengeres rezonalos problemak elkerultek, nem is ertem nalatok mitol lehet ez.. :( Pedig az enyem kap rendesen, 2018.11 havi auto, oktatasban hasznalom, napi 10-12 orat folyamatosan megy az auto, kb 300km/nap tanulo vezetokkel. Jelenleg 150e van benne. Ha nem nezem a kijelzot eszre sem veszem mikor megy 2 hengerrel, szoval tud ez jol is mukodni. En imadom a tipust es a motort is. Remelem nektek is megoldodik!
Eddig ott tartok, hogy állandó írásbeli panaszok után, elvileg kedden viszem ismét szervizbe, és ott marad amíg meg nem csinálják.(kíváncsi leszek). Én is be vagyok már agyilag rezonálva tőle, csak vezetek más autókat is ilyen motorral és azok jól működnek. Azt a kifújós meg mindenféle zörgő csörgő hangot azzal magyarázták, hogy hidegen, hogy minél előbb bemelegedjen a rendszer,kevesebb legyen a káros anyag kibocsájtás, megemeli a turbónyomást meg mindenféle dúsabb keveréket használ stb. Azt sem értettem mit mondott.:)A lényeget megjegyeztem: ha utána abbahagyja akkor jó! Amúgy egy mezei, de nagyon jó szerelővel beszéltem, ő is azt mondta, hogy az üzemanyag-levegő szabályzással lesz szerinte a baj, ott kellene keresgélni. Majd jelzek a végeredményről!
Nálam 5000 Km után kezdődött a rezonálás 2 hengeres üzemmódban, visszavittem, egy (talán) levegőnyomás érzékelőt cseréltek, örültem mint majom a f@rkának, de kb 20 km után ugyanúgy előjött a rezonancia (talán még rosszabb is lett). Ismét visszavittem, de azt mondták, hogy ez "semmi". Mostanában nincs energiám ezzel foglalkozni, de hamarosan kötelező szervíz, akkor megint jelzem.
Uccsó szervíz látogatás óta annyi plusz van, hogy reggel indításkor (minél hidegebb van, annál jobban) olyan hangja van (valaminek), mint amikor valahol "kifújna" a motor (eléggé f@s hang), de ez elmúlik amikor az alapjárat visszaáll normál módba. Hogy ez összefügg-e bármivel, passz :-)
Bár nem vagyok guru, de ha igaz, akkor a bejáratás időszak közben folyamatosan (le)szabályozza magát a motor (kevesebb is lesz a fogyasztás), és szerintem itt csösződik el valami, talán rossz üzemanyag keverék, ami - akár az autóvezető stílusa miatt alakulhat ki, gyengébb teljesítményt eredményez, és ez a "gyengesség"/ nem stabil motor-járás okozza a rezonanciát. Tetézi a bajt, hogy motortartó bakok sem tökéletesek, így aztán akinél ez a 2 dolog összejön, az berezonál (a tulaj is agyilag). De ezek gondolatok, ahhoz hogy kiderüljön mi a valós probléma, olyan szervízt kell keresni, aki hajlandó ezzel foglalkozni, időt rászánni. Pl "szerezni" egy ugyanolyan autót (de ne rezonálósat) mint ami Neked van, ezen és a Tiéden live adatokat rögzíteni, és az adatokat összehasonlítani. Szerintem a kiértékelést (és az adatrögzítést is) a szakszervíz tudja/tudná elvégezni 100%-osan, legfeljebb fizetni kell érte, de ha kiderül, hogy van probléma, akkor már fizetni sem kellene, vagy vissza lehet igényelni.
Azt is gondolom, hogy van aki erre a rezonanciára "genetikailag érzékeny" (én is), úgyhogy ha valaki ilyen találkozik egy rezonálós 1.5TSI-vel, akkor az nagyon összerezonál ... volt aki el is adta a járművét.
Ha bármi eredményre jutsz, kérlek jelezd, köszönettel egy "rezonancia társ"