Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Szerintem nincs hogy megállapítsd, hogy jók vagy nem.
2017-től az összeshez kell gyári szerver hozzáférés, hogy bármit javítani lehessen rajta.
Nekem van olyan szerelőcéggel szerződésem, aki VW szervíz volt azelőtt, de már vagy 9 éve nem azok és nem vállalják a család kocsijáit. Méghozzá a tulaj az egyik legjobb barátom.
A régebbieket küldöm hozzájuk, minden hónapban számláznak- de az összesbe sok a futott km és sokat járnak, nem olcsók egyáltalán, mert hagyom, hogy utángyártottat tegyenek a céges VW-be.
Megvettem (bakker, nem ócsó) és elkezdtem olvasni a legújabb életrajzi könyvét Musknak. Sokkal részletesebb a családi szál. Az első könyvben az apa csak mint vmi sötét árny sejlett fel. Ebben sokkal többet megtudunk róla (is).
Mindenki adóságban úszik, 2022-ben 290milliárd euró volt a forgalma és +50 gross profitja, a legnagyobb autógyártó az egész világon.
Ez a 83 éves fennállása óta a legjobb éve.
De, valamiért a begyetekbe van.
Minőséget tudnak csinálni, ezt megveszik a vevők, ha tetszik nektek, ha nem.
Az EV le fog csengeni, akik vettek azok előtte számoltak, mert az áram szinte ingyen volt, de most már nincs- minenki panaszkodik, megszívatták őket és biztos vagyok benne, hogy ez így volt megtervezve. A használhatóság szempontjából, nagy békjó, hogy tölteni kell.
Örülök, hogy elégedett vagy, nekem Octaviám van, nem is kell jobb. :-)
Drukkolok a VW konszernnek, mert Európa számára nem közömbös s sorsa, ennek ellenére nem osztom az optimizmusod, ami rosszabb a VW vezérei sem. A VW-nek, ahogyan a többi EU autógyárnak is nagy kihívásokkal kell szembenézniük az elkövetkező években az elektromobilitásra való átállás időszakában.
A Volkswagen Németország, egyben Európa legnagyobb autógyártó cége. A cégcsoporthoz tíz márka tartozik, a Skodától egészen a Porschéig. Ennek ellenére rendkívül súlyos nehézségekkel küszködik. A márkafőnök a helyzetet rendkívül kritikusnak minősítette, és a munkaerőt előzetesen jelentős leépítésekre készítette fel.
Nagyon halkan megjegyzem, hogy a VW csoport a fennálásanak 83. évében, 2022-ban, elérte az eddigi legnagyobb forgalmát: 279 miliárd eurót és a legnagyobb bruttó nyeressége: 52 milliárd euró. Így a legnagyobb forgalmű autóipari cég lett a világon a tavaly.
Én az egyik vagyok, aki növelte a forgalmukat, mert augusztus végén vettem tőlük egy nagyon szép és nagyon jó minőségú autót, amit évekig fogok használni, elégedetten- mert szinte pontosan olyan az autó, amit 5 éve vettem és elégedetten használtam.
Fizikailag egy valós értéket kaptam a pénzemért- ami az én tulajdonom, nem igéreteken alapuló semmit, ami majd a jövőben fog valós értékekket termelni vagy nem (közben idegbetegként rágjam a körmömet, hogy vajon melyik eset fog bekövetkezni).
Sok cég vetette meg a lábát a fejlődő szektorban, mert a nagy bankoknak éhesek kamatra.
Vállalatok részére kifejlesztett szoftver. Az energiapiacon való hatékony működést segíti, megújulótermeléses környezetben, mesterséges intelligencia segítségével.
Nagyon sokrétű, amit olvastam róla figyeli az időjárást, árampiaci előrejelzéseket, aszerint ütemezi az akkus tárolók Powerwall-Megapack töltését, kisütését, vásárlást/eladást az árampiacon, sajátfogyasztás ütemezést, stb. Egyszóval maximalizálja a saját termelésű energia felhasználását, minimalizálja a költségeket.
Vissztértünk. Eltelt a kezdeti 5-10 év, amíg a cég csak veszteségeket termelt, és sosem lehetett tudni melyik nap jelent csődöt.
Mára nincs realitása a Tesla buborék kipukkanásának még jelentős befektetői korrekció esetén sem.
Mára a Tesla megvetette a lábát a Megapackkal a hálózati tárolók piacán, a Dojo szuperszámítógéppel az informatikában, Opticaser szoftverével a hálózati energia szabályozási piacon.... csak, hogy párat említsek, az autógyártásnál nagyobb növekedési potenciálok kecsegtetik a jövőbe fektetőket.
Nem beszéltünk még, hogy a Tesla töltők kezdenek szabvánnyá válni, ha egyszer elkészül az önvezetés, robbantja a piacot...
Mindig lesznek olyan "balekok" akik hisznek a Tesla jövőjében a haterek és shortosok nagy bánatára....
Ez én elsődleges problémám Elon-Delonnal ugye pont az, hogy a "sikerei" nem tényleges gazdasági teljesítményen alapulnak...
... én a "shortolás" hasznát nem tekintem valódi gazdasági tevékenységen alapuló pénzügyi eredménynek... ezért úgy gondolom sokkal jobb a pénzem tényleges gazdasági tevékenységet folytató cégekbe tenni. Azért látom így, mivel a világ tartósan nem képes tartósan "nem logikusan" működni... az, hogy valakik esetleg bizonyítottan nyernek is egy piramisjátékon, számomra nem elegendő ok, a saját pénzem kockáztatásához :)