Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

krimpelő Creative Commons License 2020.02.19 0 0 195

Szia!

 

1:. Szerintem nincs ilyen, ergo mindig aktív....

2: Megy amíg le nem állítod, az újraindítás már viszont gond lesz.

3: Megint, csak szerintem, de úgy gondolom, hogy folyamatos terhelés nincs automatán, hiszen állandó hűtésen sincs ilyen, csak akkor, ha szükséges.

4: Szintén magánvélemény! Most voltam 1 éves szervizen 16200km volt benne, és nem csréltettem benne előbb olajat. A hiv. olajcsre 20000km, vagy 1 év. Kérdeztem most is tőlük, hogy szerintük mi a jobb megoldás? Azt mondták, felesleges pénzkidobás...... Nyilván nem árt, ha minden héten cserélik sem, de a haszna a nullával egyenlő. A gyári mérnökök miért 20000km -ként kérnék ezt, ha amúgy meg az autódat tennéd tönkre, az ő általuk megadott olajcsere intervallumokkal (5 év garit ki merne rá adni? ).... Még sosem volt ebből gondom egyik autómnál sem. 

De persze, ha téged a csere nyugtat meg, akkor tedd azt, nem árt a járgánynak.

Előzmény: rfidel (194)
rfidel Creative Commons License 2020.02.19 0 0 194

Sziasztok!

 

Pár kérdés!

 

1. Az elektromos kézifék mekkora sebesség fölött inaktív?

2. Mi van akkor, ha menet közben kidobom a kulcsot az ablakon? Persze nem tennék ilyet, csak kérdezem. Leáll az autó? Mikor?

3. Ha automata üzemmódban használom a levegőztető rendszert, akkor az AC gomb folyamatosan világít. Ez azt jelenti, hogy a klíma motor folyamatosan terheli a hajtást, vagy csak időszakosan, ha szükséges?

4. Szerintetek érdemes a 3000km-es olajcsere? Kb 10.000 km-t megyek egy évben. Lehet, hogy elég az egy éves szervíz?

Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 193

Megpróbáltam, kitöröltem a telóból a cacheket, újra telepítettem. Semmi.

A kocsiban nem akarok próbálkozni reseteléssel míg nem beszéltem egy Fordos szerelővel.

Most már tényleg hagyom a francba.

Holnap megyek reggel a védelmi rendszert beépíttetni. Remélem ott nem lesz gond a telómmal!

Előzmény: Szepi-21 (188)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 192

Nem tudom írtam-e már, de motortuninggal kapcsolatban, én ezen gondolkoztam, ha nem lehet a 180-as szoftvert rárakni a 150-esünkre!

 

  https://www.superchips.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=450&variant=3437

Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 191

Az biztos, hogy én se viszem, a Hovány-Store Szentendrébe!

Nem nulla,hanem értékelhetetlen az ottani hozzáállás az ügyfélhez!

Nálam most első körben benne van a szolnoki Hovány, a solymári Ford,(esetleg az esztergomi szervizük ), meg a pesti Petrányi Store.

Ja, meg a gyöngyösi(nekik nem tudom a nevüket) , de erről még megkérdezem kollégám.

Szerintem a távolság nem jelent gondot. Legalábbis nekem.

Én képes vagyok pl. egy jó gyros-ért elmenni 30km-ert is. Nem hogyha egy nagyobb volumenű dologról van szó, meg több 10.000-ről.

De még nem is annyira a pénz számít. Egy barátom szerint, a pénz csak papír! :-)

Engem a minőség jobban érdekel! Hajlandó vagyok akár többet is fizetni egy adott dologért(legyen az akár egy ebéd is, vagy egy olajcsere), de elvárom a minőséget!

Természetesen, én is keresem a lehetőséget, hogy olcsóbb legyen(az olajcsere), de ez inkább abból fakad, hogy ugyanazért a szolgáltatásért nem szeretem, ha közel dupla annyit legombolnak rólam. Egy olajcsere közt nem lehet különbség sehol, max.a kiszolgálásban. Itthon is megcsinálnám, de azért a garit nem szeretném elveszíteni.

