Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2023.12.06 -1 1 44205

Nem nagyon értem mit írsz, de jobban ismerem a VAG autókat nálad

Előzmény: sr1 (44204)
sr1 Creative Commons License 2023.12.06 -2 0 44204

Szerintem nincs hogy megállapítsd, hogy jók vagy nem. 

2017-től az összeshez kell gyári szerver hozzáférés, hogy bármit javítani lehessen rajta.

Nekem van olyan szerelőcéggel szerződésem, aki VW szervíz volt azelőtt, de már vagy 9 éve nem azok és nem vállalják a család kocsijáit. Méghozzá a tulaj az egyik legjobb barátom. 

A régebbieket küldöm hozzájuk, minden hónapban számláznak- de az összesbe sok a futott km és sokat járnak, nem olcsók egyáltalán, mert hagyom, hogy utángyártottat tegyenek a céges VW-be. 

 

Előzmény: mica-r (44202)
ShaReRe Creative Commons License 2023.12.05 -1 0 44203

Megvettem (bakker, nem ócsó) és elkezdtem olvasni a legújabb életrajzi könyvét Musknak. Sokkal részletesebb a családi szál. Az első könyvben az apa csak mint vmi sötét árny sejlett fel. Ebben sokkal többet megtudunk róla (is).

mica-r Creative Commons License 2023.12.05 -1 1 44202

Szerintem meg most ez az elmúlt pár év minőségben mélyrepülés a VAG csoportnál. Van min gondolkodniuk a jövőt illetően.

Előzmény: sr1 (44201)
sr1 Creative Commons License 2023.12.04 -2 0 44201

Mindenki adóságban úszik, 2022-ben 290milliárd euró volt a forgalma és +50 gross profitja, a legnagyobb autógyártó az egész világon.

Ez a 83 éves fennállása óta a legjobb éve.  

De, valamiért a begyetekbe van.

Minőséget tudnak csinálni, ezt megveszik a vevők, ha tetszik nektek, ha nem.

Az EV le fog csengeni, akik vettek azok előtte számoltak, mert az áram szinte ingyen volt, de most már nincs- minenki panaszkodik, megszívatták őket és biztos vagyok benne, hogy ez így volt megtervezve. A használhatóság szempontjából, nagy békjó, hogy tölteni kell.

 

 

Előzmény: _Berci (44200)
_Berci Creative Commons License 2023.12.02 -2 0 44200

 

Ennek ellenére rendkívül súlyos nehézségekkel küszködik.

Pl. azert is, mert ~200 milliard Euro adossagban is uszik ...

Előzmény: szilvatövis (44193)
szilvatövis Creative Commons License 2023.12.01 -2 0 44199

China’s transition to EVs is so fast that Volkswagen is on track for its worst local sales in years

 https://www.cnbc.com/2023/11/17/volkswagen-nissan-and-hyundai-on-track-for-worst-china-sales-in-years.html

toromon36 Creative Commons License 2023.11.30 -1 0 44198
Kormányváltó hangulat Creative Commons License 2023.11.30 -3 0 44197
toromon36 Creative Commons License 2023.11.30 -1 0 44196

Kis cég kis bajban van, nagy cég nagy bajban. 

Előzmény: sr1 (44192)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.30 -2 0 44195

Azt írtam volna, hogy forradalmi? Biztosan magamon kívül lehettem. :-)

Bocs, rosszul emlékeztem, nem Opticaser, hanem Opticaster. Elnézést a tévesztésért.

 

Előzmény: DonQuijote (44194)
DonQuijote Creative Commons License 2023.11.29 -1 0 44194

Gondolom az valami összeesküvés eredménye lehet, hogy az általad leírt "Opticaser" szóra egy árva találat sem jön a gugliban...

Mindegy, akárhogy is hívják, konkrétan mitől is forradalmi? Ilyen árampiaci kereskedő, ütemező szoftver már vagy tizenöt éve is működött a Mavirban.

Előzmény: szilvatövis (44191)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.29 -3 0 44193

Örülök, hogy elégedett vagy, nekem Octaviám van, nem is kell jobb. :-)

Drukkolok a VW konszernnek, mert Európa számára nem közömbös s sorsa, ennek ellenére nem osztom az optimizmusod, ami rosszabb a VW vezérei sem. A VW-nek, ahogyan a többi EU autógyárnak is nagy kihívásokkal kell szembenézniük az elkövetkező években az elektromobilitásra való átállás időszakában.

A Volkswagen Németország, egyben Európa legnagyobb autógyártó cége. A cégcsoporthoz tíz márka tartozik, a Skodától egészen a Porschéig. Ennek ellenére rendkívül súlyos nehézségekkel küszködik. A márkafőnök a helyzetet rendkívül kritikusnak minősítette, és a munkaerőt előzetesen jelentős leépítésekre készítette fel.

https://infostart.hu/kulfold/2023/11/29/bajban-a-volkswagen-drasztikus-leepitesek-jonnek

 

 

Előzmény: sr1 (44192)
sr1 Creative Commons License 2023.11.29 -2 0 44192

Nagyon halkan megjegyzem, hogy a VW csoport a fennálásanak 83. évében,  2022-ban, elérte az eddigi legnagyobb forgalmát: 279 miliárd eurót és a legnagyobb bruttó nyeressége: 52 milliárd euró. Így a legnagyobb forgalmű autóipari cég lett a világon a tavaly.

