Bizonyos termékek csomagolásán Szantorini templomai láthatóak - csakhogy a tetejükről hiányzik a kereszt. A közösségi médiában ezt sokan nehezményezték. Azt mondják, azért törölték a fotókról a kereszteket, mert politikailag és vallásilag is meg szeretnék őrizni a semlegességet. Ám az érsek szerint azonban precedens nélküli erkölcstelenségről van szó.
6 évvel egy háború után, amikor a szomszéd budija megtelt és kezdte kitermelni a benne lévőket, mindenki hasalt, mert ládaszám kotorta ki a géppuskahevedereket és kézigránátokat belőle.
Végül is a rendőrségnek (vagy valamilyen egyenruhásoknak) kellett kipucolni a kerti budit. Volt nagy öröm náluk.
Bizony akkor még a gránát ismerősebb volt, mint a pap, mert majd minden grundon lehetett még pár darabot találni - sok szegény kissrác bele is halt miattuk.
A kép csak illusztráció és semmi hamisat nem állít a termékről, így ez nem hamisítás. Amúgy is, szinte mindent retusálnak, ez nem érv. Hogy politikai okokból tették volna az nem csak légből kapott, de egyenest értelmetlen kijelentés is.
Nem ennyi a történet. A történet annyi, hogy a Lidl politikai okokból képet hamisított. Ha a kereszt probléma számukra, akkor tehettek volna rá olyan jellegzetes képet Görögországról, amelyen nincs kereszt. Pl. az Akropoliszt.
Jó gondolat, de maradjunk a konkrét példánál. A Lidlnek, mint vállalatnak joga van azt nem tenni a csomagolására amit csak akar, kényszeríteni nem lehet és nem is szabad. Mint vásárló nekünk jogunk van például bojkottálni őket, azaz nem ott vásárolni. Természetesen kritizálni is joga van mindenkinek. Ennyi a történet.
Amúgy meg ez csak egy tünet, nem ok. Nem a Lidl hibája, hogy már számolni kell a jelentős muszlim demográfiával az üzleti döntéseikben.
Ez nem nehéz ügy, mert görög termék és Görögországban gyártják és csomagolják - a Lidl csak árusítja. Nyilván görög a dizájner is aki a gyártó üzleti érdekét tartja szem előtt.
Szerintem sokan túldimenzionálják ezt a kérdést, miközben egyszerűen arról van szó, hogy egy vallási szimbólummal a termékeiken elveszítenek egy mára már jelentős vásárlóerőt jelentő demográfiai csoportot. Ez nem politika, hanem üzlet, profitmaximalizáció, az ilyen vállalatoknak nem moralizálnak. No persze így utólag lehet rosszul jártak ezzel a húzással ha elég sok embert elidegenítettek.
"Szóval a Lidl szerint egy keresztény pap látványa kelt félelmet Európában"
Hát!
Úgy '51-ben kezdtem tanulni biciklizni (a váz alatt), hogy ne legyen véletlenül se baj, a Magyarok Nagyasszonya templom körüli parkban.
Egyszer csak nyílt az oldalajtó és kilépett rajta egy talpig feketébe öltözött szoknyás férfi és széles mozdulatokkal elkezdett egy láncon lógó fémizét lóbálni, ami ugyancsak füstölgött.
Nos, én húztam is haza, mert a frász jött rám és mondtam, hogy egy sötét alak gránátot akart vágni hozzám.
Aztán ők elmondták, hogy biztos a pap indította be a füstölőjét és azt túráztatta.
Minden esetre attól fogva máshova jártam biciklizni.
Számomra tehát a Lidl meglátása nem is olyan hihetetlen.
Orbánéknak nem kell megszólalniuk. Elég lesz ennek a hordalék bagázsnak, hogy szavazóik, minimum 2,5 millió magyar ember, többé be se teszi a lábát a szar boltjaikba.