 

 

Előzmény: krimpelő (190)
krimpelő Creative Commons License 2020.02.15 0 0 190

 Mivel nem gondoltam volna, hogy nem a meghirdetett fix árat kell fizetni, bárhová is visszük az autót, ezért nem is gondoltam rá, hogy érdeklődjek a márkakereskedéseknél. Azért vittem ide Jászberénybe, mert a vásárláskor, nagyon gyorsak, és korrektek voltak. Bizony sok nagy kereskedés tanulhatna tőlük... 

Itt nálunk Salgótarjánban is van kereskedése a Ford-nak, de mikor ide bementem érdeklődni 3 szor is, itt szinte meg sem szólítottak, és amikor én kérdeztem tőlük, hogy "nem e lehetne e?" esetleg a KUGA felől érdeklődni, nos azt mondták küldenek emailra egy ajánlatot. No, ez az ajánlat, akkor jött meg szinte, amikor már itthon volt a KUGA J.berényből, no mondtam is, én ide ezt az autót nem viszem szervizelni sem, az hétszentség. Pedig ez itt van tőlem 5 km-re, a berényi meg vagy 80-90km-re. 

De mindegy is, ez az én bajom.

Nem tudom ezek után, hogy az ár másnál is ennyi volt e, vagy esetleg jobb is ettől, de nekem 61eFt volt a díj, és ebben benne volt a 6500Ft-os Assistance díj is a következő évre. Ergo enélkül a szervíz összege 54 500‬ Ft volt. (50 ezret már a vitaráért is elkértek)

Előzmény: Szepi-21 (189)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 189

Kollégám is most volt kötelezőn, azt hiszem Gyöngyösön, s majdnem feleannyit fizetett, mint Miskolcon fizetett volna.

Én még nem tudom hova viszem a kötelező szervíz előtti olajcserére 2000km környékén. Megkérdezem majd Szolnokon is mennyiért csinálják.

Előzmény: krimpelő (182)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 188

Köszi!

Holnap megpróbálom!

Előzmény: krimpelő (187)
krimpelő Creative Commons License 2020.02.15 0 0 187

Ha a telefonodon a Beállítások/Alkalmazások/Összes alkalmazás-nál kiválasztod az AA-t, ott van olyan, hogy Tárhely...arra katt, és ott van ez:

 

Ezt töröld, majd úgy próbáld ki utána. Ha nem megy, akkor ezt törölve, utána a progit is töröld, majd telepítsd újra, és egy próba megint. Mert hiába telepíted, törlöd akár 100-szor is, ha ezt meghagyod, akkor újratelepítés után is, ebből fog dolgozni elsődlegesen, és, ha ez a gebasz oka, akkor mindig a rosszal indít.

Sokszor, ha nem megy valamilyen alkalmazás, csak ez megoldja, ilyen amikor a chrome nem megy pl

Előzmény: Szepi-21 (186)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 186

Már az elsőt is arról az oldalról szedtem le!Már harmadjára telepítem újra az AA-t.

Mi az a cache? Azt még nem próbáltam!

Majd ha megyek szervízbe, ott is szólok!

Belefáradtam! Nem értem mi a gond!

Előzmény: krimpelő (185)
krimpelő Creative Commons License 2020.02.15 0 0 185

Szia!

 

Szerintem ez a jelenség valamiféle AA bug lehet akkor, mert nekem is Huawei telefonom van "Mate 10 pro", és nekem megy.

Próbáltad a cache törlést?

 Még annyi ötletem van, hogy a fejegységen csinálhatnál egy master resetet, de volt olyan is, akinek csak a telefon reset segített(persze ezt csak végszükség esetén, ha van mentésed mindenről, tel.számok, képek, dokumentumok, stb..).

Ilyesmit is csinálhatnál, hogy a fejegységen elfelejtethetnéd a telefonodat, aa ujratelepítés, újrapárosítás. Vagy akár a telefonon csinálhatnál egy kényszerített leállítást az AA-nak, majd dugd rá újra. Van akinek ez oldotta meg a problémát.....hirtelen más nem ugrik be.

