Keresés

Részletes keresés

lajafix_ Creative Commons License 2017.08.17 0 0 22

az autósok 90%nak útjainak 80%-át már egy mai elektromos autó is fedezi. Nem hiszem hogy aksit csak ritkaföldfémből elehet csinálni, ezen gondolkodnak szerintem jó pár helyen a világban. Úgy tűnik, hogy paradigmaváltás van az autóiparban, az ügyesek fel tudnak ülni erre a szekérre. Persze átszállni könnyebb a szénhidrogén szekéren ülő gyártóknak.

 

Az más kérdés hogy mi ügyesek vagyunk-e. De ugyananyyit oda lehetne adni az inovatív szervezeteknek, csak ne az állam ossza a pénzt, mert a ahatékonysága 0, lopásfaktora max. De már az is sokkal hatékonyabb lenne ha a felesleges bürokrácia és adminisztráció le lenne vágva.

Előzmény: jetianyugger (17)
jetianyugger Creative Commons License 2017.08.17 0 0 21

Tehat a topik celja, hogy kideruljon vegre, hogy mi ertelme multikat tamogatni ilyen jo gazdasagi kornyezetben.

jetianyugger Creative Commons License 2017.08.16 0 0 20

Körülnézek majd.

Előzmény: Törölt nick (16)
jetianyugger Creative Commons License 2017.08.16 0 0 19

A multi 60 mrd-jával se lenne bajom, ha látnám az értelmét. De eddig nem látom, nem kaptam arra érvet, hogy értelme van annak, hiszen, ha nem kapák meg a zsét, akkor se változna semmi se a magyar gazdaságban és munkaerőpiacon. 

 

Jó egy-két tarhás cég nem itt fejlesztene, de fejleszt helyette másik tíz.

Tehát, ha van jó érv, én belemegyek a multi 60 mrd-jába :)

Előzmény: Törölt nick (18)
jetianyugger Creative Commons License 2017.08.16 0 0 17

Kösz a dicséretet.

Nyilván ez a nagyságrend nem ér fel, csak max. egyheti nyuggertarháig, de érdemes ezt is végignézni, mert az ebből levezetett gondolatmenetet rengeteg helyen lehet használni és akkor már pár száz milliárddal beljebb lennénk.

 

500 km vezetés nekem nem gond, csak, ha fáradt vagyok, viszont az Adriára nem jutsz le hamarabb, nem is beszélve a többi helyről. Az aksis autók egyik nagy hátránya, hogy kicsi a hatótávolság, télen ez még sokkal rosszabb. Beszéltem télen egy taxissal, aki itt tölti mellettünk a kocsiját (mert itt van egy állmi ingyenes töltőállomás) és télen a szokásos 120 km helyett max. 70-80 km-t tudott vele haladni. Ez nagyon durván kicsi, a legtöbb igazi autót használónak talán épp elég.

 

Visszatérve a topikcímre, mi lenne, ha a multiknak odanyomott évi kb. 60 mrd forint nem nekik menne, hanem felállítanánk egy korrupciómentes (ez a legnagyobb álom) szervezetet, aki az új innovatív magyar vállalkozásokba tolná a pénzt és menedzselné azokat, hasonlóan, ahogy most Oszkó Péter cége működik, mellette pedig adna még nekik állami referenciát, kisebb megrendeléseket, piacot, hogy felléphessenek. Na így 5-10 év alatt létrejöhetne gy tucatnyi magyar cég, mely innovatív és külföldön is megállja a helyét ?

Nem lenne ez értelmesebb ?

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: lajafix_ (13)
jetianyugger Creative Commons License 2017.08.16 0 0 15

A dolog bonyolultabb ennél:

 

 

1, Ritka fémek kellenek az aksikba. Annál nagyobb mennyiségben, minél több ilyen autót gyártanak. Na most ezek kitermelése rendkívűl környezetpusztító, ha nem csak ilyen kevés elektromos autót fognak előállítani, hanem pl. a mai gépjárműpark felét lecserélik, akkor a lítium ára felmegy a csillagos égig és szét lesz túrva fél Afrika, Dél-Amerika. Na ez brutál környezetszennyező. Emiatt is mondom, hogy alapvetően ritka anyagokra nem érdemes építeni valami olyat, amit majd tömegek használnak. Amíg minimális a Teslák mennyisége, addig nincsen gond. Képzeld el, ha mindenki ezüsttányérral és aranykanállal enne a földön, akkor mi lenne.