Én az egyik vagyok, aki növelte a forgalmukat, mert augusztus végén vettem tőlük egy nagyon szép és nagyon jó minőségú autót, amit évekig fogok használni, elégedetten- mert szinte pontosan olyan az autó, amit 5 éve vettem és elégedetten használtam.

Fizikailag egy valós értéket kaptam a pénzemért- ami az én tulajdonom, nem igéreteken  alapuló semmit, ami majd a jövőben fog valós értékekket termelni vagy nem (közben idegbetegként rágjam a körmömet, hogy vajon melyik eset fog bekövetkezni).

Sok cég vetette meg a lábát a fejlődő szektorban, mert a nagy bankoknak éhesek kamatra. 

Ezt Te is látod, gondolom. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: szilvatövis (44189)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.29 -2 0 44191

Vállalatok részére kifejlesztett szoftver. Az energiapiacon való hatékony működést segíti, megújulótermeléses környezetben, mesterséges intelligencia segítségével.

Nagyon sokrétű, amit olvastam róla figyeli az időjárást, árampiaci előrejelzéseket, aszerint ütemezi az akkus tárolók Powerwall-Megapack töltését, kisütését, vásárlást/eladást az árampiacon, sajátfogyasztás ütemezést, stb. Egyszóval maximalizálja a saját termelésű energia felhasználását, minimalizálja a költségeket.

Előzmény: DonQuijote (44190)
DonQuijote Creative Commons License 2023.11.29 -1 0 44190

Opti mi?

Előzmény: szilvatövis (44189)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.28 -1 1 44189

Vissztértünk. Eltelt a kezdeti 5-10 év, amíg a cég csak veszteségeket termelt, és sosem lehetett tudni melyik nap jelent csődöt.

Mára nincs realitása a Tesla buborék kipukkanásának még jelentős befektetői korrekció esetén sem. 

Mára a Tesla megvetette a lábát a Megapackkal a hálózati tárolók piacán, a Dojo szuperszámítógéppel az informatikában, Opticaser szoftverével a hálózati energia szabályozási piacon.... csak, hogy párat említsek, az autógyártásnál nagyobb növekedési potenciálok kecsegtetik a jövőbe fektetőket.

Nem beszéltünk még, hogy a Tesla töltők kezdenek szabvánnyá válni, ha egyszer elkészül az önvezetés, robbantja a piacot...

Mindig lesznek olyan "balekok" akik hisznek a Tesla jövőjében a haterek és shortosok nagy bánatára....

Előzmény: Auralianus (44188)
Auralianus Creative Commons License 2023.11.26 0 0 44188

Térjünk vissza erre 5-10 év múlva... de jó eséllyel még annyit sem kell várni rá, hogy elfogyjon a befektetői bizalom...

Előzmény: szilvatövis (44187)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.26 0 0 44187

A sikerei pedig tényleges gazdasági tevékenységen alapulnak. a Tesla gyárak valódi fundamentumok, nem tulipánhagyma, nem dotcom.

Előzmény: Auralianus (44186)
Auralianus Creative Commons License 2023.11.26 0 0 44186

Ez én elsődleges problémám Elon-Delonnal ugye pont az, hogy a "sikerei" nem tényleges gazdasági teljesítményen alapulnak...

... én a "shortolás" hasznát nem tekintem valódi gazdasági tevékenységen alapuló pénzügyi eredménynek... ezért úgy gondolom sokkal jobb a pénzem tényleges gazdasági tevékenységet folytató cégekbe tenni. Azért látom így, mivel a világ tartósan nem képes tartósan "nem logikusan" működni... az, hogy valakik esetleg bizonyítottan nyernek is egy piramisjátékon, számomra nem elegendő ok, a saját pénzem kockáztatásához :)

Előzmény: szilvatövis (44178)
toromon36 Creative Commons License 2023.11.22 -1 1 44185

Mindjárt gondoltam hogy megkínálsz egyel. 

Előzmény: szilvatövis (44184)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.22 -2 0 44184
Előzmény: toromon36 (44181)
mica-r Creative Commons License 2023.11.22 -1 0 44183

Talán 2020-ra igérte Musk

Előzmény: toromon36 (44181)
mica-r Creative Commons License 2023.11.22 -1 0 44182

Sok idő még

Előzmény: toromon36 (44181)
toromon36 Creative Commons License 2023.11.22 -1 0 44181

Nem shortolni akarok, hanem egy kormány nélküli, önvezető Teslát.

Előzmény: szilvatövis (44180)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.22 -1 0 44180

Legjobb alkalom a shortolásra...

Előzmény: toromon36 (44179)
toromon36 Creative Commons License 2023.11.22 -1 0 44179
Előzmény: szilvatövis (44178)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.22 -1 1 44178

Évtizede álmodnak róla a tesla haterek sokáig fognak még álmodozni... lehet shortolni aki ebben hisz.

Előzmény: toromon36 (44177)
toromon36 Creative Commons License 2023.11.22 -1 0 44177

Nyilván itt is lesz egy dotcom csődhullám. 

Előzmény: szilvatövis (44176)
szilvatövis Creative Commons License 2023.11.22 -1 0 44176

Így van. :-)

Ezért van az, hogy az összes Tesla befektető hülye...

Előzmény: Auralianus (44175)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!