 

Az Android Auto nem található meg a play áruházban, hivatalosan a mi régiónkban nem támogatott, ezért kell máshonnan letölteni. A linkről, amit adtam leszedheted a feleséged telójára is, és kipróbálhatod, jó is lenne, legalább látnánk, hogy a telóddal van e gond? Szedd le onnan, és tedd fel, csak az ismeretlen forrásból való telepítést engedélyezd a feleséged telóján, és utána telepítheted. Szerintem ezt mindenképpen csináld meg, sok minden kiderülhetne, és mehetnénk tovább az ötletekkel, ha esetleg az övével sem lenne jó......

biztosan a legfrissebb AA van a telódon? Te honnan szedted le a telefonodra? Én a play áruházban most sem találom azt, amivel működik nálam....

Ami ott van, az nem az, ami az apkmirror-ról leszedhető.

Előzmény: Szepi-21 (183)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 184

Most is próbáltam máshogy!

 

Feladom!

Előzmény: Szepi-21 (183)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 183

Szia!

 

Huawei P30 Lite(fél éves) , Emui/android 9.1.0,mindent engedtem az AA-nak!

Próbáltam úgy is, hogy engedélyezem hogy magától kapcsolja a Bluetooth-ot , próbáltam kikapcsolt Bluetooth-tal is.

Letöröltem, újratelepítettem már 2-szer az AA-t. Különböző verziókat is próbáltam ugyanarról az oldalról.

Tényleg már mindent próbáltam.

Az az érdekes, hogy a háttérben látom a waze térképet, de fölé azt írja indítsam el a telón.

Ott(a telón) a felső "asztalon" kijelzi, hogy fut az AA is, meg a waze is, de hiába bökök rá, semmi!

Ugyanúgy ha az appra bökök, egy tizedmásodpercre felugrik, de ennyi.

Ha az AA ikonra  bökök, akkor bejön a fekete képernyőn a fehér Android Auto felirat, meg hogy húzzam fel a kinyitáshoz. Felhúzom , és el is tűnik.

Eközben az autón semmi nem változik.

Fogalmam sincs mivel van a gond.

Hétfőn megyek a "riasztót" beszereltetni, esetleg megkérdezem ott is!

Most már csak akkor leszek rohadt ideges, ha az se fog kommunikálni a telómmal, vagy a feleségemével.

Az övé kb. 2,5éves Huawei, ahhoz még az appjukat se tudtam letölteni. Meg se találja az áruházban.

Hétfőn kiderül minden!

Most a robbanás határán vagyok!

Előzmény: krimpelő (181)
krimpelő Creative Commons License 2020.02.15 0 0 182

Szia!

 

 

Gratulálok hozzá!

 

Tényleg annyian leszünk nemsokára, hogy megint autót kell cseréljek...:D

 

Más:

 

A héten megvolt az első éves köt. szerviz. El kell mondanom, hogy meglepett a végösszeg fizetésnél, hogy nem annyit kellett fizessek, mint a ford oldalon kiírt 1 éves szerviz díj. Hanem lényegesen olcsóbb volt, még úgy is, hogy a Ford Assistance szolgáltatást is újra megkötöttem 1 évre, a köv. köt. szervizig. 

Legutóbb írtátok, hogy már alig lehet beszerezni a mi kugánkat, mert már csak az új lesz hamarosan. Nos, a márkakereskedőnél, ahol jártam( Jászberény, Alföld Autóház), volt az udvaron vagy 10 db különféle színű járgány. Akit még érdekel ott érdeklődhet.

Bár halkan megjegyzem, nekem a legjobban bejövős autó most mind között, egy Ranger Raptor volt.... Mit nem adnék érte...?!

Előzmény: 009 (178)
krimpelő Creative Commons License 2020.02.15 0 0 181

Szia!

 

Milyen telefonod van? Milyen android fut rajta?

Minden jogosultságot engedélyeztél az AA-nak?

 

Amikor vezetékkel rácsatlakozol az autóra, akkor indítja egyből a bluetooth-ot?

 

Ami még segíteni szokott:

 

Töröld a google play szolgáltatások cacheét, távolítsd el az android autot és telepítsd újra.

 

Innen szedd le a legújabb AA-t:

 

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

 

 

 

Előzmény: Szepi-21 (180)
Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 180

Tud valaki segíteni a Sync 3 és a Waze párosításában!?