 

2, 5, Meddig tart egy Tesla feltöltése ?, Ha este elfogy az áram, akkor kereshetsz szálláshelyet, mire feltölt ?

http://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/elkepeszto_tesla_az_alomautorol_egy_magyar_tulajdonos_szemevel.210504.html

 

a, Supercharger az aksikapacitás 80%-áig, kb. 30-40 perc. Nekem ez az idő is rengeteg, ha összehasonlítom a mai tankolással, ami mindennel együtt 4 perc.

Ja Supercharger nincs még az országban, ha lesz majd 1-2, akkor ott meg könnyen lehet majd várni 1-2 versenyzőre előtted, mert simán feltorlódhatnak, hiszen nem 4 percig tankol egy arc, hanem 40-ig.

 

b, CHAdeMO átalakító, na ezzel másfél óra alatt vagyunk meg.

 

c, A váltóáramú, Type 2 szabványú csatlakozóval ellátott töltőoszlop, 3,5 óra

 

d, sztenderd (gyárilag ezt adják a Teslához) 11 kilowattos teljesítményű töltőkábel , 7-8 óra töltési idő

 

e, 230 voltos töltőkábel 36 óra

 

 

Itthon, ha találsz töltőt, akkor 1,5 óra a leggyorsabb lehetőség, de inkább 7-8 óra a reális töltési idő. Na annyi idő alatt már szunyálok egy jót.

 

Na ezt cáfold meg :)

Előzmény: Törölt nick (14)
lajafix_ Creative Commons License 2017.08.15 0 0 13

van ott szoftver is...

egyszerre 500 kmnél többet 11 éve vezettem utoljára és nem kívánom senkinek egyébként.

 

jó a topik de nem a topikcím adja ki a 50% redisztribúciót. Van sikeresebb topikod is. :) de rajta, legyen kitárgyalva.

 

 

Előzmény: jetianyugger (10)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.15 0 0 12

A munkaerőt a külföld és az állam szívja el, az utóbbin könnyen lehetne változtatni és akkor pont erre a betanított munkás rétegre van utánpótlás. De a robotizációval ez változik, már a Tesla esetén is, nem élőmunkás gyárat fognak zöldmezősen csinálni. De egyébként az egésszel csak sodródunk és reménykedünk, hazai vállalkozás hiányában nem vagyunk dötési helyzetben.

Előzmény: jetianyugger (9)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.15 0 0 11

A gyártás környezetszennyező (kérdés, hogy a belsőégésű gyártásához képest mennyire), az üzemelés már nem, és jó esetben az áramtermelés sem. Ez előrelépés. Lítium van Bolíviában, de az akkutechnológia gyorsan fejlődik. A gyorstöltés gyors, egyébként 8 órát alszol és ugyanennyit töltesz a munkahelyeden, van idő. A hatótáv és a súly szerintem is túlzás, kellene ebben szemléletváltás és az önvezetéssel, Hyperlooppal változik majd ez, de egyelőre erre van kereslet.

Előzmény: jetianyugger (10)
jetianyugger Creative Commons License 2017.08.15 0 0 10

A Tesla lenyege, hogy nyomd tele a kocsit parszaz kilo litiumos akksival es azzal nyomulj. Ennyi aksit eloallitani, mennyi ritkafem kell ? Mennyi kornyezetpusztitassal jarna ez ? Allitolag, ha a vilag atterne erre, akkor nem is lenne eleg litium. Az elektromos auto jo dolog, de a csak litiummal hajtott elektromos auto szerintem zsakutca.

