Ezt a topikot kifejezetten a Győri Vasútmodellező és Vasútbarát Klub tagjainak hoztuk létre segítendő a hétközbeni kapcsolattartást. természetesen a topic nem zártkörű, de elsősorban a klubfoglalkozások során felmerült kérdések részletesebb kifejtésére, illetve a klubélettel kapcsolatos információk egyeztetésére hoztuk létre. Weblapunk a vasutmodellezes.5mp.eu címen érhető el, itt bővebben írunk a klub tevékenységéről.
Fel is tettem a blogot a vasútmodellezés.lap.hu oldalra, bár egy-két észrevételem lenne (a készítő(k)höz):
A térképeken kevésbé gáz a filccel kihúzott nyomvonal, mint az, hogy aki arra nem ismerős, annak fogalma sincsen vagy csak nehezen, hogy merre is járunk a képeken.
Ezen úgy lehetne javítani, hogy digitálisan ki kéne emelni a vonalak egy-egy szakaszát, majd az így készült kép alá tenni az odatartozó fotókat, amik esetleg számozottak és számozott nyilak jelölik a készítés helyét és irányát. Tudom, macerás, de így más számára is valóban segítség lehet, ha pl. iparvágányos témát kutat.
Ezzel egyúttal megszűnne az a probléma is, hogy az egymás után következő képek ugrálnak a helyszínek között.
Ami komolyabb munka, de rendkívül látványos (és hasznos) lenne, ha megszületne az iparvágányokról egy vágányrajz. Nem vonalas, elnagyolt jellegrajz, hanem térképre rajzolt, ami mutat minden - ismert - vágányt. (A nem ismert meg --- jellel húzható be, ha a vége nem ismert, akkor meg utána ...) Tudom, probléma az időbeliség, mert néha változtak ezek, de mondjuk az utolsó állapot az az, amire még az idősebbek talán emlékeznek is.
Illetve picibb lehetnének szakmaibbak a kommentek, vasútmodellezőként is törekedjen az ember erre, még ha sokmindenben lazán is kezeli a modellezés a valóságot.
Most, hogy mondod ki is veszem az ágy lába alól. Na, de tényleg, a fémeket átnézem. Egyébként csodával határos módon nincs a kocsin rozsda. Nagyon össze van rakva...
Viszont én azt is megmerném kockáztatni, hogy a 30 éven aluliak azt sem tudják, hogy az első győri autót nem az Audi gyártotta. Milyen jó is volna Rába személyautót venni... :)
1 éve volt az utolsó kémia órám és a fémekkel utoljára 7.-ben foglalkoztunk. Akkor sem voltam hármasnál jobb kémiából...
No, hát pont ezért írtam, hogy nem ártana átnézni a könyvet...
Igaz, így lehet, hogy billegni fog az ágy, mert nincs ami kitámassza a hiányzó lábát, de az ingatag fekvőhely még mindig kevésbé rossz, mint az ingatag tudás:-)))
Egyébként spongya rá. Csak arra akartam rávilágítani, hogy a szisztematikus és alapos terepmunkához tartozzon hozzá a narráció igényessége is. Ahol rohadni látod az nem alumínium, hanem vas alkatrész.
L
Ui: a győriek 90%-ának egyébként meg fogalma sincs róla, hogy az első Győrött gyártott Al karosszériás közlekedési eszköz nem az Audi TT volt....
Ööö, most nagyon 'kihűltem'. :D Igazad van, csak annyi a baj, hogy 1 éve volt az utolsó kémia órám és a fémekkel utoljára 7.-ben foglalkoztunk. Akkor sem voltam hármasnál jobb kémiából... Szóval remélem megérted. :D
Canguru, ez a fél fórumot elfoglaló like meg, anyám! :)
Most már jobban, de még mindig nem érzek semmit a bal lábammal, és egy marék gyógyszeren élek, de 5 nap után végre újra itthon vagyok!
Az elmúlt pár napban nem állt túl jól a szénám, és 10 napig még biztosan feküdnöm kell, úgyhogy pénteken csak akkor lesz klub, ha Dani megtartja, figyeljétek a fórumot!
Egyébként a megfelelően választott sebesség sem egy utolsó szempont?! Szerintem az F1 utasítás szerinti sebességen nem siklik( modell 40 Km/h), de a valós méretben sem 100 mennek át a váltókörzeten.
Az az igazság, hogy néhány nagyokos kipróbálja 15fokos (vagy annál is nagyobb nyílászögű) váltón, meg R=380-as sínen, aztán meg csodálkozik, ha ugrik a vas...
Aztán nem azt írja le a netre, hogy címeres hülye vagyok akinek vastagabb a buxája mint a frontális kéregében a szürkeállomány vastagsága, mert közúti villamosnak is szűk sínen akartam járatni a mozdonyt, neeem...
Természetesen a gép rossz amit 3 évig terveztek és 2-3000 órás futópróbán teszteltek, mielőtt kiadták volna a gyárból.
De ha elégedetlen a termékkel, hozz össze kérlek vele, én szívesen megveszem a keskeny nyomkarimás járgányát, természetesen 30%-kal a bolti ár alatt, hiszen siklik minden váltón...:-)
Nem tudom hogy álltok 109.109 beszerzéssel, de szerintem csapjatok az árához hozzá még egy tízest és rendeljétek meg a Rocotól a széles nyomkarimájú kereket. Vékony karimával adják és nincs olyan váltó ahol ne siklana ki...