Nem tudok dűlőre jutni vele!

Most vagy a telefonommal van a baj vagy a Wazemmal, vagy az Android Autommal, vagy nem tudom!De az a furcsa, hogy más programot át tudok vinni(pl. Google térkép, akár műholddal is)! Tehát a telefonnal se lehet gond, meg az Android Autoval se! A waze frissítve van mindig.

Próbáltam másik kábellel is, de mindegy melyikkel csatlakoztatom.

Kiírja a kocsi, hogy először indítsam el a Wazet, de bárhogy próbáltam, nem sikerült elindítani! Ha rábökök a wazera a telefonon, semmit nem csinál! A"tálca"részen ott van, de ott is hiába nyomkodom!

Próbáltam már úgy is, hogy a kocsihoz csatlakozás előtt elindítottam az Android Auto-t, ott gond nélkül elindul a waze. De mihelyt csatlakoztatom, vége. Már nem tudom hogy próbáljam.

Nem tudom mi lehet a gond!

Szepi-21 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 179

Szia!

 

Gratulálok!

Sok baleset és hibamentes kilómétert!

 

A miénkbe most van kb. 1250km,de még én se forgattam 3000 fölé!

Legszívesebben állandóan mennék vele! :-)

Előzmény: 009 (178)
009 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 178

Sziasztok,

 

és itthon van!!! :D

 

most végeztek a téli kerekek felszerelésével, délután még kap egy váltózárat.

 

1.5 ecoboost business, fwd, kézi váltó, és chrome blue lett a színe.

 

hát ég és föld a régi autóhoz képest, ezek az első benyomások. Nem nyomtam még a fordulatot 3e fölé, de már most érződik, hogy hiába a 200 kiló plusz a seathoz képest, sokat nyom az a 40 ló plusz.

 

009

rfidel Creative Commons License 2020.02.13 0 0 177

Sziasztok,

 

tudja valaki hogy lehet ezt szétszedni?

Ott pattog meg reccsen az úthibáknál. Meg akarom szüntetni. Gondolom a szervizben ezzel nem foglalkozik senki.

 

Köszi!

kenuba Creative Commons License 2020.02.10 0 1 176

Szia.

Szigorúan csak a saját véleményemet írom le.

Én benzinest nem vennék csak akkor, ha sok a városi fuvar ami köztudott, hogy a részecskeszűrős dízel autók rákfenéje ill. évi 15.000 km alatt mész vele.

Az a régi indok, hogy egy dízel autó rendkívül szervízigényes és könnyen meghibásodó már a múlté.

Az új környezetvédelmi előírások miatt a mai downsize benzines motorok kivétel nélkül tartalmazzák azokat az alkatrészeket amik régen a dízel autókat költségessé tették.

Turbó, kettőstömegű lendkerék (ezt általában a kuplungszekezettel és kinyomócsapággyal együtt cserélik),részecskeszűrő, magasnyomású üzemanyagszivattyú.

Az "örök életű vezérműláncokról nem is beszélve...ezeket általában 150-200 ezer között szintén cserélni kell a benzines autókban is.

A benzines előnyei szerintem:

- csendesebb utastér

- Kultúráltabb hang

- minimálisan olcsóbb vételár

A dízel előnyei:

- Nagyobb nyomaték

- Kisebb fogyasztás (kb 2 L/ 100 km)

- Rövidebb előzési idők

- Ritkább tankolás (nekem 900 km-ként és akkor még nem üres a tank)

Az elmúlt 10 évben nagyjából 200-300 db mindenféle autó fordult meg a kezem között.

Egy autókereskedésben is  dolgoztam társtulajdonosként jópár évig és az ott szerzett tapasztalataimból mertem leírni a fentieket.

Mondjuk én megrögzött dízelpárti vagyok kizárólag kézi váltóval.

Az automata váltók kivétel nélkűl egy ipari hulladékok.

Egy közeli ismerősöm a négy tagú családjával egy vadi új garanciális A6-osban (12000 km volt benne) az automata váltó miatt kishíján meghalt.