1, Kornyezetszennyezo

2, Egy nap, mire feltolt az aksi

3, Mindig cipelhetsz tobb szaz kilo aksit, mint a csigahazat (fogyaszastol fuggetlenul)

4, 400-500 km ut utan, jobb, ha keresel egy szallast, majd reggel folytatod az utad

Előzmény: Törölt nick (7)
jetianyugger Creative Commons License 2017.08.15 0 0 9

"

jo lenne az a tesla

mi van, ha leepul/csokkenti termeleset az ajudi motorgyara?"

 

Mindenhol jelentos munkaerohiany van. Nincsi is ember az uj gyarra. Ha csokkent az Audi es mondjuk nehany szaz, vagy ezer embert kirug, akkor azok elmennek a tobbi multihoz, ahol szinten rengeteg a betoltetlen allashely.

Nem csak autoiparrol van itthon.

Előzmény: Törölt nick (8)
Vajk Creative Commons License 2017.08.15 0 0 6

Tudnak lopni ezekből a nagy fejlesztésekből és multiknak adott kedvezményekből és ennél több már évek óta nem érdekli a fideszt.

Előzmény: jetianyugger (-)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.15 0 0 5

Árnyaltabb a munkaerőhiány, ha az egymondatos sikerpropaganda mögé nézel. Bőven jó lenne még piaci cég, ha a felsorolt mutatókat javítani akarjuk. Ehhez jön a bizonytalanság, hogy a robotizáció miatt mi épül le vagy költözik el. De ettől függetlenül is vannak tőlünk független folyamatok, pl. Takata vagy Bosch részleg tulajdonosváltása. Ideális persze az lenne, ha állami támogatás nélkül, piacilag értelmezhető hazai cégek nőnének ki valahogyan, eddig nem nagyon.

Előzmény: jetianyugger (3)
jetianyugger Creative Commons License 2017.08.15 0 0 4

A bajom az, hogy a meglevo multik is fejlesztenek es keresnek embereket. Allami tamogatas nelkul.

Ez az eset is mutatja, hogy Szijjarto onmaga celjabolakciozik, hogy bemutassa mennyit dolgozik.

Előzmény: Qqberci (2)
jetianyugger Creative Commons License 2017.08.15 0 0 3

De miert kell most sulyos anyagi aldozatokat hozni, amikor amugy is rengeteg multi van jelen es munkaerohiany van es minden multi fejleszt, tamogatas nelkul is ?

Mi ertelme van ennek a magyar gazdasag es a magyar adofizetok szempontjabol ?

Szerintem ez egy totalis tevedes.

 

Előzmény: Törölt nick (1)
Qqberci Creative Commons License 2017.08.15 0 0 2

Ezek az összeszerelőüzemek sokat adnak az ipari termeléshez, exporthoz, GDP-hez

 

Sőt, szinte ezekből élünk...

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.15 0 0 1

Ezek az összeszerelőüzemek sokat adnak az ipari termeléshez, exporthoz, GDP-hez, nagy szükség van rájuk. A piaci foglalkoztatáshoz is, ez is kell, bár pont a robotizált Tesla gyár mutatja, hogy ez változni fog. És ezekért verseny van. Egyedüli érthetetlen a történetben, hogy minek építünk tesztpályát amikor a Teslák már a valós forgalomban közlekednek maguktól.

Előzmény: jetianyugger (-)
püfffneki Creative Commons License 2017.08.15 0 0 0

0k0s

Előzmény: jetianyugger (-)
jetianyugger Creative Commons License 2017.08.14 -2 0 topiknyitó

Engem a Tesla, a Forma1 és egyéb példák inspirálnak erre a topikra. Azt még csak-csak érteném, ha nagy munkanélküliség lenne és a multi sokat segíthetne rövid távon a munkaerőpiaci helyzeten, de annak már nulla értelmét látom, ha úgy tömjük őket, hogy, helyettük bármikor beállna másik multi is munkaerőt felvenni, fejleszteni. Ez szerintem egy kidobott pénz, maximum arra jó, hogy Szíjjártó elmondhassa, hogy milyen sikeres és fontos a minisztériuma, de az egész az egy pénzszórás.

Ez főleg a Teslára igaz, ami egy zsákutcás technológia,nagy környezetszennyező aksigyárral és egy primitív összeszerelő üzemmel.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!