Ha jól tudom 7-es idrive kell hozzá, az meg tényleg csak akkor jött amit írtál, az LCI-vel.
A másik opció telefon váltás, én végül amellett döntöttem és nem bántam meg mert annyira kényelmes a Carplay. Volt egy kis brummogás míg átszoktam Androidról iPhone-ra de mint írtam megérte.
Ez engem is érdekel, de olvasatom szerint G30-nál csak a 2020 júliustól gyártott darabok fejegységei tudják, és visszamenőleg nincs lehetőség aktiválni. Ha mégse így van, írjátok meg hova menjek :D
2017-es 530e-ről azt tudom nyilatkozni, hogy a max elektromos hatótáv olyan 30km, de inkább kevesebb. Klíma nélkül 29km körül ír indításkor, de ez a vezetési stílustól függően gyorsan vagy lassan tud csökkenni. Klímával 24km-t szokott írni. Persze menet közben is tölt vissza, így pár km még nyerhető, de a gyári 50km az mese.
BMW-ben nem tudom hogy működik, azért kérdezem. :)
Volvo-t ismerem, Kétféleképpen tud előmelegíteni:
a) Tisztán elektromosan. Zárt garázsban, mélygarázsban használod.
b) Szabadtéren Webasto-val. Gázolajjal.
Télen ha hideg van s kell a fűtés, amikor elektromos módban megy az autó, a Webastóval fűti az utasteret, meg a motorban a vizet. Nem a Diesel motor fűt.
Én sok értelmét nem látnám. Nem beszélve a hátrányokról, hogy mondjuk a garázsban áll az autód és előmelegíted. Mire leérsz sűrű füst áll a garázsban mert járatja a motort nem beszélve arról, hogy totál pazarló egy álló motort járatni melegíteni, hogy utána jó eséllyel ne is használd mert mondjuk csak 20 kilométerre mész.
Bár nekem 330e van még az F30-as de szívesen válaszolok. Van állófűtés mindegyikben, addig működik míg van nafta az akkumulátorban. Elég rendesen eszi mivel több kilowattos fűtőszál van az autókban, de jó cucc. Ha ugye épp töltő van az autó akkor mindegy, bár akkor is fogy kicsit az akkumulátorból nagy hidegben. Ugyanilyen a klíma is de az lényegesen kevesebbet fogyaszt.
A jelenlegi modellek 12 kWh akkumulátorral jönnek amiből körülbelül 11 nettó ami használható (a régiek, 2019/06 előttiek, 9 és 7.x a nettó, majd valaki megmondja a pontos értéket akinek van). Ez nagy átlagban olyan 50 km-re elég de ez nagyon sok mindentől függ. Az egyik a tél meg a nyár. Ha PHEV-ed van akkor azért ezzel valószínűleg tisztában vagy, nem részletezem. Szerintem az ottani elektromos fogyasztást jó alapnak veheted és azzal kiszámolhatod a hatótávod a nettó akkumulátor kapacitás alapján.
Van xdrive is de a hajtással kapcsolatban nem tudok a kérdésedre válaszolni.
Sziasztok!
Van itt olyan aki 530e autót hajt? Arra lennék kíváncsi,hogy mekkora a hatótávja elektromos üzemmódban, főleg városban. Hány kWh-ás akku van benne? Alapból van benne állófűtés vagy az rendelhető extra? Van belőlle xdive kivitel? Ha igen az kapcsolhatő, vagy fix? Nemsokára lefut a lesing a PHEV Volvóról, keresem az utódját.
A Service Inclusive (5 év / 100.000 km) majdnem félmillió forint, szóval ki van az fizetve bőven, ráadásul előre. Ezért joggal várom el, hogy a hivatalos BMW márkaszerviz szakszerűen végezze el a javításokat az autómon. Az hogy "nem akartak már kínlódni a bavarionosok és hallgatni a siránkozást" nem kifogás.
Hozzáteszem, hogy mivel eleve károsnak tartom a gyár által előírt 30.000 km-es olajcseréket, én 15.000 kilóméterenként a saját költségemen elvittem a kocsit olajcserére, ahol majdnem 80.000 forintot számláztak egy fél órás munkáért és 5 liter olyan olajért ami bárhol máshol megkapható 10-15e forintért, áfával, haszonnal együtt. Elvileg ez a túlzó felár az amit azért fizetsz, hogy garantáltan szakszerű munkát kapj, és hogy bekerüljön annak elvégézse az elektronikus szerzivfüzetbe. Itt azonban nemhogy a cserét sunnyogták el, de még csak rá sem néztek az adott alkatrészre. Ezek után hogyan lehetnék biztos abban, hogy az olajat, vagy a fékfolyadékot valóban lecserélték...? Lehet, hogy nem akartak költséget a BMW-nek és inkább hagyták azt is, jó lesz az még?
Notes, gyanítom rajta van a service/repair inclusive az autódon, tehát gyári szervíz csomag, 0 forintot fizettél szerintem. Én úgy gondolom, hogy ez nem csak a szervizen múlik, hanem a bmw fillérb.szásán. Ugyanis a gyári előírás az, hogy hiába van az autón full csomag, nem engedik a levegő szűrőt cserélni, minden olajcserénél csak pluszn agyon sok pénzért. Valószínűleg hogy nem akartak már kínlódni a bavarionosok és hallgatni a siránkozást, ingyen meg nem akarták bevállalni. Nem tudom mit szóltál volna, ha jelzik ezt neked és azt mondják, hogy csak kb.60 ezer forint plusz költségért tudják vállalni levegő szűrővel együtt. Wallisban nekem volt ilyen én nagyon kiakadtam rajta. Ez ugyanis egy nagyon pitiáner extra profit generálás az ügyfelek terhére, nem segíti a motor védelmét, hogy csak minden 2. olajcserénél fizeti ki a gyár a szervíznek a légszűrő cserét. Lehet mondjuk pont ez a cél, hogy hamarabb tönkre menjen a motor, lesz munk a azervíznek is, meg lehet új autót is venni...
Sziasztok! Abban szeretnék segítséget kérni, hogy vettem egy 2017 es 530e-t, ebben sajnos nincs kormányfűtés. Ha veszek egy fűtött kormányt, akkor az simán cserélhető és működni is fog, vagy annak kell külön vezetékezés?
Ma kicseréltem a levegőszűrőt. Javaslom, hogy Ti is nézzetek rá! Nem tudom pontosan, hogy mi a gyári előírás, de biztosan nem az amit én tapasztaltam. 41.000km van a kocsiban (2018-as), és most szedtem ki belőle a gyári szűrőt. El lehet képzelni milyen állapotban volt. Pedig többször voltam olajcserén, fékfolyadékcserén stb. a márkaszírvizben. Úgy látszik ott nem tartották ezt fontosak. A csavarokon látszott, hogy előttem még soha senki nem bontotta meg a szűrő házát.
Autodoc alkatrészáruházat ismeri valaki? Már-már gyanúsan jó áraik vannak. Pl. az a Mann pollenszűrő ami mondjuk a Bárdinál 60e, itt 40. Hengst meg 9e, nem is értem hogy lehetnek ekkora különbségek, mikor elvileg mindegyik aktív szenes, és kb. hasonló minőség.