Persze ha új autót vásárolsz ami garanciális akkor a fenti alkatrészek cseréje javítása nem téma mert nem lesz gond vele sokáig.

Nagyjából egy autó 180.000 - 250.000 km után válik igazi pénztemetővé pláne ha automata váltós.

Jelzem, hogy ez csak az én privát véleményem, természetesen olyan autót vásárolsz ami számodra megfelelő.

Üdvözlettel

Előzmény: cei (173)
krimpelő Creative Commons License 2020.02.10 0 1 175

Szia!

 

Az a kérdés, hogy mennyit mennél vele évente?

Ha 30-40ekm minimum megvan, akkor vedd a dízelest, de ha alatta maradsz, akkor a benzinest. Én legalábbis így tennék, és tettem is. Ezért vettem benzinest, mert évi kb 20ekm teszek bele. Ülésfűtés mindkettőben lesz, így az asszonykának is okés.

Előzmény: cei (173)
009 Creative Commons License 2020.02.09 0 1 174

Szia,

 

én annyival spékelném meg, hogyha újat veszel, akkor a mostani tetszett meg (ami már csak készleten van, rendelni nem lehet), vagy a 2020as új modell...

 

009

Előzmény: cei (173)
cei Creative Commons License 2020.02.09 0 0 173

Sziasztok! 

 

Most vagyok azon a ponton, hogy elkezdtem értékesíteni a szeretett autónkat. Egy Opel Zafira 1,9DTI-t. Szeretem, szerettem. Az elmúlt 7 évből csupán az utolsó 1 évben költöttem rá, de akkor nem keveset. Az is igaz, hogy van benne 273000 Km. Igaz ki lett cserélve a két tömegű, folytószelep, szilen blokkok, féktárcssa, klíma kompresszor. 
mivel nem szeretnék többet rákölteni, ezért úgy döntöttünk, hogy eladjuk. 
Miben gondolkodunk? 
Hát megláttuk ezt a Ford Kugát...., és megtetszett. magas, kényelmesnek tűnik. Cép autó!
Viszont! Milynet vegyek? 

1,5 benzinest manuális váltóval

vagy

2.0 dieselt automatát? 

 

Tudnátok segíteni , hogy mi  legyen a következő családi autó!? 

Ja! Az asszonynak 1 fontos ! Ülésfűtés legyen benne :D

rfidel Creative Commons License 2020.02.06 0 0 172

Szia!

 

Nekem 1.5 benzin van automata váltóval. A műszer szerint 10,5 l a fogyasztásom, ennél egy kicsit kevesebbre gondoltam a vétel előtt. 2300 km van az autóban, még bejáratós, talán lejjebb megy.

A bal középső légbeömlőtől nekem is jön egy folyamatos halk kerregő hang, ami idővel elhalkul. Valamilyen ventilátor van ott, kérdeztem a szervizt. Ha hangosabb lesz kicseréltetem.

Engem jobban idegesít a középkonzol tetején lévő hangszóró, ami meg-meg pattan egyet, ha úthibába megyek. Főleg, ha meleg lesz a fűtéstől.

Az üléssel nincs bajom, de egy kicsit keskeny. Előtte egy Focus-om volt, abban szélesebbek voltak. Ezt nem is értem.

Összességében jó kis kocsi.

 

Előzmény: weissburger (166)
krimpelő Creative Commons License 2020.02.05 0 0 171

Szia!

 

Köszönöm előre is, várom a tapasztalatokat!

Előzmény: kenuba (168)
krimpelő Creative Commons License 2020.02.05 0 1 170

Szia!

 

Először, neked is gratulálok az autóhoz!

 

Más:

 

Feldobtál pár kérdésféleséget, egy-kettőre reagálnék, ha nem gond.

 

1: Szerintem sem lesz sosem hivatalos magyarítás hozzá, mert egyszerűen nem vagyunk nagy piac, bármennyire is jó helyen szerepel a ford(főként céges autók miatt) az eladási listán. Minket nem lehet pl a kínai, Indiai stb piaci méretekhez hasonlítani. Engem is bosszant, de egyszerűen mindig ez a hivatalos reakció.

2: "kenuba" kolléga reagált már rá!

3:Valóban igaz, az informatikai észrevételed, és van akit ez bosszanthat is, sőt azt is elhiszem, hogy tele a hócipője, de nem tudunk vele mit kezdeni. Csak azt tudom tanácsolni, ha viszed szervizeltetni a járgányt, akkor kérd meg őket a frissítések feltételére is, ha van persze. De, ha itt, vagy a sync3 fórumon kérdezel, biztosan segítenek majd. Magam is 52. t töltöm nemsokára, és már 2. frissítést tettem az autóra(térkép frissítést). Nekem is segítettek a többiek, és hidd el nem egy nagy vasziszdasz. Ha a környéken laksz, akkor akár segítek is, ha kell nagyon szívesen. A ford oldalán az alvázszámod megadása után kiírja, ha van frissítés az autódra itt: https://www.ford.hu/tulajdonosoknak/hasznos/sync-es-bluetooth-ismerteto/ford-sync-3-terkep-frissites#/

4: A napokban egy fórumtársunk "rfidel" feltette már ezt kérdésnek, és megnéztem neki én is, és megmondom mióta beletette a fülembe bogarat, azóta én is sasolom már vagy 2 napja:D

Nos, ha nagyon fülelek, akkor valamiféle hangot időnként hallok én is a közepe felől, de nekem olyan mintha a CD olvasójába behelyeznék egy cd-t, és mintha ekkor a lemezt felpörgetné.....

Persze nincs benne cd, eszembe nem jut arról hallgatni zenét, és vagy 2 szer hallottam ezidáig. Lehet süket vagyok már, de ez nekem nem okoz problémát, és azt sem tudom, hogy ti is ezt halljátok e egyáltalán. De mivel az autónk tökéletesen lejátsza a Flac/lossless (veszteségmentes) formátumot is pen-ről, így én arról hallgatok zenét. 

5: "kenuba" kolléga, majd elmondja  a tapasztalatait, amit ezúton is köszönök neki!

Fogyasztásról, én már többször írtam ide, de beteszek ide egy képet a fogyasztásomról:

 

Vezetőülés kényelmetlenségét egyszerűen nem is értem, de tényleg. Nekem annyira kényelmes, hogy ettől jobbat, már nem is kívánhatnék. Pedig 187cm es magasságomhoz tartozó "csepp" kis testem 112 kg-ja feszegeti a fizika törvényszerűségeit. Az üléspozíciót tökéletesen be tudtam állítani, így a lábammal is pont jól érem el a pedálokat, és a kezemnek is pont megfelelő helyen van a kormány. Én 400km után is úgy szállok ki, mintha, csak ide ugrottam volna le a közértbe. 

 

Előzmény: weissburger (166)
kenuba Creative Commons License 2020.02.05 0 1 169

Gratulálok az autóhoz.

Pár gondolat ami még nálam is előjött ill. válaszolva néhány kérdésedre.

Magyarosítás nem lesz a ford szerint soha... ezen én is meglepődtem. A neten már hirdeti egy cég, a sync 3 magyarítását Budapesten.

Nem tudom, hogy szabályzatba ütközik ha kiírom ide a webcímüket, ha nem akkor szívesem megosztom.

Az első parkolóradar beépítése utólag ami nem fordos az nehezebb mint a hátsó, jelentősen.

A mai világban már sajnos csak olyan "okos" autók vannak ami nekem is egy rémálom, mint 628 féle szenzor, elektronika, intelligens ezaz, túlbonyolított baromságok...de

ez csak nekünk okoz gondot én is 50+ vagyok pedig anno a 90' évek elején informatikusnak tanultam.

Viszont a mai gyerekek már tablettal a kezükben születnek nekik ez a fostenger alapvető és elengedhetetlen.

Amúgy semmilyen kárt nem tudsz tenni ezekben, kivéve ha rendszerfrissítés közben lehúzod az akkusarut...:)

A fogyasztással én sem tudok dűlőre jutni, az előző kocsimmal egy tank gázolajjal kb.66 liter 1100-1150 km után kellett csak tankolni.

Ma egy 350 km -es etap után javarészt főút és autópálya, szigorúan 90-100 ill 120-130 km/h tempónál "tojással a gázpedál alatt" 6,5 átlag jött ki

ez egy 2 literes dízelnél sok...nagyon.

A fogyasztásbajnok autóm egy 2014-es 520D biturbó F11-es BMW volt azzal 4,2-4,8 volt és nehezebb volt 150kg -al, ja és 184 Le.

A vezetőülés nekem nagyon kényelmes bár azt hiszem,hogy az st line ülések másak mint a business felszereltségű. Én 187 cm és 88 Kg vagyok de úgy

szálok ki 3-400 km után mintha fotelban ültem volna.

Elkövettem azt a hibát hogy csináltam egy mykeyt és nem tudom törölni sehogy. Valahogy bennmaradt a sávtartó bekapcsolása és minden indulás után bekacsolja azt a baromságot.

Nem tudom megváltoztatni ill. törölni sehol és sehogy.

Az automatikus csomagtér lábrugós érzékelőjét meg szerintem kiiktatom ha lehet, mert mindig kinyitja ha elmegyek a kocsi mögött.

Már lopakodó üzemmódban merek csak a kocsi mögött közlekedni.

 

 

Előzmény: weissburger (166)
kenuba Creative Commons License 2020.02.05 0 0 168

Szia.

Február vége felé megyek a motor optimalizáló tuningra utána beszámolok a tapasztalataimról.

Előzmény: krimpelő (165)
Ati88 Creative Commons License 2020.02.05 0 0 167

Sziasztok,

 

csak csatlakoznék egy kicsit a fogyasztás témához, bár erőteljesen kilógok a sorból, mivel az én Kugán sem nem új, sem nem 1,5, sem nem benzin... De talán nem utáltok ki.

 

Alig több mint egy éve van nálam az autó, valamennyi tankolást rögzítettem. Erről szól a fenti ábra.

Teljesen meg vagyok vele elégedve, persze a dízelnek hoznia kell az alacsonyabb értékeket, ellenére az összkerékhajtásnak és az automata váltónak.

 

A kényelmével sincs bajom, alacsony sem vagyok, és sajnos vékony sem.

Hosszú útra is simán vállalkozunk ezzel az autóval, a Magyarország - Görögország utat kényelmesen lenyomtuk egybe, csak tankolásokra megállva, ami pedig 1000 km feletti futást jelentett.

 

 

Előzmény: weissburger (166)
weissburger Creative Commons License 2020.02.04 0 0 166

Tisztelt Urak, és esetleg Hölgyek!

Új KUGA (1,5 L, 4 henger, benzin, Business) - tulajdonosként csatlakoznék a fórumhoz, igaz ugyan, hogy elsősorban olvasóként és néha kérdezőként. Gyorsan és röviden néhány szót magamról, aztán bővebben az autóról:

Jómagam lassan 60 leszek, ami nem kis szomorúsággal tölt el. Huszon-éves korom óta vezetek. A Kuga előtt egy MKII-es 4 ajtós Mondeot hajtottam. Ez utóbbi 17 évet szolgált alattam, 20 éves korában adtam el 300 E Ft-ért. Sajnos már sok olyan hibája volt, amivel rövidtávon együtt lehetett élni, de a javítások többe kerültek volna, mint a kocsi piaci értéke. Az ősszel érett meg a gondolat a cserére. Természetesen a SUV-ok bőséges kínálatából próbáltam választani, mert beülni bármelyik autóba könnyű, de olyan kell, amiből könnyen ki is lehet szállni. A KUGA lett a befutó. Aki ismeri a Ford őszi akcióit, az tudja, hogy a nagy készletkisöprés mellett nem volt lehetőség egyedi igények érvényesítésére. Azt veszed, ami van. A 20 éves Mondeo után a legvacakabb új autó is felüdülés lett volna, a KUGA viszont magasan az elvárások felett teljesít. Október végén vettem át, ám azóta még csak alig több, mint 3 500 km-t gurult a kocsi. Kb. félidőnél megírtam első tapasztalataimat a Népítélet rovatba. Akit érdekel, itt olvashatja:

 

https://nepitelet.hu/autok/ford/kuga_2019/ford_kuga_-_az_ujdonsag_kenyelmetlen_varazsa/

 

Igen, ez az a poszt, amiről Marty kollega a 154-es bejegyzésében említést tett.

 

Erről a fórumról az a benyomásom, hogy szerencsére vannak itt olyanok is, akik alapos ismerői a modellnek. Ezért van néhány kérdésem hozzájuk.

1. A Prohardver-es Ford topic is hemzseg a Sync3 „magyartalansága” miatt. Van (vagy lesz?) erre valakinek használható megoldása?

2. Sajnos nincs első parkoló-radarom. Nagy segítség lenne a családtagok részére. Véleményetek, ill. tapasztalatotok szerint ez beépíthető a kocsiba garanciavesztés nélkül? (tudom, kérdezzem meg a márkaszervizt)

3. Mindent elborít az informatika. Ezt töltsd le, azt telepítsd, stb. Értem én, hogy új kor, új kihívások, új technológia, de aki nem akar ilyen sz@rokkal foglakozni (mert pl. fél, hogy visszavonhatatlan hibát ejt), az mit tegyen? Vagy legyek bátor, aztán majd lesz valami? Őszintén szólva, sem időm, sem kedvem, és mint látszik, sok bátorságom sincs az autózás ezen részéhez.

4. A bal „A” oszlop mellől, a légbefúvó környékéről néha olyan jellegű „ciripelés” hallatszik, mintha egy pici relé azon gondolkodna, hogy behúzzon-e, vagy nem. Hallott már ilyent valaki?

5. A chip-tuning nekem is felkeltette az érdeklődésemet, és úgy látom, nem vagyok egyedül. A beavatkozás hatását tapasztalta már valaki? (Lehet, hogy „nagy tételben történő vásárlás” valami kedvezményt vonhat maga után?)

 

Néhány szó a fogyasztásról:

Sajnos ez a fontos téma nem merült fel itt a fórumon. Megosztanátok velem a tapasztalataitokat? Szerintem nem normális, hogy 9,2 – 9,5 L/100 km körül járok, főleg NEM városi közlekedéssel. Sokan mondják, hogy nehéz autó, magas homlokfelület, nagy légellenállás, most meg még az E10 is ront a helyzeten. Na, de akkor is! Ez a 9 feletti fogyasztás szerintem nagyon sok. Nektek milyen tapasztalatotok van a fogyasztást illetően?

 

Olajcsere:

A kocsi átvételekor kaptam egy olajcsere-kupont, amit 1500 km-nél lehetett beváltani. Ha ez nem lett volna, én akkor is cseréltettem volna olajat nagyjából 2000 km környékén. Én olyan helyen dolgozom, ahol napi szinten szembesülök üzemanyag- és olajszűrők tartalmával. Szóval az én véleményem az, hogy egy „nyers” motor (értsd: új autó) megérdemli a friss olajat, miután a fém alkatrészek megszabadultak a megmunkálás sorjáitól. Ám ezt mindenkinek joga van eldönteni. Én így döntöttem.

 

Az elmúlt hónapokban vettem bele sárfogó tálcákat, csomagtér-tálcát, és küszöbvédőket. Mosóban a fickó a küszöbön állva mosta le a tetőt. Akkor egy kicsit elborult az agyam. :-O)

És vettem még (ne nevessetek ki) egy vadriasztó sípot is. Ütöttem már el nyulat, rókát, de a vadütközéstől parázok. Lehet, hogy ez csak amolyan placebó, de ettől jobban érzem magam.

 

És a negatívum:

Mások is szenvednek a vezetőülés kényelmetlenségétől? Nem tudom úgy beállítani az ülést-kormányt, hogy kényelmes legyen. Vagy közel ülök, és a lábamnak kényelmetlen, vagy távol ülök, és nem érem el a kormány tetejét. Sehogy sem jó. Pedig nem vagyok nagydarab ember. 190cm/91 kg. Sajnos ez nagy csalódás.

 

Bemutatkozásnak ennyi, így is a tervezettnél sokkal nagyobb terjedelem lett az első posztból.

Mindenkinek balesetmentes utazást, olcsó üzemanyagot és hibamentes autót kívánok.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!